Διαφόρων Φορέων

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΙΑΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ


 


ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ


η ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ του ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥ και η ΑΒΕΒΑΙΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ στη Β/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.


 


Το ΥΠΕΠΘ επιχείρησε τον περασμένο Ιούνιο να μεταδώσει μια ειδυλλιακή εικόνα, όσον αφορά την λειτουργία της β/βάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2003-04. οι διορισμοί και οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν εγκαίρως και οι σύλλογοι διδασκόντων πήραν εντολή να πραγματοποιήσουν ακόμα και την κατανομή μαθημάτων στις 30 Ιουνίου. Ότι δηλαδή, οι διορισμοί και οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν εγκαίρως και  οι σύλλογοι διδασκόντων πήραν εντολή να πραγματοποιήσουν ακόμα και την κατανομή μαθημάτων στις 30 Ιουνίου.


Όσοι βέβαια γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα, ήξεραν πως η εικόνα που παρουσίασε η κυβέρνηση τον Ιούνη ήταν απατηλή. Δεν ήταν παρά ένα εικονομήνυμα ευκολοχώνευτο από την σημερινή κοινωνία του θεάματος. Καταρχήν, πολλές λειτουργίες προετοιμασίας του εκπαιδευτικού συστήματος, πριν από την έναρξη των μαθημάτων, δεν είχαν ολοκληρωθεί και ορισμένες ήταν αδύνατον να ολοκληρωθούν, πριν τις 11 Σεπτέμβρη. Π.χ. το δεύτερο κύμα αποσπάσεων από νομό σε νομό, οι εσωτερικές αποσπάσεις (εντός νομού) επίσης, οι εκπαιδευτικές άδειες για μεταπτυχιακό και διδακτορικό δεν είχαν δοθεί, κ.λ.π.


Το κυριότερο όμως ζήτημα, αφορά την δημιουργία των μαθητικών τμημάτων, που ο αριθμός τους στην πραγματικότητα διαπιστώνεται την πρώτη εβδομάδα των μαθημάτων, επειδή τότε έχουμε τα αποτελέσματα των μετεξεταστέων μαθητών, και το μεγάλο κύμα των μετεγγραφών τους. Έτσι, χωρίς να οριστικοποιηθούν τα τμήματα, καμιά κατανομή μαθημάτων δεν μπορεί να ισχύει οριστικά. Από τον αριθμό των μαθητικών τμημάτων, εξαρτάται και ο τελικός αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών. Και όπως είναι γνωστό, η έλλειψη αυτών των προσλήψεων δημιουργεί το πρόβλημα των χιλιάδων χαμένων ωρών διδασκαλίας στην έναρξη του σχολικού έτους!!!


Το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, στην πραγματικότητα, υπάρχει ακόμα, λόγω της αγάπης των εκπαιδευτικών στους μαθητές τους και στην φύση της δουλειάς τους. Επί πλέον υπάρχει και λόγω των προσπαθειών που καταβάλλουν τα συνδικαλιστικά όργανά τους και οι εκπρόσωποί τους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (παρά τις όποιες αδυναμίες ή ιδιαιτερότητες έχουν).


Έτσι, π.χ. το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας πείστηκε από τους αιρετούς και το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ να προχωρήσει σε προσωρινές τοποθετήσεις των αποσπασμένων από άλλους νομούς και να συνεξετάσει στις αρχές Σεπτέμβρη όλες τις αιτήσεις αποσπάσεων (εντός και εκτός νομού), όπως και τις διαθέσεις μαθημάτων. Έτσι αποφεύχθηκαν αδικίες, και μέσα απ’ αυτή την ενιαία διαδικασία ελαχιστοποιήθηκαν τα προβλήματα.


Όμως το ΥΠΕΠΘ δεν είχε σκοπό, όπως φαίνεται σήμερα, να επιτρέψει στα σχολεία να λειτουργήσουν ικανοποιητικότερα από τις προηγούμενες χρονιές. Παρ’ ότι σχεδόν το σύνολο των απαιτούμενων κενών για αναπληρωτές ήταν στατιστικά προβλέψιμο και τα ΠΥΣΔΕ είχαν δώσει τα κατ’ εκτίμηση κενά από το Καλοκαίρι, το ΥΠΕΠΘ πραγματοποίησε αρχές Σεπτέμβρη 1230 διορισμούς αναπληρωτών, από τις 7000 έως 8000 που χρειάζεται κάθε χρόνο στο σύνολο της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρω, πως την περσινή  πρώτη φάση είχαν προσληφθεί 4688 αναπληρωτές, έναντι των 1230 φέτος.


Εκείνο όμως που έντονα μας προβλημάτισε, ήταν το γεγονός, πως αυτό δεν είχε ξανασυμβεί τα τελευταία 15 έως 20 χρόνια!!! Π. χ. στην Αχαΐα, ουδέποτε είχαν προσληφθεί λιγότεροι από τους 150 αναπληρωτές στην 1η φάση των προσλήψεών τους της ίδιας χρονιάς, στην Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία λιγότεροι από 100. Το δε σύνολο των προσλήψεων αναπληρωτών σε μια χρονιά, ποτέ τα τελευταία 20 χρόνια, δεν ήταν λιγότερο από 250-300 στην Αχαΐα, 150-200 στην Ηλεία και 200-250 στην Αιτωλοακαρνανία.


Φέτος στην 1η φάση π.χ. στην Αχαΐα είχαν προσληφθεί 44 αναπληρωτές, ενώ την Δευτέρα 29/09/03, υπήρχαν 189 κενά στην Αχαΐα (80 στα ΤΕΕ0, 105 στην Ηλεία και 145 στην Αιτωλοακαρνανία. Δεν άργησε να φανεί, πως η κυβέρνηση είχε κατά νου ένα οργανωμένο σχέδιο για την γενίκευση του ωρομίσθιου και στην β/βάθμια εκπαίδευση, κατά τα πρότυπα άλλων χώρων (π.χ. ΤΕΙ, ΙΕΚ).


Η πιο εξευτελιστική μορφή ανασφαλούς και αβέβαιης εργασίας ( το ωρομίσθιο), για την κυβέρνηση πρέπει να επεκταθεί παντού, να αποτελέσει σ’ όλους τους χώρους εργασίας μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Το κυβερνητικό σχέδιο εκδηλώνεται το πρωί της Δευτέρας 29/09/03, όπου οι Περιφερειακοί Δ/ντές διατάζονται να εφαρμόσουν στις Περιφέρειές τους, τις εξής αποφάσεις:


1ον. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υπάρχει, που το ωράριό του να έχει έστω και μια ώρα λιγότερη από το κανονικό του ωράριο.


2ον. Να συρρικνωθούν τα μαθητικά τμήματα των σχολείων με βάση το όριο των 35 μαθητών.


3ον. Να πάρουν οι μόνιμοι υποχρεωτικά υπερωρίες.


4ον. Οι ελλείψεις σε προσωπικό, που θα απομείνουν μετά από τα παραπάνω, να δοθούν σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς με ανώτατο όριο ωρών τις 11 ώρες.


Η κυβέρνηση αφού διαμόρφωσε έτσι τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, ώστε να μπορούν να ενταχθούν σ’ αυτόν μόνο όσοι διαθέτουν εκπαιδευτική προϋπηρεσία, τώρα χρησιμοποιεί την πίεση των χιλιάδων πτυχιούχων, για έστω και μια ώρα (προϋπηρεσία), για να προκαλέσει σοβαρή παράλυση στο Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Μόνο στο νομό Αχαΐας έχομε 1200 αιτήσεις για ωρομίσθιο στην πρόσθετη διδακτική στήριξη….


Έτσι την Δευτέρα 29/09/03 οι Δ/νσεις β/βάθμιας και τα γραφεία εκπαίδευσης ετοιμάζουν τα ωρομίσθια κενά, ενώ πιέζουν τους  Δ/ντές και τους συλλόγους καθηγητών των σχολείων για εφαρμογή των παραπάνω μέτρων. Ταυτόχρονα προσπαθώντας να παίξουν πυροσβεστικό ρόλο, αιτιολογούν τα μέτρα ως αδυναμία εξεύρεσης πιστώσεων και ταυτόχρονα λένε πως όταν εξασφαλιστούν οι πιστώσεις, οι ωρομίσθιοι θα μετατραπούν σε αναπληρωτές!!!


Το εκπαιδευτικό κίνημα επέδειξε ετοιμότητα και ενισχυμένα αντανακλαστικά, μέσα στην κατάσταση που δημιουργήθηκε. Την Τρίτη 30/09/03 οι σύλλογοι αναπληρωτών μαζί με τα Δ. Σ. των ΕΛΜΕ και τους αιρετούς της Δυτικής Ελλάδας, οργανώνουν μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.


Σε πολλές περιοχές της χώρας πραγματοποιήθηκαν ίδιες κινητοποιήσεις. Με αιχμή του δόρατος την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ, των Δ. Σ. των ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου και των αναπληρωτών, ο Υφυπουργός Παιδείας αναγκάζεται να παγώσει τα προαναφερθέντα μέτρα και έτσι να σταματήσει η διαδικασία πρόσληψης ωρομισθίων. Το εκπαιδευτικό κίνημα κατάφερε να πετύχει το στόχο του. Να αποδείξει δηλαδή πως η πρόσληψη ωρομισθίων αντί αναπληρωτών θα χρεώσει την Κυβέρνηση με μεγαλύτερο κόστος, παρά όφελος παραμονές μάλιστα των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου.


Όμως η κυβέρνηση επιμένει στη σκληρή γραμμή και δια στόματος Χριστοδουλάκη, αποκλείει (;) την πρόσληψη αναπληρωτών στην β/βάθμια εκπαίδευση. Είναι φανερό πως ανοίξαμε μια ρωγμή στην κυβερνητική πολιτική, μόνο όμως η επιτυχία της 48ωρης μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τις πρώτες νίκες.


Η άμεση μόνιμη πρόσληψη του 16μηνου και ο άμεσος διορισμός όλων των αναπληρωτών, που έχουν υπογράψει τρεις συμβάσεις είναι η λύση.


 


Ναξάκης Αντώνης


Αιρετός εκπρόσωπος των καθηγητών


Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,


Από την Συμμαχία των Ενιαίων Αγωνιστικών Κινήσεων Δυτικής Ελλάδας.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.10.2003 20:17:48
 
Αναγνώσθηκε 437 φορές