Διαφόρων Φορέων

Παρά φύσιν…

Παρά φύσιν

 

Η πιο δύσκολη ερώτηση που θα μπορούσε να γίνει σε παίκτη τηλεπαιχνιδιού που έφτασε στο κρίσιμο σημείο «όλα ή τίποτα», είναι: «Πώς μπορεί ένας πτυχιούχος φυσικός να δουλέψει σε σχολείο;».

Για να δουλέψει λοιπόν ένας πτυχιούχος φυσικός σε σχολείο πρέπει να συμβαίνουν κάποια από τα παρακάτω:

  1. Να είναι… γεωλόγος. Ναι. Το να είσαι τελικά γεωλόγος ή βιολόγος αποτελεί την σήμερον βασικό προσόν για να δουλέψεις ως φυσικός. Αν λοιπόν είσαι γεωλόγος και λάβεις μέρος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να περάσεις, γράφοντας Γεωλογία καλά και υπολογίζοντας τον καλό αυτό βαθμό επί 3 και έναν εξίσου καλό ή λίγο χειρότερο στη Βιολογία επί ένα, να συγκεντρώσεις την πολυπόθητη «βάση».  Δίπλα σου μάλιστα, στην αίθουσα μπορεί να υπάρχουν και τίποτα… κορόιδα φυσικοί οι οποίοι μπορούν άφωνοι να βλέπουν και να αναρωτιούνται για την ύπαρξη του Θεού και της κοινής λογικής του κάθε ανευθυνοϋπεύθυνου εξεταστή- διορθωτή- σχολικού συμβούλου- υπουργού και όλων των συν αυτώ. Όταν μάλιστα στις εξετάσεις ΑΣΕΠ του 1998 ρωτήθηκε πώς είναι δυνατό μόνο 8 φυσικοί να συγκεντρώσουν τη βάση στο διαγωνισμό, ο υπεύθυνος του ΑΣΕΠ απάντησε αμήχανα πως «είναι αναμενόμενο γιατί οι Φυσικές Επιστήμες είναι δύσκολες». Σοβαρά? Ενώ τα Μαθηματικά προφανώς είναι κάτι εύκολο και γι αυτό εκατοντάδες μαθηματικοί καταφέρνουν και περνούν τη βάση.
  2. Αφού λοιπόν περάσει κάποιος στο διαγωνισμό, μπορεί άνετα να μη διδάξει το μάθημα για το οποίο διορίζεται (εξάλλου η Γεωλογία δεν υπάρχει ως μάθημα σε καμιά τάξη Γυμνασίου και Λυκείου) και να αναλάβει να διδάξει Φυσική με τις ευλογίες του Υπουργείου και την απορία του εκάστοτε λυκειάρχη ή γυμνασιάρχη που άλλον χρειαζόταν και άλλον του έστειλαν.
  3. Αν ψάξει κάποιος περισσότερο, θα του πουν το γνωστό επιχείρημα για την ενοποίηση των ειδικοτήτων των φυσικών- χημικών- βιολόγων- γεωλόγων- φυσιογνωστών που δεν ξέρουμε οι νεότεροι πότε επετεύχθη και ούτε ποιου νοσηρού εγκεφάλου είναι προϊόν. Αυτό προφανώς δόθηκε στον… Μωυσή μαζί με τις υπόλοιπες εντολές και δεν μπορεί να αλλάξει γιατί είναι θείο θέσφατο! Η δε Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) είναι απασχολημένη τις τελευταίες δεκαετίες με τα σεμινάρια υπολογιστών που διοργανώνει επ’ αμοιβή και δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί με το «δευτερεύον» αυτό θέμα γιατί πρέπει να διασφαλίσει την εργασία των μελών της φυσικών με την ιδιότητα του καθηγητή Πληροφορικής και όχι Φυσικής (ήμαρτον).
  4. Οι διάφοροι δημοσιογράφοι περί τα εκπαιδευτικά, αναλώνονται σε περιγραφές των ελλείψεων στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, στην καθυστέρηση της κάλυψης των κενών θέσεων σε καθηγητές κλπ. Και καλά, την πρώτη φορά που δόθηκαν εξετάσεις ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών το 1998 είχαν να περιγράψουν τα επεισόδια έξω από τα εξεταστικά κέντρα και κάθε είδους τραμπουκισμού και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων των εργατών, αντιπολιτευόμενων βουλευτών, πωλητών μαλλιού της γριάς και φωτογράφων μικρών παιδιών πάνω σε αλογάκια πόνεϊ, οι οποίοι βροντοφώναξαν ένα ηχηρότατο όχι στις νέες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, αλλά ξέχασαν (όπως συνήθως) να αναφέρουν τις δικές τους προτάσεις. Αφού λοιπόν συνεντευξιάστηκαν όλες οι… δημοκρατικές δυνάμεις, και κανείς δεν ασχολήθηκε μ’ αυτόν καθ’ αυτόν το διαγωνισμό διαπιστώσαμε πως οι Φυσικές Επιστήμες είναι δύσκολες. Στον δεύτερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συγκεντρωθήκαμε όλοι εμείς οι φυσικοί με το χαμόγελο στα χείλη, στωικά γνωρίζοντας ότι οδεύουμε σαν τα πρόβατα επί σφαγή, ήδη παραιτημένοι, να γράψουμε ό,τι γνωρίζουμε γα τη Φυσική αλλά και για κάτι άλλο, για ένα μάθημα που δεν το διδαχτήκαμε και προφανώς δε θα το διδάξουμε. Κι αν το διδάξουμε; θα ρωτήσει κανείς. Αν διδάξουμε δηλαδή και Χημεία ή Βιολογία; Και θα ρωτήσω κι εγώ τότε: αν διδάξει και ο μαθηματικός Αστρονομία; Γιατί αυτός δε δίνει στον ΑΣΕΠ και Αστρονομία;
  5. Γιατί τουλάχιστο δεν είναι διαφορετικά τα θέματα στα ξένα προς εμάς μαθήματα της Χημείας, της Βιολογίας, της Γεωλογίας από τα θέματα των ίδιων των επιστημόνων αυτών των ειδικοτήτων που τα γνωρίζουν καλύτερα? Μα θα μου πείτε ότι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν κι αυτοί. Σωστά. Ξέρετε όμως καμιά άλλη ειδικότητα της οποίας ή εξεταστέα ύλη ήταν επιπέδου «των 2 πρώτων ετών του Πανεπιστημίου» όπως αυτή των φυσικών σύμφωνα με τον ΑΣΕΠ? Και των 2 πρώτων ετών ποιου  Πανεπιστημίου? Της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης? Τα μαθήματα είναι βλέπετε διαφορετικά διαρθρωμένα σε κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Εδώ στους φιλολόγους έγινε ολόκληρο ζήτημα αν θα διαβάσουν από το φετινό ή το περσινό βιβλίο Ιστορίας, ενώ στους φυσικούς τα πάντα θεωρούνται… φυσιολογικά!!
  6. Μπορεί κάποιος φυσικός, βέβαια, να δουλέψει σε δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτής. Ναι. Αν είναι πολύτεκνος ή παιδί πολυτέκνου ή τρίτος ξάδερφος πολυτέκνου κλπ. Αν είσαι άτεκνος είσαι καταδικασμένος! Είναι η τιμωρία του κράτους αυτή γιατί δεν έκανες συχνά σεξ ή δε σου πέτυχε η… εξωσωματική! Θα πρέπει λοιπόν, όταν σε καλέσουν να πας αναπληρωτής, στο μέσον της σχολικής χρονιάς, να παρατήσεις τη δουλειά από την οποία ζεις, να πάρεις τα όρη και τα βουνά για να αποκτήσεις ακόμη περισσότερη προϋπηρεσία. Για ακόμη καλύτερες μέρες. Αλλά του χρόνου θα σου πάρει τη θέση ο πολύτεκνος ή ο επιτυχών αλλά μη διοριστέος του ΑΣΕΠ της γνωστής συνομοταξίας γεωλόγων και λοιπών. Και εκεί θα θελήσεις να ψάξεις ποιος είναι αυτός που προσλήφθηκε πριν από σένα. Είναι 16μηνίτης? Πώς στο καλό εμφανίστηκε από το πουθενά? Η διεύθυνση θα σε παραπέμψει στο Υπουργείο γιατί αυτό πια είναι υπεύθυνο για τις καταστάσεις προσλήψεων αναπληρωτών. Με το Υπουργείο είναι δύσκολο (σχεδόν αδύνατο) να επικοινωνήσεις εκτός κι αν μένεις στην Αθήνα. Αφού τα καταφέρεις θα σου απαντήσει πως υπεύθυνη για την προϋπηρεσία του… σφετεριστή της θέσης είναι η διεύθυνση που του έδωσε την βεβαίωση αυτής της προϋπηρεσίας. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να πάρει κάποιος με τη σειρά όλες τις διευθύνσεις Β/βάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα και να ρωτάει. Υπάρχει θα μου πείτε και το site του ΥΠΕΠΘ στο internet. Αυτό πια κι αν είναι ανέκδοτο! Μόνο αν είσαι hacker μπορείς να μάθεις από τη βάση δεδομένων του ΥΠΕΠΘ σε ποια σειρά κατάταξης βρίσκεται το όνομά σου και ποιοι είναι αυτοί που προηγούνται και ποιοι είναι αυτοί που ήδη έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές. Και το κυριότερο: δεν μπορείς να ελέγξεις σε ποιόν πίνακα ήταν πέρυσι ο άλλος και αν πρόλαβε να αποκτήσει τόση προϋπηρεσία σε ένα χρόνο. Πλήρης αδιαφάνεια δηλαδή. Οι πρώην αναπληρωτές 16μηνίτες που ήταν και η μοναδική φωνή που υψώνονταν ως αντίδραση σε τυχούσες… ατασθαλίες, βολεύτηκαν μετά τις υποσχέσεις για διορισμό. Τελικά όλος ο καυγάς το 1998 ήταν για το… πάπλωμα.
  7. Μπορείς να δουλέψεις ως ωρομίσθιος σε σχολείο. Η έκπληξη φέτος είναι ότι μέτρησε αναδρομικά και η προϋπηρεσία στην ενισχυτική διδασκαλία και στην πρόσθετη διδακτική στήριξη. Χμμμ… Αυτό δεν είναι σύστημα προσλήψεων. Είναι το kinder- έκπληξη! Με τη δυνατότητα να μην τηρείται κάποια σειρά στις προσλήψεις της ΠΔΣ στα λύκεια. Αποφασίζει ο υπεύθυνος που κάνει προσλήψεις σα να είναι δικό του το μαγαζί (έχει και face control?). Μια νέα έκπληξη του συστήματος είναι ότι δεν ειδοποιηθήκαμε όλοι εμείς οι βλάκες ότι για την ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια οι προσλήψεις θα γίνουν από τις καταστάσεις των ωρομισθίων. Έτσι λοιπόν κάποιοι που αρνήθηκαν να αναλάβουν μαθήματα σε απογευματινές ώρες, έχασαν και τη σειρά τους (όπως προβλέπονταν) για κάθε διορισμό είτε ως αναπληρωτές, είτε ως ωρομίσθιοι!!

Αυτά όλα τα παραπάνω είναι αδύνατο να σκεφτώ πως γίνονται μετά από σκέψη του Υπουργού. Τον εκθέτουν τόσο μα τόσο πολύ που λες και επίτηδες κάποιος φροντίζει συστηματικά να αμαυρώνει την εικόνα του. Ας ρίξει μια ματιά στους συμβούλους του…

 

 

ΒΕΡΑΝΟΥΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

ΦΥΣΙΚΟΣ

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.01.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 521 φορές