Διαφόρων Φορέων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Κέρκυρα 6 Ιουνίου 2003


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


 


Αποτελεί άσκοπη επανάληψη να δηλώνει κανείς ακόμη σήμερα ότι το επίμαχο θέμα 4(γ) των Μαθηματικών Θετικής Κατεύθυνσης της Γ Τάξης είναι λάθος. Τούτο έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά και βρίσκεται πέραν κάθε αμφισβήτησης.


Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στη σκιά του περιβόητου θέματος δεν θα πρέπει να περάσουν απαρατήρητα τα εξής μείζονος σημασίας ζητήματα:



1.
              
Τα θέματα 3(δ) και 4(β) είναι -για τα μέτρα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης- απαράδεκτα υψηλής δυσκολίας. Ειδικότερα, το 4(β) προέρχεται από πανεπιστημιακό σύγγραμμα του τμήματος Μαθηματικών, το δε 3(δ), μπορεί - με σοβαρά επιχειρήματα - να θεωρηθεί εκτός διδακτέας ύλης και πάντως, δεν έχει το παραμικρό αντίστοιχό του ούτε στο σχολικό βιβλίο ούτε στα Τεύχη Αξιολόγησης.



2.
Η τάση που τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται στις πανελλαδικές εξετάσεις, ειδικά στα Μαθηματικά της Γ τάξης Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, όπου πλέον ζητούνται  σύνθετα ή εξεζητημένα θέματα, δυναμιτίζει τη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου, το οποίο εκ του ρόλου του δεν μπορεί και δεν οφείλει  να συρθεί στην εκπαιδευτική παραφροσύνη θεμάτων τέτοιας δυσκολίας. Με τα τωρινά δεδομένα, ο πιο ευσυνείδητος, μελετηρός και με βάσεις μαθητής, αν παρακολουθήσει το εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και το σχολικό βιβλίο, παρακολουθώντας δηλαδή αυτονόητα τους καθηγητές του, δεν πρόκειται να επιτύχει επίδοση υψηλότερη από ένα «αξιοπρεπές» 13. Αυτό όμως είναι εξ ορισμού υπονόμευση του Δημόσιου Σχολείου.



3.
              
Τα Μαθηματικά αποτελούν κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό. Ως τέτοιο, έχει να προσφέρει πολύτιμες παιδευτικές υπηρεσίες. Ωστόσο η συνειδητή χρήση του ως κατεξοχήν εξεταστικού εργαλείου με στόχο το ξεδιάλεγμα των μαθητών για τις λεγόμενες «περιζήτητες» σχολές, οδηγεί κατευθείαν στη μαθηματικοφοβία και τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό. Δυστυχώς, αυτή η πραγματικότητα επηρεάζει αρνητικά το εκπαιδευτικό κλίμα και στις προηγούμενες της Γ Λυκείου τάξεις και βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί εκφράζουμε την αντίθεσή μας σε αυτή την εξέλιξη.



4.
              
Το αρμόδιο επιστημονικό σωματείο, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, υπό το πρόσχημα της «ομαλής διεξαγωγής των εξετάσεων» και «της διατήρησης της ηρεμίας των μαθητών» προσπάθησε με γλωσσικούς ακροβατισμούς  να συγκαλύψει το λάθος της Επιτροπής Εξετάσεων, πέρα από κάθε έννοια επιστημονικής δεοντολογίας, διολισθαίνοντας έτσι σε ρόλο Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας. Αυτή η στάση μάς λυπεί ιδιαίτερα διότι δεν είναι σύμφωνη με την ιστορία της Ε.Μ.Ε, θεωρούμε δε ότι αφήνει το Διοικητικό της Συμβούλιο έκθετο στη συνείδηση των μελών της αλλά και της κοινωνίας.


Θα αναληφθούν πρωτοβουλίες μήπως προλάβουμε και περισώσουμε κάτι από το θεσμό του Ενιαίου Λυκείου, πριν αυτό μετατραπεί ολοσχερώς σε φροντιστήριο προετοιμασίας για τις εξετάσεις ;


 


Ο Πρόεδρος


Μπούκης Γιώργος


 


Η Γραμματέας


Μαρτζούκου Ελένη


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.06.2003 18:52:30
 
Αναγνώσθηκε 428 φορές