Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Πολίτου Κωνσταντίνα
Νηπιαγωγός (Πτυχίο 1990)
Αθήνα
Τηλ. επικοινωνίας 6932 371 242

Θέμα: ΠΕ 6000 – ΝΗΠΙΑΓΩΓΏΝ. ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


Αγαπητοί συνάδελφοι.

Άλλη μια φορά το ΑΣΕΠ, ακολουθώντας την αλλοπρόσαλλη και αντιφατική πολιτική του Υπ. Παιδείας, υπακούοντας πιστά στις εντολές του, παραβιάζει τις βασικές αρχές για τις οποίες δημιουργήθηκε, δηλαδή της ανεξαρτησίας και της εγγύησης της νομιμότητας, προχωρώντας σε ένα διαγωνισμό όπου η προκήρυξη, τουλάχιστο για τον κλάδο του θέματος, παραβιάζει βασικές συνταγματικές αρχές αλλά και Νόμους που η ίδια η πολιτεία θέσπισε.

Συγκεκριμένα στον ίδιο διαγωνισμό υπάρχει η πρόβλεψη της προκήρυξης ως προσόν για ένταξη στη θέση κλάδου ΠΕ 6000 Νηπιαγωγών και το πτυχίο Σχολών Νηπιαγωγών της ημεδαπής χωρίς να τίθεται οποιαδήποτε προϋπόθεση για εξομοίωσή τους προς το Πτυχίο Παιδαγωγικών τμημάτων ΑΕΙ κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων του ΠΔ 130/1990 αλλά και του Π.Δ. 50 /2001. Ο συνυπολογισμός με την ίδια βαρύτητα στον τελικό βαθμό των υποψηφίων του βαθμού πτυχίου των αποφοίτων Σχολών Νηπιαγωγών και Παιδαγωγικών τμημάτων των ΑΕΙ αποτελεί παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1Σ).

Αντί άλλων παραθέτω αυτούσιο το κείμενο της ένστασής μου το οποίο μπορείτε και να χρησιμοποιήσετε, εφόσον το επιθυμείται και ως στοιχείο και της δικής σας ένστασης.

Για το ίδιο θέμα εκκρεμεί ήδη αίτηση ακύρωσης που έχω κάνει στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών για το διαγωνισμό του 2000 αλλά και προσφυγή μου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για ακύρωση της προκήρυξης του διαγωνισμού του 2002.

Πληροφοριακά στην ένστασή μου για το διαγωνισμό του 2000 το ΑΣΕΠ προκειμένου να αιτιολογήσει την αναίτια και παράνομη απόρριψή της κατά παράβαση όλων των γενικών αρχών περί ειδικής και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, καθώς και της πάγιας Νομολογίας του ΣτΕ, δεν απαντά σε κανένα από τους λόγους της ένστασής μου, ως όφειλε, και εξαντλείται σε μια στείρα παραπομπή στο σχετικό κεφάλαιο της προκήρυξης.

Ενδεικτικό του κλίματος του «μπάχαλου», της προχειρότητας αλλά και της έλλειψης Νομικών επιχειρημάτων που επικράτησε κατά την εκδίκαση των προηγούμενων ενστάσεων αναφέρω το εξής γεγονός, όπως προκύπτει και από την επίσημη αιτιολόγηση της κρίσης των ενστάσεων του ΑΣΕΠ:

Συνάδελφοι ακαδημιών που είχαν ακολουθήσει τις διαδικασίες εξομοίωσης και προσκόμισαν και τα δύο Πτυχία έλαβαν τα μόρια που αντιστοιχούσαν στο βαθμό του Πτυχίου της Εξομοίωσης (ως εκπροσωπούντα βαθμό ΑΕΙ και άρα ανώτερου εκπαιδευτικού ιδρύματος σύμφωνα με την αιτιολόγηση του ΑΣΕΠ ???), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο βαθμός Πτυχίου της Ακαδημίας θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όσες συνάδελφοι της ίδιας κατηγορίας, είχαν την πρόνοια να υποβάλουν ένα μόνο πτυχίο από τα δύο (φυσικά αυτό με τον μεγαλύτερο βαθμό) μοριοδοτήθηκαν με βάση αυτό το πτυχίο (Ακαδημίας ή ΑΕΙ). Εδώ θα ήθελα να θυμίσω ότι με βάση το Σύνταγμα και ειδικότερα το Άρθρο 103 ισχύει ότι: «Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο τομέα …… γίνεται είτε με διαγωνισμό… με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια …».

Στην προσπάθειά μου να υπερασπίσω τα προσωπικά μου συμφέροντα αλλά και την επαγγελματική και προσωπική μου αξιοπρέπεια αρνούμενη να εμπεδώσω τη καινοφανή μαθηματική ανισότητα του Υπουργείου Παιδείας ότι:

8 Πορτοκάλια μεγαλύτερο του 7 Μήλα

συνεχίζω τον προσωπικό μου αγώνα και προσφεύγω και στην κοινοποίηση των θέσεών μου ελπίζοντας ότι οι αυθαιρεσίες του Υπ. Παιδείας με τις ευλογίες της «Ανεξάρτητης» Αρχής αφορούν και άλλους συναδέλφους.

Τέλος ενδιαφέρον θα είχε να μας αιτιολογούσε το Υπ. Παιδείας και τις προϋπηρεσίες που παρουσιάζουν συνάδελφοι στο τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ όπου η ημερομηνία γέννησης των Υποψηφίων είναι αποκαλυπτική των «κριτηρίων» που ίσχυσαν κατά την πρόσληψη αναπληρωτών τα προηγούμενα χρόνια. Πάντως εγώ μετά από 12 έτη από τη λήψη του πτυχίου μου δεν κατάφερα να εγγράψω ούτε χιλιοστό στη βαθμολογία του διαγωνισμού λόγω προϋπηρεσίας.

Ακολουθεί το κείμενο της ένστασης

Αθήνα 29 / 5 / 20003
Πολίτου Κωνσταντίνα




ΕΝΣΤΑΣΗ

ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Προς το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥ/ΗΣ
Ονοματεπώνυμο:
Όνομα πατρός ή συζύγου: Αρ. Δελτ. Ταυτοτ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
Οδός - αριθ: Πόλη:
Τ.Κ. : Τηλέφωνα επικοινωνίας:

Ένσταση κατά των πινάκων προτεραιότητας σύμφωνα με την προκήρυξη 25/1Π/2002 που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ 262 με ημερομηνία 12 – 8 -2002 για θέσεις κατηγορίας ΠΕ 6000 της Νομαρχίας ή Eπαρχίου …………………….………
ειδικότητας ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Αρ. Πρωτοκόλλου…………………………………

Ενίσταμαι για τους εξής βάσιμους και νόμιμους λόγους:
Στο διαγωνισμό, βάσει της προκήρυξης, ο βαθμός πτυχίου των αποφοίτων Σχολών Νηπιαγωγών και Παιδαγωγικών τμημάτων των ΑΕΙ, συνυπολογίζεται με την ίδια βαρύτητα στον τελικό βαθμό των υποψηφίων κατά κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1Σ), δεδομένου ότι αποτελεί κοινό τόπο ότι οι βαθμοί πτυχίου των δυο σχολών δεν είναι ισοδύναμοι, καθώς ο τρόπος εισαγωγής στις Σχολές Νηπιαγωγών διέφερε τελείως από τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ – στη δεύτερη περίπτωση απαιτούνταν επιτυχία στις εξετάσεις με πολύ μεγαλύτερη βαθμολογία σε σχέση με τις Ακαδημίες. Επίσης διέφερε και ο χρόνος φοίτησης - διετής στην πρώτη περίπτωση τετραετής στη δεύτερη.
Εξάλλου με το Π.Δ. 130/1990, θεσμοθετήθηκε διαδικασία εξομοίωσης των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Σχολών Νηπιαγωγών προς τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων ΑΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του οποίου ορίζει ότι, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να εγγραφούν σε αντίστοιχα Τμήματα Α.Ε.Ι. και μετά από παρακολούθηση των σχετικών μαθημάτων, να εξετασθούν σε ορισμένα μαθήματα και να εκπονήσουν ορισμένες εργασίες για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι ο νομοθέτης δεν αντιμετωπίζει το ίδιο τους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το γεγονός ότι στην Προκήρυξη, ορίζεται ως πρόσθετο προσόν ορισμένων κατηγοριών υποψηφίων, η βεβαίωση επιπλέον εκπαίδευσής τους επί δύο έως τέσσερα ακαδημαϊκά εξάμηνα , σε παιδαγωγικό τμήμα ημεδαπού ΑΕΙ και όχι ενδεχομενως σε Σχολή Νηπιαγωγών ή Παιδαγωγική Ακαδημία.. Έτσι, παρότι έμμεσα η προσβαλλόμενη προκήρυξη αναγνωρίζει την προσοντολογική υπεροχή ή τουλάχιστο διαφοροποίηση των Πτυχιούχων Παιδαγωγικών Τμημάτων ΑΕΙ, έναντι των Σχολών Νηπιαγωγών, εντούτοις τους υπάγει τελικά τελείως αδικαιολόγητα, στον ίδιο κλάδο θέσεων, ως υποψήφιους, εξομοιώνοντας τους έτσι προσοντολογικά.
Περαιτέρω παραβιάζεται στην προκειμένη περίπτωση το συνταγματικό μου δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και από το νομοθέτη και από τη Διοίκηση, δεδομένου ότι στην ίδια προκήρυξη, για τον ίδιο διαγωνισμό, για τον κλάδο της Πληροφορικής, οι απόφοιτοι ΑΕΙ διαχωρίστηκαν από αυτούς των ΤΕΙ και δημιουργήθηκαν διαφορετικοί κλάδοι ΠΕ19 Πληροφορικής ΑΕΙ και ΠΕ 20 Πληροφορικής ΤΕΙ, με τις αντίστοιχες προκηρυχθείσες θέσεις.
Η πρόβλεψη της προκήρυξης ως προσόν για ένταξη στη θέση κλάδου ΠΕ 6000 Νηπιαγωγών και το πτυχίο Σχολών Νηπιαγωγών της ημεδαπής χωρίς να τάσσει οποιαδήποτε προϋπόθεση για εξομοίωσή τους προς το Πτυχίο Παιδαγωγικών τμημάτων ΑΕΙ γίνεται κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων του ΠΔ 130/1990 αλλά και του Π.Δ. 50 /2001. Η υπαγωγή του πτυχίου Σχολών Νηπιαγωγών, μεταξύ των πτυχίων που αποτελούν προσόν διορισμού σε θέση ΠΕ, είναι παράνομη, δεδομένου πως, μέχρι σήμερα, οι Σχολές Νηπιαγωγών δεν έχουν εξομοιωθεί προς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ούτε το απονεμόμενο από αυτές Πτυχίο είναι ισότιμο με αυτό των Α.Ε.Ι.
Συνεπώς για τους πτυχιούχους των ήδη καταργημένων αυτών Σχολών, έπρεπε να τεθούν οι προβλεπόμενες, στο ΠΔ 130/1990, προϋποθέσεις εξομοίωσης των πτυχίων, προκειμένου τα πτυχία αυτά να αποτελούν ισότιμο τίτλο προς τα πτυχία ΑΕΙ και νόμιμο προσόν για διορισμό σε θέση κατηγορίας ΠΕ.
Η λήψη υπόψη, ως προσόντος διορισμού σε θέση ΠΕ, πτυχίων που δεν είναι ισότιμα προς αυτά των ΑΕΙ, αντίκειται και στο άρθρο 3 του ΠΔ 50/2001, σύμφωνα με το οποίο, νόμιμο προσόν διορισμού σε θέση κατηγορίας ΠΕ, αποτελεί πτυχίο που απονέμεται από ΑΕΙ ή ισότιμό του, των σχολών της αλλοδαπής.
Επομένως παράνομα η προκήρυξη θεωρεί ως προσόν για το διορισμό σε θέση ΠΕ – Νηπιαγωγών , πτυχία που κατά το χρόνο κτήσης τους δεν ήταν ισότιμα με αυτά των ΑΕΙ και χωρίς μάλιστα χωρίς να τίθεται οποιαδήποτε προϋπόθεση για την εξομοίωσής τους προς αυτά των ΑΕΙ.
Επιπλέον των παραπάνω προκύπτει και κατάφωρη ευνοϊκή μεταχείριση για τους αποφοίτους Παιδαγωγικών Ακαδημιών ως προς την προσαύξηση τόσο για το βαθμό πτυχίου όσο και για την προϋπηρεσία, δεδομένου ότι οι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Ακαδημιών έχοντας αποφοιτήσει δυο έτη ενωρίτερα από αυτούς των ΑΕΙ, εγγράφηκαν στην τότε ενιαία επιτηρίδα δυο χρόνια ενωρίτερα και είχαν περισσότερες πιθανότητες να εργασθούν ως αναπληρωτές
Κατόπιν των παραπάνω

ΖΗΤΩ
1. Να γίνει δεκτή η παρούσα
2. Να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για τον κλάδο ΠΕ 6000 ως παράνομος δεδομένου ότι διενεργήθηκε επί τη βάσει παράνομων όρων.
3. Να διαταχθούν τα Νόμιμα

Επιφυλασσόμενη κάθε Νομίμου δικαιώματός μου.


Αθήνα 29/5/2003
Η/Ο Ενιστάμενη-oς


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.06.2003 00:06:41
 
Αναγνώσθηκε 1550 φορές