Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  ΣΤΗ Β/θμια ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Δ:
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ 

Η λάθος πολιτική ετών στο θέμα διορισμών καθηγητών πληροφορικής μέσα από συνεχείς μεταβολλόμενες αποφάσεις του εκάστοτε υπουργού παιδείας οδήγησε στον αφανισμό ενός μεγάλου μέρους εκπαιδευτικών αφού τους εγκλώβισε χρόνια με το όνειρο μιας εκπαιδευτικής σταδιοδρομίας. Στην ουσία τους χρησιμοποίησε σαν προσωρινούς διδάσκοντες με ημερομηνία λήξης (!!!).

Είναι πραγματικά πρωτοφανές πως αυτά τα άτομα είναι οι μοναδικοί συμβασιούχοι στην Ελλάδα  χωρίς απολύτως κανένα νομικό και εργασιακό δικαίωμα και χωρίς ισότιμη ευκαιρία αξιολόγησης με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους.

 Από το 1999 και παλαιότερα προσλαμβάνονται σαν αναπληρωτές καθηγητές πληροφορικής στην Μ.Ε. κατά βάση πτυχιούχοι θετικών επιστημών με πιστοποιημένες γνώσεις πληροφορικής. Διδάσκουν επι χρόνια σε σχολεία και μονιμοποιούνται πολλοί από αυτούς (μονιμοποιήθηκαν όλοι οι έχοντες προυπηρεσία 16μηνου μέχρι 31-12-96). Ανταποκρίνονται τόσα χρόνια άριστα στην εκπαίδευση και βγάζουν στρατιές μαθητών τους επιτυχόντες σε τμήματα και σχολές πληροφορικής.

 Μέχρι υπουργείας του κυρίου Γ. Αρσένη όρος απαράβατος για την συμμετοχή ατόμων στην εκπαιδευτική διαδικασία ήταν η προυπηρεσία στην εκπαίδευση και η παιδαγωγική επάρκεια.

 Με την έλευση του κυρίου Ευθυμίου ολόκληρη η πολιτική αντρέπεται με τους καθηγητές αυτούς να βαφτίζονται από το ίδιο το υπουργείο σαν καθηγητές «μειωμένων προσόντων» και να χρησιμοποιούνται σαν εφεδρικοί μετά από τους άλλους πτυχιούχους πληροφορικής ΑΕΙ-ΤΕΙ που δεν έχουν την παραμικρή προυπηρεσία στην εκπαίδευση και χωρίς παιδαγωγική επάρκεια (τα πτυχία τους  εξ αντικειμένου είναι τεχνικά πτυχία και όχι εκπαιδευτικά πτυχία , μη καθηγητικά ,με έμφαση στην εφαρμογή και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην παραγωγή , με γνώσεις που φυσικά ξεφεύγουν από μια β/θμια κατάρτιση.)

 Το βασικό και κύριο ερώτημα είναι το εξής : Πτυχιούχοι θετικών επιστημών(μαθηματικοί-φυσικοί κ.α) που προσλαμβάνονταν τόσα χρόνια στην εκπαίδευση σαν αναπληρωτές καθηγητές πληροφορικής, που έχουν από την προπτυχιακή τους εκπαίδευση κατάρτιση στην διδασκαλία της πληροφορικής (έχουν παρακολουθήσει και παρακολουθούν ακόμη και σήμερα και πιο πολύ στα φυσικομαθηματικά τμήματα ,σειρά μαθημάτων στις σχολες τους, προγραμματισμό, θεωρία και σχεδιασμό αλγορίθμων,λειτουργικά συστήματα,βάσεις δεδομένων, και πολλά άλλα) και έχουν παιδαγωγική επάρκεια υποχρεωτικά από τις σχολές τους , όπως επίσης έχουν και προυπηρεσία πάνω από 3 διδακτικά έτη και μερικοί από αυτούς ακόμη και 5( !!), πώς είναι δυνατόν να οδηγούνται με μια άδικη αντιμετώπιση σε οριστική καταργησή τους από την εκπαιδευτική κοινότητα ;

 Γιατί χρησιμοποιήθηκαν τόσα χρόνια με προσωπικές ατομικές δαπάνες και σχεδιασμό για την ζωή τους και τελικά εγκλωβίζονται σε τέτοιο αδιέξοδο από μια λαθος πολιτική αφού ζημιώνονται ηθικά, κοινωνικά, επαγγελματικά,οικονομικά  ;

 Δεν θα μπορούσαν να απορροφηθούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αν τελικά δεν είναι ικανοί να διδάξουν στην β/θμια ; Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους τα άτομα αυτά έχουν φυσικά το αναφαίρετο νόμιμο δικαίωμα συμμετοχής στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και εντούτοις το ίδιο το υπουργείο δεν τους δίνει το δικαίωμα αυτό!!! Μάλιστα πολλά από αυτά τα άτομα συμμετείχαν από ατομική τους πρωτοβουλία στους διαγωνισμούς και πέτυχαν αλλά απορρίφθησαν τελικά από το υπουργείο σαν μη πτυχιούχοι πληροφορικής.

Επομένως δεν είναι άξιοι εκπαιδευτικοί από τους υπόλοιπους συναδέλφους τους που φέτος με έναν πρωτοφανή και μαζικό τρόπο μονιμοποιήθηκαν ακόμη και πτυχιουχοι πληροφορικής ΤΕΙ εκτος ΑΣΕΠ  και με  ελάχιστη προυπηρεσία μερικών μηνών και χωρίς παιδαγωγική επάρκεια  ;

 Γιατί τέτοια αδικία.Γιατί να οδηγούνται στην ανεργία τόσα άτομα με προυπηρεσία 4 και 5 ετων , με μεγάλη προσφορά , με όραμα  και αγώνα ζωής για μια ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση που τόσο αγάπησαν τόσα χρόνια ;


Πως θα στήσουν την ζωή τους, μια οικογένεια , όταν μάλιστα σχεδίασαν μια εκπαιδευτική καριέρα τόσα χρόνια , εργάστηκαν με πραγματικό πάθος και με προσωπικές δαπάνες και τελικά εγκλωβίστηκαν στον αφανισμό τους από την ίδια την πολιτεία ;


Ποια τα περιθώρια τους πλέον για μια οικογενειακή-επαγγελματική και οικονομική τους αποκατάσταση σε τόσο μεγάλες ηλικίες ;

 Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια για την πληροφορική.Μια αλήθεια που πληγώνει και ζητά απαντήσεις και αποφάσεις ριζικές και όχι άλλα ψευδοδιλήμματα σε βάρος τόσων ατόμων που η ίδια η πολιτεία εγκλώβισε. 

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Φυσικός , M.Sc Διδακτικής και Παιδαγωγικής
συγγραφέας πληροφορικής
anagn@panafonet.gr

 

ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
Μαθηματικός , web developer
sprand@otenet.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.10.2003 09:18:53
 
Αναγνώσθηκε 537 φορές