Διαφόρων Φορέων

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΡΟΙΚΑ ΣΤΟ 2004;

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΡΟΙΚΑ ΣΤΟ 2004;

 

«Οι κοινωνίες που θέλουν να προχωρήσουν μπροστά, οφείλουν να διαμορφώνουν μία παιδεία που πηγαίνει πέρα από την γνωσιοκεντρική λογική. Μια παιδεία που δημιουργεί ενεργούς πολίτες οι οποίοι με γνώση, ευαισθησία και αίσθημα ευθύνης συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του κοινωνικού συνόλου».

Με αυτά τα όμορφα λόγια το ΥΠΕΠΘ υποδέχεται όσους κάνουν «κλίκ» στις λέξεις «ολυμπιακή παιδεία» στον επίσημο δικτυακό του τόπο. Τις ίδιες όμορφες λέξεις χρησιμοποιούσαν και ο υπουργός, και οι κάθε φορά υφυπουργοί, αλλά και οι σχετικές εγκύκλιοι εφαρμογής του προγράμματος.

Πέρασαν όμως δύο χρόνια μαζικής του εφαρμογής στα ελληνικά σχολεία. Τι λένε τώρα;

-Το πρόγραμμα έχει χρονικό ορίζοντα το 2004. (Π.Ευθυμίου)

-Το μέλλον των 2000 καθηγητών ο πίνακας Γ΄. (Γκεσούλης)

Ούτε ο υπεραισιόδοξος κ. Ρόγκ που ανησυχεί για την πορεία των ολυμπιακών έργων δεν θα το πίστευε. Πως είναι δυνατό μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, που μόλις και μετά βίας θα είναι έτοιμο το ολυμπιακό στάδιο, να επιτευχθεί αυτή η μεγάλη μεταρρύθμιση στο χώρο της ελληνικής παιδείας, αυτή η μεγάλη στροφή του ελληνικού σχολείου, που κατάφερε να αποτινάξει τον γνωσιοκεντρικό του χαρακτήρα!

Προσωπικά δεν νοιάζομαι καθόλου για το τι θα πίστευε αυτός ο κύριος, που ελάχιστη σχέση έχει στο κάτω-κάτω με αυτό που λέμε παιδεία, συμπεριφορά, σχολείο. Νοιάζομαι όμως και μαζί μου και άλλοι δυο χιλιάδες καθηγητές Φ.Αγωγής με τις οικογένειές τους για το τι θα απογίνει μετά το 2004. Ας δούμε όμως μερικές πλευρές του προβλήματος:

1.  1. Οι πλειοψηφία των 2000 καθηγητών Φ.Α. που επέλεξαν να εργαστούν στο πρόγραμμα είδαν κάτι νέο  πραγματικά να ανατέλλει. Το στήριξαν από την πρώτη στιγμή αφού διέβλεπαν κάτι γενικότερα καλό για τη εκπαίδευση, τη ζωή τους αλλά και τον κλάδο.

2.  2. Μαζί με τους υπόλοιπους αναπληρωτές και παρά τις όποιες γκρίνιες υπήρξαν στην αρχή (αιτιολογημένα λόγω του τρόπου πρόσληψης που βιαστικά προώθησε το ΥΠΕΠΘ), είδαν ότι θα μπορούσε να υπάρξει άλλη μια διέξοδος στην ανεργία των γυμναστών.

3.  3. Οι παλαιότεροι από εμάς (14 χρόνια κάτοχοι πτυχίου), παρατήσαν άλλες εργασίες και τρέξαννα κάνουν μια νέα αρχή. Κοντά σε μας και τα παιδιά που είχαν πετύχει στον ΑΣΕΠ, αλλά και άλλοι αναπληρωτές που για χρόνια «όργωναν» την Ελλάδα και 16μηνίτες.

4.  4. Όλοι οι παραπάνω με ελάχιστη στήριξη (εκτός ορισμένων νομαρχιακών υπευθύνων και κάποιων υποστηρικτών από το Π.Ι.), προσπαθούν καθημερινά να δώσουν ότι καλύτερο μπορούν ώστε να επιτύχει το πρόγραμμα, να καθιερωθεί στα σχολεία. Αντίθετα το υλικό που κάθε φορά υπόσχεται το υπουργείο ακόμα να φανεί.

5.  5. Κατάφεραν να γεμίσουν με ζωή τα σχολικά προαύλια τα απογεύματα, και να φέρουν κοντά στην πραγματική διάσταση του αθλητισμού τα παιδιά. Σε αντίθεση το υπουργείο αντί να προβληματιστεί για το πώς αυτού του είδους η δημιουργική απασχόληση των παιδιών θα ενσωματωθεί μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, συνεχίζει να κρατά το πρόγραμμα μακριά από τις μικρές τάξεις του Δημοτικού, βγάζει μεγάλο αριθμό ωρών εκτός προγράμματος, καθιστώντας αδύνατη την συμμετοχή των παιδιών τόσο στα Δημοτικά όσο και στα Γυμνάσια.

6.  6. Η Ε.Ε. προωθεί ανάλογο πρόγραμμα με τίτλο «Αθλητική παιδεία και Ολυμπιακά ιδεώδη» με στόχο να ενταχθούν όλες οι χώρες σε αυτό, με την ανάλογη χρηματοδότηση, και με πρώτο χρονικό σταθμό το 2006. Το ΥΠΕΠΘ αντιθέτως βάζει χρονικό ορίζοντα το 2004, δίνοντας προίκα την Ολυμπιακή Παιδεία στους Ολυμπιακούς Αγώνες, λες και μετά ως δια μαγείας τα παιδιά που θα γεννιούνται και θα πηγαίνουν σχολείο θα έχουν στο DNA τους όλες αυτές τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού και του Ολυμπισμού.

Αυτή είναι δυστυχώς η πραγματικότητα. Για άλλη μια φορά σπέρνουν αυταπάτες, γεμίζουν τα σχολεία με πειραματισμούς και κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αναβάθμιση της παιδείας δεν παίρνουν. Τι πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα δημιουργικής απασχόλησης από την Ολυμπιακή και αθλητική Παιδεία; Πως θα κερδίσει το σχολείο τα παιδιά μας; Πως θα φράξουμε τον δρόμο στον χουλιγκανισμό και θα κάνουμε υγιείς φιλάθλους; Με τις δύο ώρες γυμναστική την εβδομάδα; Προτιμούμε παιδιά αθλητές ή θεατές;

Φυσικά και δεν ζητάμε καμιά ευνοϊκή μεταχείριση. Δείχνουμε τον δρόμο για να χτυπηθεί η ανεργία και να παίξει το σχολείο τον πραγματικό παιδαγωγικό του ρόλο. Να αυξηθούν οι ώρες Φ.Αγωγης και να διοριστούν όλοι οι αναπληρωτές. Να γίνουν οργανικές θέσεις στα ΤΑΔ. Να συνεχιστεί η Ολ.Παιδεία και μετά το 2004 ενταγμένη οργανικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα με οργανικές θέσεις για τους καθηγητές. Τα ολοήμερα σχολεία να εντάξουν υποχρεωτικά την αθλητική και Ολ.Παδεία στο πρόγραμμα τους και να κλείσει ο δρόμος σε οποιοδήποτε κομπογιαννίτη χοροδιδάσκαλο ή δάσκαλο αερόμπικ.

Ερωτάται ο Υπουργός Παιδείας:

1.       1.      Τι πραγματικά θα γίνει μετά το 2004;

2.       2.      Στο πρόγραμμα της ελληνικής προεδρίας για θέματα παιδείας μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα θα πρέπει να αλλάξουν ώστε να γίνουν ικανά να «συμβάλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών αξιών…». Αλήθεια τότε γιατί πετάτε στα άχρηστα ένα τέτοιο πρόγραμμα;

3.       3.      Στην σχετική με το παραπάνω ομιλία ο ίδιος ανέφερε ότι η κοινή ευρωπαϊκή πορεία (νόμισμα κλπ) χρειάζεται και κοινή παιδεία. Αλήθεια γιατί δεν εφαρμόζεται και στην Ελλάδα ότι και στην Ευρώπη;

Βέβαια δεν είναι μόνο η κυβέρνηση που πρέπει να πάρει θέση πάνω σε αυτό. Που είναι η αντιπολίτευση; Που είναι οι λοιποί πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, πολιτιστικοί, συνδικαλιστικοί φορείς; Ας ανοίξουμε επιτέλους ένα διάλογο!

 

 

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.01.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 429 φορές