Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Θέσεις
 Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


Ενημερωτικό Υπόμνημα
της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών
Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους στο Υπουργείο Παιδείας, η ΕΤΕ απέστειλε στους κ.κ. Υπουργό και Υφυπουργό ενημερωτικό υπόμνημα με τα βασικά ζητήματα του κλάδου. Παράλληλα ζητήθηκε συνάντηση μαζί τους για πληρέστερη ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων. Ακολουθεί το πλήρες έγγραφο.

Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών
(Technology Teachers’ Association)
Τ.Θ. 25046, Τ.Κ. 100 26 ΑΘΗΝΑ
Fax: 9819708, E-mail: tta@ath.forthnet.gr


Αθήνα, 24/4/2000

Αρ. Πρωτοκ.:20

ΠΡΟΣ: (1) Υπουργό Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου
         (2) Υφυπουργό Παιδείας κ. Φ. Πετσάλνικο

Θέμα:Ενημερωτικό Υπόμνημα της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών

ΘΕΜΑΤΑ:
I.   Η Πανεπιστημιακή μετεξέλιξη ης ΣΕΛΕΤΕ
II.  Διορισμοί εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων
III. Κατάργηση της Τροπολογίας-σκάνδαλο για εξομοίωση των κλάδων ΤΕ με κλάδους ΠΕ
IV. Άρση του αποκλεισμού των Τεχνολόγων εκπαιδευτικών από τις αναθέσεις των μαθημάτων στο Ενιαίο Λύκειο.



1. Η Πανεπιστημιακή μετεξέλιξη ης ΣΕΛΕΤΕ
1. Να δοθεί άμεσο και οριστικό τέλος στην τριανταετή θεσμική ανακολουθία της ΣΕΛΕΤΕ.
2. Πρώτο βήμα, η άμεση απομάκρυνση της επί 16 χρόνια !! διοίκησης του κ. Πατεράκη (του οποίου άλλωστε η θητεία έχει λήξει από τον περασμένο Μάιο).
3. Ο ορισμός ενός μεταβατικού και συγκεκριμένης χρονικής θητείας Δ.Σ., όχι μεγαλύτερης των 6 μηνών, το οποίο θα επιμεληθεί στο νέο καθεστώς της πανεπιστημιακής μετεξέλιξης της ΣΕΛΕΤΕ. Τα συμπεράσματα της επιστημονικής μας ημερίδας, τα οποία άλλωστε συγκροτούν και τη μόνη δημόσια επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση, αποτελούν επαρκή οδηγό για την επίλυση του προβλήματος ΣΕΛΕΤΕ.
4. Είναι αυτονόητο και ένδειξη έμπρακτης δημοκρατικής αντίληψης του ΥΠΕΠΘ, ότι σ' αυτό το Δ.Σ. θα συμμετέχει η Ένωσή μας με εκπροσώπους της που στην πράξη θα διασφαλίσουν αυτή τη μετεξέλιξη.
5. Σε αυτό το Δ.Σ. επιβάλλεται να έχουν θέση μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας της ίδιας της σχολής που έχουν επίσης εμπράκτως συμβάλλει σε μια τέτοια κατεύθυνση. Αυτονόητη συμμετοχή και μελών της ευρύτερης πανεπιστημιακής κοινότητας όχι μόνο ασπάζονται την ιδέα της πανεπιστημιακής εξέλιξης της σχολής αλλά και με εργασίες τους το έχουν τεκμηριώσει.
6. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να έχουν θέση σε ένα τέτοιο "όχημα" ιστορικής μετάβασης προς μια νέα ΣΕΛΕΤΕ του 2000, άνθρωποι που προέταξαν το ίδιον όφελος απέναντι στους πολλούς που δεν προσέθεσαν έναν ελάχιστο οβολό στην ιδέα της αναβάθμισης αλλά σε αγαστή σύμπνοια με την διοίκηση Πατεράκη υποβάθμισαν τη Σχολή. Το ΥΠΕΠΘ και ο σημερινός Υπουργός Παιδείας πρέπει να τολμήσει τη ρήξη με αυτό το σήμερα της Σχολής. Το έχει άναγκη η χώρα, το προσδοκούν οι εκπαιδευτικοί 30 χρόνια τώρα.

2. Διορισμοί εκπαιδευτικών Τεχνικών ειδικοτήτων
Όπως είναι γνωστό τα δύο τελευταία χρόνια δεν έγιναν διορισμοί εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων. Η έλλειψη όμως του κατάλληλου εκπαιδευτικού προσωπικού δημιούργησε σημαντικά προβλήματα κυρίως στη λειτουργία των ΤΕΕ. Σε πολλά Σχολεία οι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων δεν επαρκούν για τη στοιχειώδη λειτουργία του, ενώ σε άλλα καλούνται αναπληρωτές και ωρομίσθιοι να αναλάβουν υπηρεσία στα τέλη Δεκεμβρίου. Το περσινό φαινόμενο, όπου λόγω της εξάντλησης των  επετηρίδων, σε κάποιες ειδικότητες προσελήφθησαν για να διδάξουν άτομα χωρίς καμία παιδαγωγική κατάρτιση επαναλήφθηκε και φέτος σε μεγαλύτερη έκταση, επιδρώντας καταλυτικά στην αποσύνθεση της προβληματικής ήδη λειτουργίας των ΤΕΕ. Φέτος είχαμε λάβει τη διαβεβαίωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ, ότι θα γίνονταν διορισμοί απ' όλους τους κλάδους. Προς τούτο μάλιστα ζητήθηκε από το Παιδαγωγικού Ινστιτούτο ο καθορισμός της εξεταστέας ύλης. Παρόλα αυτά ο διαγωνισμός και οι διορισμοί συνεχώς αναβάλλονται και οδηγούμαστε σε τρίτη συνεχή χρονιά χωρίς προσλήψεις μόνιμων καθηγητών, πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα την οριστική υποβάθμιση των ΤΕΕ.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων, με αναλογία 80% από την επετηρίδα και 20% από τον διαγωνισμό, δεδομένου ότι ο Ν. 2525/97 δεν έχει αρχίσει ακόμη να εφαρμόζεται.

3. Κατάργηση της Τροπολογίας-σκανδάλου για εξομοίωση των κλάδων ΤΕ με κλάδους ΠΕ
Η Ε.Τ.Ε. ζητά την άμεση κατάργηση της τροπολογίας στο σχέδιο Νόμου "Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις" (άρθρο 14, παρ. 11, όπως διαμορφώθηκε), χάρις στην οποία οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ-1 με πτυχίο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από μια σεμιναριακή επιμόρφωση ενός έτους στα ΤΕΙ, αποκτούν το δικαίωμα να μεταταγούν στους κλάδους ΠΕ-17 και ΠΕ-18, οι οποίοι είναι κλάδοι πτυχιούχων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Η παραπάνω ρύθμιση δεν αποτελεί μόνο κατάφωρη αδικία κατά των χιλιάδων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ-17 και ΠΕ-18, αλλά ισοπεδώνει κάθε έννοια δικαίου, υποβαθμίζει τον ρόλο των Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και εξευτελίζει τους θεσμούς της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν θεσμοθετηθεί μια τέτοια διάταξη όπως η παραπάνω, τότε πλέον θα ξεκινήσει μια διαδικασία σύμφωνα με την οποία θα καθορίζεται η στάθμη των εκπαιδευτικών από σεμινάρια και αμφιβόλου ποιότητας επιμορφώσεις και όχι από τα πτυχία τους.

4. Άρση του αποκλεισμού των Τεχνολόγων εκπαιδευτικών από τις αναθέσεις των μαθημάτων στο Ενιαίο Λύκειο.
Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών διαμαρτύρεται έντονα και ζητά την άμεση τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης για τις αναθέσεις διδασκαλίας μαθημάτων στο Ενιαίο Λύκειο. Η εν λόγω Απόφαση αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης για το σχολ. έτος 1998 ? 99, που τόσα προβλήματα δημιούργησε στη διάρκεια τις περασμένης σχολικής χρονιάς.
Ο αποκλεισμός ουσιαστικά των Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ από τη διδασκαλία της Τεχνολογίας Επικοινωνιών ανάγκασε το Υπουργείο την τελευταία στιγμή να μην το εξετάσει (Πανελλαδικές Β΄ Λυκείου) - καίτοι μάθημα υποχρεωτικό κορμού της Τεχνολογικής κατεύθυνσης - διαπιστώνοντας ότι είχε διδαχθεί ανεπαρκώς από τους συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.
Η εν λόγω Απόφαση, της οποίας την άμεση τροποποίηση ζητάμε, στην πράξη αποκλείει (η Γ' ανάθεση σε ελάχιστα μαθήματα αυτό σημαίνει) εντελώς αυθαίρετα και με παντελή έλλειψη επιστημονικών κριτηρίων, από τη διδασκαλία μαθημάτων όπως η Τεχνολογία (!!!), το Γραμμικό & Τεχνικό Σχέδιο, η Ηλεκτρολογία, η Τεχνολογία Επικοινωνιών, η Ιστορία των Επιστημών & Τεχνολογίας, η Βιομηχανική Παραγωγή & Ενέργεια, η Μηχανική, η Τεχνολογία & Ανάπτυξη τους κατ' εξοχήν ειδικούς, τους Τεχνολόγους Εκπαιδευτικούς (κλ. ΠΕ17) πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ.
Αυτός ο αποκλεισμός παραβιάζει κατάφωρα την επιστημονική δεοντολογία, καλλιεργεί συντεχνιακές αντιθέσεις και εντάσεις στον κλάδο των εκπαιδευτικών, οι αποφάσεις δε αυτές στηρίζονται σε τυχαίους συσχετισμούς και συναλλαγές μεταξύ μελών του Π.Ι. και εξυπηρετούν "αδιαφανείς", σκοπιμότητες και συμφέροντα. Ταυτόχρονα, η απόφαση είναι σε πλήρη αντίθεση με τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προς την Ένωση και την ΟΛΜΕ ότι "...δεν γνώριζε .... και θα επανορθώσει...".
Η Ένωσή μας καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να άρει τις μεροληπτικές και σε βάρος συναδέλφων που έχουν σημαντική προσφορά στη δημόσια εκπαίδευση και στον τεχνολογικό προσανατολισμό της χώρας, επαχθείς αυτές ρυθμίσεις και λαμβάνοντας υπόψη τις έγγραφες προτάσεις της ‚Ενωσής μας προς το ΥΠΕΠΘ και προς το Π.Ι. να τροποποιήσει τη συγκεκριμένη απόφαση.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.03.2000 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 573 φορές