|
| |
Περίεργα αποτελέσματα ΑΣΕΠ
Αναφερόμαστε βέβαια στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ που αφορούσε τους εκπαιδευτικούς, και συγκεκριμένα τους Δασκάλους. Οι Δάσκαλοι όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί εξεταζότανε σε δύο θεματικές ενότητες. Για κάθε μία θεματική ενότητα βγαίνει ένας μέσος όρος ο οποίος πρέπει να είναι τουλάχιστον 55. Για να θεωρηθεί όμως κάποιος επιτυχών πρέπει να βγάλει – εφόσον προστεθούν οι μέσοι όροι και των δύο θεματικών ενοτήτων και διαιρεθούν δια του δύο (2) – τουλάχιστον 60. Γνωστά και απλά πράγματα. Πώς όμως βγαίνουν οι μέσοι όροι; Το πιο λογικό και εφόσον πουθενά δεν διευκρινίζεται, είναι να προστεθούν τα τρία μαθήματα τις πρώτης ενότητας και δια του τρία (3) να μας δώσει τον μέσο όρο της πρώτης ενότητας, ενώ για την δεύτερη ενότητα ο μέσος όρος θα πρέπει να προκύπτει από το άθροισμα των τεσσάρων μαθημάτων που εξετάζονται οι υποψήφιοι και δια του τέσσερα (4) να μας δώσει τον δεύτερο μέσο όρο. Δηλαδή,
((Βαθμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας) + (Βαθμός Μαθηματικά) + (βαθμός Φυσικές Επιστήμες)) / 3 = Α΄ Μέσος Όρος
((Βαθμός Γ.Διδ. – Παιδ.) + (Βαθμός Γλ. και Λογ.) + (Βαθμός Μαθημ.) + (βαθμός Φυσική)) / 4 = Β΄ Μέσος Όρος
ΒΑΘΜΟΣ ΓΡ.ΕΞΕΤ. = (Α΄ Μέσος Όρος + Β΄ Μέσος Όρος) / 2
Και όμως το ΑΣΕΠ για ακόμα μία φορά πρωτοτυπεί ή μάλλον ακροβατεί. Μήπως για να εξυπηρετήσει κάποιούς; Παρακάτω ακουλουθεί ένας ενδεικτικός πίνακας με βαθμολογίες υποψηφίων της πρώτης θεματικής ενότητας όπως αυτές ανακοινώθηκαν από το ίδιο το ΑΣΕΠ. (Σημείωση: αυτές οι βαθμολογίες αντιστοιχούν σε υποψήφιους που θεωρούνται επιτυχόντες. Τα δε στοιχεία τους είναι δημοσιοποιημένα. Εμείς απλώς χρησιμοποιούμε τις βαθμολογίες τους.) Αν παρατηρήσει κανείς προσεχτικά το πίνακα καταλήγει αβίαστα στο εξής απλό συμπέρασμα: κάποιος μας δουλεύει και μάλιστα άγρια. Παράδειγμα: υποψήφιος που έγραψε ΓΛ.-ΛΟΓ. = 89,00 ΜΑΘΗΜ.= 8,75 και ΦΥΣΙΚΗ = 47,5 βγάζει κατά τον ΑΣΕΠ μέσο όρο: 58,56 ενώ ο πραγματικός μέσος όρος είναι: 48,42 (διαφορά 10,1433 μονάδες). Και επομένως έπρεπε να θεωρηθεί αποτυχών!!! Από πού και ως πού λοιπόν 58,56; Πολύ απλά: (ΜΑΘΗΜ.= 8,75 + ΦΥΣΙΚΗ = 47,5) / 2 = 28,125 (28,125 + ΓΛ.-ΛΟΓ. = 89,00) / 2 = 58,56. Σπάνε δηλαδή την κάθε ενότητα σε υποενότητες. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι έξυπνο; Βεβαία η προκήρυξη (25/1Π/2002),δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, ούτε καμία από τις επικαλούμενες ρυθμίσεις της εν λόγω προκήρυξης, ούτε ανακοινώθηκε ποτέ με κάποιο δελτίο τύπου. Αυτός ο τρόπος εξαγωγής βαθμολογίας είναι επινόηση κάποιον (ανε + ) εγκεφάλων του ΑΣΕΠ. Γιατί όμως να κάνουν κάτι τέτοιο; Από μία απλή εξέταση του πινάκα των επιτυχόντων μόνο για την ενότητα Α΄ βρίσκουμε ότι τουλάχιστον 160 υποψήφιοι πρέπει να θεωρηθούν αποτυχόντες γιατί δεν έπιασαν την βάση (55). Πόσοι άραγε από την Β΄ ενότητα; Και αυτό που τελικά «καίει» την πλειοψηφία είναι, πόσοι από τους αποτυχόντες στην πραγματικότητα δεν είναι επιτυχόντες; Πρόκειται λοιπόν για γκάφα ολκής ή για σικέ παιχνίδι. Το σίγουρο είναι ότι καταπατούν για ακόμα μια φορά το σύνταγμα και τους νόμους. Το δε ΑΣΕΠ πρέπει, αν θέλει να διατηρήσει την ψευδαίσθηση της αντικειμενικότητας να δώσει επαρκείς εξηγήσεις. Ειδάλλως τους πρέπει οποιοσδήποτε χαρακτηρισμός.
ΓΛ.-ΛΟΓ. ΜΑΘΗΜ. ΦΥΣΙΚΗ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΣΕΠ ΔΙΑΦΟΡΑ
77,50 36,25 35 49,58 56,56 6,9767 78,00 28,75 36,25 47,67 55,25 7,5833 72,00 41,25 35 49,42 55,06 5,6433 81,00 31,25 31,25 47,83 56,13 8,2967 78,00 38,75 31,25 49,33 56,50 7,1667 89,00 8,75 47,5 48,42 58,56 10,1433 82,00 30 37,5 49,83 57,88 8,0467 80,00 20 45 48,33 56,25 7,9167 92,00 37,5 12,5 47,33 58,50 11,1667 78,00 30 37,5 48,50 55,88 7,3800 79,00 35 28,75 47,58 55,44 7,8567 78,00 12,5 55 48,50 55,88 7,3800 81,00 31,25 31,25 47,83 56,13 8,2967 79,00 43,75 25 49,25 56,69 7,4400 78,50 26,25 40 48,25 55,81 7,5600
Υ.Γ. Το πώς βγαίνει τελικά ο μέσος όρος της δεύτερη ενότητας, σας τον αφήνουμε σαν άσκηση.
Δαλαμά Νίκη Δασκάλα Διορισμένη
Αθήνα 31-5-2003
|
|