Διαφόρων Φορέων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Θέσεις
 διαφόρων Φορέων


ΕΝΩΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ε.Γ.Β.Ε.)
Προξένου Κορομηλά 51,Τ.Κ.54622, Θεσσαλονίκη
www.egve.gr

ΠΡΟΣ : Υπουργό Παιδείας κ. Π.Ευθυμίου

Αρ. Πρωτ. 1787
Θεσσαλονίκη 22 / 7 / 2000

ΘΕΜΑ: Θέσεις πάνω στο Νόμο για την Εκπαίδευση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αναμφισβήτητα τα μηνύματα που απορρέουν για το μέλλον της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μετά την ψήφιση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων είναι αισιόδοξα. Είναι λυπηρό όμως, το γεγονός της παντελούς απουσίας οποιασδήποτε αναφοράς στον τομέα της Φυσικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ή Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας στη σύγχρονη διεθνή ορολογία).

Την εν λόγω απουσία, είχαμε επισημάνει με έγγραφό μας (1108 / 6 - 11 - 1997) προς το Υ.Π.Ε.Π.Θ. και τους αρμόδιους υπουργούς, κατά τη μελέτη του αντίστοιχου Σχεδίου Νόμου προ τριετίας. Το έγγραφο, το οποίο επισυνάπτουμε προς ενημέρωσή σας, περιελάμβανε και προτάσεις τόσο προς στήριξη και ενημέρωση των υπευθύνων για τις απόψεις και τις θέσεις μας, όσο και προς συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς, η οποία ουδέποτε έλαβε χώρα.

Με την παρούσα επιστολή για άλλη μία φορά, τονίζουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης εκπαιδευτικών Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας σε όλες τις βαθμίδες και με όλες τις ιδιότητες και αρμοδιότητες, οι οποίες αφορούν την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η κίνηση και οι παράμετροι που αυτή εμπεριέχει, αποτελούν ένα από τα ισχυρότερα και πλέον αξιόπιστα διαγνωστικά εργαλεία σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων (βλ. σχετικό επισυναπτόμενο άρθρο στην επιστημονική έκδοση “Μακεδνόν”). Το διαγνωστικό αυτό εργαλείο αξιοποιείται και εφαρμόζεται κατάλληλα από τους ειδικευμένους εκπαιδευτικούς Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας, η συμμετοχή των οποίων δεν προβλέπεται, σύμφωνα με το σώμα του Νόμου, στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το άρθρο 16, παρ. 2, του Συντάγματος του 1975, ορίζει την παιδεία ως βασική αποστολή του Κράτους με σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, ενώ η Παγκόσμια Συνεδρίαση Κορυφής για τη Φυσική Αγωγή δεικνύει και στηρίζει με τη διακήρυξή της τη σημαντική και ξεχωριστή θέση της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από ικανότητα / ανικανότητα, φύλο, ηλικία, εθνικότητα / πολιτιστικό γένος, θρησκεία ή κοινωνικό υπόβαθρο (βλ. σχετικό επισυναπτόμενο μνημόνιο στα Αγγλικά). Η επιβεβλημένη διεθνώς οργανική παρουσία (βλ. σχετικό επισυναπτόμενο άρθρο στην επιστημονική έκδοση “Σύγχρονη Εκπαίδευση”) εκπαιδευτικών Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας είναι απούσα στο σχετικό Νόμο τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
 

Τώρα, επιτέλους, που η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες τείνει να αντιμετωπιστεί και στη χώρα μας ως αναγκαιότητα των καιρών και υποχρέωση της Πολιτείας, υπάρχει δυνατότητα σφαιρικότερης, ορθολογικότερης και σύγχρονης παροχής παιδείας και στην πληθυσμιακή ομάδα των ατόμων με ιδιαιτερότητες μέσω της Φυσικής Αγωγής και των τομέων της, με την ουσιαστική συμμετοχή, σε πολλαπλά και ποικιλόμορφα επίπεδα, των Καθηγητών / τριών Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας.

Ας μην διαφεύγει άλλωστε της προσοχής μας, ότι η χώρα μας θα διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και μαζί θα διοργανώσει, ως έχει την υποχρέωση, και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες που αφορούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
 

Κύριε Υπουργέ,

Η αγωνία μας ως Καθηγητών/τριων Φυσικής Αγωγής και η δυσαρέσκεια της μη αναγνώρισης των δυνατοτήτων του έργου μας ως Ειδικευμένων Εκπαιδευτικών εφαρμογής των αρχών της Προσαρμοσμένης Φυσικής Δραστηριότητας, μας υποχρεώνει να επαναφέρουμε το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την εκπαίδευση των ατόμων με εδικές ανάγκες, όπως στην προηγούμενη επιστολή μας τα είχαμε αναλυτικώς παρουσιάσει και να σας ζητήσουμε αφού τα μελετήσετε προσεκτικά να αναλάβετε τις νομοθετικές εκείνες πρωτοβουλίες που θα βελτιώσουν αποτελεσματικά τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο. Επιπροσθέτως σας επισημαίνουμε ότι, εκτός από τις νομοθετικές πρωτοβουλίες απαιτείται ιδιαίτερη φροντίδα και στις επιμέρους διαδικασίες εφαρμογής του νόμου, όπως για παράδειγμα στην εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 2, παράγραφος 17 το οποίο προβλέπει την ίδρυση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τμήματος Ειδικής Αγωγής, τη σύσταση θέσης αντιπροέδρου, μιας θέσης συμβούλου ειδικής αγωγής, μιας θέσης μόνιμου παρέδρου ειδικότητας ειδικής αγωγής και έξι θέσεων παρέδρων με θητεία χωρίς να προσδιορίζονται επακριβώς οι ειδικότητές τους. Θεωρούμε βεβαίως, επιβεβλημένη την πλήρωση των θέσεων του αντιπροέδρου, του συμβούλου ειδικής αγωγής και των τριών τουλάχιστον θέσεων των επί θητεία παρέδρων από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με εξειδίκευση στην Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα - Αγωγή. Σας επαναλαμβάνουμε ακόμα, για άλλη μία φορά, ότι τα αιτήματα που διατυπώνονται στις επιστολές μας δεν είναι απλά και μόνο συνδικαλιστικού περιεχομένου. Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες αν μη τι άλλο, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ανάλογη προσοχή και ενίοτε να τυγχάνουν απαντήσεως, που δεν θα δημιουργεί το λιγότερο απορία για τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται από τους υπηρεσιακούς και μη παράγοντες του ΥΠΕΠΘ η εκπαίδευση των Ελληνόπουλων, είτε έχουν, είτε δεν έχουν ειδικές ανάγκες. Για του λόγου δε το αληθές, σας επισυνάπτουμε την υπηρεσιακή απάντηση που λάβαμε από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., στο προηγούμενο έγγραφο που είχαμε αποστείλει (100 / 30 - 1 - 1998), για να βγάλετε και εσείς τα συμπεράσματά σας.

Τέλος, θέλουμε να σας εκφράσουμε και πάλι, τη διάθεσή μας για περαιτέρω συζήτηση και συνεργασία στο σύνολο των θεμάτων της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση.

Μετά τιμής,

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ          ΦΥΛΑΚΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.07.2000 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 484 φορές