Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΙ ΔΙΠΛΗ Η

ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΕ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

Του Σκουντή Γεωργίου αιρετού μέλους ΑΠΥΣΔΕ  Κρήτης

 

 

Τον Απρίλιο του 2002 δημοσιεύθηκε η Υπουργική Απόφαση που ρύθμιζε τα θέματα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων για το Σχολικό έτος 2002 – 2003. Για την στελέχωση των δυσπρόσιτων σχολείων η ΥΑ αναφέρει: «Οι ανάγκες σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε σχολεία που χαρακτηρίζονται κάθε φορά ως δυσπρόσιτα, καλύπτονται κατά προτεραιότητα από υποψηφίους των πινάκων του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης, ύστερα από σχετική προκήρυξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην οποία προσδιορίζονται συγκεκριμένα σχολεία και θέσεις ανά κλάδο ή ειδικότητα. Με την προκήρυξη μπορεί να ορίζεται ανώτατος αριθμός προτιμήσεων από τους υποψηφίους. Σε περίπτωση που ενδιαφέρονται περισσότεροι υποψήφιοι για συγκεκριμένο δυσπρόσιτο σχολείο, τηρείται η σειρά κατάταξης στον οικείο πίνακα. Για τους υποψηφίους που προσλαμβάνονται με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις της παρ. 4 του προηγούμενου άρθρου» [ΥΑ Δ2/34479/ΦΕΚ429 τΒ/8-4-2002 άρθρο 8]»

 

     Την περίοδο των  διακοπών του Πάσχα του2002, τέλη Απριλίου 2002 μέχρι και αρχές Μαΐου 2002, καλούνται οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να κάνουν αιτήσεις, προκειμένου να συνταχθούν από το Υπουργείο Παιδείας οι προβλεπόμενοι από την παραπάνω ΥΑ πίνακες. Η αίτηση - δήλωση προτιμήσεων περιοχών τοποθέτησης που συμπληρώθηκε από τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, είχε και τρεις επιλογές για κάθε περιοχή τοποθέτησης: ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ, ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ και ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ.

 

     Είχε λήξει η προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών και τον Ιούνιο του 2002 ψηφίζεται στη Βουλή νέος νόμος [ν.3027/2002 (ΦΕΚ 152/τ.Α/28-06-2002)], με τον οποίο επέρχονται δύο σημαντικές αλλαγές στις ρυθμίσεις πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων:

 

·         καταργούνται οι πίνακες Γ και Δ και προβλέπεται η σύνταξη του «Ενιαίου πίνακα προσωρινών αναπληρωτών εκπ/κών», από τον οποίο θα προσλαμβάνονται αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί και ένα ποσοστό θα διορίζεται και σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών. [άρθρο 7 ν.3027/2002 (ΦΕΚ 152/τ.Α/28-6-2002)].

 

·        Η υπηρεσία προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες που χαρακτηρίζονται κατά τις οικείες διατάξεις ως δυσπρόσιτες, λογίζεται, από το σχολικό έτος 2002 – 2003, στο διπλάσιο για τη σειρά κατάταξης στον Ενιαίο Πίνακα Προσωρινών Αναπληρωτών, καθώς και για την προσαύξηση των μονάδων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ  [παρ. 14  άρθρο 6 ν.3027/2002 (ΦΕΚ 152/τ.Α/28-6-2002)]

 

Για τις σημαντικές αλλαγές στις ρυθμίσεις πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων που έγιναν με τον νέο νόμο, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί δεν ενημερώθηκαν ουσιαστικά. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονισθεί ότι σημαντικές αλλαγές που αφορούν τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων τα τελευταία χρόνια, γίνονται κατακαλόκαιρο με αποτέλεσμα οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να κρατούνται όμηροι από το Υπουργείο Παιδείας.

 

Τον Σεπτέμβριο του 2002 άρχισαν οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων. Οι τοποθετήσεις αναπληρωτών και ωρομισθίων από το Υπουργείο Παιδείας έγιναν σε περιοχές ενιαία για δυσπρόσιτα και μη σχολεία, δηλαδή δεν ενεργοποιήθηκε η διάταξη της ΥΑ περί στελέχωσης δυσπρόσιτων [ΥΑ Δ2/34479/ΦΕΚ429 τΒ/8-4-2002 άρθρο 8], αν και υπήρχαν και κενά σε δυσπρόσιτα και εγγεγραμμένοι στους πίνακες που είχαν δηλώσει την επιλογή: ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ. Η τοποθέτηση σε συγκεκριμένα πια σχολεία αναπληρωτών και ωρομισθίων από τα ΠΥΣΔΕ, έγινε ενιαία για δυσπρόσιτα και μη σχολεία. Πριν γίνει η τοποθέτηση οι προσληφθέντες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, που είχαν εν τω μεταξύ ενημερωθεί για τις νέες ρυθμίσεις, ρωτούσαν αν θα υπολογισθεί διπλή η προϋπηρεσία αυτών που θα τοποθετηθούν σε δυσπρόσιτα, με δεδομένο ότι δεν τηρήθηκαν οι προβλέψεις της ΥΑ. Από το ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου, του οποίου ήμουν τότε αιρετό μέλος, μεταβιβάσθηκε προφορικά λόγω του επείγοντος το ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας, και η προφορική απάντηση του Υπουργείου ήταν: ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΙ ΔΙΠΛΗ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΑ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ. Στο σημείο αυτό και εφόσον το Υπουργείο Παιδείας δεν έστειλε, όπως το συνηθίζει άλλωστε γραπτή απάντηση, τουλάχιστον εγώ που έχω διαπιστώσει επανειλημμένα ότι το Υπουργείο Παιδείας «δεν παίζεται με τα ήξεις, αφίξεις», συνέστησα στους προσληφθέντες αναπληρωτές να αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη της επιλογής τους.

 

Ακόμα ηχεί στα αυτιά μας η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας, αλλά η σύνταξη των πινάκων γίνεται με υπολογισμό στο διπλάσιο της υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων που προσφέρθηκε στα δυσπρόσιτα σχολεία μόνο για το σχολικό έτος 2002 – 2003. Για χάρη των επόμενων ερωτημάτων να δεχθώ ότι, είναι ορθές όλες οι ρυθμίσεις για αναπληρωτές και ωρομίσθιους και άψογη η εφαρμογή τους από το Υπουργείου Παιδείας. Ερωτώ λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας, γιατί η υπηρεσία που έχει προσφερθεί προηγούμενα χρόνια σε δυσπρόσιτα σχολεία από αδιόριστους εκπαιδευτικούς δεν διπλασιάζεται; Δεν είναι άδικο; Γιατί θα πρέπει να προσφύγουν στα δικαστήρια, όσοι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρετήσει τα προηγούμενα σχολικά έτη σε δυσπρόσιτα σχολεία, για να δικαιωθούν;

 

Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι είναι άδικο και μη σύννομο, να υπολογισθεί στο διπλάσιο η υπηρεσία αναπληρωτών και ωρομισθίων που προσφέρθηκε στα δυσπρόσιτα σχολεία το σχολικό έτος 2002 – 2003. Σε περίπτωση όμως που το Υπουργείο Παιδείας επιμείνει, θα πρέπει απαραίτητα για λόγους ισονομίας, να υπολογίσει στο διπλάσιο και την υπηρεσία των αδιόριστων εκπαιδευτικών που έχει προσφερθεί σε δυσπρόσιτα όλα τα προηγούμενα χρόνια.

 

 

 

Γενικότερα όμως πιστεύω ότι, η διάταξη [η παρ. 14 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 (ΦΕΚ 152/τ.Α/28-6-2002)]  που προβλέπει τον διπλασιασμό της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα πρέπει να καταργηθεί γιατί ανατρέπει με απρόβλεπτους ρυθμούς την σειρά κατάταξης του «Ενιαίου πίνακα προσωρινών αναπληρωτών εκπ/κών», ο οποίος είναι και πίνακας διορισμών. Αυτή η ανατροπή αναγκάζει όσους είναι πρώτοι στον πίνακα, οι οποίοι κατά τεκμήριο έχουν υπηρετήσει πολλά χρόνια αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, είναι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και έχουν οικογένειες με παιδιά, να δηλώνουν δυσπρόσιτα σχολεία σε όλη την Ελλάδα και να διαλύουν τις οικογένειες τους. Δεν ταιριάζει στο Υπουργείο Παιδείας να διαλύει οικογένειες, να απομακρύνει χωρίς ουσιαστικό λόγο ανθρώπους από τον τόπο κατοικίας τους και να στέλνει αναπληρωτές της ίδιας ειδικότητας από την Κρήτη στην Θράκη και αντίστροφα. Δεν ταιριάζει στο Υπουργείο Παιδείας   ο ρόλος του αδίστακτου εργοδότη. Ο ισχυρισμός ότι αυτή η διάταξη θεσπίσθηκε, για να εξασφαλιστεί η στελέχωση των δυσπρόσιτων με εκπαιδευτικούς σχολείων δεν ευσταθεί. Έχουν ήδη θεσπισθεί δύο ισχυρότατα κίνητρα, που στην ουσία επιβάλουν την ανάληψη υπηρεσίας από τους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Συγκεκριμένα τα κίνητρα αυτά είναι:     

 

 

  • Η προϋπηρεσία προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες του Υπουργείου Παιδείας είναι μια από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την εγγραφή των αδιόριστων εκπαιδευτικών στον «Ενιαίο Πίνακα Προσωρινών Αναπληρωτών», ο οποίος αποτελεί και πίνακα για μόνιμο διορισμό [άρθρο 7 ν.3027/2002 (ΦΕΚ 152/τ.Α/28-6-2002)].
  • Η ποινή της διαγραφής για τρία έτη από τους πίνακες για όσους δεν αποδεχθούν την πρόσληψη και την τοποθέτηση τους σε συγκεκριμένο σχολείο. [παρ. 45α άρθρο 13 ν.3149/2003 (ΦΕΚ 141/τ.Α/10-6-2003)]

 

Τα παραπάνω κίνητρα σε συνδυασμό με την διάταξη της ΥΑ περί δυσπρόσιτων [ΥΑ Δ2/34479/ΦΕΚ429 τΒ/8-4-2002 άρθρο 8],  εξασφαλίζουν την στελέχωση των δυσπρόσιτων, γιαυτό ο διπλασιασμός της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα  πρέπει να καταργηθεί.

 

     Τα παραπάνω δεν είναι μόνο δικές μου απόψεις, αλλά και μεγάλης συγκέντρωσης των αναπληρωτών που έγινε στο Ηράκλειο τον Ιούλιο 2003.

 

 

Για επικοινωνία Email: gskoudis@in.gr

 

 

Ηράκλειο 18 – 07 - 2003



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.07.2003 08:00:59
 
Αναγνώσθηκε 756 φορές