Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Εξετάσεις στη Γλώσσα. Περιμένει καθένας άψογη διατύπωση των ερωτημάτων. Συμβαίνει όμως αυτό;
"Να γράψετε στο τετράδιό σας μια περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε". Ας μου εξηγήσει κάποιος τι δουλειά έχει το αόριστο άρθρο "μια" στην πρόταση. Δεν είναι σοβαρό λάθος, ίσως τυπικά να μην είναι καν λάθος, αλλά από την επιτροπή που εξετάζει τη γλωσσική ικάνότητα των μαθητών απαιτώ άψογα ελληνικά.
"Να γράψετε ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου:
κατανάλωσης, αναδιοργάνωση, κεντρική, δεχτούν, συμμετοχή".
Καταπληκτική ιστορία αυτά τα "αντώνυμα". Ποια είναι λοιπόν αντώνυμα της "κατανάλωσης";
Κατανάλωση είναι το ξόδεμα, η δαπάνη. Το μόνο πράγματι αντώνυμο είναι η "μη κατανάλωση"! Κάθε άλλη απάντηση είναι εν μέρει δεκτή και εν μέρει απορριπτέα.
"εκπροσωπείς τους συμμαθητές σου σε μια εκδήλωση της περιοχής σου ..." Εκδηλώθηκε η περιοχή! Προφανώς εννοεί "στην περιοχή σου"

Ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα. Πολλοί θα θεωρήσουν ότι υπερτονίζω δευτερεύον θέμα και άλλοι ίσως αμφισβητήσουν τη γλωσσική ορθότητα των επισημάνσεών μου. Μακάρι να εκφραστούν οι αντιρρήσεις αυτές και να γίνουν αφορμή να κουβεντιάσουμε για τη γλώσσα μας, που την έχουμε παραμελήσει και την έχουμε αφήσει στους τηλεοπτικούς αστέρες. Οι τελευταίοι ασελγούν πάνω στη γλώσσα κι εμείς αδρανείς περί άλλα τυρβάζουμε. Μήπως γιατί όλων μας η ευαισθησία έχει αμβλυνθεί; Αυτό το ερώτημα με παρακίνησηε να γράψω το άρθρο αυτό.

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.05.2003 18:24:38
 
Αναγνώσθηκε 475 φορές