Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΙΑΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ

 

ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

 

 

 

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση Δυτ. Ελλάδας

 

«Οι ετερόκλητοι συντονισμοί, το Γ΄ Κ.Π.Σ και η σκληρή πραγματικότητα»

 

 

 

Συνάδελφοι,

 

 

Με αφορμή την απόφαση Γ2/26194/14-03-2003 και τους πίνακες επιλεγέντων! επιμορφωτών-πολλαπλασιαστών στους νομούς της Δυτ. Ελλάδας και σε όλη τη χώρα για τη διαχείριση των δράσεων του Γ΄ ΚΠΣ στη τεχνική εκπαίδευση (εξοπλισμοί εργαστηρίων, επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, εισαγωγή νέων τεχνολογιών, σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την παραγωγή! κ.τ.λ.), η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΙΑΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ καταδικάζει την προκλητική, επιλεκτική και αδιαφανή μεθόδευση του ΥΠΕΠΘ και της Διοίκησης να συγκροτήσουν συντονιστικές επιτροπές διαχείρισης πολιτικών στη ΤΕΕ εν μια νυχτί σε κάθε νομό χωρίς να ενημερώσουν κανέναν.

 

Η όλη επιχείρηση διακρίνεται από την ύπαρξη ενός φιλικού και κομματικού περιβάλλοντος που  διαμορφώνουν οι μηχανισμοί των προϊσταμένων και την προκλητική απαξίωση όλων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

 

Αυτές οι «σύγχρονες» αντιλήψεις διαχείρισης της τοπικής εξουσίας έχουν οδηγήσει την δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στα τραγικά αδιέξοδα που βιώνουμε όλοι. Οι ιδιοκτησιακές λογικές, που έχουν καλλιεργηθεί στο χώρο της ΤΕΕ, ενισχύουν αυτούς τους μηχανισμούς, που δρουν στο χώρο χρόνια τώρα, και δεν μπορούν να γίνουν από εμάς αποδεκτές ούτε από τον κλάδο.

 

Γι αυτό το σοβαρό θέμα, που επιμελώς έχουν κρύψει από τον κλάδο, επισημαίνουμε τα εξής:

 

ΟΤΑΝ:

 

1.     Τα ΤΕΕ (Ν. 2640/98) διανύουν τον πέμπτο (5) χρόνο ζωής χωρίς προγραμματισμό, με περιορισμό στη λειτουργία ειδικοτήτων, με σοβαρές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (Πάτρα, Αγρίνιο, Αμαλιάδα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Πύργος), σε εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό,

 

2.     Στη Πάτρα χρειάζονται δύο νέα κτίρια για τα ΤΕΕ και η ανάπτυξη 3ου ΣΕΚ,

 

3.     Στο πόλη του Αγρινίου τα δυο υπάρχοντα κτίρια δεν επαρκούν, και έχουν αφεθεί στη τύχη τους, ενώ παράλληλα η ανάγκη της λειτουργία 2ου ΣΕΚ στη πόλη σκοντάφτει στους τύπους του 1566/85 και στη αδιαλλαξία της διοίκησης,   

 

4.     Το περιεχόμενο του αναλυτικού τους προγράμματος εδράζεται στο δίκτυο κατάρτιση – μαθητεία - παιδική εργασία, (ΟΕΕΚ-δυϊκό σύστημα),

 

5.     Ο εργαστηριακός εξοπλισμός δεν είναι επαρκής για τη στοιχειώδη λειτουργία των ειδικοτήτων, ενώ η τεχνογνωσία των εξοπλιστικών μέσων, που υπάρχει, αναφέρεται σε προηγούμενη περίοδο, χωρίς ποτέ να έχουν εκσυγχρονιστεί και εμπλουτιστεί ιδιαίτερα στις ειδικότητες της βιομηχανικής παραγωγής,

 

6.     Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και η Δ/νση σπουδών του ΥΠΕΠΘ καθόριζε τις προδιαγραφές για προμήθεια εξοπλισμού στα εργαστήρια σύμφωνα με τις ανάγκες των διαφόρων εταιρειών και όχι των εκπαιδευτικών συνθηκών των σχολείων αυτών!!! με αποτέλεσμα τα εργαστηριακά μαθήματα να γίνονται με επίδειξη ενώ θα πρέπει το στοιχείο της εξάσκησης να είναι βασικό μέρος απόκτησης δεξιοτήτων, 

 

7.     Η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη νέα τεχνολογία και τη χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού έχει γίνει όνειρο θερινής νύχτας,

 

8.     Οι οργανικές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΤΕΕ έχουν αρχίσει να γίνονται ανίσχυρες, ενώ ο εξοστρακισμός τους μέσω της περιφερειακής διοίκησης, σε άλλους νομούς πιθανόν να είναι το επόμενο βήμα για πολλούς,   

 

9.     Με τις συνεχείς αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, την ιδιωτικοποίηση των βιβλίων, με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, με τη μη έγκριση και λειτουργία νέων ειδικοτήτων, την μεγάλη αναλογία μαθητών εκπ/κών  στη διεξαγωγή των εργαστηρίων υποβαθμίζουν τη δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση,

 

10. Με τη συγκέντρωση των μαθητών της περιφέρειας κάθε νομού στα ΤΕΕ των μεγάλων αστικών κέντρων (Αγρίνιο, Μεσολόγγι, Πάτρα, Πύργος) προωθούν μεθοδικά σε πρώτη φάση τη κατάργηση των ΤΕΕ της περιφέρειας με τελικό στόχο τη παράδοση της ευέλικτης κατάρτισης και εξειδίκευσης στους ιδιώτες!! μέσω των ΚΕΚ, στα πλαίσια της συμφωνίας της Λισσαβόνας,

 

11. Οι μαθητές των ΤΕΕ προκειμένου να εισαχθούν στα ΤΕΙ, πρέπει να ξεπεράσουν εκτός του αρκετά υψηλού βαθμού δυσκολίας, κριτήριο εισαγωγής (Μ.Ο.10) και τις διάφορες ποσοστώσεις αλλά και τον περιορισμό των σχολών προτίμησης που επιβάλει του ΥΠΕΠΘ. Αν λάβουμε υπόψη τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη περιφέρεια και τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα από τα οποία προέρχονται οι μαθητές των αντίστοιχων ΤΕΕ, εύκολα συμπεραίνει κανείς τον ουσιαστικό αποκλεισμό τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

12. Το Υπουργείο παιδείας με την πολιτική του αυτή στη Δ/θμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με τις αποσπασματικές του αποφάσεις, την ευνοιοκρατία, τους ισοβίτες στη διοίκηση, την αλαζονεία, τον αυταρχισμό και τον κομματισμό έχει δημιουργήσει μια αρνητική κατάσταση σε κάθε νομό της περιφέρειας, ενώ οι συνάδελφοί μας νοιώθουν έντονα των παραγκωνισμό τους, αφού στην ουσία δεν έχουν καμία συμμετοχή στο σχεδιασμό γι΄ αυτά που τους καλούν να διδάξουν και νοιώθουν ξένοι στην ίδια πόλη.

 

13.  Η Συλλογικότητα και η διαφάνεια για τα Γραφεία Δ.ΤΕΕ έχουν αντικατασταθεί από τους διαδρόμους, τις εξυπηρετήσεις, τις δολοπλοκίες, τον παραγοντισμό και προπαντός από τη «χρηστικότητα» του κομματικού προϊσταμένου.

 

14. Απαξιώνεται η νυχτερινή τεχνική εκπαίδευση και, όπου αυτή λειτουργεί (Πάτρα), περιορίζεται σε συγκεκριμένες ειδικότητες,

 

15. Στο Αγρίνιο αρνούνται χωρίς λόγο την ίδρυση εσπερινού ΤΕΕ,

 

16. Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται επιλεκτικά από τη διοίκηση σε κάθε θέμα που αφορά το δημόσιο σχολείο, ενώ οι αυλικοί «παντός καιρού», μετά και τον τελευταίο συντονισμό τους (κρυφά από τον κλάδο), ευελπιστούν ότι εκτός από πολλαπλασιαστές... θα μετεξελιχθούν και σε σώμα αξιολογητών (!),

 

17. Οι μόνιμοι διορισμοί καθηγητών ειδικοτήτων στα ΤΕΕ έχουν πάρει το τραίνο της μεγάλης φυγής και στα σχολεία αυτά το μεγαλύτερο μέρος είναι οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι,

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

 

·        Ορίζει επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές της πράξης 2.3.2 του ΕΠΕΑΕΚ (4593/23.05.2002) ανά περιφέρεια ως όργανο διαχείρισης δράσεων και πόρων του Γ΄ ΚΠΣ χωρίς να τηρηθεί κάποια στοιχειώδης διαδικασία χωρίς να ενημερώσουν καν τους συναδέλφους για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και χωρίς να αξιοποιούνται όλοι εκείνοι που και εμπειρία έχουν και εξειδικευμένα προσόντα για την καλύτερη διαχείριση των δράσεών τους. Εύλογα γεννάται το ερώτημα: τι φοβούνται άραγε;

 

·        Αποκλείει συναδέλφους με μακρόχρονη και συνεχή θητεία σε σχολικές μονάδες της ΤΕΕ.

 

·        Αποκλείει Δ/ντές και υπευθύνους ΣΕΚ και ΣΕ, ενώ το πρόγραμμα κύρια απευθύνεται για τον εξοπλισμό εργαστηρίων.

 

·        Υποτιμά σχολικούς συμβούλους, που έχουν επιλεγεί για το νομό Αιτωλ/νίας, Αχαϊας κ.λ.π..

 

·        Δεν θεωρεί αναγκαία τη συμμετοχή σχολικών συμβούλων των ειδικοτήτων του κάθε τομέα;

 

·        Απαξιώνει τις τοπικές ΕΛΜΕ και τις επιστημονικές ενώσεις της κάθε ειδικότητας.

 

·        Δεν εμπλέκει στην διαδικασία επιστημονικής στήριξης τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα του κάθε νομού της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

 

A.  Την άμεση ανάκληση της απόφασης επιλογής «επιμορφωτών–πολλαπλασιαστών» του κάθε νομού, αφού οι σκοποί της συγκρότησής τους δεν έχουν σαφή προσδιορισμό, επειδή αυτές συγκροτήθηκαν μακριά από το κλάδο μας και τους καθηγητές των ΤΕΕ και ενισχύουν τις πελατειακές-κομματικές σχέσεις. Τα θέματα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αφορούν πρώτα και κύρια το Δημόσιο σχολείο και τους εργαζόμενους καθηγητές.

 

A. Η συγκρότηση επιτροπών σε θέματα διαχείρισης πολιτικών για την παιδεία να γίνεται με δημόσια προκήρυξη (με σαφή κριτήρια) για την ουσιαστική στελέχωση των επιτροπών αυτών από τους πιο άξιους και μάχιμους συναδέλφους προς όφελος του δημόσιου σχολείου και του καθηγητή.

 

ΚΑΛΟΥΜΕ:

 

Τις ΕΛΜΕ της Δυτικής Ελλάδας να τοποθετηθούν πάνω στο όλο θέμα και να ζητήσουν την ανάκλησή της αποκαθιστώντας το κύρος του κλάδου και να καταδικάσουν την αυταρχική αντίληψη της διοίκησης, την αδιαφάνεια, την ευνοιοκρατία και την προσπάθεια συγκρότησης διοικητικής τρόικας παντός καιρού σε κάθε νομό. 

 

Το 11ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ να πάρει θέση καθώς και από όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς και να ζητήσουν τον έλεγχο και την ύπαρξη αντικειμενικών δεδομένων σε κάθε πράξη της διοίκησης, όταν μάλιστα αφορούν το μέλλον της παιδείας.

 

Το ΥΠΕΠθ να ανακαλέσει την απόφασή του αυτή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση ενισχύονται τα ερωτήματα για τη μεθόδευση που ακολούθησαν στη συγκρότησή της, ενώ θα δικαιώσουν και τον πιο ευφάνταστο συνάδελφο περί «ετερόκλητων συντονισμών» και χρόνιας Λυκοφιλίας που υπάρχει στην τοπική Τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση σε επίπεδο διοίκησης νομού, στα πλαίσια του δικομματισμού και του κυβερνητισμού, ώστε να «ευλογηθεί» η μελλοντική αλληλοκάλυψή τους.

 

    Συνάδελφοι,

 

·        Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για το δημόσιο σχολείο των αναγκών & των οραμάτων μας.

 

·        Καταδικάζουμε αυτή τη μεθόδευση της διοίκησης.

 

·        Να αναμετρηθούμε πολιτικά με όλους αυτούς που ξέχασαν τη μυρωδιά της τάξης και τα παιδιά στα μάτια δεν κοιτάζουν, γιατί γαντζώθηκαν στις καρέκλες και λεηλατούν τον παιδαγωγικό μας μόχθο.

 

Πάτρα - Ιούνιος 2003,

 

Απ΄ τη Συντονιστική Γραμματεία

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.07.2003 20:29:53
 
Αναγνώσθηκε 545 φορές