Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διαβάζοντας προσεκτικά τα σχετικά δημοσιεύματα των (χθεσινών) εφημερίδων κατέληξα στις όχι και πολύ ενθαρρυντικές διαπιστώσεις για το εξεταστικό μας σύστημα.

Πρώτο : Οι εκπαιδευτικοί (μεταξύ αυτών ένας καθηγητής πανεπιστημίου και ένας σχολικός σύμβουλος) της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων που έβαλαν τα θέματα Φυσικής (εφημερίδα ΕΘΝΟΣ ) - έδωσαν θέματα με επιστημονικά λάθη - και όχι μόνο στο επίμαχο υποερώτημα 3Δ που έδωσαν λάθος (κατ’ άλλους περιττά) δεδομένα (εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ), αλλά και
α) στο 1.4 : « Στην ισόχωρη θέρμανση ιδανικού αερίου » αντί του ορθού « Στην ισόχωρη αντιστρεπτή θέρμανση ιδανικού αερίου » ,
β) στο 2.2 : « ... σε μια μηχανή Carnot διπλασιάσουμε ταυτόχρονα τις θερμοκρασίες της θερμής … » αντί του ορθού « ... σε μια μηχανή Carnot διπλασιάσουμε ταυτόχρονα τις απόλυτες θερμοκρασίες της θερμής … »
γ) στο 3ο θέμα : « … Από την κατάσταση αυτή το αέριο υποβάλλεται στις παρακάτω διαδοχικές μεταβολές: » αντί του ορθού « … Από την κατάσταση αυτή το αέριο υποβάλλεται στις παρακάτω αντιστρεπτές διαδοχικές μεταβολές: ».
Δεύτερο : Οι εκπαιδευτικοί των επί μέρους εξεταστικών κέντρων δεν αντελήφθησαν (;) τα λάθη ή τις παραλήψεις των θεμάτων, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα των εφημερίδων « … Όπως εξηγούσαν χθες στελέχη του υπουργείου Παιδείας, από τα εξεταστικά κέντρα δεν ζητήθηκαν διευκρινίσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά το πρόβλημα εντοπίστηκε από εκπαιδευτικούς που επισήμαναν την «παγίδα» του Δ' ερωτήματος της Φυσικής… ». (Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)
Τρίτο : Η ΚΕΕ διορθώνει το λάθος της με δεύτερο λάθος, σύμφωνα με την γνωστή απόφασή της για μη βαθμολόγηση του 3Δ υποερωτήματος, παρά τις αντιδράσεις της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, του συγγραφέα του βιβλίου Φυσικής Β’ Λυκείου κ. Σταύρου Ράπτη και πολλών άλλων εκπαιδευτικών Φυσικών και τις εύλογες αιτιάσεις τους για «τιμωρία» των καλών και ψαγμένων μαθητών και μαθητριών. Εδώ παραθέτω το σχόλιο της κ. Συλβάνας Ράπτη (εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ) :
Κάναμε την πατάτα και τώρα την περνάμε από τον μύλο να την κάνουμε πουρέ!

Δυστυχώς, δεν σταματάμε στο σημείο αυτό, διότι υπάρχει και το ζήτημα της βαθμολόγησης των άλλων ζητημάτων - εκτός του περίφημου πλέον υποερωτήματος 3Δ - , οπότε :
Τέταρτο : Στις ενδεικτικές απαντήσεις των θεμάτων που στέλνει η ΚΕΕ στους βαθμολογητές Φυσικής, για το ερώτημα γ του 4ο θέματος : « Να υπολογίσετε την διαφορά δυναμικού μεταξύ των πλακών ΖΛ και ΜΝ, ώστε το σωματίδιο να φτάνει με μηδενική ταχύτητα στην πλάκα ΜΝ »
δίνει σαν απάντηση την “ V = 5.000 Volts ” αντί του ορθού “ V = - 5.000 Volts ”, (διότι η το φυσικό μέγε-θος « διαφορά δυναμικού » έχει πρόσημο), δηλαδή μπορεί να δημιουργηθεί η εντύπωση σε κάποιους βαθμολο-γητές ότι η σωστή απάντηση είναι λαθεμένη (!).

Μήπως τα λάθη συνεχίζονται ;

Όσοι μαθητές βρήκαν (και έγραψαν) την σωστή απάντηση, να ανησυχούν ή όχι ;

Εγώ, σαν γονιός παιδιού στην Θετική Κατεύθυνση Β’ Λυκείου να ανησυχώ ή όχι ;

Όλοι μας, να έχουμε εμπιστοσύνη στην Κ.Ε.Ε. ότι δεν θα έχουμε τα ίδια στη Φυσική Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας ;

Φιλικά,

Ηλίας Τσουχνικάς, Γονιός


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.05.2003 20:43:54
 
Αναγνώσθηκε 447 φορές