Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Θέμα 1.5α

Θεωρούμε ότι η πρόταση είναι ΛΑΘΟΣ, άσχετα αν αναφέρεται σαν παράδειγμα του σχολικού βιβλίου. Στην παρακάτω παράγραφο (σελ.89 παρατήρηση 3)διευκρινίζει ότι οι εκθέτες στον νόμο της ταχύτητας ισχύουν μόνο για πειραματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε ο προσδιορισμός τους. Συνεπώς από τη στιγμή που δεν αναφέρει τον μηχανισμό της συγκεκριμένης αντίδραση (απλή ή πολύπλοκη) η πρόταση δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμιά περίπτωση ΣΩΣΤΗ.

ΘΕΜΑ 2.3.α

- Με την ελάττωση του όγκου, αυξάνεται η συγκέντρωση του αντιδρώντος και συνεπώς αυξάνεται η ταχύτητα της αντίδρασης.
- Τι θα συμβεί όμως αν η αντίδραση είναι μηδενικής τάξης (μηδενικής τάξης είναι συνήθως οι φωτοχημικές αντιδράσεις). Αυτό δεν εμποδίζει έναν μαθητή που δεν γνωρίζει τον μηχανισμό της συγκεκριμένης αντίδρασης, να θεωρήσει ότι η αντίδραση είναι μηδενικής τάξης και να συμπεράνει ότι σε μια τέτοια περίπτωση η ταχύτητα δεν μεταβάλλεται;


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.05.2003 20:35:39
 
Αναγνώσθηκε 429 φορές