Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

Απάντηση στην λιτότητα και την αντιεκπαιδευτική πολιτική:
Αγώνας με ορίζοντα τη Νίκη !
Μόνο οι ταξιδιώτες νικάνε τον ορίζοντα,
όλοι οι άλλοι τον φορτώνονται σα φυλακή…

Από σύνθημα σε τοίχο : «για να ζήσω, δουλεύω για να βγάλω λεφτά για να βγάλω λεφτά, δε μένει χρόνος να ζήσω»
Όποιος θέλει να μάθει για τους μισθούς μας ας φτιάξει έναν κατάλογο με δεύτερες δουλειές, με άγχη, αγωνίες, προσπάθειες και χαμένα όνειρα, με βιβλία που δεν αγοράστηκαν και παραστάσεις που δεν ειδώθηκαν, με υπόγεια οργή και εκδίκηση σε μια οικονομία που καλυτερεύει πάνω στη φτώχεια μας.
Τα κέρδη τους απογειώνονται - τα σχολεία μας βυθίζονται. Δύο «έθνη» αντιμέτωπα.
Πάλι ο τοίχος : «Τα πλούτη τους, το αίμα μας».

Έρχεται η ώρα : εκτός από τους τοίχους θα μιλήσουμε και εμείς !
Σε μια προσπάθεια να προλάβει κυριολεκτικά στο παρά πέντε τις απεργιακές κινητοποιήσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση δια στόματος Χριστοδουλάκη προχώρησε στην εξαγγελία αύξησης του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης (73 ευρώ μεικτά). Δεν δίστασε μάλιστα να προχωρήσει σε λογιστικά τρυκ, αθροίζοντας την εισοδηματική πολιτική του 2004, τις οριακές αυξήσεις του νέου μισθολογίου και την αύξηση των 73 ευρώ για να παρουσιάσει στην κοινή γνώμη την πλαστή εικόνα ότι δήθεν δίνονται ουσιαστικές αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς.
Η αλήθεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι, βιώσαμε την πολιτική της λιτότητας, είδαμε τους μισθούς μας να καθηλώνονται με το μισθολόγιο του ’97 και τα τελευταία δυο χρόνια αγγίξαμε τα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης, ενώ ταυτόχρονα κυβέρνηση και συνδικαλιστική γραφειοκρατία σκόρπιζαν αυταπάτες για τις «παχυλές αυξήσεις που θα έφερνε το νέο μισθολόγιο» και επιπλέον καλλιεργούσαν τις προσδοκίες για τα 176 ευρώ που «από μήνα σε μήνα θα παραχωρούνταν».
Η αλήθεια είναι ότι βιώσαμε και βιώνουμε το απίστευτο κύμα ακρίβειας, τα αντι-ασφαλιστικά μέτρα και την πολιτική ανατροπής των εργασιακών μας σχέσεων. Ζήσαμε (και αρκετοί ζουν ακόμα) την εργασιακή ανασφάλεια του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου.
Ζήσαμε και ζούμε – πίσω από τη βιτρίνα του εκπαιδευτικού εκσυγχρονισμού – το φθηνό σχολείο των πληθωρικών τμημάτων, της καθημερινής μιζέριας, του αυταρχισμού και του διοικητισμού. Ζήσαμε και ζούμε την ολοήμερη ταλαιπωρία των μικρών μαθητών που υποχρεώνονται να διαβάζουν, να γράφουν, να τρώνε, να παίζουν, να ξεκουράζονται και ενίοτε να κοιμούνται στην ίδια θέση : στο θρανίο τους !

ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ = ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ
γιατί :

1. οι αυξήσεις που παραχωρούνται είναι πολύ μικρότερες από τις απώλειες που έχει υποστεί η αγοραστική δύναμη του μισθού μας, π.χ. για τον πρωτοδιόριστο η αύξηση από το νέο μισθολόγιο δεν καλύπτει ούτε τον πληθωρισμό του 2003, η συνολική αύξηση δεν καλύπτει ούτε τις διαφορές μεταξύ αυξήσεων στο μισθό και πληθωρισμού κατά τα 3 τελευταία χρόνια, ενώ η πολιτική της λιτότητας έχει ξεπεράσει αισίως τη 15ετία,

ΚΑΘΑΡΑ
Προϋπηρεσία, χρόνια Μισθολ. Κλιμά-κιο ΝΕΟ ΜΙΣΘΟ-ΛΟΓΙΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΙΣΘΟ-ΛΟΓΙΟ ΔΙΑΦΟ-ΡΑ σε ευρώ %
0 18 980,96 965,11 15,86 1,64
1 17 1.003,26 980,28 22,98 2,34
3 16 1.022,48 994,86 27,61 2,78
5 15 1.041,69 1.009,92 31,77 3,15
7 14 1.060,91 1.025,47 35,44 3,46
9 13 1.080,14 1.041,50 38,64 3,71
11 12 1.099,35 1.058,01 41,35 3,91
13 11 1.118,57 1.074,99 43,58 4,05
15 10 1.137,79 1.092,48 45,31 4,15
17 9 1.157,00 1.110,43 46,58 4,19
19 8 1.176,22 1.128,87 47,35 4,19
21 7 1.195,44 1.147,79 47,64 4,15
23 6 1.214,66 1.167,19 47,47 4,07
25 5 1.233,88 1.187,08 46,80 3,94
27 4 1.253,10 1.207,45 45,64 3,78
29 3 1.272,31 1.228,30 44,01 3,58
31 2 1.291,53 1.236,59 54,94 4,44
33 1 1.310,75 1.246,23 64,51 5,18

2. το νέο μισθολόγιο κλειδώνει το ύψος του μισθού μας για τα επόμενα χρόνια, αρκεί να θυμηθούμε ότι το μισθολόγιο του ’97 καθήλωσε τις αποδοχές μας μέχρι το 2003,


3. το νέο μισθολόγιο δεν ενσωματώνει τα επιδόματα στο βασικό μισθό, παρατείνοντας έτσι:

α. τη σιωπηρή κατάργηση του 14ου μισθού, όλοι ξέρουμε ότι το δώρο των Χριστουγέννων ισούται πια μόνο με το μισό των μηνιαίων αποδοχών μας, ενώ το δώρο του Πάσχα και το επίδομα άδειας εξανεμίζονται πριν συνειδητοποιήσουμε ότι τα πήραμε,

β. την εξανέμιση των ετήσιων αυξήσεων, αφού αυτές δεν υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών μας αλλά περίπου στο ½ αυτών.

και γ. τη μείωση των συντάξιμων αποδοχών, για τις οποίες η βάση υπολογισμού είναι πολύ μικρότερη από τις πραγματικές μας αποδοχές.


4. Διατηρεί το περίφημο «κίνητρο απόδοσης» στοχεύοντας να προωθήσει την επόμενη (μετεκλογική) περίοδο τη σύνδεση μισθού – αξιολόγησης.

Σημείωση: Στον παραπάνω πίνακα παρουσιάζονται οι αυξήσεις του νέου μισθολογίου. Μετά την ανακοίνωση της αύξησης στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης και για να υπολογισθεί το συνολικό ποσό της αύξησης που παραχωρεί η κυβέρνηση πρέπει να προσθέτουμε 73 ευρώ(μεικτά), π.χ. για το 15ο μισθολογικό κλιμάκιο η αύξηση που προκύπτει είναι: 31,77 ευρώ (καθαρά) + 73 ευρώ (μεικτά).


Δεν ξεχνάμε τη μεγάλη απεργία του ’97 :

Τότε, κυβέρνηση και συνδικαλιστικές ηγεσίες σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, κατάφεραν να περιορίσουν την αντιπαράθεση σε μια λογιστική διαφορά 5000 δρχ. απαξιώνοντας την ηρωική απεργία και οδηγώντας τον αγώνα στο ξεπούλημα (ΔΟΕ) και την ήττα (ΟΛΜΕ).
Αποτέλεσμα : οι όποιες αυξήσεις δόθηκαν για να σπάσει η απεργία, εξανεμίστηκαν μέσα σε ένα χρόνο και για όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, οι μισθοί μας καθηλώθηκαν.

Τι κρίνεται σήμερα ;

Εκείνο που κρίνεται στην αντιπαράθεση με την κυβέρνηση δεν είναι το ύψος του εξωδιδακτικού επιδόματος – όπως προσπαθεί να μας πείσει ο κυβερνητικός συνδικαλισμός. Είναι η διαμόρφωση του νέου μισθολογίου, το ύψος του βασικού μισθού, τα γενικά χαρακτηριστικά ενός συστήματος μισθοδοσίας που θα μας καθηλώσει για όλα τα επόμενα χρόνια ! Για να περάσει με το μικρότερο πολιτικό κόστος ένα τέτοιο μισθολόγιο, η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να πληρώσει σε αντάλλαγμα μια επιδοματική αύξηση, υπολογίζοντας ότι στο σημείο οικονομικής εξαθλίωσης που έχουμε φτάσει θα πούμε κι ευχαριστώ από πάνω !


Ποιος είπε ότι δεν υπάρχουν χρήματα ;

Απέναντι στις δίκαιες λαϊκές διεκδικήσεις, ορθώνεται το τείχος μιας νέας Ιερής Συμμαχίας :
Kυβέρνηση, αντιπολίτευση, οικονομική ελίτ, ΜΜΕ και διαπλεκόμενοι διανοούμενοι, επικαλούνται οικονομικά ελλείμματα, κίνδυνους για την «ανταγωνιστικότητα» της ελληνικής οικονομίας και την «ευρωπαϊκή της προοπτική». Ποιος μιλάει ! Εκείνοι που χρεώνουν συστηματικά το δημόσιο με τις «επιχειρηματικές» τους δραστηριότητες, εκβιάζουν για επιδοτήσεις κάθε είδους, εκείνοι που «κοινωνικοποιούν» τα χρέη τους και ιδιωτικοποιούν τα κέρδη. Ας μας μιλήσουν καλύτερα για τα 6 δις ευρώ κέρδη των επιχειρήσεων, τα 4,4 δις που σπαταλούνται για την Ολυμπιάδα, για τα 9 δις τόκους που χαρίστηκαν από το κράτος στις τράπεζες. Χρήματα υπάρχουν λοιπόν, αλλά υπάρχουν διαφορετικές προτεραιότητες και διαφορετικές πολιτικές επιλογές.


Μόνη ελπίδα για τους εκπαιδευτικούς είναι οι αγώνες τους !

Το πραγματικό δίλημμα που ανοίγεται μπροστά μας είναι πολύ ευρύτερο από τα όρια των 176 ευρώ : Θα μείνουμε παθητικοί θεατές του στημένου προεκλογικού σκηνικού, του μπαράζ των δημοσκοπήσεων και των εγκαινίων ολυμπιακών έργων ; Σε μια περίοδο που προετοιμάζονται μεθοδικά τα επόμενα «πέτρινα χρόνια» για τον κόσμο της εργασίας, εμείς θα επιλέξουμε το ρόλο του παθητικού ψηφοφόρου ;
Κι όμως. Οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι, δεν έχουμε τίποτα καλό να περιμένουμε από τις εξελίξεις στην κεντρική πολιτική σκηνή όποιες κι αν είναι αυτές : Σκληρή λιτότητα, ακρίβεια, ανεργία και φτώχεια στο όνομα της κάλυψης των ελλειμμάτων της Ολυμπιάδας, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, νέα αντιασφαλιστικά μέτρα, απαξίωση του δημόσιου σχολείου, αυτό είναι το μετεκλογικό τοπίο που κρύβονται πίσω από τις χιλιοειπωμένες υποσχέσεις για «ευρωπαϊκούς μισθούς» και πραγματικές συγκλίσεις.

Στο χέρι μας όμως είναι να διαμορφώσουμε διαφορετικά τα δεδομένα :

Οι εμπειρίες της απεργίας του ’97, της μάχης του ΑΣΕΠ του ’98, των μεγάλων αγώνων για το ασφαλιστικό, δείχνουν ότι μπορεί να γίνει κι αλλιώς.
Έχουμε τη δύναμη να ανατρέψουμε το στημένο σκηνικό : αρκεί να το πιστέψουμε ! Έχουμε τη δυνατότητα να απευθυνθούμε εμείς στα φτωχά λαϊκά στρώματα, να σπάσουμε το τείχος της απομόνωσης που χτίζουν γύρω μας ΜΜΕ και κυβέρνηση που επιχειρούν να μας εμφανίσουν σαν προνομιούχους (!!), να εργαστούμε για ένα πλατύ κοινωνικό μέτωπο ενάντια στη φτώχεια, τη λιτότητα, την εργασιακή ανασφάλεια και την «παιδεία» του κέρδους.


Να πάρουμε την υπόθεση της απεργίας στα χέρια μας
Καμιά εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες

Στις 6 Οκτώβρη πρέπει να κλείσουν όλα τα σχολεία ! Η συμμετοχή πρέπει να είναι καθολική. Τη μέρα εκείνη πρέπει να οργανωθούν όσο το δυνατό πιο μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να εξασφαλίσουμε τη συνέχεια του αγώνα, είναι η συμμετοχή μας στις Γενικές Συνελεύσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν πριν την απεργία. Στις Συνελεύσεις αυτές πρέπει να παρθούν όλες εκείνες οι αποφάσεις που θα εξασφαλίσουν τη συνέχεια του αγώνα : αιτήματα που να εκφράζουν τις πραγματικές μας ανάγκες, απεργιακές μορφές διάρκειας, επιτροπές αγώνα, συγκρότηση απεργιακών ταμείων, οριζόντιος συντονισμός της δράσης με Συλλόγους, ΕΛΜΕ και πρωτοβάθμια σωματεία, επιστολές προς γονείς.


Διεκδικούμε δυναμικά και αποφασιστικά:

Πραγματικές αυξήσεις με ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό,
1300 ΕΥΡΩ καθαρά στον πρωτοδιόριστο, διπλασιασμός του οικογενειακού επιδόματος.
ΌΧΙ στη σύνδεση μισθού –βαθμού –αξιολόγησης
Σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας ή στα 55, ίση με τον τελευταίο μισθό
Ενιαία συλλογική σύμβαση εργασίας για όλη την εκπαίδευση

Όχι στην αξιολόγηση /χειραγώγηση. Να αποσυρθούν οι νόμοι και τα καθηκοντολόγια. Κανείς αξιολογητής στην τάξη. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. 20 μαθητές στην τάξη

Όχι στα κυλιόμενα ωράρια, Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Μόνιμη δουλειά-διορισμός για όλους στην εκπαίδευση. Διορισμοί για τις πραγματικές ανάγκες με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου.

Ενάντια στη λογική της ήττας και των αποσπασματικών απεργιών συμμετέχουμε μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις,
ψηφίζουμε – αποφασίζουμε - υλοποιούμε
επαναλαμβανόμενες απεργιακές μορφές διάρκειας

www.paremvasis.gr


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.09.2003 22:47:10
 
Αναγνώσθηκε 437 φορές