Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Ιστοσελίδα: http://www.angelfire.com/rebellion2/ake

Ηλεκτρονική Λέσχη: http://clubs.pathfinder.gr/palmos

Email: ake@pathfinder.gr

 


ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 11ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


Η Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικής Αναγέννησης στο 11ο Συνέδριο του κλάδου, τον Ιούλιο του 2003, είχε παρουσιάσει μια άλλη πρόταση για την εκπαίδευση και ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης του κινήματος, με στόχους:


Α) Τη διεύρυνση του Δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ως κατ’ εξοχή κοινωνικού αγαθού


Β) Τη στήριξη του εκπαιδευτικού λειτουργού, θεμέλιου λίθου του όλου οικοδομήματος


Γ) Την αναγέννηση του εκπαιδευτικού κινήματος, ώστε να ανακτήσει τον πρωτοποριακό του ρόλο στο κοινωνικό γίγνεσθαι.


Με σταθερές τις βασικές μας αρχές διασταυρώνουμε και εμπλουτίζουμε τις θέσεις μας στη βάση κοινών εμπειριών και αγώνων με υγιείς δυνάμεις του κλάδου, που θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα, για τις επιλογές τους, την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό, πέρα από σκοπιμότητες και μακριά από εξαρτήσεις.


 


Η Θέση μας για τη κατάσταση στην Ο.Λ.Μ.Ε


 


Εκτιμούμε ότι, παρά την  που συντελέστηκε σε επίπεδο προσώπων στην ηγεσία της Ο.Λ.Μ.Ε μετά και τη συμμαχία και σύμπραξη ετερόκλητων δυνάμεων (ΔΑΚΕ, ΑΓ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) για τη διεκδίκηση του Προεδρείου της Ομοσπονδίας, δεν καταγράφεται, μέχρι σήμερα, καμία σημαντική διαφοροποίηση που να σηματοδοτεί τη διάθεση για ουσιαστικές, δομικές αλλαγές, αλλαγές που θα οδηγούν τον κλάδο σε νέα πορεία.


Το συνδικάτο χρειάζεται φρέσκες ιδέες, ρήξη με την κατεστημένη νοοτροπία, συνεκτικό όραμα για την Παιδεία, για το σχολείο, για τον εκπαιδευτικό. Οφείλει να απαγκιστρωθεί από την εσωστρέφεια που τα τελευταία χρόνια το διακρίνει, να διατυπώσει σαφή αιτήματα, να οριοθετήσει τις διεκδικήσεις του, μέσα από ένα σχέδιο που θα συγκεντρώνει την ευρύτερη αποδοχή.


Είναι ακόμα επιβεβλημένη η αναστροφή της αρνητικής εικόνας που έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία για τη λειτουργία του κινήματος και του εκπαιδευτικού.


Να επιχειρηθεί η ανασυγκρότηση του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ, ώστε με την επιστημονική του στήριξη να επιδιωχθεί η αποφασιστική συμβολή του κλάδου στη χάραξη και εφαρμογή εκπαιδευτικής πολιτικής.


Όλα αυτά και σήμερα παραμένουν ζητούμενα.


 


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ


Οι εκτιμήσεις μας για τις συνθήκες που, στο εσωτερικό του, χαρακτηρίζουν σήμερα το εκπαιδευτικό κίνημα συγκλίνουν στην ανάγκη για αλλαγές, ζωτικής σημασίας, στη δομή και τη λειτουργία του.


Δεν περιμένουμε αυτό να συμβεί ως δια μαγείας, παρά μόνο στο βαθμό που θα συνειδητοποιείται, από τη πλειονότητα των εκπαιδευτικών, η αδιέξοδη και αναποτελεσματική πορεία, που, με παζάρια και συμβιβασμούς, ακολουθούν οι εκάστοτε ηγεσίες, της Ο.Λ.Μ.Ε, υπηρετώντας σκοπιμότητες και ανάγκες, άλλες πλην εκείνων των εκπαιδευτικών.


Όμως τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται και δεν περιμένουν το κίνημα να λύσει τις εσωτερικές αντιθέσεις του και να επιτύχει τις δομικές αλλαγές του.


Παράλληλα, βέβαια, με τον αγώνα για να βρούμε το δρόμο μας, και να απαντήσουμε πειστικά στις προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά μας, οφείλουμε να παλέψουμε να γίνει κοινή συνείδηση ότι μόνο με την συλλογική δράση μπορούμε να οδηγήσουμε τα πράγματα σε θετικότερες εξελίξεις.


Με αυτό το κριτικό πνεύμα προσεγγίζουμε τις κινητοποιήσεις που προτείνει το Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε και τον απεργιακό αγώνα που αποφάσισε η Γ.Σ των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε.


Θα στηρίξουμε την Ομοσπονδία μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ταυτιζόμαστε με τις επιλογές της πλειοψηφίας. Θα δώσουμε τη μάχη, με οδηγό το πλαίσιο θέσεων της εισήγησης, για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης στις 6 και 7 του Οκτώβρη και θα συμβάλλουμε στη νικηφόρα προοπτική της.


Ζητήσαμε από το Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε να διατυπώσει με απόλυτη καθαρότητα και σαφήνεια, σε απόλυτους αριθμούς, τα οικονομικά μας αιτήματα, καθώς και τη διαφορά (σε ευρώ) που μας χωρίζει από τις Κυβερνητικές προτάσεις.


Χρειάζεται η ηγεσία της Ομοσπονδίας να επιδείξει την απαιτούμενη ευελιξία στο επικοινωνιακό παιχνίδι, που εκ των πραγμάτων είναι αναγκασμένη να δώσει, αντλώντας διδάγματα από εγκληματικούς χειρισμούς του παρελθόντος που δεν πρέπει να επαναληφθούν. Η συνετή διαχείριση του αγώνα και η αποτίναξη της όποιας κομματικής λογικής, που θα υπαγόρευε ο αγώνας αυτός να υποθηκευτεί προς χάριν κομματικών επιδιώξεων και σκοπιμοτήτων, πρέπει να αποτελούν πυξίδα πορείας για τη νικηφόρα έκβασή του.


Ας διατηρήσουμε ως κόρη οφθαλμού την αναγκαιότητα να οδηγήσουμε τον κλάδο σε μια ουσιαστική νίκη, γιατί αυτό και μόνο το γεγονός θα εγγυάται και θα υπηρετεί την προοπτική νέων μεγάλων κατακτήσεων για την Παιδεία και τον εκπαιδευτικό.


 


ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ


ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ


ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ Ο.Λ.Μ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ


ΜΕ ΑΙΣΘΗΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ


ΔΙΑΡΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ





ΚΑΛΕΣΜΑ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ


 


Συνάδελφοι,


σήμερα ο κλάδος δεν απολαμβάνει τη θέση στην κοινωνία που θα έπρεπε να έχει ο εκπαιδευτικός μιας σύγχρονης, ανθρωπιστικής και ευνομούμενης κοινωνίας. Η υποβάθμιση στο οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο είναι απλά το αποτέλεσμα. Ευθύνες για αυτή την κατάσταση έχει τόσο η κυβέρνηση με την πολιτική της, όσο και οι προηγούμενες ηγεσίες του συνδικαλιστικού μας κινήματος.


Η Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικής Αναγέννησης θεωρεί ότι ο εκπαιδευτικός έχει τη δύναμη να επέμβει δυναμικά στις εξελίξεις και να τις οδηγήσει. Οι 90.000 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι αριθμητικά το μεγαλύτερο κομμάτι του συνόλου των εκπαιδευτικών της χώρας και δεν αξίζουν ούτε τον κυβερνητικό εμπαιγμό, ούτε τη συνδικαλιστική εμπλοκή τους σε κομματικά παιχνίδια.


Ο εκπαιδευτικός που οραματιζόμαστε δεν θα αμειφθεί ποτέ για το έργο που πραγματικά παράγει. Όμως η οικονομική λιτότητα στην εποχή μας αποστρέφει τον εκπαιδευτικό από το κύριο μέλημά του που είναι το παιδαγωγικό του έργο. Ο εκπαιδευτικός που δεν ζει με αξιοπρέπεια από το μισθό του παύει, αργά ή γρήγορα, να είναι πραγματικός εκπαιδευτικός και μετατρέπεται σε ένα απλό γρανάζι μεταφοράς της εκάστοτε κυβερνητικής φωνής στο μαθητή. Αποτέλεσμα είναι η φίμωση του δασκάλου, που επιχειρείται μέσα από την οικονομική καθήλωση, την ομηρία των αναπληρωτών συναδέλφων, το καθηκοντολόγιο, τις αυθαιρεσίες της διοίκησης, το αντιπαιδαγωγικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων.


Τις μέρες αυτές δεν είμαστε διατεθειμένοι να γίνουμε μάρτυρες ενός ακόμη παζαριού για τη χαμένη τιμή του εκπαιδευτικού. Γνωρίζουμε ότι το έργο του εκπαιδευτικού που οραματιζόμαστε δεν ξεπληρώνεται με την αύξηση των 176 Ευρώ ή του 25%. Αυτό που προσδοκούμε είναι η αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός μας, που θα εκφραστεί με όλους τους τρόπους: οικονομικό, ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, εργασιακό, εκπαιδευτικό. Είναι ζητήματα τιμής η κατάργηση του κινήτρου απόδοσης, με την ενσωμάτωσή του στο βασικό ή το εκπαιδευτικό επίδομα, η καταβολή των 176 Ευρώ που μας υποσχέθηκε η κυβέρνηση και η χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου στους αναπληρωτές (σε διαφορετική περίπτωση ο αναπληρωτής δεν θα έχει καμία μισθολογική εξέλιξη όσα χρόνια και αν υπηρετεί). Είναι ζητήματα ουσίας ο διπλασιασμός της υπερωριακής αποζημίωσης, η ουσιαστική μας επιμόρφωση με αποδοχές, η πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και ο άμεσος διορισμός όσων αναπληρωτών έχουν τουλάχιστον τρεις συμβάσεις.


Θεωρούμε επιβεβλημένη την έκφραση της αγανάκτησης του κλάδου για
α) τις απόπειρες αλλαγής των εργασιακών σχέσεων μέσα από το καθηκοντολόγιο, την αξιολόγηση, τη συνεχιζόμενη ομηρία των αναπληρωτών, β) τις απόπειρες συρρίκνωσης της παιδαγωγικής ελευθερίας και τη μετατροπή του εκπαιδευτικού σε διοικητικό υπάλληλο, γ) τη συνεχιζόμενη οικονομική ταπείνωση.


Είναι επιβεβλημένη η συλλογική δράση, παρά τις όποιες αντιρρήσεις έχει εκφράσει καθένας. Όλοι ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας και ας αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων.



ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ


ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΙΤΗ 6-7/10/2003


ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ


ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 6/10/03 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


 


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.10.2003 20:02:30
 
Αναγνώσθηκε 448 φορές