Μια πρόταση για την κινητοποίηση
ενόψει της ΣΥΝΟΔΟΥ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 1-2 Μάρτη
μία συγκέντρωση και πορεία
Η εκπαίδευση είναι ένας χώρος, ένας τομέας, που σε όλο το προηγούμενο διάστημα, δέχεται μια άγρια επίθεση. Αυτό που ξεκίνησε στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας μας, τα τελευταία χρόνια, συνεχίζεται με εντεινόμενους ρυθμούς, Μια ολόπλευρη επίθεση στον χώρο της Παιδείας. μέσα από ηχηρούς και πομπώδεις προσδιορισμούς : «Μεταρρύθμιση», «εκσυγχρονισμός». «αναβάθμιση» κλπ.
Πως θα συνοψίζαμε με λίγα λόγια αυτές τις επεμβάσεις στην εκπαίδευση; Προσαρμογές – όλων των όρων της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και όλων των βαθμίδων της – με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση, στις δοσμένες σημερινές συνθήκες, των αναγκών και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, και κύρια των ευρωπαϊκών μονοπωλίων.
Σε ότι αφορά την εκπαίδευση, οι γενικές κατευθύνσεις από την ΕΕ έχουν δοθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Προσπάθεια εξειδίκευσης και συγκεκριμενοποίησης γίνεται τα τελευταία χρόνια, -ιδιαίτερα μετά τις συνόδους Πράγας και Μπολόνιας.- με επιλογές μεθόδων και τακτικών ανάλογα με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της χώρας μας.
Η σύνοδος των υπουργών παιδείας της Αθήνας όχι μόνο θα επικυρώσει τις προηγούμενες αντιδραστικές κατευθύνσεις και εξειδικεύσεις, αλλά και θα χαράξει («απολογιστικά και διορθωτικά» για το κεφάλαιο ) νέες για την παρούσα και επόμενη φάση.
Είναι προφανής η αναγκαιότητα συντονισμού ώστε στις 1-2 Μάρτη (που διεξάγεται η σύνοδος των υπουργών παιδείας) να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα ένα πανεκπαιδευτικό-παλλαϊκό συλλαλητήριο στο οποίο να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή νεολαίας, εκπαιδευτικών και λαού.
Κάποιες δυνάμεις που αυτοαποκαλούνται Συντονιστικό Διδασκαλικών Συλλόγων, ΕΛΜΕ, φοιτητικών συλλόγων και Συλλόγων Γονέων δηλώνουν ότι θα συντονιστούν σε κοινή διαδήλωση από τα Προπύλαια στις 28 Φλεβάρη (την ίδια μέρα στο Σύνταγμα έχουν συγκέντρωση οι ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ.) Μια πρωτοβουλία που ανήκει ουσιαστικά στο ΚΚΕ και συμμετέχουν και οι Παρεμβάσεις.
¨ Θα θέλαμε να αποδώσουμε καλή πρόθεση για τη συγκέντρωση στις 28 Φλεβάρη. Είναι αναγκαίο να υπάρξει μια μέρα δράσης στους χώρους της εκπαίδευσης που θα προετοιμάσει μέσα από μαζικές διαδικασίες τους αναγκαίους εκείνους όρους ώστε να πάμε σε μια μαζική παλλαϊκή διαδήλωση στις 1 Μάρτη. Ωστόσο, από την τοποθέτηση των εκπροσώπων του ΚΚΕ σε συνάντηση του λεγόμενου Συντονιστικού έχει γίνει σαφές ότι συζητάμε μόνο για τις 28 και όχι για την ημέρα της Συνόδου γιατί αυτό υπερβαίνει τα όρια των συλλογικοτήτων που το απαρτίζουν!!!
Είναι φτωχό επιχείρημα.
Η σαφής τοποθέτηση σχημάτων, συλλογικοτήτων, αγωνιστών από τους χώρους της εκπαίδευσης για συντονισμό της δράσης εκπαιδευτικών-φοιτητών-σπουδαστών-μαθητών-γονιών θεωρούμε πως τους αφορά και πως είναι δικαίωμα και υποχρέωση τους.
¨ Για την 1 Μάρτη, η Δράση 2003-ΠΑΜΕ ήδη έχει αναγγείλει δική της συγκέντρωση στα Προπύλαια. Το Φόρουμ με τη σειρά του συγκέντρωση στο Δημαρχείο της Βούλας και η Πρωτοβουλία Αγώνα 2003 συγκέντρωση κάπου στο χώρο της Συνόδου.
Οι μικροκομματικές σκοπιμότητες και ο αγώνας για την πρωτοκαθεδρία στο κίνημα οδηγούν σε επιλογές που ολοένα απομακρύνονται και χωροταξικά. Η αρχή έγινε με το αντιπολεμικό συλλαλητήριο στις 15 Φλεβάρη. Πόσο διδάχτηκαν οι εμπνευστές των ξεχωριστών διαδηλώσεων από την πρωτόγνωρη παρουσία του λαού της Αθήνας που ακύρωσε στην πράξη τα μικροκομματικά παιχνίδια και εκφράστηκε ενιαία.
Μπροστά στη Σύνοδο των Υπουργών Παιδείας οι διάφορες πρωτοβουλίες φροντίζουν να είναι τόσο μακριά μεταξύ τους ώστε να είναι αδύνατο πρακτικά να υπάρχει συντονισμός. Και το χειρότερο είναι πως τέτοιες κοντόθωρες πρακτικές δημιουργούν προηγούμενο. Έτσι που όσο προχωράμε προς τη Σύνοδο του Ιούνη στη Θεσσαλονίκη, αλλά και όσο ο πόλεμος είναι στην ημερήσια διάταξη, να μην υπάρχει κανενός είδους συντονισμός.
Πιστεύουμε πως οι προαποφασισμένες συγκεντρώσεις είναι λάθος επιλογή.
Όσοι, και είναι πολλοί, μπορούν να συμβάλλουν στην κατεύθυνση της ενιαίας, πανελλαδικής, παλλαϊκής συγκέντρωσης ενάντια στην πολιτική της ΕΕ και στην εκπαίδευση οφείλουν να συστρατευθούν. Να γίνει πλατύ κάλεσμα άμεσα όλων των συλλογικοτήτων με βασικό ζήτημα να συγκροτηθεί ενιαία συγκέντρωση και διαδήλωση.
¨ Είναι η ευθύνη που έχουμε όλοι μας απέναντι στο κίνημα, στις ίδιες τις μάζες οι οποίες έχουν δείξει και στο Ναύπλιο και στις 15 Φλεβάρη τις αγωνιστικές τους διαθέσεις. Είναι υπόθεση όλων όσων τις επικαλούνται να αποδείξουν στην πράξη αν οι προθέσεις τους είναι να βοηθήσουν στη μαζικοποίηση και πολιτικοποίηση των αντιστάσεων, ή αρκούνται σε κομματικού τύπου καταγραφές.
Κύριος στόχος μας πρέπει να είναι η δημιουργία όρων για την εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής μαζικότητας. Για μία συγκέντρωση και πορεία. Για συμβολικούς-πολιτικούς λόγους καλό θα ήταν η συγκέντρωση να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο χώρο της Συνόδου. Θεωρούμε, ωστόσο, κύριο το πρώτο. Γιατί ένα μαζικό συλλαλητήριο αποτελεί αιτία και αφορμή να ξαναζωντανέψουν οι μαζικές διαδικασίες και το κίνημα στους χώρους της εκπαίδευσης.
Απευθυνόμαστε χωρίς διακρίσεις σε κάθε αγωνιστή να κάνει, για όσο χρόνο απομένει, δική του υπόθεση στο μαζικό του χώρο (σχολείο-σχολή κ.λπ.) την υπόθεση του συντονισμού με αφορμή τη Σύνοδο στις 1-2 Μάρτη. Η συμβολή του θα είναι πολύ σημαντική.
Να επιδιωχτούν συνελεύσεις και κάθε είδους μαζικές διαδικασίες όπου να τεθεί το ζήτημα με αποφασιστικό τρόπο.
Μπορούμε να ξεπεράσουμε τη διαγραφόμενη κατάσταση αν κριτήριό μας είναι οι ανάγκες του κινήματος, η ανάγκη έκφρασης όσο το δυνατόν περισσότερου δυναμικού και όχι η ανάγκη να ποζάρουμε πρώτοι στο φακό αναζητώντας πλαστές πρωτοκαθεδρίες που δε συγκροτούν αλλά αποσυγκροτούν και βάζουν εμπόδιο στην πάλη μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΜΠΙΛΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΤΖΙΑΣ
Μέλη των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
& της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ «Θεσσαλονίκη ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ 2003»
|
| http://www.thessalonikiresist2003.gr | |