Διαφόρων Φορέων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 19-2-03

 

Αθήνα, 2-4-03

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

         ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ

Ο ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ

ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

 

Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που αναφέρονται στην αδιαφανή και αντιδημοκρατική λειτουργία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι) η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ απαιτεί να επανεξεταστούν τα ζητήματα που αφορούν τη φυσιογνωμία, το χαρακτήρα και τον τρόπο λειτουργίας του Π.Ι.

Οι προκλητικές μεθοδεύσεις στην επιλογή των στελεχών του Π.Ι το τελευταίο διάστημα, οι επιλεκτικές τοποθετήσεις συγκεκριμένων συμβούλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως υπευθύνων στις ομάδες υλοποίησης, ο παραγκωνισμός έμπειρων και ικανών εκπαιδευτικών, που όμως δεν ανήκουν στον κύκλο των ευνοουμένων του Προέδρου του  Π.Ι. και γενικότερα η συγκεντρωτική, γραφειοκρατική και αντιδημοκρατική λειτουργία του θέτουν επί τάπητος ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, που έχει άμεσες επιπτώσεις στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Υπενθυμίζουμε ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει αναλάβει να διαχειριστεί ένα μεγάλο μέρος των πόρων του ΕΠΕΑΕΚ για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων που ενδιαφέρουν άμεσα την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, όπως είναι τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία. Το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στο Π.Ι. γεννά σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοιου είδους απαιτήσεις, πολύ περισσότερο όταν είναι δέσμιο των επιλογών και των κατευθύνσεων του εκάστοτε υπουργού και δεν έχει επαφή με τα προβλήματα και τις αγωνίες της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οφείλουμε, επίσης, να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρούνται φαινόμενα δυσλειτουργίας και συγκεντρωτισμού στο Π.Ι., που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο έργο του. Όσο και αν ο πρόεδρος του Π.Ι. επικαλείται (εφημ. Έθνος, 5/3/2003) «… πρωτοφανή δίχρονη εντατική προσπάθεια παιδαγωγικού σχεδιασμού πριν από τη συγγραφή των [νέων] βιβλίων», για να διασφαλίσει για το νέο εγχείρημα του Π.Ι. εχέγγυα επιτυχίας, η πείρα του κλάδου μας έχει δείξει ότι παρόμοιες προσπάθειες στο πρόσφατο παρελθόν οδηγήθηκαν στην αποτυχία. Αυτή η αποτυχία αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τα βιβλία που δημιουργήθηκαν πρόσφατα από το Π.Ι., πριν καλά καλά ενταχθούν στο σχολικό πρόγραμμα και αξιοποιηθούν διδακτικά, καταργούνται για να δώσουν τη θέση τους σε αυτά που τώρα ετοιμάζονται από το Π.Ι.

Για μας η δημοκρατική λειτουργία, η διαφάνεια, η συλλογικότητα και η αξιοκρατία αποτελούν θεμέλια πάνω στα οποία πρέπει να βασίζεται η λειτουργία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτούμε να προωθηθούν άμεσα:

·        Ο εκδημοκρατισμός του Π.Ι. και η ουσιαστική συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

·        ο απεγκλωβισμός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από την κρατική κηδεμονία και η ανάδειξή του σε αυτοδύναμο συμβουλευτικό όργανο με δική του οντότητα και άποψη για τα εκπαιδευτικά πράγματα.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.04.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 422 φορές