Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΙΚΡΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ.ΕΥΘΥΜΙΟΥ.

Ορισμένες προτάσεις και παρατηρήσεις για σχέδιο νόμου «Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, Δημόσιες Βιβλιοθήκες και άλλες διατάξεις» και τις τροπολογίες που κατατέθηκαν.

Στην τροπολογία –προσθήκη που έχει κατατεθεί και αφορά τους αναπληρωτές προτείνουμε τα εξής:

• Διαγραφή από ενιαίο πίνακα αναπληρωτών: Στο άρθρο 13 παρ. 45α του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι, αναπληρωτής που προσλαμβάνεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και δεν παρουσιάζεται να αναλάβει υπηρεσία διαγράφεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται και για τα δύο επόμενα. Πιστεύουμε ότι η ποινή είναι υπερβολική με δεδομένο ότι η χρονική απόσταση μεταξύ της δήλωσης προτιμήσεων για πρόσληψη ( Μαϊος) και πρόσληψης ( Σεπτέμβριος και σε πολλές περιπτώσεις προς το τέλος του σχολικού έτους) είναι μεγάλη και πολλά έκτακτα μπορούν να συμβούν σε αυτό το διάστημα στον υποψήφιο και να αδυνατεί να παρουσιασθεί και να αναλάβει υπηρεσία. Πρέπει λοιπόν το σημείο αυτό να τροποποιηθεί και η διαγραφή να ισχύει μόνο για το σχολικό έτος που αδυνατεί να αναλάβει υπηρεσία.
• Προτείνουμε να προωθηθεί ρύθμιση που να προβλέπει τον άμεσο διορισμό όλων των «16μηνιτών» αναπληρωτών εκπαιδευτικών ) άρθρο138 του νόμου 2725/99) και τη σταδιακή απορρόφηση των υπόλοιπων με βάση την προϋπηρεσία τους.
• Στα πλαίσια αυτά θεωρούμε αναγκαία να πραγματοποιηθούν 8.000 διορισμοί για την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη των κενών όλων των σχολείων.
• Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές συναδέλφους και για όλους τους μήνες του χρόνου. Η προϋπηρεσία τους να λαμβάνεται υπόψη για όλα τα θέματα (μισθολογικά κλιμάκια, άδειες, υγειονομική περίθαλψη, ωράριο κλπ). Να διπλασιαστεί η αποζημίωση για μη χορηγηθείσα άδεια που προβλέπεται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
• Να καταργηθεί η ρύθμιση που προβλέπει διπλή μοριοδότηση για τους αναπληρωτές που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές.
• Πριμοδότηση κατά 20% της βαθμολογίας για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών της Γ΄τάξης του Λυκείου Μακρυχωρίου καθώς και της βαθμολογίας όσων μαθητών της Γ΄Τάξης άλλων Λυκείων έχασαν αδελφό ή αδελφή στο αυτοκινητιστικό δυστύχημα της 13ης Απριλίου 2003.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Στην παράγραφο 5 της τροπολογίας δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να πραγματοποιούν τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις Λυκείου καταργώντας τις μικτές επιτροπές που δημιουργούνταν μαζί με καθηγητές από δημόσια σχολεία. Είναι ένα ακόμα βήμα ενίσχυσης και στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ο θεσμός των μικτών επιτροπών αποσκοπούσε στη διασφάλιση της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου των εξετάσεων στα ιδιωτικά σχολεία, παρεμποδίζοντας αυθαίρετες και μεροληπτικές παρεμβάσεις στις εξεταστικές διαδικασίες, που είναι εύκολο να γίνονται λόγω των πιέσεων που μπορούν να ασκούνται στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων από την πλευρά της εργοδοσίας. Ζητάμε να απαλειφθεί η παράγραφος αυτή και να ισχύουν οι μικτές επιτροπές δημοσίων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών και στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις των λυκείων.


ΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

1. Στο άρθρο 13 παρ. 5 «Η προθεσμία των δέκα ημερών που προβλέπεται από την παρ. 6 του άρθρου 20 του Π.Δ. 25/2002 (ΦΕΚ 20 Α΄) για την υποβολή ενστάσεων κατά των αξιολογικών πινάκων διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ, ορίζεται σε τριήμερη από την έναρξη ισχύος αυτού του Π.Δ.».
Να απαλειφθεί η σχετική διάταξη γιατί περιορίζει τη δυνατότητα μελέτης και υποβολής ενστάσεων εκ μέρους των ενδιαφερομένων σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα.

2. Στο άρθρο 13 παρ. 8 «Στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης καταβάλλονται οι αποδοχές Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στις αποδοχές αυτές περιλαμβάνονται όλα τα επιδόματα που προβλέπονται από την παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν. 2530/1997. Το επίδομα θέσης, που προβλέπεται από την περίπτωση α΄ της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2986/2002, εξακολουθεί να καταβάλλεται».
Να απαλειφθεί η σχετική διάταξη που δίνει δυσανάλογα μεγάλες αυξήσεις μισθών στους περιφερειάρχες και είναι πρόκληση απέναντι στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς της τάξης, για τους οποίους επιφυλάσσεται η εισοδηματική πολιτική του 2,5%.

3. Στο άρθρο 13 παρ. 20 εδ. α «Παραιτήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όταν υποβάλλονται στη διάρκεια του διδακτικού έτους, εφόσον γίνονται αποδεκτές, παράγουν έννομα αποτελέσματα από την επόμενη της λήξης του διδακτικού έτους».
Επαναφέρεται μια διάταξη η οποία όταν είχε θεσμοθετηθεί πάλι, συνάντησε την αντίδραση του κλάδου μας και η ίδια η κυβέρνηση μετά από ένα διάστημα την κατήργησε. Ζητάμε να αποσυρθεί, γιατί περιορίζει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων να αποχωρούν από την υπηρεσία όταν το επιθυμούν.

4. Στο άρθρο 13 παρ. 43 εδ. α «Στην περίπτωση κατά την οποία οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες συνδιοργανώνονται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα, είναι δυνατή η μεταφορά των πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στον προϋπολογισμό του συνδιοργανωτή φορέα, ο οποίος αναλαμβάνει την οικονομική διαχείριση των αγώνων. Οι δαπάνες των Πανελληνίων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του συνδιοργανωτή φορέα, ο οποίος αναλαμβάνει την οικονομική διαχείριση.»
Να τροποποιηθεί το άρθρο αυτό και να μη δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικό φορέα να αναλαμβάνει την οικονομική διαχείρηση των αγώνων και μάλιστα σύμφωνα με τις δικές του διαδικασίες.

5. Απορία μας δημιουργεί το εδάφιο β της ίδιας παραγράφου με το οποίο «Νομιμοποιούνται όλες οι δαπάνες, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί κατά τα σχολικά έτη 2000-2001 και 2001-2002 για τη διοργάνωση των Πανελληνίων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων».!!! Ζητάμε να δοθούν επαρκείς διευκρινήσεις και στοιχεία.


6. Με τις διατάξεις :
α) του άρθρου 14 παρ.6 εδαφ.α «Η περίπτωση ιη΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν. 2009/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «ιη) Η πραγματοποίηση κατόπιν εντολής τρίτων και έναντι αμοιβής ερευνών, μελετών, εκδόσεων, σεμιναρίων, προγραμμάτων επιμόρφωσης ή εξειδίκευσης και λοιπών δραστηριοτήτων, σχετικών με το αντικείμενο του, καθώς και η προσφορά υπηρεσιών και η παραχώρηση έναντι αμοιβής σε τρίτους, χώρων και εργαστηρίων για τις παραπάνω δραστηριότητες».
και β) του άρθρου 14 παρ.6 εδαφ.δ «Η παρ. 5 του άρθρου 5 του Ν. 2009/1992 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«5. α) Για τη στέγαση των Ι.Ε.Κ. χρησιμοποιούνται κτίρια σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ή άλλα κτίρια, που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού ρυθμίζονται όλα τα σχετικά με την εφαρμογή αυτής της παραγράφου θέματα. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη λεπτομέρεια για παραχώρηση εκ μέρους του Ο.Ε.Ε.Κ. σε τρίτους, χώρων και εξοπλισμών, που χρησιμοποιεί σε κτίρια σχολικών μονάδων, ή κτίρια που του διαθέτουν άλλοι φορείς, για δραστηριότητες των τρίτων σχετικές με τη διεξαγωγή σεμιναρίων και προγραμμάτων επιμόρφωσης ή εξειδίκευσης».
Δίνεται η δυνατότητα διαφόρων φορέων (και ιδιωτικών) να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις των δημόσιων σχολικών κτιρίων, μέσω της παραχώρησης τους στον ΟΕΕΚ, και μάλιστα κατά παράβαση της νομοθεσίας (ν.1566/85) που προβλέπει απόφαση Δημοτικών και Νομαρχιακών Επιτροπών Παιδείας στις οποίες συμμετέχουν όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ζητάμε να απαλειφθεί αυτή η χαριστική και επικίνδυνη διάταξη.

7. Στο άρθρο 14 παρ.6 εδαφ.στ: «Η παρ. 5 του άρθρου 13 του Ν. 2009/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «5. α) Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων και γνώμη του Δ.Σ. του Ο.Ε.Ε.Κ., είναι δυνατή η απόσπαση στον Ο.Ε.Ε.Κ. εκπαιδευτικών λειτουργών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κάλυψη αναγκών αυτού σε προσωπικό.
β) Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στην ΚΥ του Ο.Ε.Ε.Κ. εφαρμόζεται η πρώτη περίοδος της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 2986/2002.
γ) Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής ισχύουν από την έναρξη του σχολικού έτους 2002-2003. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών».
Να αποσυρθεί η διάταξη αυτή που δίνει χαριστικά τα μόρια της περιοχής της οργανικής θέσης ενώ ο εκπαιδευτικός είναι αποσπασμένος στην έδρα του ΟΕΕΚ στην Αθήνα. Να καταργηθεί και η αντίστοιχη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 9 του ν. 2986/2002, με την οποία αποσπώνται στις διοικητικές υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ, λαμβάνοντας τα μόρια της οργανικής τους θέσης. Ζητάμε όλοι οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν τα μόρια της περιοχής στην οποία υπηρετούν και όχι αυτά της περιοχής της οργανικής τους θέσης, εφόσον δεν υπηρετούν σ΄αυτήν.

8. Στο άρθρο 14 παρ.5 «Οι διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 2198/1994 (ΦΕΚ 43 Α΄) έχουν εφαρμογή και για τον καθορισμό των αποδοχών του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.). Ποσά που έχουν καταβληθεί στους ανωτέρω κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 8 του Ν. 2009/1992 (ΦΕΚ 18 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 6 του Ν. 2158/1993 δεν αναζητούνται.» Να απαλειφθεί αυτή η διάταξη που φωτογραφικά χαρίζει στον αντιπρόεδρο του ΟΕΕΚ μερικά εκατομμύρια.

Γρηγόρης Καλομοίρης, Θέμης Κοτσιφάκης
Μέλη ΔΣ ΟΛΜΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.05.2003 22:15:42
 
Αναγνώσθηκε 492 φορές