Διαφόρων Φορέων


Βελεγράκη Βικτωρία
ΠΕ 04.02
Ωρομίσθια Εκπαιδευτικός
bikbelegraki@pathfinder.gr

Προς

Υφυπουργό Παιδείας κ Γκεσούλη Νικόλαο
nikos@gesoulis.gr

Κοινοποίηση

Νέα Δημοκρατία
Κ.Κ.Ε.
Συνασπισμός
Ο.Λ.Μ.Ε.
Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών
Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών
Ηλεκτρονική Πύλη ΕΔΡΑ
Ηλεκτρονική Πύλη TEACH
Εφημερίδα Ελευθεροτυπία
Εφημερίδα Καθημερινή 


Σχετικά:



  1. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2002 : ΑΠΟ ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΟΥ 1998 ΚΑΙ 2000 ΣΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΤΟΥ 2002(ΠΕΑ)
  2. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΣΕΠ (ΠΕΑΕ)
  3. Προκήρυξη Α.Σ.Ε.Π. (Αριθμός 26/2Π/2002) Τευχ. Προκ. Α.Σ.Ε.Π. ΦΕΚ 265/12-8-2002

 


 


Θέμα: Πλήγμα στην αξιοπιστία του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. για εκπαιδευτικούς

Κύριε υφυπουργέ

Απευθύνω την παρούσα επιστολή στο πρόσωπό σας, διότι γνωρίζω ότι από την ανάθεση των καθηκόντων σας, είστε υπεύθυνος για τα θέματα των εκπαιδευτικών. Επίσης γνωρίζω  την ευαισθησία με την οποία αντιμετωπίζετε θέματα αρχών και αξιοκρατίας, μιας είσαστε και ο ίδιος μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η πολιτεία με τον ιδρυτικό νόμο του Α.Σ.Ε.Π. θέσπισε μια ανεξάρτητη διοικητική αρχή με στόχο την αξιοκρατική πρόσληψη των δημοσίων υπαλλήλων. Παράλληλα το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αποδεχόμενο αυτό το πλαίσιο αρχών, προχώρησε στην θεσμοθέτηση του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, μέσω Α.Σ.Ε.Π., με σταδιακή κατάργηση της επετηρίδας (αντικειμενική λίστα διορισμών  με βάση την ημερομηνία λήψης πτυχίου). Η παραπάνω ενέργεια έθιξε:

α) μια ολόκληρη κατηγορία εκπαιδευτικών (αναπληρωτές), οδηγώντας τους χρονικά πίσω στο διορισμό τους και συνεπώς στον προγραμματισμό της προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής. Η πολιτεία αναγνωρίζοντας το παραπάνω γεγονός θέσπισε εκ των υστέρων νομοθετικό πλαίσιο επιλύνοντας ως ένα βαθμό το πρόβλημα.

β) τους εκπαιδευτικούς που ανάμεναν με υπομονή στην επετηρίδα και εργαζόταν σε δευτερογενείς τομείς (φροντιστήρια, ιδιωτικά σχολεία κλπ) της εκπαίδευσης μιας και δεν είχαν την δυνατότητα  λόγω ημερομηνίας λήψης πτυχίου να μεταπηδήσουν στην προηγούμενη κατηγορία.  Για αυτούς τους εκπαιδευτικούς (ηλικίες 33 – 40+ και τις ίδιες κοινωνικές και οικογενειακές υποχρεώσεις) η πολιτεία δεν πήρε κανένα μέτρο, σε αντίθεση με τους αντίστοιχους μόνιμους που τους αναγνώρισε πλασματικά συντάξιμα έτη λόγω παραμονής στην επετηρίδα,  και τους οδήγησε στο μονόδρομο του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π.

Βρισκόμαστε μετά το πέρας των δύο προηγούμενων διαγωνισμών του Α.Σ.Ε.Π. και πριν από την ολοκλήρωση του τελευταίου και η πολιτεία δεν έχει καταφέρει ακόμη να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον θεσμό του διαγωνισμού ούτε στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Αιτία του παραπάνω είναι η αδιαφάνεια σε πολλές πλευρές της διαδικασίας που ακολουθείτε όπως:

α) μη ανακοίνωση της επιτροπής έκδοσης θεμάτων.

β) μη ανακοίνωση των βαθμολογητών.

γ) Ποιότητα και επιστημονική εγκυρότητα των θεμάτων και «ορθών» απαντήσεων

δ) Καθυστέρηση έκδοσης αποτελεσμάτων.

ε) Άρνηση δυνατότητας επανεξέτασης γραπτού ή έστω και πρόσβασης σε αυτό για έλεγχο της διαδικασίας διόρθωσης από τον εξεταζόμενο.

και τις οποίες με κείμενα τους (σχετικά 1, 2) σας έχουν ήδη κάνει γνωστές οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών που αναφέρονται στους αποδέκτες.

Βέβαια το κυρίως επιχείρημα του υπουργείου σε αυτές τις καταγγελίες είναι ότι το Α.Σ.Ε.Π. είναι ανεξάρτητη αρχή και άρα το ίδιο υπεύθυνο με βάση το νομοθετικό πλαίσιο για τις ενέργειες του, και ότι το υπουργείο δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω πληροφορίες από το ίδιο το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αναφέρουν ότι «επιτροπή» του υπουργείου και συγκεκριμένα από την διεύθυνση που είναι υπεύθυνη για την πρόσληψη του προσωπικού, έχει μεταβεί στο κτήριο του Α.Σ.Ε.Π. από την Παρασκευή 30/5/2003 για έλεγχο των δικαιολογητικών των επιτυχόντων,  του τελευταίου διαγωνισμού, και μάλιστα έχουν «ελεγχθεί» εντός του τριήμερου οι επιτυχόντες μαθηματικοί.

Ως δικαιολογία για την παραπάνω ενέργεια χρησιμοποιείται η αδυναμία του Α.Σ.Ε.Π. να εκδώσει έγκαιρα αποτελέσματα για να υλοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα  προσλήψεων που εσείς ανακοινώσατε από τον μήνα Μάρτιο.

Σημειώνω ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο της έκδοσης των αρχικών αποτελεσμάτων για αρκετές ειδικότητες όπως και η δική μου, καθώς και στο στάδιο της εξέτασης ενστάσεων και έκδοσης οριστικών αποτελεσμάτων  για τις ειδικότητες που έχουν ήδη ανακοινωθεί (με μεγάλη καθυστέρηση από το προβλεπόμενο τρίμηνο) προσωρινά αποτελέσματα.  

Το νομοθετικό πλαίσιο του Α.Σ.Ε.Π. καθώς και η προκηρύξεις των διαγωνισμών (σχετικό 3) δεν προβλέπουν σε αυτό το στάδιο καμία «βοήθεια», «διευκόλυνση» του προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, πόσο μάλιστα από υπαλλήλους του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που θα χειριστούν στην συνέχεια την διαδικασία διορισμών και συνεπώς θα ελέγξουν τα παραπάνω στοιχεία (πτυχία, προϋπηρεσίες κλπ).

Αν το Α.Σ.Ε.Π. έχει την ανάγκη επιπλέον προσωπικού για να ολοκληρώσει την διαδικασία θα μπορούσε να ζητήσει δικαστικούς υπαλλήλους από το υπουργείο δικαιοσύνης ή από το υπουργείο εσωτερικών, πάντως σε καμιά περίπτωση από το υπουργείο σας, που εμπλέκεται άμεσα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.

Αν πάλι η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη ως προετοιμασία για την διεύθυνση προσωπικού ώστε να μπορεί να κάνει έγκαιρα τις προσλήψεις μετά την ανακοίνωση των οριστικών αποτελεσμάτων από το Α.Σ.Ε.Π., αυτό θα μπορούσε να γίνει με σύγκριση των ηλεκτρονικών αποτελεσμάτων που εξέδωσε το Α.Σ.Ε.Π. και της βάσης δεδομένων αναπληρωτών του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που με τόσο κόπο οργανώθηκε φέτος μετά από πολλά χρόνια.

Η παραπάνω ενέργεια θέτει σε κίνδυνο την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του Α.Σ.Ε.Π., τους προγραμματιζόμενους διορισμούς, δίνοντας το έναυσμα για την κατάθεση αγωγών από τους 80.000 περίπου διαγωνιζόμενους και βάζει την ταφόπλακα σε ένα θεσμό που η πολιτεία θέσπισε για την αντικειμενική διαδικασία πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να προτείνω στο πνεύμα των θεμάτων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. τέσσερις εναλλακτικές λύσεις:

1.      Στον επόμενο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. (ανεξαρτήτως κυβέρνησης) μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά να κατατεθούν:

·        Επικυρωμένα αντίγραφα κομματικών ταυτοτήτων από τις τοπικές οργανώσεις (από όσους διαθέτουν)

·        Φωτογραφία ταυτότητος

Ώστε το scanner του Α.Σ.Ε.Π. να ελέγξει μόνο κωδικούς εγγραφής και ταυτοπροσωπία (face control) με στόχο την έγκαιρη ανακοίνωση αποτελεσμάτων. Στην λύση αυτή δεν χρειάζεται καν η διόρθωση των γραπτών δοκιμίων των εξεταζομένων.

2.      Την κατάργηση του θεσμού του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. και την θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων πρόσληψης όπως η προϋπηρεσία, ο χρόνος λήψης πτυχίου κλπ που προτείνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Άλλωστε αργά ή γρήγορα η πολιτεία θα πρέπει και στο χώρο της εκπαίδευσης να εφαρμόσει την ευρωπαϊκή οδηγία για τους συμβασιούχους με συνεχόμενες συμβάσεις και να μην αποτελούν αυτοί τα «αποπαίδια» της ελληνικής κοινωνίας. (Σχετικό 1)

3.      Θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών τέτοιο ώστε να μην δημιουργούνται όλα τα παραπάνω προβλήματα και ενίσχυση του Α.Σ.Ε.Π. ώστε να μπορεί έγκαιρα και έγκυρα να το υλοποιεί με παράλληλη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εξεταζομένων.

4.      Συνδυασμός μέρους των παραπάνω

Κύριε υφυπουργέ

η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα εξαρτάται από εσάς και με βάση αυτή σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες δράσεις σας στο υπουργείο, θα κριθεί αν είστε επιτυχών στον επόμενο «διαγωνισμό» που έρχεται την άνοιξη του 2004.

Με εκτίμηση

Μια μάχιμη εκπαιδευτικός & ενεργή πολίτης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.06.2003 18:35:49
 
Αναγνώσθηκε 489 φορές