Διαφόρων Φορέων

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ (ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ) ΑΡΘΡΟ ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Α

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ (ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ) ΑΡΘΡΟ ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Α.Σ.Ε.Π. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

         Δε συνηθίζoυμε να απαντάμε σε ανώνυμα δημοσιεύματα. Θα κάνουμε όμως μια εξαίρεση για εσάς, μιας και το άρθρο σας βρίθει υβριστικών και εν γένει υποτιμητικών χαρακτηρισμών, που προσβάλλουν πρώτα από όλα εσάς τους ίδιους. Καλυπτόμενοι από τη θρασύδειλη ανωνυμία σας,  διαστρεβλώνετε συνειδητά την αλήθεια και επιχειρείτε να αντιστρέψετε την πραγματικότητα που επικρατεί σε ό,τι αφορά τη συνεργασία Πληροφορικών ΠΕ19 και ΠΕ20 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην οποία μάλιστα επιθυμείτε να ενταχθείτε.

Ακολουθούν, σχολιασμένα με πλάγια γραφή, αποσπάσματα του υβριστικού άρθρου σας:

(…) Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα να ακουστούμε και εμείς και κάποιοι άλλοι να τρέξουν να κρυφτούν, γιατί πολύ απλά η αλήθεια δεν είναι και τόσο ευχάριστη στα αφτιά κάποιων, έχοντας υπόψη ότι μέσα σ’ αυτή την επιστολή μόνο αλήθειες έχουν γραφεί…

Κατ’ αρχάς είστε πολύ μετριόφρονες…

Μάλλον  «έχετε καβαλήσει το καλάμι», κατά τα κοινώς λεγόμενα, και έχετε χάσει την έννοια του μέτρου.

 

(…) Με τους πρώτους μόνιμους διορισμούς τοποθετήθηκαν στα σχολεία μέσω μιας πολύ βραχύβιας επετηρίδας και στη συντριπτική τους πλειοψηφία απόφοιτοι των ΤΕΙ, προερχόμενοι από σχολές σχετικές με την πληροφορική.

 

Κάνετε μεγάλο λάθος: Η πλειοψηφία ήταν και είναι ΠΕ19. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα η ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ προκήρυσσε ελάχιστες θέσεις για αποφοίτους ΤΕΙ, πολύ λιγότερες από αυτές των αποφοίτων ΑΕΙ. Επιπλέον, η εισαγωγή γινόταν με μόρια, όχι με σειρά εγγραφής στην επετηρίδα (Ν. 2454/27.1.1997 άρθρο 12). Εσείς, αλήθεια, με ποια διαδικασία εισαχθήκατε στην ΠΑΤΕΣ;

 

(…) διαψεύστηκαν με την αποφοίτησή μας και την ανώμαλη προσγείωσή μας στη σκληρή εργασιακή πραγματικότητα, που ποτέ δεν αντιμετώπισε το Μηχανικό Η/Υ όπως θα έπρεπε

 

Το σύμπλεγμα ανωτερότητας που λέγαμε παραπάνω.

(…) Σε αντίθετη περίπτωση, οφείλουμε να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι θα αποδειχθεί και πάλι περίτρανα η πλήρης αδιαφάνεια των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, του οποίου η ύπαρξη και η λειτουργία είναι να «σκεπάζει» και να «κουκουλώνει» τις ανομίες με…νόμιμο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται κάποιες συγκεκριμένες μερίδες πολιτών.

Τότε γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό, αφού το ΑΣΕΠ «κουκουλώνει» ανομίες;

(…) Ας δούμε, λοιπόν, την όλη πορεία ενός μαθητή πριν εισαχθεί στο οποιοδήποτε ΤΕΙ πληροφορικής. Είναι μαθητής του 12-14, φυγόπονος εκ πεποιθήσεως, με λεξιλόγιο των 500 λέξεων το πολύ, δολοφόνος της ελληνικής γλώσσας σε γραπτή και προφορική χρήση (ειδικά στα τριτόκλιτα επίθετα), με ατομικά ενδιαφέροντα που εξαντλούνται στην καφετέρια της γειτονιάς του ή κοντά στο σχολείο του, όπου πηγαίνει μετά από τις άπειρες κοπάνες του. Και ερχόμαστε στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού εντύπου, όπου κατά την τελευταία τάξη του Λυκείου ο μαθητής αυτός καλείται να δηλώσει τις σχολές της προτίμησής του. Τι δηλώνει; Αυτός που ονειροβατεί και θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορική δηλώνει σαν πρώτη επιλογή τις πολυτεχνικές σχολές των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ. Τις πιο «βαριές» σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι αφορισμοί και οι γενικεύσεις σας είναι εξωφρενικοί. Σε ό,τι αφορά τα μηχανογραφικά δελτία, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας δηλώθηκε πέρυσι ως 1η προτίμηση από 1064 υποψηφίους (αριθμός ρεκόρ που δεν έχει  ακόμη καταγραφεί για Πανεπιστημιακά Τμήματα), έναντι 764 του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθήνας, 590 του Τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, και 387 της Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ). Μόνο το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ δηλώθηκε ως 1η προτίμηση από 2464 υποψηφίους. (Στοιχεία από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» - ένθετο «Εξετάσεις», 4/12/2002).

(…) Τι πέτυχε το ΥΠΕΠΘ; Πέτυχε να διορίσει σε μόνιμες θέσεις εντελώς απαράδεκτα, ακατάλληλα και προπαντός επικίνδυνα άτομα για το χώρο της εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν δίπλα στο φιλόλογο και το φυσικομαθηματικό που αποφοίτησαν από τις πλέον παραδοσιακά δύσκολες πανεπιστημιακές σχολές να σταθούν άτομα που πήραν πτυχία και διπλώματα τριετούς φοίτησης από τις καφετέριες.

Τα τμήματα Πληροφορικής των ΤΕΙ έχουν υψηλότερες βάσεις από τις σχολές που αναφέρετε, έχουν προαπαιτούμενα μαθήματα, εργαστηριακές ασκήσεις, εργασίες και υποχρεωτικές παρακολουθήσεις.

Επίσης, γιατί δεν ρωτάτε έναν Φιλόλογο και έναν Μαθηματικό που συμμετείχαν στη διαδικασία της επιμόρφωσης στις Ν.Τ. να σας πουν για το επίπεδο των επιμορφωτών ΠΕ20; Νομίζετε ότι αισθάνονταν υποτιμητικά έχοντας ως επιμορφωτές επιμορφωτές ΠΕ20; Αν ναι, τότε είστε εκτός πραγματικότητας….

(…) Πέρα από αυτό, το γνωστικό αντικείμενο αυτών των ατόμων είναι εξαιρετικά χαμηλό. Τι πληροφορική μπορούν να διδάξουν, όταν δεν γνωρίζουν πώς ξεκινάει ένας Η/Υ;

Σοβαρολογείτε τώρα; Μήπως μπερδεύετε τους καθηγητές ΠΕ20 με «μεταλλαγμένους» αναξιοπαθούντες άλλων ειδικοτήτων;

(…) Ξέρετε, όμως, ποιο είναι αυτό που προκάλεσε το μένος μας εναντίον αυτών των άχρηστων ΤΕΙ-τζήδων; Το ότι με τα συνδικαλιστικά τους όργανα, τις οργανώσεις και τις συντεχνίες τους υπονομεύουν την είσοδο των αποφοίτων των Πολυτεχνικών Σχολών τμημάτων Πληροφορικής στη Β/θμια εκπαίδευση.

Ποιος σας υπονομεύει; Μήπως τα συμπλέγματα από τα οποία διακατέχεστε σας κάνουν να βλέπετε φαντάσματα ή μήπως πάσχετε από μανία καταδίωξης; Τους διορισμούς στην Πληροφορική διέπει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, το οποίο - φυσικά – σας δίνει το δικαίωμα να διοριστείτε σε θέσεις μόνιμου προσωπικού. Για τον υποτιμητικό χαρακτηρισμό «άχρηστοι ΤΕΙ-τζήδες», αν και δεν αξίζει σχολιασμού, σκεφτείτε μήπως στις τάξεις σας υπάρχουν και κάποιοι ΑΕ(ρ)Ι-τζήδες!

(…) Το διανοείσθε αυτό; Βγαίνεις από τα ρούχα σου ή όχι; Μιλάνε αυτοί που δεν τολμούν να περάσουν ούτε έξω από το Πολυτεχνείο; Ξεχνούν μήπως ότι οι καθηγητές τους στα ΤΕΙ είναι απόφοιτοι των Πολυτεχνικών Σχολών;

Ξεχνάτε ότι στα Τμήματα Πληροφορικής έχουν επιπλέον και διδακτορικό, δημοσιεύσεις, κ.λπ.

(…) Αυτή τη χώρα την κυβερνούν μια ζωή οι συντεχνίες, τα συμφέροντα και η ψηφοθηρία

Εξ’ ιδίων κρίνετε τα αλλότρια. Ρωτήστε παλαιούς συναδέλφους σας για τον ρόλο του ΤΕΕ στα ζητήματα της Πληροφορικής.

(…) «Γιατί το Ενιαίο Λύκειο θέλει πολύ διάβασμα και προετοιμασία. Εμείς θα πάμε σε ΤΕΕ για να αράξουμε»

Όπως μπορούν να σας διαβεβαιώσουν και οι διδάσκοντες ΠΕ19, το μάθημα «Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα ΙΙ» των ΤΕΕ είναι κατά πολύ δυσκολότερο από το «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» του Ενιαίου Λυκείου.

Επιπλέον οι «αγράμματοι», «αμόρφωτοι», «ακατάλληλοι», «άχρηστοι» καθηγητές ΠΕ20 καταφέρνουν τόσα χρόνια να το διδάσκουν με επιτυχία σε σχολεία (αλλά και φροντιστήρια), να εκδίδουν βοηθήματα και οι μαθητές τους να επιτυγχάνουν στις εξετάσεις τους και να εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

(…) Το θέμα πάλι της γενικότερης παρουσίας μέσα σε ένα καθηγητικό σύλλογο; Οι ΤΕΙ-τζήδες κατά κανόνα είναι αναιδείς γιατί πολύ απλά είναι ακαλλιέργητοι και τους δόθηκε αξία που ούτε καν την ονειρεύονταν. Παρόλα αυτά, όμως, και λόγω αυτής τους της αναίδειας στέκονται με θράσος απέναντι σε καθηγητές πανεπιστημιακών σχολών, χωρίς κανένα ίχνος συστολής. «Δώσε θάρρος στο χωριάτη», δηλαδή. Όλα αυτά μας φέρνουν στο μυαλό όλων μας τη γνωστή ατάκα του πολύ μεγάλου Χάρρυ Κλυνν που σας τη μεταφέρουμε, παρά την έκδηλη αγανάκτησή μας, πιο ήπια  : «ξύπνησε και η βαζελίνη και ζητάει μερτικό από τη συνουσία!».

(…) απαιτούνται πολλές γενικές και σφαιρικές γνώσεις επί παντός επιστητού, που μόνο ένας αιώνιος μαθητής του 12 δεν μπορεί να έχει αλλά ούτε και να προλάβει να αποκτήσει, όσο κι αν το επιθυμεί, σε αντίθεση με τον εκ πεποιθήσεως αριστούχο (!!!) σε όλα της δικής μας πλευράς.

Οι υπογραμμίσεις μαρτυρούν πρωτοφανείς αντιλήψεις. Το παραπάνω απόσπασμα θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλες τις παιδαγωγικές σχολές ως παράδειγμα προς αποφυγή. Τα σχόλια περιττεύουν(!) Αλήθεια εσείς θα κληθείτε να διαμορφώσετε συνειδήσεις εφήβων; Αλίμονο εάν εμπιστευθούμε το μέλλον του τόπου, του πιο ζωντανού κομματιού της ελληνικής κοινωνίας, της νεολαίας της, σε ανθρώπους χωρίς ήθος, θρασύδειλους, υπερόπτες, μισαλλόδοξους και εν γένει συμπλεγματικούς.

 

Συνοψίζοντας:

Η ποιότητα σπουδών στα Τμήματα Πληροφορικής, ειδικά σε αυτά της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, είναι πολύ υψηλή. Αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στην ζήτηση που παρουσιάζουν τα παραπάνω Τμήματα στους υποψηφίους που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, όσο και στο «όνομα» που έχουν στην αγορά εργασίας, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι καθηγητές ΠΕ20, έχουν παρακολουθήσει και αυτοί τον ετήσιο κύκλο σπουδών της ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ.

 

Τα Τμήματα των ΤΕΙ των οποίων τους αποφοίτους υποτιμάτε, έχουν κάνει επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό, συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά και διεθνή projects, συνεργάζονται με ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στην αξιολόγηση η οποία είχε γίνει για λογαριασμό του ΕΜΠ πριν την γενική «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ πληρούσαν (και φυσικά εξακολουθούν να πληρούν) όλες τις προϋποθέσεις, και ουδείς πιστεύουμε ότι αμφιβάλλει για το υψηλό επίπεδό τους.

 

Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η  συνεργασία των συναδέλφων ΠΕ20 με τους συναδέλφους ΠΕ19 είναι άριστη. Γι’ αυτό μπορούν να σας διαβεβαιώσουν διορισμένοι απόφοιτοι Πολυτεχνείων και Πανεπιστημιακών τμημάτων Πληροφορικής.

Το άρθρο σας το συζητήσαμε με δεκάδες άλλους συναδέλφους, κυρίως ΠΕ19 και όλοι το καταδίκασαν απερίφραστα. Οι Μηχανικοί Η/Υ που γνωρίζουμε έχουν άλλες απόψεις και δεν τους εκφράζουν οι ύβρεις σας. Άλλα είναι τα προβλήματα που ταλανίζουν την Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά δεν κάνετε λόγο γι’ αυτά, επιβεβαιώνοντας την άγνοιά σας για τα σχολικά ζητήματα.

Μπορείτε να συνεχίσετε τον ολισθηρό δρόμο που έχετε επιλέξει. Κρίμα πάντως τις (πενταετείς) σπουδές σας. Μπορείτε ανενόχλητοι να βαυκαλίζεστε με την απήχηση της πρωτοβουλίας σας (αλήθεια, πόσα μέλη αριθμεί η επιτροπή σας;) και να επιτύχετε την ταχύτατη απομόνωσή σας από το σώμα όχι μόνο των καθηγητών Πληροφορικής, αλλά του εκπαιδευτικού κλάδου γενικότερα.

Καλό είναι επίσης - μια και «καίγεστε» για την ποιότητα στην εκπαίδευση - να βελτιώσετε και λίγο τα ελληνικά σας. Μην έχετε τυφλή εμπιστοσύνη στα αυτόματα εργαλεία ορθογραφικού και γραμματικού ελέγχου…

 

 

Μόνιμοι (και αγανακτισμένοι) καθηγητές Πληροφορικής :

 

Ηλίας Νικολακόπουλος, ΠΕ20 Πληροφορικής

Ηλίας Καρακαϊδός, ΠΕ19 Πληροφορικής, μέλος ΔΣ Π.Ε.ΚΑ.Π.

Μιχάλης Βαμβακάρης, ΠΕ20 Πληροφορικής

Αναστάσιος Δρίτσος, ΠΕ20 Πληροφορικής

Αθανάσιος Λάμπρου, ΠΕ20 Πληροφορικής

Νικόλαος Σκίκος, ΠΕ20 Πληροφορικής

Θοδωρής Κατιδενιός, Καθηγητής Πληροφορικής

Πολυβία Μικελή, Καθηγήτρια Πληροφορικής

Πάνος Γιοβανόπουλος, Καθηγητής Πληροφορικής

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.01.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 537 φορές