Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΛΜΕ

Κορνάρου 2, Αθήνα

Τηλ. 3230073, 3244930

Φαξ: 3311338

 

Αθήνα, 5-9-2003

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αισθάνεται την υποχρέωση να καταγγείλει την τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας το τελευταίο διάστημα σε σχέση με την έγκριση εκπαιδευτικών αδειών. Συγκεκριμένα, σε μια πε­ρί­ο­δο που οι πά­ντες ε­πι­κα­λού­νται την α­νά­γκη της μορ­φω­τι­κής α­να­βάθ­μι­σης των εκ­παι­δευ­τι­κών, το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να εγκρίνει αιτήσεις αδειών που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για έγκριση ακολουθώντας δυσερμήνευτες επιλεκτικές πολιτικές. Μ αυτή την τακτική πολλοί εκ­παι­δευ­τι­κοί που έχουν ήδη έ­χουν γί­νει δε­κτοί στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα στερούνται τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν με­τα­πτυ­χιακές σπου­δές. Αυτή η καινοφανής πρακτική είναι ιδιαίτερα επιζήμια για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

 

Το επιχείρημα που συνήθως προβάλλεται, ότι δήθεν το αντικείμενο πολλών τέτοιων μεταπτυχιακών σπουδών δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση, είναι σαθρό. Η εκπόνηση μιας μεταπτυχιακής ή διδακτορικής διατριβής δεν περιορίζεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο της εκάστοτε μελέτης, αλλά απλώνεται σε όλη την έκταση μιας συγκεκριμένης γνωστικής περιοχής. Εξάλλου, εκείνο που κυρίως αποκομίζουν οι μεταπτυχιακοί σπουδαστές είναι η οικειοποίηση της επιστημονικής μεθόδου και των επιστημονικών εργαλείων που αφορούν ένα επιστημονικό πεδίο και όχι συγκεκριμένες γνώσεις. Επομένως, το όφελος που προκύπτει για τους εκπαιδευτικούς που εκπονούν τέτοιες εργασίες είναι σε κάθε περίπτωση πολύ σημαντικό, και αυτό αντανακλά ασφαλώς και στην ίδια την Εκπαίδευση. Άλλωστε, δεν μπορεί να προβάλλεται ένα τέτοιο επιχείρημα, όταν απορρίπτονται ακόμη και αιτήσεις εκπαιδευτικών για μεταπτυχιακές σπουδές σε τομείς όπως ο κοινωνικός αποκλεισμός και ο ρόλος της εκπαίδευσης, η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στην Εκπαίδευση.

 

Αν, πάλι, οι λόγοι μη έγκρισης των εκπαιδευτικών αδειών είναι οικονομικοί, εμείς, από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι το όφελος που προκύπτει από την επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού δυναμικού αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας.

 

Ασφαλώς, είναι γνωστό ότι η ε­πι­μόρ­φω­ση των εκ­παι­δευ­τι­κών έ­χει σή­μερα πιο με­γά­λη ση­μα­σί­α σε σύ­γκρι­ση με το πα­ρελ­θόν, για­τί οι ε­ξε­λί­ξεις σε όλους τους το­μείς της ε­πι­στή­μης και της τε­χνο­λο­γί­ας και η α­να­νέ­ω­ση των γνώσε­ων α­κο­λου­θούν ε­πι­τα­χυ­νό­με­νους ρυθ­μούς. Η πρόσκτηση νέων γνώσεων και η α­νά­πτυ­ξη νέ­ων παι­δα­γω­γι­κών και διδα­κτι­κών με­θό­δων και πρα­κτι­κών, που θα α­ντα­πο­κρί­νο­νται στις σύγ­χρο­νες απαι­τή­σεις, προβάλλουν σήμερα ως επιτακτική ανάγκη.

 

 Η α­να­νέ­ω­ση του ε­πι­στη­μο­νι­κού και παι­δα­γω­γι­κού ε­ξο­πλι­σμού των εκ­παι­δευ­τι­κών εμ­φα­νί­ζε­ται πιο ε­πιβεβλημένη, καθώς στις πε­ρισ­σό­τε­ρες πα­νε­πι­στη­μια­κές σχο­λές εκπαίδευσης των εκ­παι­δευ­τι­κών η κα­τάρ­τι­ση στις επι­στή­μες της α­γω­γής δεν εί­ναι υποχρεωτική ή είναι ελλιπής, με ευθύνη κυρίως της Κυβέρνησης. Το α­πο­τέ­λε­σμα εί­ναι πολλοί εκ­παι­δευ­τι­κοί να ξε­κι­νούν το δι­δα­κτι­κό τους έρ­γο χωρίς να έχουν προετοιμαστεί με τον καλύτερο τρόπο. Εξάλλου, η κα­τάρ­γη­ση, ουσιαστικά, της μα­κράς διάρ­κειας ε­πι­μόρ­φω­σης και η υ­πο­κα­τά­στα­σή της α­πό α­νορ­γά­νω­τα μι­κρής διάρ­κειας σε­μι­νά­ρια αμ­φί­βο­λης α­πο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τας, χω­ρίς συ­νο­χή, ειρ­μό και σχε­δια­σμό, υ­πήρ­ξε έ­να α­πό τα πιο αρ­νη­τι­κά στοι­χεία της εκ­παι­δευ­τι­κής πο­λι­τι­κής των τελευταίων χρόνων, που καθιστά ακόμη πιο αναγκαία την έγκριση αδειών για μεταπτυχιακές σπουδές.

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι, όταν ακολουθούνται τέτοιες πρακτικές, οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες για λειτουργία 325 μεταπτυχιακών προγραμμάτων δεν έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα για τους υπηρετούντες στη δημόσια εκπαίδευση εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, από 270 αιτήσεις που υποβλήθηκαν για χορήγηση άδειας για μεταπτυχιακές σπουδές από καθηγητές σχολείων στην Περιφέρεια Αττικής εγκρίθηκαν μόνο 63 (ποσοστό 23%), από 30 αιτήσεις στην Περιφέρεια Βόρειου Αιγαίου εγκρίθηκαν μόνο 9 (ποσοστό 30%) και στην Κεντρική Μακεδονία από 117 μόνο 35 (ποσοστό 30%). Σε ολόκληρη τη χώρα, από 650 περίπου αιτήσεις εκπαιδευτικών εγκρίθηκαν 230, δηλαδή ποσοστό 35%.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους απαιτούμε την ε­πα­νε­ξέ­τα­ση της πολιτικής που ακολουθείται τελευταία σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες παροχής των εκ­παι­δευ­τι­κών α­δειών, με στόχο να παρέχονται εκπαιδευτικές άδειες σε όλους τους εκπαιδευτικούς που επιτυγχάνουν σε σχετικές εξετάσεις, χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς.

 

Το Υπ. Παιδείας αγνοεί τις διαμαρτυρίες των ενδιαφερομένων και τις παρεμβάσεις της ΟΛΜΕ, και αρνείται εδώ και αρκετές μέρες να δώσει απάντηση στο παραπάνω αίτημά μας καθώς και σε άλλα ζητήματα που τέθηκαν στην τελευταία συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με το Υπ. Παιδείας. Γι’ αυτό καλούμε όλους τους συναδέλφους των οποίων οι αιτήσεις απορρίφθηκαν να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών έξω από το Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου και ώρα 1 μ.μ., για να απαιτήσουμε από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τα παρακάτω:

 

 

·         να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις για την έγκριση όλων των εκπαιδευτικών αδειών που πληρούν τις προβλεπόμενες από το Νόμο προϋποθέσεις·

 

·         να προχωρήσει το ΥΠΕΠΘ, σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ, στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τις εκπαιδευτικές άδειες και τις ειδικές υποτροφίες για τους εκπαιδευτικούς, με πρόβλεψη δικλείδων ασφάλειας για την αξιοποίηση των μεταπτυχιακών σπουδών  προς όφελος της Εκπαίδευσης, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά.

 

 

Μόνο έτσι θα υ­πη­ρε­τού­νται αποτελεσματικά τό­σο οι ε­πι­διώ­ξεις των συ­να­δέλ­φων ό­σο και οι γε­νι­κό­τε­ρες α­νά­γκες της Εκ­παί­δευ­σης.

 

 

Για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

 

 Ο Πρόεδρος            Ο Γ. Γραμματέας

Α. Αντωνάκος          Γρ. Καλομοίρης

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.09.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 441 φορές