Διαφόρων Φορέων

Το μονοπάτι του (μορφωμένου) Πληροφορικού

Προς, κ.κ. Πούλη, κ. Ξυλογιάννη, Νικολακόπουλο, Καρακαϊδό, Βαμβακάρη, Δρίτσο, Λάμπρου, Σκίκο,  Κατιδενιό, Μικελή, Γιοβανόπουλο, Παπαδημητρίου  και άλλους πολλούς αγανακτισμένους συναδέλφους ΠΕ19-20.

 

Αγαπητοί/ές,

 

κατά βάση συμφωνώ μαζί σας και κατανοώ την αγανάκτησή σας, αλλά επιτρέψτε μου να πιστεύω προσωπικά πως η «Επιτροπή Αγώνα» δε πρέπει να αριθμεί παραπάνω από 2-3 μέλη μη πω μόλις 1! Δεν θα ασχοληθώ καν με το περιεχόμενο της επιστολής, το οποίο ενδεχομένως έπρεπε να ελεγχθεί από την ομάδα του αξιόλογου εκπαιδευτικού site όπως είναι η edra, για το ανώνυμο της υπογραφής.

 

Καταπιάνομαι από τη φράση που διάβασα σε μία από τις απαντήσεις  σας :«…Άλλα είναι τα προβλήματα που ταλανίζουν την Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά δεν κάνετε λόγο γι’ αυτά, επιβεβαιώνοντας την άγνοιά σας για τα σχολικά ζητήματα…». Έτσι λοιπόν θέτω κάποια ερωτήματα υπόψην του κλάδου, ο οποίος πρέπει να είναι ενιαίος και όχι διαιρεμένος, μη πω τριχασμένος.

 

Εξετάζοντας τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως γνωστικό αντικείμενο στη Γενική και στην Τεχνική Εκπαίδευση, σύμφωνα με τα Προγράμματα Σπουδών του Π.Ι. και το ωρολόγιο πρόγραμμα διερωτάμαι μήπως όσον αφορά το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας από 1 σε 2 ανά εβδομάδα; Επίσης, μήπως κρίνεται χρήσιμο να εμπλουτιστεί το Πρόγραμμα Σπουδών αλλά και το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό με δραστηριότητες διαθεματικού χαρακτήρα;

Στο Ενιαίο Λύκειο σχετικά με το μάθημα «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» μήπως να ενταχθεί το μάθημα και στη Θετική Κατεύθυνση; Επίσης, μήπως το μάθημα επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής/ Υπολογιστών» να γίνει υποχρεωτικό (τουλάχιστον στην Α’ Λυκείου), να είναι εξεταζόμενο και ο βαθμός να υπολογίζεται στο γενικό μέσο όρο της βαθμολογίας;

Στα ΤΕΕ, μήπως κρίνεται σκόπιμος ο επανασχεδιασμός των Προγραμμάτων Σπουδών σε ορισμένα από τα διδασκόμενα μαθήματα ώστε να περικοπεί η ύλη, και να γίνει σαφής προσδιορισμός των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων; Επίσης, το μάθημα «Χρήση Η/Υ» των ΤΕΕ έχει χρησιμότητα στην ειδικότητα της Πληροφορικής; Όσον αφορά το έντυπο εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθήματα των ΤΕΕ, μήπως κάποια βιβλία να γίνουν πιο προσιτά για τους μαθητές, να καλύπτουν τα εργαστηριακά μαθήματα και κυρίως τις ανάγκες των μαθητών;

 

Σχετικά με την υπάρχουσα κατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού και το μεγάλο «αγκάθι» της εξομάλυνσης των διαφορών των εκπαιδευτικών στο γνωστικό υπόβαθρο του αντικειμένου -οι οποίες είναι δύσκολο να εξισορροπηθούν από το ίδιο το σύστημα- μήπως η λειτουργία ετήσιων προγραμμάτων επιμόρφωσης να έλυνε το πρόβλημα; Τα προγράμματα ενδεχομένως να μπορούν να υλοποιηθούν από τα Τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ, ανά το πανελλήνιο, για να καλυφθεί και η γεωγραφική κατανομή. Ίσως να απαιτείται και η συνδρομή των παιδαγωγικών τμημάτων για την κάλυψη θεμάτων διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου. Με δεδομένο ότι η συνεχής υποστήριξη και επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κρίνεται πλέον επιτακτική, σε ότι αφορά στη Διδακτική της Πληροφορικής, στο σχεδιασμό την οργάνωση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των μαθητών, μήπως είναι σημαντικό να οργανώνονται συνέδρια, ημερίδες κ.ά. στις οποίες να μπορούν να συμμετέχουν οι καθηγητές Πληροφορικής (ανά νομό ενδεχομένως;) και να παρουσιάζονται εργασίες εκπαιδευτικών, να συζητούνται θέματα της ειδικότητας, κ.λπ.;

 

Τέλος, ως γνήσιος απόγονος της Οδύσσειας[1] και το χώρο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), είναι ωφέλιμο να επαναλειτουργήσουν τα προγράμματα και για τους καθηγητές της Πληροφορικής, όπως έγινε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2001-2002, αξιοποιώντας τους ήδη επιμορφούμενους συνεπιμορφωτές για την επιμόρφωση των συναδέλφων σε θέματα εκπαιδευτικού λογισμικού (ΕΛ), αξιοποίησης υπαρχόντων τίτλων ΕΛ στα πλαίσια των μαθημάτων Πληροφορικής, κ.λπ. Πιστεύοντας να μην κούρασα με τις απορίες και τα ερωτήματα που έθεσα,  επιτρέψτε μου ένα επιμύθιο: μέσω της εκπαίδευσης καταλαβαίνουμε ότι είμαστε ευτυχισμένοι. Μας ανοίγει τα μάτια, τ' αυτιά. Μας πείθει ότι υπάρχει μόνο μία ελευθερία που να έχει σημασία. Εκείνη του νου. Μας δίνει τη βεβαιότητα, την πεποίθηση να βαδίσουμε στο μονοπάτι που ανοίγει ο μορφωμένος νους μας κι αφήστε κάποιους άλλους να διαμαρτύρονται ανώνυμα…

 

Άρης Π. Λούβρης,

S/W Engineer, Επιμορφωτής ΤΠΕ,

Καθηγητής Πληρ/κής Β'βάθμιας Εκπ/σης.

Δικτυακός τόπος: http://www.de.sch.gr/~alouvris



[1] H Οδύσσεια ήταν μέρος του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και υλοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ), που είχε αναλάβει, το σχεδιασμό, την τεχνική στήριξη και την παρακολούθηση της υλοποίησης των 19 έργων της Ενέργειας.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.01.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 476 φορές