Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

                                                                       Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2003


Αγαπητές κυρίες, αγαπητοί κύριοι!

Το ζήτημα που θα ηθελα να θιξω είναι το εξής:

Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2002-2003 το Υπουργείο Παιδείας απασχόλησε 236 άτομα ως «αναπληρωτές/τριες καθηγητές/τριες» της γερμανικής γλώσσας (ΠΕ 07) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (χωρίς να υπολογίζονται οι ωρομίσθιοι/ες), οι οποίοι /ες κάλυπταν πάγιες ανάγκες των σχολείων, αφού ως γνωστόν,  πλέον σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας οι μαθητές /τριες έχουν δικαίωμα να διδάσκονται τα γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα και στα Ενιαία Λύκεια ως μάθημα επιλογής.

Παράδοξο όμως είναι το γεγονός ότι παρά αυτές τις αδιαμφισβήτητες και πάγιες ανάγκες των σχολείων, οι διοριστέοι/ες εκπαιδευτικοί απο τον Πίνακα Επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που διενεργήθηκε το 2002 και περιλαμβάνει 506 άτομα συνολικά, είναι μόλις 33 άτομα, δηλαδή θα καλυφθεί το 7,1% των θέσεων, που το ίδιο το Υπουργείο κάλυπτε έως και το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος με «αναπληρωτές/τριες καθηγητές/τριες».

Τα ερωτήματα που ακολουθούν είναι απλά έως και απλοϊκά και τα απευθύνω στον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας κ. Ευθυμίου, αλλά τα θέτω και στη κρίση κάθε υπεύθυνου Έλληνα πολίτη.

Αναρωτιέμαι λοιπόν:

§         Με ποιο τρόπο θα καλυφτούν τα κενά και οι πάγιες ανάγκες των σχολείων;

Μήπως και πάλι με «αναπλήρωση», αποστολή της οποίας  είναι να καλύπτει έκτακτες και επείγουσες ανάγκες και όχι μόνιμες και διαρκείς και το συνολικό κόστος της οποίας είναι πολύ μεγαλύτερο για το Ελληνικό Δημόσιο απο αυτό των μόνιμων εκπαιδευτικών;

§         Και αν κάτι τέτοιο ισχύει και αποτελεί τακτική του Υπουργείου, τότε για ποιο λόγο διενεργήθηκε ο διαγωνισμός αυτός, οι δύο προηγούμενοι (1998, 2000) και πιθανότατα ένας ακόμη σε δύο χρόνια;

§         Μήπως το Ελληνικό Κράτος αρέσκεται στο να διοργανώνει αλλεπάλληλους διαγωνισμούς, οι οποίοι παρεμπιπτόντως στοιχίζουν αρκετά και επιβαρύνουν τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη και παρόλα αυτά να μην καλύπτει τις ανάγκες που αποδεδειγμένα υπάρχουν;

§         Γιατί εμπαίζονται κατ΄ αυτόν τον απαξιωτικό τρόπο οι εκπαιδευτικοί, συμμετέχοντας σε έναν διαγωνισμό, ενώ γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι ανεξαρτήτως των επιδόσεων τους δεν πρόκειται να καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης;

§         Τέλος, γιατί να χάνουν τα Ελληνοπούλα πολύτιμες ώρες διδασκαλίας, αφού είναι γεγονός και αποτελεί «παράδοση» χρόνων η αργοπορημένη πλήρωση των θέσεων των εκπαιδευτικών μεσω της διαδικασίας της «αναπλήρωσης». Και δυστυχώς η φετινή χρόνια δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια αισιοδοξίας για έγκαιρη τοποθέτησή τους, αφού είναι ήδη 27 Ιουνίου και δεν έχει καν αρχίσει η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για την κατάρτιση του πίνακα των «αναπληρωτών καθηγητών/τριών».

Στα παραπάνω απλά ερωτήματα εξίσου απλές απαντήσεις θα ήθελα και απο τον Υπουργό Παιδείας.

Σας ευχαριστώ εκ των πρότερων για τη προσοχή και τον χρόνο σας

Με εκτίμηση

Σταματία Μιχαλοπούλου
Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας
Μανωλάκη Κυριακού 18
ΤΚ 54 635 Θεσσαλονίκη
smichalo@lit.auth.gr
τηλ.: 2310 210467



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 27.06.2003 23:43:49
 
Αναγνώσθηκε 460 φορές