Διαφόρων Φορέων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Θέσεις
 διαφόρων Φορέων


Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΚΑ.Π.)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του Δ.Σ.

29.01.2001

Προς τους καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19 & ΠΕ20

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το ΥΠΕΠΘ έχει συντάξει και προωθεί ΣΧΕΔΙΟ Προεδρικού διατάγματος με τίτλο και θέμα: «Αναπροσδιορισμός των προσόντων και κριτηρίων επιλογής των στελεχών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπ/σης και τροποποίηση της διαδικασίας επιλογής αυτών»

Σε αυτό το ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ., που έχει δοθεί και στην ΟΛΜΕ για παρατηρήσεις, προβλέπονται τα κριτήρια και οι διαδικασίες για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, (Σχολικοί σύμβουλοι, προϊστάμενοι Δ/νσεων και γραφείων, Δ/ντες και υποδ/ντες σχολικών μονάδων κλπ).

Με βάση αυτό το ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. και σε ότι μας αφορά ιδιαίτερα ως κλάδο, προβλέπονται τα εξής:

1. Για πρώτη φορά προβλέπεται η δημιουργία θέσεων Σχολικών Συμβούλων ΠΕ19-ΠΕ20. Γενικά, για όλους τους κλάδους, δικαίωμα αίτησης έχουν όσοι έχουν 12ετή εκπαιδευτική υπηρεσία, από την οποία τα 10 έτη σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού του ίδιου κλάδου και επί 5 έτη να έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολεία Δ.Ε.
Ειδικά για τους κλάδους ΠΕ19-ΠΕ20 υποψήφιοι μπορεί να είναι και οι μεταταγέντες στους κλάδους αυτούς, εφ’ όσον έχουν 12ετή εκπαιδευτική υπηρεσία και επί 5 έτη τουλάχιστον έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολεία της Δ.Ε. (Άρθρο 9 § 1,2)

2. Στα μοριοδοτούμενα κριτήρια για την επιλογή των Σχολικών Συμβούλων, Προϊστάμενων Δ/νσεων και Γραφείων, των Δ/ντων και Υποδ/ντών σχολικών μονάδων, Τομεαρχών ΣΕΚ κλπ, ΔΕΝ μοριοδοτείται η θητεία του υπευθύνου ΠΛΗΝΕΤ, ενώ αντίθετα μοριοδοτείται ακόμα και η θητεία και η άσκηση καθοδηγητικού έργου του υποδιευθυντή σχολικής μονάδας και του Υπευθύνου Τομέα σε ΣΕΚ. (Άρθ. 10 § Γ΄3)

Αυτό πρακτικά σημαίνει (σε συνδυασμό με τα της προηγουμένης παραγράφου) ότι οι επί σειρά ετών διατελέσαντες υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ, θα υστερούν έναντι άλλων συναδέλφων και πιθανότατα δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν θέση Σχολικού Συμβούλου. Παράλληλα πιστεύουμε, ότι θα δυσκολευτούν να καταλάβουν και οποιαδήποτε άλλη θέση στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.
Σημειώνουμε ότι μοριοδότηση (κλιμακωτά) λαμβάνουν όλοι οι ασκούντες καθοδηγητικό ή διοικητικό καθήκον, από τον σχολικό σύμβουλο (1 μόριο ανά έτος και έως 6) έως και τον υπεύθυνο τομέα ΣΕΚ (0,5 μόρια ανά έτος και έως 1).
Υπενθυμίζουμε εδώ στο ΥΠΕΠΘ, ότι η θέση του υπευθύνου ΠΛΗΝΕΤ προκηρύσσεται και καταλαμβάνεται ύστερα από κρίση των υποψηφίων από το υπηρεσιακό συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ)

Προτείνουμε να μοριοδοτείται η θητεία στη θέση του ΠΛΗΝΕΤ με τις αντίστοιχες μονάδες του υπεύθυνου εκπαιδευτικών θεμάτων των Δ/νσεων.

3. Υποψήφιοι για θέσεις Δ/ντών μπορούμε να είμαστε σε Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ, όχι όμως και στα ΣΕΚ, όπου μπορούν να είναι μόνο οι συνάδελφοι των κλάδων ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18, και …ΤΕ1(=απόφοιτοι ΤΕΛ και ΤΕΣ)!!! (Άρθρ. 17 § 2γ)
Δηλαδή στα ΣΕΚ, ακόμα και αν υπάρχει τομέας Πληροφορικής, δεν θα μπορεί να είναι Δ/ντής κάποιος συνάδελφος ΠΕ19-ΠΕ20, που θα έχει βέβαια τα ανάλογα προσόντα.
Φαίνεται ότι κάποιοι δεν επιθυμούν την ουσιαστική αναβάθμιση της Τ.Ε. Εκπαίδευσης και θέλουν τα ΣΕΚ να φαίνονται στο κόσμο ως «χώρος μηχανουργείων και λαμαρινοκατασκευών».

Το ίδιο ακριβώς προβλέπεται και για την επιλογή υπευθύνων Τομέων στα ΣΕΚ. Δηλαδή, στον τομέα Πληροφορικής των ΣΕΚ (και παρά το γεγονός ότι ο τομέας μπορεί να έχει μόνο Εργαστήρια Πληροφορικής), δεν θα μπορούμε να είμαστε Τομεάρχες, ενώ θα μπορεί ένας μαθητής μας (ΤΕ1) να γίνει. (Άρθρο 22 § 2γ)
(ένα σχόλιο: Αυτό λέγεται ενστερνισμός στην πράξη των ιδεών του Γαλλικού ΜΑΗ, (ή έλλειψη γνώσης της υπάρχουσας κατάστασης;) Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ και λοιποί συντεχνιαζόμενοι γραφειοκράτες του ΥΠΕΠΘ).

Προτείνουμε να προστεθούν (στο Άρθρο 17 § 2γ) οι κλάδοι ΠΕ-19 & ΠΕ-20.

Συνάδελφοι,

Επειδή θεωρούμε ότι τα παραπάνω που περιγράφουμε και περιέχονται στο υπό υπογραφή Προεδρικό Διάταγμα, είναι τουλάχιστον άκρως υποτιμητικά για τον κλάδο μας, την επιστήμη μας αλλά και για τα διαρκώς εξαγγελλόμενα (και ως φαίνεται μεγαλόστομα και κενά νοήματος) περί «Εκσυγχρονισμών», «Κοινωνίας της Πληροφορίας» κλπ,

σας καλούμε:

να αναλάβετε ΟΛΟΙ την ευθύνη που σας αναλογεί, συσπειρωμένοι στους κατά τόπους συλλόγους σας όπου υπάρχουν, και όλοι μαζί στην ΠΕΚΑΠ, ώστε να απαιτήσουμε με κάθε μέσον και τρόπο να μην περάσουν οι συγκεκριμένες διατάξεις.

Σας καλούμε να αντιδράσετε γιατί πιστεύουμε ότι οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι η συνέχεια μιας σειράς μέτρων και παραλείψεων που υποβαθμίζουν την Πληροφορική στην εκπαίδευση και καθιερώνουν τους καθηγητές ΠΕ19 & ΠΕ20 ως τις «Φιλιπινέζες» της εκπαίδευσης (π.χ είμαστε απαραίτητοι σαν «ειδικοί» για μηχανογράφηση σχολείων, στήσιμο και συντήρηση εργαστηρίων και επισκευή υπολογιστών, παροχή γνώσεων –δωρεάν- στους άλλους συναδέλφους, κλπ)

Συνάδελφοι, λέμε όχι:
 
  • Στην υποβάθμιση της Πληροφορικής στο Ενιαίο Λύκειο (μάθημα επιλογής στην Α’ και Β’ Λυκείου, υποβάθμιση –έως και προσπάθεια κατάργησης- της Τεχνολογικής κατεύθυνσης με την αφαίρεση μαθήματος του κλάδου μας)
  • Στο ανεπαρκέστατο μονόωρο μάθημα στο Γυμνάσιο.
  • Στη μη ανάθεση «καθαρών» μαθημάτων Πληροφορικής στους ΠΕ19-ΠΕ20 στον τομέα Ηλεκτρονικών των ΣΕΚ
  • Στη προσπάθεια για κατάργηση του πολλαπλού βιβλίου που ο κλάδος μας πρώτος επέβαλε.
  • Στις ελλείψεις σε εργαστήρια
  • Στην μη ύπαρξη επιμορφωτικών προγραμμάτων ειδικά για καθηγητές Πληροφορικής



  • ας μη προστεθεί και μια ακόμα «ηθική» υποβάθμιση και μείωσή μας.

    Σε πρώτη φάση σας καλούμε να «βομβαρδίσετε» το ΥΠΕΠΘ (υπουργό, υφυπουργό, Γ.Γ., τμήμα Δ’), τον Πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής, την ΟΛΜΕ, κλπ, με e-mail και επιστολές διαμαρτυρίας.

    Αν τελικά δεν πετύχουμε τα αυτονόητα, θα καλέσουμε με νεώτερη ανακοίνωσή μας όλους τους συναδέλφους ΠΕ19-ΠΕ20, να παραιτηθούν από οποιαδήποτε θέση κατέχουν και απαιτεί γνώσεις Πληροφορικής (υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ, μηχανογραφήσεις σχολείων, ΙΕΚ, τμημάτων και οργανισμών του ΥΠΕΠΘ κλπ)

    Ως Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ δεσμευόμαστε επίσης, αν το ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν άρει την πρωτοφανή αυτή υποβάθμιση των καθηγητών της Πληροφορικής, να ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο για την προσβολή και ακύρωση του εν λόγω Π.Δ. με ενέργειες όπως:

    Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας (περί αντισυνταγματικότητας)

    Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στις κρίσεις Σχολικών συμβούλων, Προϊσταμένων, Δ/ντών ΣΕΚ και Τομεαρχών Πληροφορικής (όποτε αυτές γίνουν).



    Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
    Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
    ©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
     
    Επιστροφή
    Δημοσιεύθηκε την: 29.01.2001 00:00:00
     
    Αναγνώσθηκε 510 φορές