Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις


 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


    Προχειρότητα, αυταρχισμός, αναλγησία, υποκρισία. Αυτά τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ αναδεικνύουν τα αλλεπάλληλα λάθη στα θέματα και η συνολική στάση της ηγεσίας και των οργάνων του Υπουργείου κατά τις φετινές εξετάσεις.


    Η ΚΕΕΛ, όργανο με μέλη επιλεγμένα και διορισμένα (με πλήρη αδιαφάνεια και στα πλαίσια της ημετεροκρατίας)  από το ΥΠΕΠΘ στο οποίο λογοδοτούν, απέτυχε παταγωδώς να διεκπεραιώσει το καθήκον της. Τα θέματα επιλέγονται χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια, ελέγχονται πρόχειρα και δίνονται στους μαθητές που αντιμετωπίζονται πρακτικά σαν πειραματόζωα.


  Η απαίτηση των βαθμολογητών για σωστές, πλήρεις και ενιαίες για όλη τη χώρα οδηγίες και οι ενστάσεις τους για τα λάθη αντιμετωπίζονται με αυταρχισμό. «Ούτως έδοξεν ημίν» ή απλουστευμένα «το κράτος είμαι εγώ κι αποφασίζω ότι ένα κι ένα κάνουν επτά. Σκάσε και διόρθωνε».  Αυτή είναι η μετάφραση όσων συνέβησαν σχετικά με το επίμαχο 4γ ερώτημα των Μαθηματικών της Γ΄Λυκείου.


    Το ότι συνεπεία των λαθών και των ασαφών οδηγιών οι μαθητές θα βαθμολογηθούν άνισα (από κέντρο σε κέντρο) και άδικα (αφού στερούνται μονάδες πολλοί μαθητές που επέδειξαν γνώσεις περισσότερες από τους έγκριτους επιστήμονες της ΚΕΕΛ), η ηγεσία το προσπερνά με πλήρη αναλγησία. «Ας θυσιαστούν για το καλό του συνόλου» οι αδικούμενοι μαθητές, όπου σύνολο είναι εν προκειμένω η κάστα των θεματοθετών και  καλό η αξιοπιστία της ηγεσίας που δε θα άντεχε μετά τη Φυσική δεύτερο ισχυρό πλήγμα με τα Μαθηματικά.


    Στην τελευταία (4/6) ανακοίνωσή της, η ΚΕΕΛ με την κάλυψη του Υπουργού εμμένει στην αρχική της θέση και δεν απαντά στα επίμαχα ερωτήματα «για να μη διαταραχθεί το κλίμα των εξετάσεων». Απίστευτη υποκρισία. Οι μαθητές νιώθουν ότι παίζεται στο λότο η εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (νικητής όποιος πετύχει να εξεταστεί το γραπτό του στο βαθμολογικό κέντρο που θα βαθμολογεί σύμφωνα με ό,τι αυτός έχει γράψει), οι βαθμολογητές έχουν βρεθεί σε ηθικό αδιέξοδο, οι Πανεπιστημιακοί μαθηματικοί εκδίδουν ανακοινώσεις περί του λάθους, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, μετά την κατακραυγή αναγκάζεται να προτείνει άλλον τρόπο βαθμολόγησης από αυτόν της ΚΕΕΛ (ενώ οι εμπνευστές του συγκεκριμένου θέματος είναι μέλη του ΔΣ της) και η ΚΕΕΛ νίπτει τας χείρας της τάχα για να διαφυλάξει το ήρεμο (!!!) κλίμα. 


    Δεν μπορούμε στο σημείο αυτό να μην τονίσουμε την  αταραξία της ΟΛΜΕ και την έλλειψη αντανακλαστικών στη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε η βάση. Με μεγάλη καθυστέρηση εξέδωσε τη γνωστή ανακοίνωση, για την οποία μάλιστα διατυπώθηκαν ενστάσεις από την ΠΑΣΚΕ, γιατί δεν πάρθηκε με όλους τους γραφειοκρατικούς κανόνες, δηλαδή λίγο μετά τη λήξη όλης της διαδικασίας διόρθωσης!


   Δεν μπορούμε ακόμη να αγνοήσουμε το ρόλο εκείνων των ΜΜΕ που υπέκυψαν στις πιέσεις της κυβέρνησης και προσπάθησαν το λάθος της ΚΕΕΛ να το παρουσιάσουν σαν ανικανότητα των μαθηματικών της Δημόσιας Εκπαίδευσης καθώς και των ιδιοκτητών φροντιστηρίων που τη μια μέρα έδινα λάθος λύση στο λάθος ερώτημα και την άλλη μιλούσαν για ευθύνες των βαθμολογητών που δεν το αντιλήφθηκαν εγκαίρως. Για παράδειγμα, η άμεση αντίδραση των βαθμολογητών της Γ ΕΛΜΕ Δ. Αττικής που επίσημα απέστειλαν στην ΚΕΕΛ την απόδειξη του λάθους κι απάντηση δεν έλαβαν, δεν προβλήθηκε από κανέναν.


 


   Εμείς δεν εκπληττόμαστε από όλα αυτά. Όταν ο ασθενής έχει καρκίνο, τα αποστήματα είναι απλώς οι εμφανείς ενδείξεις. Όταν το σχολείο έχει μετατραπεί σε προθάλαμο της μιας εφάπαξ εξέτασης, όταν κάθε «μεταρρύθμιση» έχει εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα, όταν κύριο μέλημα είναι οι τρόποι αποκλεισμού από τη μόρφωση, που μοιραία πλήττουν κατεξοχήν τις χαμηλές τάξεις, κάθε λάθος προξενεί τριγμό που τον αντιλαμβάνονται όλοι, αλλά το οικοδόμημα είναι έτσι κι αλλιώς σαθρό.


   Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα συγκεκριμένα λάθη, όμως αυτά πρέπει να γίνουν η αφορμή για να αναδειχτούν τα μόνιμα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Πολύ μεγαλύτερη σημασία έχει όλη αυτή η διαδικασία απόρριψης που κορυφώνεται με τις τελικές γραπτές πανελλήνιες εξετάσεις. Πέρα από τα λάθη στα θέματα, πρέπει να τονιστεί ο τρόπος επιλογής των θεμάτων των εξετάσεων που καθορίζει τη στάση μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλο το Λύκειο. Πρέπει να τονιστεί η πλήρης διάσταση ανάμεσα στους στόχους που αναφέρονται στις όμορφα διατυπωμένες γενικές αρχές και σ’ αυτό που οι εξετάσεις προσανατολίζουν τη μορφή της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης. Το μόνο που ουσιαστικά μαθαίνουν οι μαθητές είναι να εντατικοποιούν τις προσπάθειές τους χωρίς ουσιαστικά να γνωρίζουν προς τι ακριβώς. Όχι για να αποκτήσουν βαθιά ή πλατιά μόρφωση, αλλά για να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε όποια νοητική ακροβασία κληθούν από τα θέματα των εξετάσεων να ανταποκριθούν. Ο αυταρχισμός του «σκάσε και διόρθωνε» έχει για το μαθητή την εκδοχή «σκάσε και απομνημόνευε», «σκάσε και προπονήσου», «σκάσε και σπάζε πέτρες κι ας μην ξέρεις γιατί».


   Μέσα από τις ρωγμές του συστήματος αυτού γίνεται πιο φανερό ότι η επιμονή μας για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι ιδεοληψία, αλλά αδήριτη ανάγκη αν εκείνο που μας νοιάζει είναι το μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας μας.


    Πέρα από τις γενικές τοποθετήσεις, βρισκόμαστε σε κρίσιμο χρονικά σημείο που πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις που να αμβλύνουν τις συνέπειες των λαθών της ΚΕΕΛ προς χάρη της δίκαιης και ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν βαθμολογικά κέντρα που δεν έχουν αρχίσει τη βαθμολόγηση των μαθηματικών της Γ΄ Τεχν-Θετ. κατεύθυνσης.


    Απαιτούμε να παραδεχτεί επιτέλους η ΚΕΕΛ το πασιφανές λάθος της, για να μπορέσει να δοθεί λύση. Η βέλτιστη λύση (που πάντως αφήνει τους εξετασθέντες στα κέντρα εξέτασης φυσικώς αδυνάτων ακάλύπτους)   Η πρόταση αυτή που είναι σύμφωνη και με την τελευταία (διορθωτική ουσιαστικά) ανακοίνωση της ΕΜΕ.    είναι:


  Νέα οδηγία διόρθωσης που να θεωρεί πλήρη τη λύση ως το σημείο απόδειξης του μηδενισμού της δεύτερης παραγώγου σε κάποιο σημείο του δοθέντος διαστήματος. Επαναβαθμολόγηση όλων των ήδη διορθωμένων γραπτών με αυτό τον ενιαίο τρόπο.


  Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας: www.paremvaseis.org


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.06.2003 23:07:33
 
Αναγνώσθηκε 444 φορές