Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

6ο ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΠΑΤΡΑ, ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ-2 ΜΑIΟΥ 2004

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Παμπάλαιο εκπαιδευτικό αίτημα η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού από τη γένεση σχεδόν του εκπαιδευτικού συστήματος στο νεοελληνικό κράτος. Αψευδής μάρτυς του ενδιαφέροντος για την επιμόρφωση είναι τα πολλά συνέδρια που έχουν πραγματοποιηθεί από φορείς, εκπαιδευτικά περιοδικά, ομοσπονδίες, τις τελευταίες δεκαετίες. Ενδεικτικά θα μπορούσαν να αναφερθούν συνέδρια από τα περιοδικά «Σύγχρονη Eκπαίδευση» και «Εκπαιδευτική Κοινότητα» καθώς και από την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ, κ.ά. Συχνά εξάλλου οι πολιτικοί, τα τελευταία χρόνια, αναφέρθηκαν στα δεκάδες δις δραχμών ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που παρέχονται για την επιμόρφωση.
Είναι προφανές ότι σήμερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της ευρωπαϊκής ενοποίησης και με δεδομένες τις «παχιές αγελάδες του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης» για την Ελλάδα, η επιμόρφωση αποκτά καινούργιο νόημα. Ποια είναι, λοιπόν τα καινούργια στοιχεία που κομίζει;
Μια έννοια λιγότερο γνωστή, είναι η έννοια της επαγγελματικής ανάπτυξης (professional development), ένας όρος που χρησιμοποιείται ευρύτατα διεθνώς και συχνά αντικαθιστά τον όρο επιμόρφωση. Έχει τελικά η επιμόρφωση ως αποτέλεσμα την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού ή συχνά απλώς γίνεται για να γίνει;
Με ποιο τύπο επιμόρφωσης και σε ποιες συνθήκες αναπτύσσεται τελικά επαγγελματικά ο εκπαιδευτικός; Με τα σεμινάρια; Τα εργαστήρια; Την ενδοσχολική επιμόρφωση (school based); Τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική έρευνα; Τις ομάδες αυτό-μόρφωσης των εκπαιδευτικών; Τις μικρο-διδασκαλίες; Τις δειγματικές διδασκαλίες; Με τη θεσμοθετημένη ή την άτυπη επιμόρφωση;
Ποιο ρόλο μπορούν να παίξουν στην επιμόρφωση φορείς, όπως τα πανεπιστήμια, τα επιμορφωτικά κέντρα, τα διδασκαλεία;
Τι νόημα μπορεί να έχουν σήμερα στην επιμόρφωση ρόλοι όπως του επιμορφωτή, του διευκολυντή ή μεσολαβητή (facilitator), του κριτικού φίλου;.
Πώς τελικά συνδέεται η επιμόρφωση με το αναλυτικό πρόγραμμα, την αξιολόγηση και την αυτό-αξιολόγηση, την εκπαιδευτική έρευνα, την εκπαιδευτική πολιτική;
Πώς μπορεί να γίνεται σήμερα η επιμόρφωση, σε μια περίοδο μαζικής επιμόρφωσης, με τα πρωτόγνωρα κονδύλια από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, με τον πρόσφατα ιδρυθέντα Οργανισμό Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), που συντονίζει ο,τιδήποτε σχεδόν αφορά στην επιμόρφωση και ασχολείται με κρίσιμα θέματα, όπως την έρευνα, τις επιμορφωτικές ανάγκες, τα επιμορφωτικά προγράμματα;.
Ο εκπαιδευτικός τελικά τι μπορεί να κάνει όταν τίθενται όλα τα προηγούμενα ερωτήματα; Γιατί, παρόλες τις τελευταίες εξελίξεις, το παμπάλαιο αίτημα της επιμόρφωσης δεν φαίνεται να έχει βρει ακόμα ικανοποιητικές απαντήσεις;
Το συνέδριο έρχεται να θέσει και να ανιχνεύσει προβλήματα αυτού τύπου καθώς και να αναζητήσει θεωρητικές, μεθοδολογικές και πρακτικές απαντήσεις.

Ενδεικτικοί άξονες του συνεδρίου είναι:
· Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
· Ανάπτυξη και αξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτων
· Επιμορφωτικές ανάγκες
· Μοντέλα επιμόρφωσης
· Ενδοσχολική (school based) επιμόρφωση
· Άτυπες μορφές επιμόρφωσης και αυτομόρφωσης

2. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Για να είναι δυνατή η παρουσίαση εργασίας στο συνέδριο, θα πρέπει ως την 20η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2004 να έχουν φθάσει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (gbag@otenet.gr) ο τίτλος, μια σύντομη περίληψη της εργασίας, 150 περίπου λέξεων, και ξεχωριστά 500 περίπου λέξεις που να περιγράφουν τη συνάφεια και τη σπουδαιότητα της πρότασης στον τομέα της επιμόρφωσης, προσδιορίζοντας τις συνέπειες της στη θεωρία και την πρακτική. Όλες οι προτάσεις θα υποβληθούν σε κρίση. Η έγκριση των εισηγήσεων και η κοινοποίηση του προγράμματος του συνεδρίου στο site του Πανεπιστημίου Πατρών θα γίνει μέχρι την 1η Απριλίου 2004.
Οι προτάσεις θα κριθούν από επιστημονική επιτροπή, τόσο για την ακαδημαϊκή τους επάρκεια, όσο και για την πρακτική τους αξία στα σχολεία. Κριτήρια για την έγκριση των εισηγήσεων θα είναι η πρωτοτυπία της πρότασης, η θεωρητική και η μεθοδολογική της τεκμηρίωση, τα ευρήματά της και η πρακτική της αξία.
Ορισμένες από τις εργασίες που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο θα δημοσιευτούν στα πρακτικά του συνεδρίου. Η επιλογή των εργασιών που θα δημοσιευτούν θα γίνει από επιστημονική επιτροπή.
Το κόστος της εγγραφής είναι 42 ευρώ για όσους εγγραφούν μέχρι την 20ή ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2004 και 54 ευρώ για όσους εγγραφούν στη συνέχεια (για τους φοιτητές είναι 30 ευρώ και 41 ευρώ αντίστοιχα και απαιτείται η επίδειξη της φοιτητικής τους ταυτότητας κατά την παραλαβή του φακέλου του συνεδρίου). Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται το κόστος: των πρακτικών και της αποστολής τους, του φακέλου του συνεδρίου, των ροφημάτων και των εδεσμάτων που θα προσφερθούν κατά τη διάρκειά του καθώς και του μουσικού προγράμματός του. Η εγγραφή μπορεί να γίνει με ταχυδρομική επιταγή στη διεύθυνση του συνεδρίου ή με επιταγή της Αγροτικής Τράπεζας (στην τελευταία αυτή περίπτωση απαιτείται να σταλεί η φωτοτυπία της απόδειξης) στο λογαριασμό: 0120101578051 (Μπαγάκης Γεώργιος, Συνέδριο: Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού). Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σταλούν ακόμα για την εγγραφή τo ονοματεπώνυμο, η ιδιότητα, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, καθώς και το φαξ και e-mail, αν υπάρχουν. Οι εισηγητές που επιθυμούν να δημοσιευτεί η εισήγησή τους στα πρακτικά του συνεδρίου θα πρέπει να την έχουν στείλει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο 10 μέρες μετά την ολοκλήρωσή του (μέχρι 2.500 λέξεις και σύμφωνα με τις οδηγίες που θα τους σταλούν). H γνωστοποίηση των εισηγήσεων που θα δημοσιευτούν θα γίνει από το site του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι την 20 Αυγούστου του 2004. Τα πρακτικά θα εκδοθούν από τις Εκδόσεις Mεταίχμιο μέχρι τις 20 Φεβρουάριο του 2005. Σημειώνουμε τις ημερομηνίες που θα πρέπει να προσεχτούν:
20η Ιανουαρίου 2004: αποστολή εισηγήσεων
20η Φεβρουαρίου 2004: μειωμένη τιμή συμμετοχής για το συνέδριο
1η Απριλίου 2004: ανακοίνωση του προγράμματος στο site του συνεδρίου
12η Μαΐου 2004: αποστολή των προφορικών εισηγήσεων που έγιναν στο συνέδριο για ενδεχόμενη δημοσίευση τους στα πρακτικά του συνεδρίου
20 Αυγούστου 2004: ανακοίνωση στο site του συνεδρίου των εργασιών που θα συμπεριληφθούν στα πρακτικά του συνεδρίου
20 Φεβρουαρίου 2005: έκδοση πρακτικών

3. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Το συνέδριο έχει οργανωθεί ως εξής: α) κεντρικές εισηγήσεις, β) παράλληλες θεματικές συνεδριάσεις, γ) posters. Θα συμμετάσχουν 2 ομιλητές από το εξωτερικό για τους οποίους θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά:

John Elliott, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του East Anglia (Ηνωμένο Βασίλειο) και σύμβουλος στο Υπουργείο Παιδείας του Χονγκ Κονγκ: «Ο εκπαιδευτικός ως μέλος μιας δικτυωμένης κοινωνίας μάθησης»

John MacBeath, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Cambridge (Ηνωμένο Βασίλειο) και σύμβουλος στα Υπουργεία Παιδείας του Ηνωμένου Βασιλείου και του Χονγκ Κονγκ: «Μπορεί ο εκπαιδευτικός να μάθει;”


Συμβουλευτική επιτροπή:
Λένα Αναγνωστοπούλου, επιστημονικός υπεύθυνος της Εταιρείας για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών (ΕΑΔΑΠ),
Δημήτρης Βεργίδης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών,
Θανάσης Καραλής, διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο,
Δημήτρης Κολιόπουλος, λέκτορας στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Βασίλης Κόμης, λέκτορας στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Βασίλης Κουλαϊδής, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πελοπονήσου και αναπληρωτής πρόεδρος του ΚΕΕ,
Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση, σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο,
Ηλίας Ματσαγγούρας, καθηγητής στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
Νατάσα Παπαπροκοπίου, επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του ΤΕΙ Αθήνας,
Κώστας Ραβάνης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Κώστας Χρυσαφίδης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΤΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Αθηνών.

Οργανωτική επιτροπή:
Αμαλία Αλτανοπούλου, διοικητικός υπάλληλος στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Φάνης Βαλμάς, δάσκαλος και μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών,
Κική Δεμερτζή, φιλόλογος/θεατρολόγος υπεύθυνη πολιτιστικών στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών και υποφήφια διδάκτορας στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Ελένη Διδάχου, προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Βραχναιίκων Πατρών και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Δημήτρης Δόγκαλης, προιστάμενος στο 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πατρών και φοιτητής στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Βάσω Κοζία, ΕΤΕΠ στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Παύλος Κοσμίδης, Γεωλόγος και υποφήφιος διδάκτορας στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Θέμης Κοτσιφάκης, ΟΛΜΕ,
Κώστας Λαβίδας, πληροφορικός, ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Μάνια Λουμάκου, δασκάλα,
Γεωργία Παρπαρούση, ΕΕΔΙΠ στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών,
Μανώλης Πομώνης, δάσκαλος,
Λάμπρος Σκουτίδας, δάσκαλος και υποφήφιος διδάκτορας στο ΠΤΝ Πατρών,
Δώρα Τζαβάρα, δασκάλα και υποφήφιος διδάκτορας στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών,
Σοφία Χριστοπούλου, φιλόλογος

Υπεύθυνη γραμματείας συνεδρίου:
Βάσω Κοζία, ΕΤΕΠ στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών (kozia@upatras.gr)

Συντονιστής συνεδρίου:
Γιώργος Μπαγάκης, επίκουρος καθηγητής στο ΠΤΝ Πανεπιστημίου Πατρών (gbag@otenet.gr)

Το συνέδριο απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και καθηγητικών σχολών, σε ερευνητές της εκπαίδευσης, σε στελέχη και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Η έναρξη του συνεδρίου θα γίνει νωρίς το απόγευμα της 30ης Απριλίου (Παρασκευή) και η λήξη νωρίς το απόγευμα της 2ης Μαΐου (Κυριακή) του 2004.

4. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ταχυδρομική διεύθυνση: Συνέδριο «Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού», Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Πατρών, Ρίο 26500, Πάτρα.

Ηλεκτρονική σελίδα:
http://www.upatras.gr/announces/viewtopic.php?t=106

Πληροφορίες για εγγραφές: Βάσω Κοζία
Τηλέφωνο: 2610-997645, 20610-997799, Φαξ: 2610-997645
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: kozia@upatras.gr

β. Πληροφορίες για εισηγήσεις: Γιώργος Μπαγάκης
Τηλέφωνο & φαξ: 2610-997799, 6977-200946
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: gbag@otenet.gr

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.10.2003 11:22:54
 
Αναγνώσθηκε 1004 φορές