Διαφόρων Φορέων

Πριν από μερικές ημέρες υποβάλαμε, και προς τιμήν της των διαχειριστών της ιστοσελίδας  της ΕΔΡΑΣ δημοσιεύτηκε, ένα άρθρο με τίτλο "ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ 2002 ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (και άλλα ανέκδοτα!!!) "  το οποίο μπορείτε να βρείτε στην διεύθυνση http://www.edra.gr/modules1.php?name=News&file=article&sid=14888&mode=&order=0&thold=0
και στο οποίο περιγράφονται οι περιπέτειες μιας ομάδας επιτυχο-αποτυχόντων της Αγγλικής Φιλολογίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2002, οι οποίοι έχασαν το δικαίωμα διορισμού μέσα από τα χέρια τους, λόγω κάποιων απίθανων τύπων οι οποίοι ΠΑΣΙΦΑΝΩΣ αγνούν έννοιες όπως "κάνω σωστά την δουλειά μου", "προσέχω τι ανακοινώνω", "τεκμηριώνω αυτά που αποφασίζω" κλπ κλπ

Μην αρχίσετε άπό τωρα να γελάτε, γιατί τι θα κάνετε μέχρι να φτάσουμε στο τέλος;

Εν αναμονή λοιπόν της βαρύγδουπης απόφασης των σοφών ανθρώπων που θα αποφασίσουν (κανείς δεν ξέρει πώς, ή μάλλον ξέρει όποιος έχει συναντήσει τον προϊστάμενο συγκεκριμένου τμήματος του ΑΣΕΠ), η συνέχεια της τραγικής κωμωδίας παίζεται σε άλλο σκηνικό το οποίο έστησε (με μεγάλη προθυμία όπως δείχνουν τα γεγονότα) το Υπουργείο Παιδείας. Επειδή οι σοφοί πλεόναζαν για να χωρέσουν όλοι στον ΑΣΕΠ, αρκετοί πήγαν κι αλλού, για να επιτευχθεί η διάχυση της γνώσης και της βαθειάς σοφίας.

Μέχρι μερικές ημέρες πριν, υπήρχαν μερικές αράδες σε ένα χαρτί που εκείνοι που ξέρουν γράμματα μας είπαν πως λέγεται
Νόμος 3027, Άρθρο 7, Παρ. 1 (ΦΕΚ 152/28-6-2002) και ο οποίος αναφέρει ότι:
«Από το 2003 και εφεξής οι διορισμοί των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα γίνονται ως εξής: α) Σε ποσοστό 75 % από όσους επιτυγχάνουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κατά τη σειρά της βαθμολογίας β) σε ποσοστό 25% από όσους είναι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του Ν. 2725/1999 και κατά την σειρά εγγραφής τους.
Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι για διορισμό στην κατηγορία α) οι κενές θέσεις πληρούνται, μέχρι να εξαντληθούν, με διορισμό υποψηφίων της κατηγορίας β.»
Ακολούθως, στην παράγραφο γ) αναφέρεται ότι μόνο αν δεν καλυφθούν οι θέσεις από τις δύο περιπτώσεις τότε διορίζονται εγγεγραμμένοι στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών.»

Είναι απολύτως σαφές ότι με το νόμο αυτό, η έννοια του «πίνακα διοριστέων», έννοια η οποία αναφέρεται για τους διορισμούς μέχρι και το 2002 στον ίδιο νόμο, έχει εξαλειφθεί, με συνέπεια οι κενές θέσεις να  καλύπτονται από τον «πίνακα επιτυχόντων» στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Αλήθεια διάβασε κανείς πουθενά ποιό είναι το χρονικό διάστημα ισχύος του πίνακα των διοριστέων του ΑΣΕΠ 2002;

Πήγαμε λοιπόν κι εμείς στο Υπουργείο Παιδείας για να επιβεβαιώσουμε αυτά που γράφει ο νόμος, έχοντας στο μυαλό μας πως ήδη κάποιοι από τον θαυμαστό πίνακα "διοριστέων" του ΑΣΕΠ είχαν ήδη διοριστεί με το ποσοστό των 16-μηνιτών.
Εδώ θα πρέπει να σταθούμε για λίγο στο πόσο μας συγκίνησαν με την ... "ευγένεια"  που μας δέχτηκαν, την... "στοργή" με την οποία μας αγκάλιασαν και την προθυμία και αναλυτικότητα με την οποία μας απάντησαν, όλοι όσους ρωτήσαμε (είμαι σίγουρος ότι τα Χριστούγεννα θα μας στείλουν ευχετήρια κάρτα...).
Φαίνεται πως η προσφορά σε επιστήμονες (είναι οι άνθρωποι που βγάζουν τα μάτια τους πάνω από βιβλία, και που δίνουν μια ζωή εξετάσεις, και που η αγαπημένη τους ταινία τείνει να γίνει το "Μάθε παιδί μου μπάσκετ", και που...τέτοια θα λέμε τώρα;), έχει υπερσκελίσει τόσο πολύ την ζήτηση ώστε οι εκπρόσωποι του κράτους να μην δείχνουν κανένα σεβασμό στην προσωπικότητα ενός ταλαίπωρου ανθρώπου που έχει το θράσος να θέλει να φτιάξει το μέλλον του.

Να οι διάλογοι, εν συντομία:

"Εμείς, όταν προκύψουν κενά θα τα καλύψουμε από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Δεν θα πάρουμε τους επόμενους επιτυχόντες."


"Μα ο νόμος είναι σαφής" (ρωτήσαμε βέβαια και μερικούς δικηγόρους πριν για να ξέρουμε τι λέμε)


"Εμάς το ΑΣΕΠ μας στέλνει πίνακα διοριστέων" (άσχετα που ο ΑΣΕΠ επιμένει ότι υπάρχουν μόνο δύο πίνακες, των λαβόντων την βαθμολογική βάση και των μη, και άσχετα που σε κάθε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την ευρύτερη δημόσια διοίκηση τις κενές θέσεις που προκύπτουν τις καταλαμβάνουν οι επόμενοι στην σειρά επιτυχόντες. Αλλά και που το λες ποιός σε ακούει;)


"Και γιατί όταν προκύψουν κενά δεν ζητάτε από τον κύριο ΑΣΕΠ τα παρακάτω ονόματα;"


"Εμείς μόνο τους διοριστέους ξέρουμε"


"Μα..."


"Εμείς αυτό θα κάνουμε, αν διαφωνείτε..... πηγαίνετε στο δικαστήριο" (είπε κανείς τίποτε??? Αυτό το τελευταίο φαίνονταν να το απολαμβάνουν και μας το είπαν ΟΛΟΙ όσους ρωτήσαμε, με την ίδια άγρια χαρά στα μάτια τους. Θέλετε ονόματα???????? Κι αυτά τα έχουμε...Και πολύ κόσμο να τα επιβεβαιώσει.)


"Μα, ποιός δίνει αυτή την ερμηνεία;"


"Δεν ξέρω εμάς έτσι μας είπαν, έτσι κάνουμε"


"Και ποιόν να ρωτήσουμε;"


"Ρωτήστε τον υπουργό" (είναι προφανώς πολύ εύκολο να συναντήσει τον υπουργό ένας μουζίκος που ήρθε από το χωριό του στην μεγάλη Αθήνα. Λέτε να μας το είπαν για να μας ξεφορτωθούν;;;;)


"Και που είναι το έγγραφο που δίνει αυτή την ερμηνεία;"


"Είναι ... προφορική.. Τώρα αυτά θα λέμε πάλι; Τα έχουμε πει δέκα φορές σε ανθρώπους που ήρθαν πριν από εσάς. (Δια στόματος κάποιου σοφού νομικού συμβούλου το τελευταίο)"


Και, στην συνέχεια του παραμυθιού, ο κακός λύκος, εεεε... το υπουργείο ήθελα να πω, φέρνει ένα νέο νομοσχέδιο στη βουλή (Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις) το οποίο μπορείτε να το βρείτε στην διεύθυνση
http://www.parliament.gr/ergasies/nomodetails.asp?lawid=266
και
http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/ProtasiEpitropon/r-edu-pra.pdf

όπου στο Άρθρο 1, Παράγραφος 9 λέει ότι :
Στους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών από το έτος 2003 και εφεξής, προηγούνται κατά την τοποθέτησή οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του ν. 2725/1999 (ΦΕΚ 121 Α') και σε περίπτωση εξάντλησης αυτών οι εγγεγραμμένοι στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, για την πλήρωση του ποσοστού 25% των κενών θέσεων και ακολουθούν οι διοριστέοι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, για την πλήρωση του ποσοστού του 75% των κενών θέσεων.

Κατάλαβε κανείς τι έγινε;;;;

Είναι απλό, όσο απλές είναι και οι συνάψεις που κάνουν οι νευρώνες των εγκεφάλων αυτών που τα σκέφτονται...

Λοιπόν, ας παίξουμε ένα παιχνίδι, εγώ να ρωτάω κι εσείς να σκέφτεστε τις απαντήσεις. Αν ποτέ καταφέρουμε, στην ζούγκλα αυτή που ζούμε, να μαζευτούμε και να πούμε φωναχτά όλοι μαζί τις απαντήσεις, τότε έχουμε ελπίδες να ελπίζουμε σε ένα κοινωνικό κράτος...

Ερώτηση 1η:
Γιατί έπιασε τους σοφούς η προκοπή να αντικαταστήσουν τους "επιτυχόντες" με "διοριστέους" ;

Ερώτηση 2η:
Γιατί, να πάρει η ευχή, ταλαιπωρούν κάποιες πολλές πολλές χιλιάδες ανθρώπους μα πάρουν μέρος σε ένα διαγωνισμό  και να τον στηρίζουν, στηρίζοντας μαζί και το άπιαστο όνειρο της αξιοκρατίας σε αυτόν τον έρμο τόπο, και στο τέλος θεωρούν ικανούς για διορισμό κάποιες λίγες εκατοντάδες; (Πόσοι επιτυχόντες στον διαγωνισμό του 2002, είχαν πετύχει και στον προηγούμενο και ανταμείφθηκαν με το μετάλειο της ανοιχτής παλάμης και τότε και τώρα;)

Ερώτηση 3η:
Χωρίς να υπάρχει πρόθεση προσβολής στα πρόσωπα των συναδέλφων του ενιαίου πίνακα, γιατί θεωρείται ότι είναι καταλληλότεροι συνάδελφοι του ενιαίου πίνακα, οι οποίοι ΑΠΕΤΥΧΑΝ στον διαγωνισμό αλλά προηγούνται των επιτυχόντων, οι οποίοι λόγω έλλειψης προϋπηρεσίας έπονται στον ενιαίο πίνακα;

Ερώτηση 4η:
Γιατί το νομοσχέδιο δεν αναφέρει πώς θα καλυφθούν τα κενά που τυχόν θα προκύψουν, για το 75% του πίνακα των διοριστέων, αν κάποιοι "διοριστέοι" δεν υποβάλλουν αίτηση διορισμού; Δεν σκέφτηκαν την περίπτωση αυτή, ή μήπως την σκέφτηκαν πολύ καλά;;;;;;;; (πού είναι αυτοί οι κακοί που λένε ότι υπάρχουν παραθυράκια στους νόμους να τους μαλώσω;;;)

Ερώτηση 5η:
Γιατί στους 2960 περίπου επιτυχόντες της Αγγλικής Φιλολογίας, (αλλά και στις υπόποιπες χιλιάδες των άλλων ειδικοτήτων αντίστοιχα) μόνο οι 637 πρώτοι είναι οι "ικανοί" να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα ενώ οι υπόλοιποι αγνοούνται; (όταν μάλιστα μιλάμε για αστείες διαφορές βαθμολογίας, της τάξης του 0,01) 

Ερώτηση 6η:
Γιατί κάποιοι δεν παίρνουν ένα βιβλίο της 1ης δημοτικού να  διαβάσουν πως δεν μπορούμε να προσθέσουμε τα μήλα με τα πορτοκάλια (ήτοι αυτούς που στρώθηκαν στο διάβασμα, αρκετοί από αυτούς περισσότερες της μιας φοράς, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα οικογένειες, δουλειές και άλλα που πολλοί τα θεωρούν δεδομένα), και να αποφασίσουν επιτέλους ότι η κάθε κατηγορία για διορισμό θα πρέπει να καλύπτεται από εκείνους για τους οποίους από την αρχή προδιαγράφεται;

Ερώτηση 7η:
Γιατί υπάρχουν κρατούντες που θεωρούν πως τρώμε κουτόχορτο; Τρώμε και κρέας. Θέλετε να σας δείξουμε τις τελευτείες εξετάσεις χοληστερίνης που κάναμε; Επειδή προσπαθούμε με ήπια μέσα να διεκδικήσουμε αυτό που οι ίδιοι μας είπαν πως δικαιούμαστε, και μας υπέβαλλαν στη δοκιμασία να περάσουμε τον πήχη που προσδιόρισαν, η απόρριψη είναι αυτό που περιμένει κανείς να λάβει ως αντάλλαγμα;

..........

Ερώτηση ....η:
Γιατί ..... γιατί ... γιατί .... ;;;;;

Έτσι έχουν τα πράγματα... Μέσα σε λίγες γραμμές, σε μια παγωμένη οθόνη δεν μπορεί κανείς να περιγράψει και κανείς να καταλάβει αυτά που λέγονται, παρά μόνο αυτοί που βαριανασαίνουν καθώς θυμούνται αυτά που πέρασαν και το κόστος που έπρεπε να πληρώσουν...

Περιμένουμε τώρα την απάντηση του υπουργείου στα έγγραφα ερωτήματα που θέσαμε με όλα τα παραπάνω.. αν έρθει ποτέ η απάντηση, ποιός ξέρει, μπορεί να πούμε και πάλι παραμύθια....να γελάμε και να περνάει η ώρα...

Τελικά ποιός θα μας πει αν "Τα παιδία παίζει" ή αν
"Η παιδεία παίζει";




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.10.2003 11:36:46
 
Αναγνώσθηκε 455 φορές