Συνέχεια του “Απορίες αξιοπιστίας και εγκυρότητας στις ερωτήσεις και στις απαντήσεις της ειδικότητας των Λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ (18.20 ), που αφορούν τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.”
71. |
Ο ήπιος πληθωρισμός προκαλεί στην οικονομία: |
|
α) |
Ανάπτυξη |
|
β) |
Αποδιοργάνωση |
|
γ) |
Επενδυτική απραξία |
|
δ) |
Τίποτα από τα παραπάνω |
|
|
|
|
5) Στην ερώτηση 71 η απάντηση που δέχεται το ΑΣΕΠ ως σωστή είναι η δ. Όμως στη σελίδα 428 της «Εισαγωγής στην Πολιτική Οικονομία» , των Θ. Γεωργακόπουλου , Θ. Λιανού , Θ. Μπένου , Γ. Τσεκούρα , Μ. Χατζηπροκοπίου , Γ. Χρήστου , στην Ε΄ Έκδοση , εκδόσεις Ευγ. Μπένου, Αθήνα 1998 γράφει : « Η σημασία των αποτελεσμάτων του πληθωρισμού εξαρτάται από την ένταση του πληθωρισμού, δηλαδή από το ρυθμό αυξήσεως των τιμών. Αύξηση του γενικού επιπέδου των τιμών κατά μικρό ποσοστό , κάτω από 4 – 5% κάθε χρόνο …πληθωρισμός μικρής έντασης που ονομάζεται και έρπων πληθωρισμός , ενθαρρύνει τις επενδύσεις λόγω των κερδών που αναμένονται και οδηγεί σε αύξηση της παραγωγικής δραστηριότητας της οικονομίας και της παραγωγής». Άρα σωστή απάντηση είναι η α) ότι δηλ. προκαλεί ανάπτυξη καθώς άνω του 5% δεν μπορούμε να μιλάμε για ήπιο πληθωρισμό.. Ανεξάρτητα από τάσεις και προσωπικές εκτιμήσεις ή “σχολές” , το γεγονός ότι αναφέρεται στο συγκεκριμένο σύγγραμμα της χώρας το συγκεκριμένο τμήμα δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη από την κεντρική επιτροπή του ΑΣΕΠ.; ( Άλλωστε οι θεωρίες πλάνης του εργάτη. και οι θεωρίες ατελούς πληροφόρησης δεν έχουν σχέση με την ανάπτυξη ; )
Στο ερωτηματολόγιο διδακτικής με κωδικό ΒΕΖ :
6. |
Προκειμένου να πραγματοποιηθεί με επιτυχία μια εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών μας σε εξωσχολικούς χώρους σχετικούς με ένα τεχνικό – επαγγελματικό αντικείμενο, |
|
α) |
αν γίνει σωστή επιλογή του χώρου επίσκεψης όλα θα πάνε καλά. |
|
β) |
απαιτείται λεπτομερής σχεδιασμός των δραστηριοτήτων τόσο του καθηγητή όσο και των μαθητών όσο και των στελεχών υποδοχής, τόσο πριν, όσο κατά, όσο και μετά την καθαυτό επίσκεψη.. |
|
γ) |
ο καθηγητής της τάξης είναι καλύτερα να μη συμμετέχει στην επίσκεψη, γιατί η παρουσία του αποθαρρύνει τους μαθητές να εξωτερικευθούν |
|
δ) |
για την εξασφάλιση της μέγιστης χρησιμότητας της επίσκεψης ως μέσου διδασκαλίας-μάθησης αρκεί να αξιοποιηθεί παραγωγικά ο χρόνος που οι μαθητές βρίσκονται στο χώρο επίσκεψης. |
|
|
|
|
6) Στην ερώτηση 6 θεωρείται σωστή από το Α.Σ.Ε.Π. η απάντηση β. Πάρα την τροποποίησή της που έγινε την ώρα των εξετάσεων , όπως και εμείς ζητήσαμε , το «όσο και μετά» παρέμεινε και για «τα στελέχη υποδοχής» πράγμα που όπως προκύπτει και από τις σελίδες 250 – 253 της Διδακτικής Επαγγελματικών Μαθημάτων ,Τόμος Β, του Στ. Πλαγιανάκου , εκδόσεις Έλλην , Τρίτη Έκδοση , Αθήνα δεν είναι σωστό. Ακόμη ούτε και στο κεφάλαιο 18 ,σελ. 249-254 , της Οικονομικής Εκπαίδευσης –Διδακτικής των Οικονομικών , των D.J. Whitehead & Δ. Μακρίδου- Μπούσιου , εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2000, αναφέρει τίποτα σχετικά . Δηλαδή , τα «στελέχη υποδοχής» της ερώτησης 6, δεν σχεδιάζουν λεπτομερώς απολύτως τίποτα -σχετικά με την επίσκεψη- μετά την επίσκεψη , επομένως, δεν προκύπτει ότι απαιτείται λεπτομερής σχεδιασμός των δραστηριοτήτων των στελεχών υποδοχής μετά την επίσκεψη (όπως συνάγεται από την ερώτηση) . Άρα σωστή απάντηση είναι η δ ή η ερώτηση δεν πρέπει να θεωρηθεί έγκυρη ( ως προς αυτό που επιχειρεί να μετρήσει και εξάλλου έχει ζητηθεί με ελεύθερη ανάπτυξη ) και αξιόπιστη με τις επιστημονικές έννοιες των όρων της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας και άρα δεν πρέπει να συνυπολογιστεί . Αυτό , δηλ. , το τι ρωτάει η ερώτηση , καθώς και το ότι υπονοεί άμεσα την απαίτηση λεπτομερούς σχεδιασμού και από την ομάδα υποδοχής και μετά το πέρας της επίσκεψης , θα μπορούσε να μας το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε φιλόλογος . Άλλωστε , η συγκεκριμένη ερώτηση , αποτελεί ένα από τα δύο θέματα του γραπτού δοκιμίου του διαγωνισμού και εκεί αντιμετωπίζεται σαφώς διαφορετικά τόσο από εμάς όσο – πιστεύω - και από τους υπόλοιπους διαγωνισθέντες ..
Χρήσιμο θα ήταν χάριν της επιστημονικής αληθείας , της εγκυρότητας , της αξιοπιστίας , της διαφάνειας , του δικαίου και της αρχής της ισότητας και ισονομίας , της νομιμότητας αλλά και της αξιοκρατίας , να ερωτηθούν και να αποφανθούν για τα ανωτέρω , οι συγγραφείς των βιβλίων που αναφέρθηκαν , καθώς η πιθανότητα διαφορετικής βαθμολόγησης από κάποιους από αυτούς , δεν οδηγεί μόνο σε άρση της αρνητικής βαθμολογίας στις ερωτήσεις αυτές αλλά και στην αναθεώρηση της σωστής απάντησης , στην απόφαση να αντιμετωπιστούν πλέον της μιας απάντησης ως σωστές , στην ακύρωση ως μη έγκυρων ή μη αξιόπιστων κάποιων από αυτές , στην ανατροπή , τέλος, ίσως , κάποιων από τα αποτελέσματα που ενδεχομένως να είναι προϊόν επιστημονικά ανακριβούς επεξεργασίας ή και λανθασμένα. Πλέον αυτών η άποψη καθηγητών ΑΕΙ των τμημάτων Στατιστικής θα αποδείκνυε ενδεχομένως τους ισχυρισμούς μου για τους ορισμούς των εννοιών αξιοπιστίας και εγκυρότητας , καθώς και για το αδήριτο της ισχύος τους σε εξετάσεις πολλαπλής επιλογής.