Διαφόρων Φορέων


Στο κείμενο του αξιότιμου συναδέλφου κ. Ανανιάδη (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ, http://www.edra.gr/modules1.php?name=News&file=article&sid=14012), διαβάζουμε διθύραμβους για τα πλέον αυτονόητα στην εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της Γνώσης.
 
Γιατί πρέπει να θριαμβολογούμε για το ότι "όλοι οι αποσπασμένοι καθηγητές (στη Διεύθυνση) έχουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας, έχοντας ο καθένας το δικό του γραφείο και τον δικό του ηλεκτρονικό υπολογιστή συνδεδεμένο σε δίκτυο τοπικό και στο διαδίκτυο";
 
Θεωρώ το γεγονός ότι "Όλα τα έγγραφα που έρχονται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ), αφού διαβαστούν από τον Διευθυντή και πρωτοκολληθούν, σκανάρονται και προωθούνται στα σχολεία ηλεκτρονικά", καταλήγει, όπως εξηγώ παρακάτω, να είναι μια χρονοβόρα, άκρως γραφειοκρατική και σπάταλη διαδικασία.


Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, "Τα  email – μηνύματα και τα συνημμένα αρχεία εκτυπώνονται, ανακοινώνονται στο Σύλλογο των Καθηγητών και τοποθετούνται στο φάκελο ενημέρωσης του Συλλόγου, στον πίνακα ανακοινώσεων του Συλλόγου καθώς και στον αντίστοιχο φάκελο εισερχομένων εγγράφων του γραφείου του διευθυντή του σχολείου".


Έτσι, συνεχίζει το άρθρο, "περιορίζεται στο ελάχιστο η σπατάλη σε φωτοτυπικό χαρτί". Ωστόσο, αυτό το οποίο δεν αναφέρεται είναι ότι τούτο συμβαίνει μόνο στη Διεύθυνση και όχι στα σχολεία τα οποία αναγκάζονται να εκτυπώνουν τα έγγραφα και μάλιστα το συνηθέστερο σε εκτυπωτές ψεκασμού, το μελάνι των οποίων τελειώνει γρήγορα και κοστίζει πολύ ακριβά σε κάθε σχολική μονάδα.
 
Επίσης δεν αναφέρεται ότι τα έγγραφα αποστέλλονται σαρωμένα σε υψηλή ανάλυση, αφού προορίζονται για εκτύπωση και διαφορετικά δεν θα είναι εύκολο να αναγνωσθούν. Έτσι η λήψη της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από τα σχολεία με τις συνημμένες "ηλεκτρονικές βόμβες" τους, μοιάζει με καθημερινό μαρτύριο. Ανεξήγητο παραμένει γιατί έχουμε λάβει, ελάχιστα ευτυχώς, e-mails με... σαρωμένα προεκτυπωμένα e-mails! Θα μπορούσαν απλά να μας είχαν προωθηθεί τα αρχικά!


Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς, διάφορα γραφεία του ΥΠΕΠΘ ή/και των διευθύνσεων, ζητούν από τα σχολεία την αποστολή στατιστικών στοιχείων τόσο με ηλεκτρονικό όσο και χειρόγραφο τρόπο, τα οποία βέβαια τα σχολεία έχουν στείλει όχι άλλες μια ή δυο φορές, αλλά άλλες ίσως δέκα, χωρίς υπερβολή.
 
Αλήθεια δεν υπάρχουν τρόποι, όπως πληροφοριακό σύστημα ή/και ομογενοποιημένες βάσεις δεδομένων, ώστε να ομαδοποιηθούν τα δεδομένα και να καταστόύν "συνεργάσιμα" και μεταξύ τους συμβατά;
 
Με κανέναν τρόπο δεν υποστηρίζω αφοριστικά ότι η διεύθύνση της Χαλκιδικής δεν κινείται προς τη σωστή κατέυθυνση ή ότι δεν σημειώνεται πρόοδος με τη συμβολή των στελεχών της.


Ωστόσο, θα είχαμε κάθε λόγο να χαιρόμαστε πραγματικά όταν κάθε καθηγητής θα είχε το δικό του γραφείο (!), τον προσωπικό του υπολογιστή ή έστω δυο τρεις κοινόχρηστους υπολογιστές στα γραφεία του συλλόγου με πρόσβαση στο Διαδίκτυο, πέραν εκείνων του εργαστηρίου των μαθητών, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι μόνο στα διαλείμματα.


Καλή σχολική χρονιά,

Θοδωρής Γούτας
Καθηγητής Πληροφορικής
info@goutas.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.09.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 483 φορές