Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης


Συνάδελφοι, ζητούμε την υπογραφή σας!

Διαβάστε το παρακάτω κείμενο που σκεφτόμαστε να στείλουμε στους αρμόδιους (ΔΟΕ, ΥπΕΠΘ) κι αν συμφωνείτε, στείλτε μας το ονοματεπώνυμό σας, το σχολείο και το σχολείο όπου υπηρετείτε. Όσο πιο σύντομα γίνεται, για να προλάβουμε την παγίωση της κατάστασης!

Ήδη αρκετοί συνάδελφοι έχουν υπογράψει, δείτε στη διεύθυνση:

http://www.hellenic-schools.gr/diamartyria_gia_plhroforikh.htm

------------------------

Προς
1. Τη Δ.Ο.Ε.
(διαμέσου του  τοπικού συλλόγου εκπαιδευτικών )
2. Τον τοπικό Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ
3. Το ΥπΕΠΘ/Διεύθυνση Σπουδών ΠΕ, υπόψη κ. Κώτση
4. Το Γραφείο ΚτΠ του ΥπΕΠΘ
 
Θέμα: Διδασκαλία του μαθήματος του ολοήμερου «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»

Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες στους πίνακες ωρομισθίων ή αναπληρωτών ή διορισμένων εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, για τη διδασκαλία του μαθήματος του ολοήμερου «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση», έχουν περιληφθεί επιπλέον των πτυχιούχων πληροφορικής πανεπιστημιακών σχολών (περίπτωση 1 του Κεφαλαίου  Ε΄ της εγκυκλίου Φ. 50 / 98 /54939/Γ1 6-6-2003 Δνση Σπουδών ΠΕ/ΥπΕΠΘ) και εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας  άλλων ειδικοτήτων (φιλόλογοι, θεολόγοι, χημικοί, οικοκυρικών κλπ) με προσόντα την κατοχή βεβαίωσης παρακολούθησης διάφορων σεμιναρίων  και εμπειρία διδασκαλίας στοιχείων πληροφορικής  κάποιων ωρών σε Ν.Ε.Λ.Ε. κλπ .

Σύμφωνα πάλι με τις ίδιες πληροφορίες, ο αριθμός των αιτήσεων των παραπάνω περιπτώσεων  υπερκαλύπτει τις ανάγκες των ολοήμερων δημοτικών όλων των εκπαιδευτικών περιφερειών πανελλήνια.

Αν τελικά συμβεί αυτό, δηλαδή καλυφθούν οι θέσεις των ολοήμερων με εκπαιδευτικούς πληροφορικής της παραπάνω περίπτωσης,  θα έχουμε μεταξύ άλλων (αρνητικών) αποτελεσμάτων  και τα εξής:

Στέρηση κι αποξένωση από το αντικείμενο αυτό του σχολικού προγράμματος των δασκάλων της πρωτοβάθμιας. Ποιος  ο λόγος της επιμόρφωσης στις ΤΠΕ τόσων χιλιάδων δασκάλων της πρωτοβάθμιας και τόσων εξόδων του κράτους γι΄αυτό, όταν δεν τους δίνεται η ευκαιρία να διδάξουν το αντικείμενο των Νέων Τεχνολογιών στην τάξη (έστω του ολοήμερου),  να συσσωρεύσουν εμπειρία, να διαμορφώσουν παιδαγωγικές μεθόδους προσέγγισης  του αντικειμένου ή να το ενσωματώσουν στη διδασκαλία των μαθημάτων του συνολικού αναλυτικού προγράμματος όταν τους (απ)ωθούν με αυτή τη στέρηση στη χρήση των Ν.Τ. μόνο στη διοικητική και γραφική εργασία;

Εξάλλου και η φετινή αλλαγή του ονόματος του μαθήματος από Πληροφορική σε Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, φανερώνει και το διαφορετικό- ευρύτερο πλέον περιεχόμενο του μαθήματος καθώς και την ανάγκη  της διαφοροποίησης της προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου, παιδαγωγικής προσέγγισης για παιδιά δημοτικού, επιστημονικής ή χρηστικής για μεγαλύτερες ηλικίες μαθητών - σπουδαστών. Κι αυτή ακριβώς η παιδαγωγική κατάρτιση  για προσέγγιση ηλικιών 6-12 ετών δίνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας.

Είναι αντιφατικό, στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και του ΠΙ σε διάφορα εκπαιδευτικά συνέδια και ημερίδες να αναφέρονται σε διαθεματικότητα κι ολιστική προσέγγιση στη μάθηση, οριζόντια εισαγωγή της πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο μέσα από εργαλειακή χρήση, ως υποστηρικτικό μέσο διδασκαλίας και μάθησης στο αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείο και μετά να στέλνουν πολιτικούς μηχανικούς κι ηλεκτρονικούς (γιατί αυτής της κατηγορίας πτυχιούχοι είναι αρκετοί από αυτούς που [ σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ] έχουν ενταχθεί στην περίπτωση 1 του κεφαλαίου Ε΄ της προαναφερόμενης εγκυκλίου)  να διδάξουν το αντικείμενο «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» στο δημοτικό σχολείο.

Πώς  μπορεί να δώσει την ψυχή του – γιατί αυτό είναι αναγκαίο στην πρωτοβάθμια – ο ωρομίσθιος (π.χ. πολιτικός μηχανικός), όταν  στο 35λεπτο που διατίθεται για τη διδασκαλία του αντικειμένου στο ολοήμερο, θα φτάσει στο σχολείο με καθυστέρηση 5 λεπτών, ασθμαίνοντας από το προηγούμενο σχολείο και θα φύγει 5 λεπτά νωρίτερα για να προλάβει να πάει να διδάξει στο επόμενο σχολείο! Ποιος  μπορεί να εγγυηθεί για το ποιοτικό αποτέλσμα μιας διδασκαλίας με αυτές τις συνθήκες! Όταν σε αρκετά σχολεία δεν υπάρχουν υπολογιστές, πέρα από έναν που αγοράστηκε πέρυσι με την επιχορήγηση των 2000 ευρώ, κι όπου το μάθημα διδάσκεται με δραστηριότητες ζωγραφικής και χειροτεχνίας! Π.χ. και σύμφωνα με το ΦΕΚ 1471 (πρόγραμμα ολοήμερου δημοτικού) προτείνεται «…σχεδιάστε-ζωγραφίστε τα μέρη του υπολογιστή σε χαρτόνι  και κόψτε τα!»

Το οικονομικό και μόνο η ενίσχυσή του είναι το κίνητρο σε αυτές τις περιπτώσεις. Και στο κάτω κάτω είναι άδικο αυτό για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν  διαμέσου των προγραμμάτων του Γ΄ ΚΠΣ, όπου είναι ενταγμένη η ανάπτυξη του τωρινού ολοήμερου δημοτικού, ενισχύουν το μηναίο εισόδημά τους  οι εκπαιδευτικοί της Β΄θμιας (είτε σαν επιμορφωτές στην ΚτΠ με αμοιβές των 1400 ευρώ το μήνα ή τώρα σαν ωρομίσθιοι στα ολοήμερα δημοτικά) και να μην ενισχύονται εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας, οι οποίοι έχουν επενδύσει από μόνοι τους σε απόκτηση γνώσης (και δωρεάν απόδοσής της στο δημόσιο δημοτικό σχολείο), πληρώνοντας από την τσέπη τους για αγορές υπολογιστικών συστημάτων!

Ζητούμε από τη ΔΟΕ να παρέμβει άμεσα στο ΥπΕΠΘ, πριν σταλούν στα σχολεία οι ωρομίσθιοι της Δευτεροβάθμιας (αναμένονται εντός της τωρινής ή επομενης εβδομάδας) και διαμορφώσουν κατάσταση. Εξάλλου και η θέση της, όπως κυκλοφορεί στους εκπαιδευτικούς κύκλους της πρωτοβάθμιας είναι η υποστήριξη του (επιμορφωμένου στις ΤΠΕ) δασκάλου στην ανάληψη της διδασκαλίας του αντικειμένου των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση στα τμήματα του ολοήμερου.

Φοβούμαστε όμως πως μέσα στο  βαρυφορτωμένο πρόγραμμα  δράσης της αυτών των ημερών (κινητοποιήσεις για τα οικονομικά μας), μπορεί να ξεχαστεί και να διαμορφωθεί αρνητική πλέον κατάσταση για τους δασκάλους και τη διδασκαλία της του μαθήματος «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» στο ολοήμερο δημοτικό.

Δάσκαλοι της Πρωτοβάθμιας
που συγκεντρώνονται στον Εκπαιδευτικό κόμβο e-Πρωτοβάθμια

 
Συνάδελφε, βαλε κι εσύ την υπογραφή σου. Στείλε μας ε-μαιλ συμμετοχής στο έγγραφο αυτό ή τις συμπληρώσεις σου, κάνοντας κλικ εδώ: Επικοινωνία Μη ξεχάσεις να γράψεις το ονοματεπώνυμό σου και το σχολείο που υπηρετείς. Όσο πιο σύντομα μπορείς.

 http://www.hellenic-schools.gr/feed_back.htm

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.09.2003 20:26:01
 
Αναγνώσθηκε 518 φορές