Διαφόρων Φορέων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Θέσεις
 διαφόρων Φορέων


ΕΝΩΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ε.Γ.Β.Ε.)
Προξένου Κορομηλά 51,Τ.Κ.54622, Θεσσαλονίκη
www.egve.gr

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΡΟΣ : Υπουργό Παιδείας κ. Π.Ευθυμίου

Αρ. Πρωτ. 1761
Θεσσαλονίκη 1 / 6 / 2000
 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Η Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος είναι ο επιστημονικός και ο επαγγελματικός - συνδικαλιστικός φορέας των Καθηγητών και των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, ο οποίος ιδρύθηκε το 1954 και σήμερα έχει περισσότερα από 5.500 μέλη στους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης.

Την τελευταία δεκαετία μέσα από τις πολύπλευρες δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη του προβληματισμού για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό και έχει βοηθήσει σημαντικά στην επιστημονική εξέλιξη και πρόοδο του κλάδου μας, μέσα από τα επιτυχή πανελλήνια συνέδρια που έχει διοργανώσει, καθώς και τα εξειδικευμένα σεμινάρια και τις επιστημονικές ημερίδες.

Μέσα από αυτές τις διεργασίες και την παράλληλη και διαρκή συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινότητα, έχει διαμορφωθεί ένα πλέγμα θέσεων σχετικά με τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό στην πατρίδα μας αλλά και διεθνώς, το οποίο είναι απολύτως τεκμηριωμένο επιστημονικά και συγχρονισμένο με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα.

Παράλληλα με την αναμφισβήτητα ταχύτατη εξέλιξη της επιστήμης μας στη δεκαετία αυτή (1990 - 2000), σημειώθηκαν και σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού και ελήφθησαν αποφάσεις, που από την εφαρμογή τους , θα υπάρξουν ιδιαίτερα σημαντικές επιπτώσεις τα επόμενα χρόνια.

Η πρώτη και δυστυχώς η μόνη προς τη θετική κατεύθυνση από τις εξελίξεις αυτές, ήταν όταν στην αρχή της δεκαετίας αποφασίστηκε, η εισαγωγή και διδασκαλία του μαθήματος της φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από εξειδικευμένους επιστήμονες, τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής δηλαδή.

Από τότε και ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία, δυστυχώς, συνεχείς αρνητικές εξελίξεις άρχισαν να σημειώνονται για τη φυσική αγωγή, ειδικότερα στο χώρο όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να διέρχεται μια σημαντική κρίση, εξ' αιτίας της πολιτικής που ακολουθήθηκε συνειδητά ή ασυνείδητα λόγω άγνοιας, κατά κύριο λόγο από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και από άλλα αρμόδια και αναρμόδια κυβερνητικά όργανα.

Σήμερα είναι παγκοσμίως αποδεκτό και τεκμηριωμένο, ότι θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη διανοητική και φυσική καλλιέργεια των μαθητών. Μια ισορροπία η οποία αν και δεν είχε απόλυτα επιτευχθεί, διαταράχθηκε εντονότατα και ανετράπη πλήρως τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή των Νόμων 2525/97 και 2640/98.

Σύμφωνα με τις επιταγές του συντάγματος η φυσική αγωγή θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού κατά το άρθρο 16 παρ. 2 ορίζεται ότι " Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, έχει δε ως σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και Φυσική Αγωγή των Ελλήνων ".

Το εδάφιο αυτό έβρισκε σημαντική εφαρμογή στο Νόμο 1566/1985 ο οποίος χαρακτηριστικά ανέφερε " Σκοπός της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε να εξελιχθούν στο βαθμό που είναι δυνατό σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και ευτυχισμένους ανθρώπους ".

Παράλληλα, στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι επαναλαμβανόμενες διακηρύξεις της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το Ευρωπαϊκό Μανιφέστο του 1995 αναφέρει συγκεκριμένα ότι, " το σχολείο έχει την πολύ σημαντική ευθύνη να παρέχει καλή σωματική δραστηριότητα και άθληση , ώστε να εξασφαλίζεται μια υγιής ισορροπία μεταξύ των σωματικών και διανοητικών δραστηριοτήτων ".

Επικεντρώνοντας σ' αυτό το σημείο τις παρατηρήσεις μας στα θέματα της Α' βάθμιας και Β' βάθμιας εκπαίδευσης, διαπιστώνουμε ότι σήμερα, μετά την ψήφιση των Νόμων 2525/97 και 2640/98 και την έκδοση των ωρολογίων προγραμμάτων, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Ενιαίο Λύκειο και στα Τ.Ε.Ε. έχει σχεδόν εξαφανιστεί.

Στο συνολικό αριθμό ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας στη μεν Γ' Λυκείου υπάρχει για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής 1 ώρα, στην Α' Λυκείου στο πρώτο τετράμηνο 2 ώρες, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο 1 ώρα και στη Β' Λυκείου 2 ώρες. Στα δε Τ.Ε.Ε. 1 ώρα εβδομαδιαίως και στον 2ο κύκλο καμία.

Δηλαδή τα ποσοστά συμμετοχής της Φυσικής Αγωγής στο συνολικό αριθμό ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας είναι στο Λύκειο από 0 έως 5,8%. Είναι ο χειρότερος συσχετισμός από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους και συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα.

Και όλα αυτά βέβαια, συνέβησαν λίγους μήνες μόνο μετά την ανάθεση το 1997 από τη ΔΟΕ στη χώρα μας της Ολυμπιάδας του 2004.

Ήταν το πρώτο βήμα και από τις πρώτες ενέργειες της Ελληνικής Πολιτείας στην κατεύθυνση της αναβάθμισης και του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας των Ολυμπιακών Αγώνων, μετά την ανάληψη της διεξαγωγής τους από τη χώρα μας. Συγχωρέστε μας την ειρωνεία, αλλά πρόκειται για μοναδικό κατόρθωμα και παγκόσμια πρωτοτυπία.

Και σαν να μην έφταναν μόνο αυτά, λίγο καιρό μετά τη μείωση των ωρών, καταργήθηκε και η συμμετοχή της βαθμολογίας του μαθήματος στο γενικό βαθμό των μαθητών στο Λύκειο (για να μην αναφερθούμε και στα θέματα των απουσιών) και το μάθημα της φυσικής αγωγής έγινε απλώς ένα διακοσμητικό στοιχείο.

Σας υπενθυμίζουμε λοιπόν, ότι από το 1882 μέχρι το 1976 η Φυσική Αγωγή κατείχε ποσοστό από 8 μέχρι 10% του συνολικού αριθμού ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας.

Από το 1977 μέχρι το 1981 το μάθημα της φυσικής αγωγής μαζί με τις αθλητικές δραστηριότητες έφτασε να κατέχει στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου 13,9% και στις τάξεις του Λυκείου 8,5%.

Από τις 16/02/1981, μετά την εφαρμογή του πενθημέρου το μάθημα της φυσικής αγωγής στην Α' και Β' τάξη του Γυμνασίου καταλαμβάνει το 8,3% του συνολικού αριθμού ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας, ενώ στη Γ' τάξη του Γυμνασίου και στην Α' τάξη του Λυκείου 6%. Τέλος στη Β' τάξη του Λυκείου το 4,5%.

Ενώ λοιπόν μετά τους Νόμους 2525/97 και 2640/98 που προσέθεσαν, κατά γενική ομολογία, ακόμα μεγαλύτερη πνευματική επιβάρυνση στους μαθητές, με απρόβλεπτες βιολογικές, ψυχικές, πνευματικές και κοινωνικές προσαρμογές και φθορές, θα περίμενε κανείς η πολιτεία να οργανώσει καλύτερα τη Φυσική Αγωγή και να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας τουλάχιστον σε τρεις εβδομαδιαίως, δυστυχώς έπραξε ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή σχεδόν την εξαφάνισε.

Αναλογιζόμενοι λοιπόν όλοι μας τις επιπτώσεις από το σύγχρονο τρόπο ζωής και ειδικά για τους νέους ανθρώπους, που τους θέλει κλεισμένους στα διαμερίσματα, να κάθονται μπροστά από τις οθόνες της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, να προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των μαθημάτων του σχολείου και στα φροντιστήρια, χωρίς τις δυνατότητες παλαιοτέρων γενεών για κίνηση και για παιχνίδι και την υποκινητικότητα και το άγχος να κυριαρχούν, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το μέλλον δεν είναι καθόλου ευοίωνο.

Αμέτρητες άλλωστε επιστημονικές έρευνες και στην Ελλάδα και διεθνώς, έχουν αποδείξει και έχουν καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι μέσω της φυσικής αγωγής και της φυσικής - αθλητικής δραστηριότητας, δημιουργείται σωματική και ψυχική ευφορία και οι ευεργετικές επιδράσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές όχι μόνο στον ψυχοσωματικό τομέα, αλλά και σ' αυτή καθ' εαυτή την απόδοση των μαθητών που αποδίδουν πολύ καλύτερα στα μαθήματά τους.

Σε καμία περίπτωση άλλωστε, δεν θα πρέπει να μας γεμίζει ικανοποίηση το γεγονός ότι, με βάση πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες (αν το κρίνετε απαραίτητο είναι στη διάθεσή σας) τα ελληνόπουλα είναι από τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην Ευρώπη, πράγμα το οποίο πρωτίστως συνδυάστηκε με τις λίγες έως καθόλου ώρες άσκησης στο σχολείο.

Εξίσου ανησυχητικά όμως και χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που περιγράφουμε, είναι και τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας σε 1200 μαθητές για τη γνώση της κολύμβησης, εκ των οποίων οι μισοί σχεδόν αρνήθηκαν να μπουν στην πισίνα με νερό ύψους 80 εκατοστών και συνολικά το 70 % περίπου των παιδιών δεν γνώριζε να κολυμπά.

Δεν υπάρχει κανείς σήμερα στον πλανήτη - στον προηγμένο κόσμο - που να αγνοεί, που να αμφισβητεί ή να μην αναγνωρίζει τη χρησιμότητα της άσκησης - άθλησης και της φυσικής αγωγής καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, από τη νηπιακή ηλικία μέχρι τα βαθιά γεράματα.

Θα ήταν λοιπόν υπερβολικό να συνεχίσουμε την απαρίθμηση των ευεργετικών συνεπειών της άσκησης με την ανάλογη επιστημονική τεκμηρίωση. Θα ήταν σα να συζητάμε τα αυτονόητα.

Στο πλαίσιο δε αυτής της επιστολής επιθυμούμε να επικεντρώσουμε τον προβληματισμό περισσότερο στο χώρο της εκπαίδευσης, από την προσχολική ηλικία μέχρι και το Λύκειο. Κατά τη διάρκεια δηλαδή του συνόλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας της βασικής εκπαίδευσης. Εκεί όπου η πολιτεία έχει την ευθύνη να χαράξει και να εφαρμόσει τις πολιτικές που προσδιορίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων.

Όπως διαπιστώνουμε λοιπόν από την παράθεση των ανωτέρω στοιχείων, συμπεραίνουμε ότι:
1. Στη Β' βάθμια εκπαίδευση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμιστεί σημαντικά.
2. Στην Α' βάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνουν ακόμη σημαντικά βήματα για την οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
3. Τα μέχρι τώρα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα δεν εκπληρώνουν ούτε τους στόχους τους οποίους τα ίδια περιγράφουν, αλλά δεν μπορούν να επιτύχουν στις ελάχιστες ώρες της διδασκαλίας του μαθήματος, ούτε τους στόχους που θέτει το Σύνταγμα, ο σχετικός Νόμος, η UNESCO και το Συμβούλιο της Ευρώπης.
4. Μέχρι σήμερα μέσα από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα δεν δόθηκε στη Φυσική Αγωγή η θέση που της ανήκει στην Εκπαίδευση.
5. Δεν λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για την προληπτική υγεία και τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, αφού υποβαθμίστηκε τελείως η Φυσική Αγωγή, που είναι το μοναδικό μάθημα που υλοποιεί αυτούς τους στόχους.

Επειδή θα πρέπει να ληφθούν άμεσες αποφάσεις και να επέλθουν σοβαρές αλλαγές στην αντιμετώπιση της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προτείνουμε:
1) Να συνταχθούν νέα ωρολόγια προγράμματα και να βελτιωθούν τα αναλυτικά προγράμματα για τα σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και να δοθεί η ανάλογη βαρύτητα στην καλλιέργεια της Φυσικής Αγωγής.
2) Να αυξηθούν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις στο Γυμνάσιο, Ενιαίο Λύκειο και στα Τ.Ε.Ε. τουλάχιστον σε τρεις την εβδομάδα. Με τις σημερινές ώρες, αν λάβουμε υπόψη τις καιρικές συνθήκες και την έλλειψη κλειστών γυμναστηρίων, εγκαταστάσεων και οργάνων το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ουσιαστικά εκμηδενίζεται. Αυτό είναι απολύτως αναγκαίο, γιατί είναι γνωστό ότι η σωματική άσκηση που δεν γίνεται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και με ορισμένη ένταση και διάρκεια, δεν έχει καμία επίδραση στην ψυχοφυσική ανάπτυξη του ατόμου (συμπεριλαμβανομένου του βιωματικού στόχου, της ενσυνείδητης δηλαδή επιλογής για δια βίου άσκηση, που όπως προκύπτει από τα αναλυτικά προγράμματα του Λυκείου θεωρείται ένας από τους πρωταρχικούς στόχους τους).
3) Να αυξηθούν σε 3 εβδομαδιαίως οι ώρες της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και αυτό να ισχύσει και για τα ολιγοθέσια σχολεία στα οποία δεν φοιτούν παιδιά Β' κατηγορίας. Δυστυχώς παρατηρείται το γεγονός ότι, παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις για άμεση διευθέτηση, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής δεν έχει θεσμοθετηθεί και δεν γίνεται σε πάρα πολλά σχολεία στις 2 πρώτες τάξεις (Α και Β). Αυτονόητο είναι βεβαίως, ότι αναφερόμαστε πάντα και σε όλες τις περιπτώσεις για διδασκαλία του μαθήματος από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.
4) Να εισαχθεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η διδασκαλία του από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και στην προσχολική εκπαίδευση (νηπιαγωγεία), επίσης για 3 ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
5) Να εκδοθούν και στην Α' βάθμια και στη Β' βάθμια και στην προσχολική εκπαίδευση (νηπιαγωγείο) βιβλία Φυσικής Αγωγής για τους καθηγητές και τους μαθητές. Είναι επιτακτική ανάγκη να μάθει ο μαθητής χρήσιμες γνώσεις για την υγεία, τη σωστή διατροφή, τις πρώτες βοήθειες, τις ωφέλειες της άσκησης, την ποικιλία των ασκήσεων, τους τρόπους χρησιμοποίησης, εφαρμογής και εκτέλεσης των ασκήσεων, τους κανονισμούς των διαφόρων αθλημάτων, την τεχνική και τακτική, την ιστορία του αθλητισμού και να καλλιεργηθεί το φίλαθλο και Ολυμπιακό Πνεύμα. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν από το Νηπιαγωγείο. Έτσι οι μαθητές θα αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αλλά και συνήθειες για εξάσκηση από την παιδική τους ηλικία μέχρι τα βαθιά γεράματα, μέσα και έξω από το σχολείο, με άμεσα βιολογικά, ψυχικά, κοινωνικά, πνευματικά και παιδαγωγικά αποτελέσματα.
6) Να δημιουργηθούν κλειστά γυμναστήρια ή κλειστές αίθουσες γυμναστικής σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος, με τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη διεξαγωγή του μαθήματος και τον αναγκαίο εξοπλισμό για την απρόσκοπτη, ομαλή και αποτελεσματική διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής. Επίσης σε κάθε σχολείο να δημιουργηθούν - διαμορφωθούν εξωτερικοί χώροι που θα επιτρέπουν τη διεξαγωγή του μαθήματος, αλλά και την ανάπτυξη κινητικών δραστηριοτήτων από τα παιδιά (σε πολλά σχολεία δεν υπάρχει ούτε αυλή και τα παιδιά κάνουν γυμναστική στους διαδρόμους).
7) Να συνεχιστεί η εφαρμογή του προγράμματος Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, να επεκταθεί η εφαρμογή του σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου, καθώς και στο νηπιαγωγείο και να ενσωματωθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, βεβαίως μετά την αύξηση των ωρών εβδομαδιαίως όπως ανωτέρω προτάθηκε.
8) Να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα του ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ δημοτικού και νηπιαγωγείου, τουλάχιστον 2 επιπλέον ώρες αθλητικών δραστηριοτήτων ημερησίως, που θα διεξάγονται από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής τις απογευματινές ώρες.

Επίσης
Είναι επιτακτική η ανάγκη (θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενες επιστολές) για:
1) Αναθεώρηση και βελτίωση του συστήματος διεξαγωγής των σχολικών πρωταθλημάτων. Παράλληλα να εξεταστεί σοβαρά η επέκταση του θεσμού και σε άλλα αθλήματα, εκτός απ' αυτά που μέχρι σήμερα διεξάγονται.
2) Να επανεξεταστεί και να τοποθετηθεί σε νέα βάση το σύστημα των κινήτρων της εισαγωγής των αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3) Να επανεξεταστεί και να επανασχεδιαστεί στο σύνολο του το πρόγραμμα των Τ.Α.Δ. (Αθλητικών Σχολείων) με βάση τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της εφαρμογής του και την εμπειρία που αποκτήθηκε σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
4) Να αναμορφωθεί πλήρως και να σχεδιαστεί σε άλλη βάση το πρόγραμμα εξεύρεσης και αξιοποίησης ταλέντων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
5) Να προγραμματιστεί και να σχεδιαστεί κατάλληλα η συμμετοχή των αθλητικών δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα του ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, τουλάχιστον επί 2 ώρες ημερησίως όπως προαναφέρθηκε. 6) Να προκηρυχθεί και να πληρωθεί η κενή θέση του Παρέδρου Φυσικής Αγωγής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω δεν είναι σε καμία περίπτωση απλά και μόνο συνδικαλιστικού περιεχομένου αιτήματα.

Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν και να επεξηγηθούν και έτι περαιτέρω και τις οποίες οι έχοντες την αρμοδιότητα να αποφασίζουν για την εκπαίδευση των Ελλήνων, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να συνεργαστούν με τους αρμόδιους φορείς. Οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα και οι ενέργειες πρέπει να ξεκινήσουν τώρα. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για άλλο χαμένο χρόνο. Ενόψει της επόμενης σχολικής χρονιάς παρακαλούμε θερμά να εξετάσετε σοβαρά τις προτάσεις που σας υποβάλλουμε και περιμένουμε το συντομότερο δυνατό τις απαντήσεις σας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το χρόνο που θα διαθέσετε και είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία.

Σας πληροφορούμε επίσης, ότι η παρούσα επιστολή κοινοποιείται στον πρωθυπουργό και σε μια σειρά από πρόσωπα και φορείς (κόμματα, βουλευτές, Υπουργούς και Υφυπουργούς, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ.λ.π.), προκειμένου να λάβουν γνώση και να πάρουν θέση, καθώς και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Μετά τιμής,

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ          ΦΥΛΑΚΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.06.2000 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 746 φορές