ΟΝΟΜΑ-ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ (ΟΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ)
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Διορισμοί εκπαιδευτικών 2003
Βάσει των εγκυκλίων 44439/Δ2/26-4-02 και 44440/Δ2/26-4-02, το Υπουργείο θα αντλούσε εκπαιδευτικό προσωπικό δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2002-2003 σε ποσοστό 90% από τους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ, και 10% από την επετηρίδα. Με άλλη εγκύκλιο του ίδιου χρόνου (64510/Δ2/20-6-02), και προφανώς κατόπιν των υψηλών ποσοστών αποτυχίας των υποψηφίων στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2000, το Υπουργείο ανακοίνωσε την μείωση του ποσοστού των προσληφθέντων από αυτόν τον διαγωνισμό, 25% αντί του αρχικού 90%, και τον επιπλέον διορισμό εκπαιδευτικών από τον πίνακα αναπληρωτών σε ποσοστό 75%.
Τα φετινά αποτελέσματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς είναι για μια ακόμα φορά απογοητευτικά, αφήνοντας κενές πολλές θέσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 93,6% των οικονομολόγων, το 93,4% των κοινωνιολόγων, και το 75,9% των φιλόλογων δεν κατάφεραν να πιάσουν ούτε τη βάση!
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Θα χρησιμοποιηθεί ξανά η εύκολη λύση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την πλήρωση των κενών θέσεων;
2. Αν ναι, για ποιο λόγο ξοδεύονται χρήματα και χρόνος για την διενέργεια διαγωνισμών, που η ιστορία έχει δείξει ότι ποτέ δεν καταφέρνουν να ικανοποιήσουν τον αρχικό στόχο, δηλαδή την πλήρωση εκπαιδευτικών θέσεων;
3. Γιατί το Υπουργείο δεν διορίζει απ’ ευθείας εκπαιδευτικούς από τις λίστες των αναπληρωτών, καταργώντας τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ;
4. Συμφωνεί ότι τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας των υποψηφίων εκπαιδευτικών στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ πιστοποιούν την φτωχή επιστημονική κατάρτιση των φοιτώντων σε ελληνικά πανεπιστήμια;
Ο ερωτών
Γιώργος Ψαχαρόπουλος