Διαφόρων Φορέων


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ : ΣΚΑΝΔΑΛΟ


Είναι γνωστό σε όλους τους σχετικούς με τον κλάδο της Πληροφορικής το σοβαρότατο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια των αποφοίτων των τμημάτων Πληροφορικής, στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά και στην σύνταξη του Ενιαίου Πίνακα. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την Προκήρυξη του ΑΣΕΠ 25/1Π/2002 της 12 Αυγούστου 2002 στους οριστικούς πίνακες διορισμών που όλοι με αγωνία ακόμη αναμένουμε προηγούνται οι κάτοχοι παιδαγωγικού πτυχίου ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ ή ενός από τα ισοδύναμα (όπως χαρακτηρίζονται στην προκήρυξη !!!) προς αυτό ακόλουθα πτυχία (στην προκήρυξη επίσης αναφέρεται ότι για να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό δεν είναι απαραίτητο να έχει παιδαγωγική κατάρτιση):


Α. Τμήματα ΑΕΙ: α. Παιδαγωγικού Νηπιαγωγών, β. Δημοτικής Εκπαίδευσης                γ. Επιστημών της Αγωγής  δ. Φιλοσοφίας   ε. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας                  στ. Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών


Β. Σχολής Νηπαγωγών


Γ. Παιδαγωγικής Ακαδημίας


Δ. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος στις επιστήμες της αγωγής


Ε. Καθηγητικών Σχολών. Δηλαδή :


α. Φιλολογίας    β. Θεολογίας    γ. Μαθηματικών    δ. Φυσικών    ε. Γαλλικής γλώσσας     στ. Αγγλικής γλώσσας    ζ. Γερμανικής Γλώσσας     η. Καλλιτεχνικών μαθημάτων    θ. Φυσικής αγωγής     ι. Οικιακής Οικονομίας    ια. Μουσικής.


            Με ποιά κριτήρια όμως καθορίζεται ότι μια σχολή είναι καθηγητική ; Κανένας δεν μας έχει πει ακόμη !!


            Ενά πρώτο πρόβλημα δημιουργήθηκε κατα τη διάρκεια των αιτήσεων των αναπληρωτών του κλάδου ΠΕ19 και ΠΕ20, όπου το Υπουργείο στέλνει στις Διευθύνσεις Β’θμιας Εκπαίδευσης μια συμπληρωματική οδηγία η οποία αναφέρει ότι Καθηγητικές Σχολές είναι εκτός αυτών που προανέφερα, και τα ακόλουθα τμήματα Θετικών Επιστημών: α. Τμήμα Πληροφορικής (ΑΠΘ)   β. Τμήμα Επιστήμης Η/Υ, Παν. Κρήτης     γ. Τμήμα Πληροφορικής, Ιωαννίνων   δ. Τμήμα Πληροφορικής, Καπ. Παν. Αθηνών.


            Γιατί όμως αυτή η επιλεκτική και χωρίς καμία αιτιολογία αναγνώριση ουσιαστικά παιδαγωγικής επάρκειας των συγκεκριμένων τμημάτων ; Με αυτήν την συμπληρωματική οδηγία το Υπουργείο ουσιαστικά υποβάθμισε όλα τα υπόλοιπα τμήματα Πληροφορικής (όπως Παν. Μακεδονίας, Παν. Πειραιώς, ΤΕΙ, κτλ.) και απέκλεισε από το διορισμό πολλούς αποφοίτους σχολών Πληροφορικής ακόμη και με 5 χρόνια προϋπηρεσίας. Είναι γνωστό ότι το 25% των μόνιμων διορισμών στην Β’θμια Εκπαίδευση θα γίνει από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών, ο οποίος πρόσφατα συντάχθηκε και έχει τους πτυχιούχους των υποτιθέμενων καθηγητικών σχολών ανεξαρτήτως χρόνου προυπηρεσίας, να προηγούνται έναντι όλων των άλλων υποψηφίων.

 


            Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο (δεύτερο πρόβλημα) και επεκτείνεται στην πρόσφατη εγκύκλιο, όπου το υπουργείο καλεί του επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2002 των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 να καταθέσουν αιτήσεις για μόνιμο διορισμό. Πιο συγκεκριμένα ενώ στην προκήρυξη 25/1Π/2002 της 12 Αυγούστου 2002 τα παραπάνω τμήματα δεν είχαν συμπεριληφθεί στις καθηγητικές σχολές, τώρα οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων θα προηγηθούν και πάλι έναντι όλων των επιτυχόντων των υπολοίπων τμημάτων Πληροφορικής, ανεξάρτητα από τη βαθμολογία που έχουν επιτύχει (Π.χ. Ένας απόφοιτος του ΑΠΘ με βαθμολογία στον ΑΣΕΠ 61% θα προηγείται στους διορισμούς έναντι ενός αποφοίτου του Παν. Μακεδονίας που έχει πετύχει βαθμολογία 99%). Μηπώς υπάρχει κάποια αδικία εδώ ; Και οι δύο δεν έχουν τελειώσει κάποιο Πανεπιστήμιο ; Είναι φανερό λοιπόν ότι ορισμένα τμήματα Πληροφορικής έχουν ευνοϊκή μεταχείριση, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση πολλών Πανεπιστημίων, και τον αποκλεισμό από το διορισμό (ή δυσμενή διορισμό) πολλών επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.



            Τέλος θα ήθελα να αναφέρω και τμήμα της απόφασης 14/2002 του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας, μετά από προσφυγή διαφόρων υποφηφίων για το συγκεκριμένο θέμα,  σύμφωνα με την οποία αναφέρεται ότι :


Και τούτο, γιατί ναι μεν δεν προβλέπεται από το νόμο εννοιολογικός προσδιορισμός του όρου "Καθηγητική Σχολή", όμως εν όψει της γραμματικής εννοίας του όρου και του σκοπού που καλείται να εκπλήρωση ο πτυχιούχος τέτοιας Σχολής, ο οποίος είναι η  διδασκαλία και η εκπαίδευση, ως "καθηγητική σχολή" μπορεί να είναι και κάθε νεοϊδρυόμενη στην οποία παρέχεται παιδαγωγική κατάρτιση και οι πτυχιούχοι της διορίζονται στην εκπαίδευση σε υψηλό ποσοστό για να διδάξουν. Αυτό ενισχύεται και από την ανάγκη για εκσυγχρονισμό της παιδείας και της διευρύνσεως των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την ένταξη της Πληροφορικής στην εκπαίδευση.


Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, οι αιτούντες πτυχιούχοι του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών των Πανεπιστημίων Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, ζήτησαν με αίτηση τους να εγγραφούν στους πίνακες διοριστέων του κλάδου ΠΕ19, αλλά τελικώς συμπεριλήφθησαν στον πίνακα 02 στον οποίο περιλαμβάνονταν οι υποψήφιοι που δεν είχαν αποκτήσει το πρό­σθετο προσόν του πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών, η κατοχή του οποίου, κα­τά την άποψη της Διοικήσεως, απαιτείται για να θεωρηθή ο υποψήφιος ότι συ­γκεντρώνει τα "πλήρη προσόντα διορισμού" κατ’ άρθρ. 1 παρ. 6 ν. 2834/ 2000, αφού η Σχολή που απεφοίτησαν, κατά την ίδια άποψη, δεν συγκαταλέγεται στις καθηγητικές Σχολές. Όμως, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Τμήμα Επι­στήμης Υπολογιστών των προαναφερθέντων Πανεπιστημίων είναι "Καθηγητική Σχολή". Συνεπώς, δεν απαιτείται για τον διορισμό στην Β/θμια Εκπαίδευση των πτυχιούχων του Τμήματος αυτού η κατοχή και δεύτερού πτυχίου, ήτοι πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών. Ως κάτοχοι δε πτυχίου πληροφορικής ΑΕΙ προτάσ­σονται στους πίνακες διοριστέων και προηγούνται κατά τον διορισμό, κατά τα βασίμως με την κρινόμενη αίτηση υποστηριζόμενα.

 


            Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση όλοι οι πτυχιούχοι Πληροφορικής έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Τι έγινε όμως με την απόφαση αυτή ; Γιατί το υπουργείο δεν την έχει εφαρμόσει ακόμη ;


Σιδηρόπουλος Δημήτριος (ΠΕ19)

Υπ. Διδάκτορας Παν. Μακεδονίας

e-mail: dsidir@uom.gr 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.08.2003 17:26:07
 
Αναγνώσθηκε 2461 φορές