Διαφόρων Φορέων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Θέσεις
 διαφόρων Φορέων


ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
κ. Υπουργό
κ. Υφυπουργό
κ. Γεν. Γραμματέα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
κ. Eιδικό Γραμματέα (Π/βάθμιας & Δ/βάθμιας Εκπ/σης)
κ.κ. Προέδρους Τμημάτων των Α.Ε.Ι. της χώρας:
Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής
Ηλεκ. Μηχ/κών & Μηχ/κών Η/Υ
Επιστήμης Πληροφορικής
Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
κ.κ. Προέδρους Τμημάτων των ΤΕΙ της χώρας:
Τεχ. Μηχ/κών Η/Υ
Πληροφορικής
Αντίστοιχους Φοιτητικούς & Σπουδαστικούς Συλλόγους
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Κέντρο Εκπ/κής Έρευνας
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.
Ε.Φ.Ε.Ε.
Ε.Σ.Ε.Ε.


Η πρόσφατη τροποποίηση του Προγράμματος Σπουδών, του Κύκλου Υπηρεσιών και Πληροφορικής της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου, αποτελεί μία Πολιτική Απόφαση η οποία κατά την άποψη των Ενώσεών μας, δεν συνδέεται με την προσπάθεια αποφόρτισης της εξεταστικής διαδικασίας. Η μετατροπή μάλιστα του μαθήματος «Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα», σε επιλεγόμενο, απονευρώνει ουσιαστικά τον κύκλο, από τον προσανατολισμό που αυτός έχει.

Πιστεύουμε, πως είναι και δική σας πεποίθηση, ότι ο τεχνολογικός πολιτισμός της εποχής μας, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ιστορικού ανθρώπινου πολιτισμού. Το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος, είναι ένα από τα ελάχιστα και ίσως το μοναδικό παράδειγμα διεπιστημονικής προσέγγισης γνωστικών περιοχών. Τα επιστημονικά πεδία που προσεγγίζει, αποτελούν τους πυλώνες της τεχνολογίας του αιώνα που ανατέλλει.

Η υποδοχή της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» σε μία χώρα εντάσεως εργασίας, όπως είναι η Πατρίδα μας, για να μην γίνει μόνο με όρους καταναλωτή, απαιτεί τη μέγιστη ένταση των προσπαθειών στην κατεύθυνση της βαθύτερης κατανόησης και αξιοποίησης αυτής της εξελισσόμενης «τεχνολογικής θύελλας».

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα - παρά τις όποιες δυσκαμψίες και αδυναμίες του - μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του και στην περίπτωση αυτή.

Αναπόσπαστο κομμάτι του Εκπαιδευτικού μας συστήματος, πρέπει να αποτελέσει η Τεχνολογική Κατεύθυνση του Ε. Λ και ιδιαίτερα ο κύκλος της Πληροφορικής και των Υπηρεσιών.

Θεωρούμε με άλλα λόγια, κάτι παραπάνω από αναγκαίο, οι απόφοιτοι της Δ/βάθμιας Εκπ/σης και κύρια αυτοί που κατευθύνονται σε σχολές Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης Σχολές να προσεγγίσουν αυτήν την τεχνολογία και πέρα από το επίπεδο του χρήστη.

Δεν επιζητούμε να μετατρέψουμε τα μαθήματα τα σχετικά με τις Υπολογιστικές και Δικτυακές Τεχνολογίες, σε μαθήματα για τα οποία το Εκπαιδευτικό μας σύστημα θα διεκδικεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία. Ούτε εμπνεόμαστε από την λογική της αριθμητικής των οργανικών θέσεων. Οι υπολογιστές θα «προχωρήσουν», ανεξάρτητα από την στάση του καθενός μας, και δυστυχώς η Ιδιωτική Εκπαίδευση, θα καλύψει άμεσα κάθε σχετικό κενό της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις της Πληροφορικής, τόλμησαν να θίξουν ζητήματα όπως αυτά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, σε καιρούς συνδικαλιστικών και πολιτικών συγκρούσεων.

Αρνηθήκαμε τη λογική της αριθμητικής των «οργανικών θέσεων», καθώς και λογική της συλλογικής αποενοχοποίησης του εκπαιδευτικού συστήματος των εκπαιδευτικών και του ΥΠ.Ε.Π.Θ. υποστηρίζοντας θέσεις που καμία άλλη Επιστημονική Ένωση δεν διατύπωσε για το πεδίο της, στο ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ, της Ο.Λ.Μ.Ε. Συγκρουστήκαμε με μεγάλο αριθμό μελών μας, διαφωνώντας ξεκάθαρα με κάθε πολιτική «Πληροφορικοποίησης δια του βαφτίσματος».

Θεωρούμε ότι η παραπάνω στάση, μας νομιμοποιεί να διακηρύξουμε ότι:
1. Ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες ώστε το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής της Α΄ Ε.Λ.» να ενταχθεί στα γενικά μαθήματα της Α΄ Ενιαίου Λυκείου.

2. Το μάθημα «Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα» πρέπει να αποτελεί προαπαιτούμενο μάθημα (υποχρεωτική επιλογή) για όλους τους μαθητές Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης που είναι υποψήφιοι για τμήματα Πληροφορικής και τα αντίστοιχα ή τα παρεμφερή τμήματα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ.

3. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος «Τεχνολογία Επικοινωνιών» της Β΄ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, θα πρέπει να αλλάξει ώστε να ανταποκρίνεται στον τίτλο του.

Η κοινωνία της γνώσης είναι μπροστά μας. Εμείς, είμαστε αποφασισμένοι να αναλάβουμε το κομμάτι της πρόκλησης που μας αναλογεί.

Αθήνα Σεπτέμβριος 2000

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων:
Ελληνικής Εταιρείας ΕΠιστημόνων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής (ΕΠΥ)

Πανελλήνιας Ένωσης ΚΑθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΠ-ΔΕ)
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιστημονικών Συλλόγων Πληροφορικής (ΠΟΕΣΠ)



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.09.2000 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 498 φορές