Διαφόρων Φορέων

 

 Συνέχεια του  “Απορίες  αξιοπιστίας και εγκυρότητας στις ερωτήσεις και στις απαντήσεις της ειδικότητας των Λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ (18.20 ), που αφορούν τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.”




























71.


Ο ήπιος πληθωρισμός προκαλεί στην οικονομία:


 


α)


Ανάπτυξη


 


β)


Αποδιοργάνωση


 


γ)


Επενδυτική απραξία


 


δ)


Τίποτα από τα παραπάνω


5)           Στην ερώτηση 71 η απάντηση που  δέχεται το ΑΣΕΠ ως σωστή είναι η δ.  Όμως στη σελίδα 428 της «Εισαγωγής στην Πολιτική Οικονομία» , των Θ. Γεωργακόπουλου , Θ. Λιανού , Θ. Μπένου , Γ. Τσεκούρα , Μ. Χατζηπροκοπίου , Γ. Χρήστου , στην Ε΄ Έκδοση , εκδόσεις Ευγ. Μπένου, Αθήνα 1998 γράφει : « Η σημασία των αποτελεσμάτων του πληθωρισμού εξαρτάται από την ένταση του πληθωρισμού, δηλαδή από το ρυθμό αυξήσεως των τιμών. Αύξηση του γενικού επιπέδου των τιμών κατά μικρό ποσοστό , κάτω από 4 – 5% κάθε χρόνο …πληθωρισμός μικρής έντασης που ονομάζεται και έρπων πληθωρισμός , ενθαρρύνει τις επενδύσεις λόγω των κερδών που αναμένονται και οδηγεί σε αύξηση της παραγωγικής δραστηριότητας της οικονομίας και της παραγωγής». Άρα σωστή απάντηση είναι η α) ότι δηλ. προκαλεί ανάπτυξη καθώς άνω του 5% δεν μπορούμε να μιλάμε για ήπιο πληθωρισμό.. Ανεξάρτητα από τάσεις και προσωπικές εκτιμήσεις ή “σχολές” , το γεγονός ότι αναφέρεται στο συγκεκριμένο σύγγραμμα  της χώρας το συγκεκριμένο τμήμα δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη από την κεντρική επιτροπή του ΑΣΕΠ.; ( Άλλωστε οι θεωρίες πλάνης του εργάτη. και οι  θεωρίες ατελούς πληροφόρησης δεν έχουν σχέση με την ανάπτυξη ;  )


 


     Στο ερωτηματολόγιο διδακτικής με κωδικό ΒΕΖ :


 



























6.


Προκειμένου να πραγματοποιηθεί με επιτυχία μια εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών μας σε εξωσχολικούς χώρους σχετικούς με ένα τεχνικό – επαγγελματικό αντικείμενο,


 


α)


αν γίνει σωστή επιλογή του χώρου επίσκεψης  όλα θα πάνε καλά.


 


β)


απαιτείται λεπτομερής σχεδιασμός των δραστηριοτήτων τόσο του καθηγητή όσο και των μαθητών όσο και των στελεχών υποδοχής,  τόσο πριν, όσο κατά, όσο και μετά την καθαυτό επίσκεψη..


 


γ)


ο καθηγητής της τάξης είναι καλύτερα να μη συμμετέχει στην επίσκεψη, γιατί η παρουσία του αποθαρρύνει τους μαθητές να εξωτερικευθούν


 


δ)


για την εξασφάλιση της μέγιστης χρησιμότητας της επίσκεψης ως μέσου    διδασκαλίας-μάθησης αρκεί να αξιοποιηθεί παραγωγικά ο  χρόνος που οι      μαθητές βρίσκονται στο χώρο  επίσκεψης.


6)                         Στην ερώτηση 6 θεωρείται σωστή από το Α.Σ.Ε.Π. η απάντηση β. Πάρα την τροποποίησή της που έγινε την ώρα των εξετάσεων , όπως και εμείς ζητήσαμε ,  το «όσο και μετά» παρέμεινε και για «τα στελέχη υποδοχής» πράγμα που όπως προκύπτει και από τις σελίδες 250 – 253 της Διδακτικής Επαγγελματικών Μαθημάτων ,Τόμος Β,  του Στ. Πλαγιανάκου , εκδόσεις Έλλην , Τρίτη Έκδοση , Αθήνα δεν είναι σωστό. Ακόμη ούτε και στο κεφάλαιο 18 ,σελ. 249-254 , της Οικονομικής Εκπαίδευσης –Διδακτικής των Οικονομικών , των D.J. Whitehead & Δ. Μακρίδου- Μπούσιου , εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2000, αναφέρει τίποτα σχετικά . Δηλαδή , τα «στελέχη υποδοχής» της ερώτησης 6,  δεν σχεδιάζουν λεπτομερώς απολύτως τίποτα -σχετικά με την επίσκεψη- μετά την επίσκεψη , επομένως, δεν προκύπτει ότι απαιτείται λεπτομερής σχεδιασμός των δραστηριοτήτων των στελεχών υποδοχής μετά την επίσκεψη (όπως συνάγεται από την ερώτηση) . Άρα σωστή απάντηση είναι η δ ή η ερώτηση δεν πρέπει να θεωρηθεί έγκυρη ( ως προς αυτό που επιχειρεί να μετρήσει και εξάλλου έχει ζητηθεί με ελεύθερη ανάπτυξη ) και αξιόπιστη με τις επιστημονικές έννοιες των όρων της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας και άρα δεν πρέπει να συνυπολογιστεί . Αυτό , δηλ. , το τι ρωτάει η ερώτηση ,  καθώς και το ότι υπονοεί άμεσα την απαίτηση λεπτομερούς σχεδιασμού και από την ομάδα υποδοχής και μετά το πέρας της επίσκεψης , θα μπορούσε  να μας το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε φιλόλογος . Άλλωστε , η συγκεκριμένη ερώτηση , αποτελεί ένα από τα δύο  θέματα του γραπτού δοκιμίου του διαγωνισμού και εκεί αντιμετωπίζεται σαφώς διαφορετικά τόσο από εμάς όσο – πιστεύω -  και από τους υπόλοιπους διαγωνισθέντες ..


          Χρήσιμο θα ήταν χάριν της επιστημονικής αληθείας , της εγκυρότητας , της αξιοπιστίας , της διαφάνειας , του δικαίου και της αρχής της ισότητας και ισονομίας , της νομιμότητας αλλά και της αξιοκρατίας , να ερωτηθούν και να αποφανθούν για τα ανωτέρω , οι συγγραφείς των βιβλίων που αναφέρθηκαν , καθώς η πιθανότητα διαφορετικής βαθμολόγησης από κάποιους από αυτούς , δεν οδηγεί μόνο σε άρση της αρνητικής βαθμολογίας στις ερωτήσεις αυτές  αλλά και στην αναθεώρηση της σωστής απάντησης , στην απόφαση  να αντιμετωπιστούν πλέον της μιας απάντησης ως σωστές , στην ακύρωση ως μη έγκυρων ή μη αξιόπιστων κάποιων από αυτές , στην ανατροπή , τέλος, ίσως , κάποιων από τα αποτελέσματα που ενδεχομένως να είναι προϊόν επιστημονικά ανακριβούς επεξεργασίας ή και λανθασμένα. Πλέον αυτών η άποψη καθηγητών ΑΕΙ των τμημάτων Στατιστικής θα αποδείκνυε ενδεχομένως τους ισχυρισμούς μου για τους  ορισμούς των εννοιών αξιοπιστίας και εγκυρότητας , καθώς και για το αδήριτο της ισχύος τους σε εξετάσεις πολλαπλής επιλογής.                                                              


Αναστάσιος Χρ. Τσεκούρας
email :  tatsek@otenet.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.06.2003 17:08:14
 
Αναγνώσθηκε 443 φορές