Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Διάλογος χωρίς αποτέλεσμα

Διάλογος χωρίς αποτέλεσμα . Έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η συνάντηση της 26/11/2002 που πραγματοποίησε το Δ .Σ της Ε.Τ.Ε με τον Υφυπουργό Παιδείας κο . Νίκο Γκεσούλη στο Υπουργείο Παιδείας.

Ο κ. Υφυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα της Ε.Τ.Ε και διαπίστωσε ότι η πολιτεία δεν έχει ασχοληθεί όπως θα όφειλε με τα ζητήματά μας , με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα που συνεχώς διογκώνονται , παρέπεμψε σε πιθανές λύσεις που πρόκειται να δοθούν σε βάθος χρόνου «….κατόπιν προσεκτικής μελέτης από επιτροπές που θα συσταθούν με σκοπό την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου …» μας ζήτησε ,  χωρίς κανένα αντάλλαγμα , να κάνουμε μια νέα αρχή στις σχέσεις μας μετά την ένταση που δημιουργήθηκε από την κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ και τη δημιουργία της ΑΣΠΑΙΤΕ .Μας ζήτησε δηλαδή να ξεχάσουμε τα όσα δεινά έχει προκαλέσει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς του κλάδου μας και στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση γενικότερα .

Συγκεκριμένα :

  • Για το ζήτημα των αναθέσεων , ο κος .Γκεσούλης επισήμανε ότι το θέμα πρέπει να εξεταστεί ξανά με σύσταση επιτροπής από τη νέα σχολική χρονιά , στην οποία  θα μετέχουν Πανεπιστημιακοί , φορείς και εκπρόσωποι σχολών , για να εξετάσουν το αυτονόητο … το ποιος θα διδάσκει σύμφωνα με τα  προγράμματα των σχολών που αποφοίτησαν οι εκπαιδευτικοί .Ως γνωστόν , η επιτροπή που ασχολήθηκε στο παρελθόν  για το θέμα αυτό ,  «επιτροπή Σιγάλα » ύστερα από ατέρμονες συζητήσεις που κράτησαν δυο χρόνια , δεν κατέληξε πουθενά . Ο κος .Υφυπουργός προτείνει επανάληψη του ίδιου σεναρίου τη στιγμή που όπως μαθαίνουμε οι αναθέσεις στα ΤΕΕ πρόκειται να ανακοινωθούν τους πρώτους μήνες του 2003 . Επίσης , ο κος . Υφυπουργός αρνήθηκε  τη δέσμευση της ηγεσίας του Υπουργείου για άμεση αλλαγή των αναθέσεων μαθημάτων στο Ενιαίο Λύκειο ( από 3η ανάθεση σε 1η ) για τους πτυχιούχους ΑΣΕΤΕΜ  μετά την κατάργηση της σχολής .
  • Για την μαζική πρόσληψη αναπληρωτών χωρίς παιδαγωγικές σπουδές  ( η συντριπτική πλειοψηφία στον ενιαίο πίνακα δεν έχει παιδαγωγικό τίτλο ) και για το δικαίωμα που δίδεται πλέον και σε όσους στερούνται παιδαγωγικής κατάρτισης να λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ  , ο κος .Υφυπουργός απάντησε ότι βούληση του Υπουργείου Παιδείας είναι να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς με ολοκληρωμένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια !!!
  • Για το αίτημά μας για διάθεση μεγαλύτερου ποσοστού εισαγομένων στα ΤΕΙ από τα ΤΕΕ ( η ΕΤΕ ζητάει το ποσοστό να είναι το αντίστοιχο των ΤΕΛ δηλαδή 25% ) ο Υφυπουργός απάντησε ότι το ποσοστό ήδη έχει αυξηθεί στο 12% και παρόλο που βρίσκει δίκαιο το αίτημα υποσχέθηκε λύση μέσω της …υπογεννητικότητας  « έτσι θα μείνουν αρκετές θέσεις κενές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ » μας είπε !!!
  • Ο κος .Γκεσούλης δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η αναγνώριση του χρόνου φοίτησης στην ΑΣΕΤΕΜ ως χρόνος δημόσιας υπηρεσίας είναι μια ρύθμιση που ποτέ δεν θα έκανε ο ίδιος , ενώ απέρριψε κατηγορηματικά συζήτηση για την αναγνώριση του παραπάνω χρόνου ως συντάξιμο .
  • Για τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ( Ε.Α.Π ) ο κος .Υφυπουργός μας είπε ότι το ΕΑΠ είναι ένα αυτόνομο και ανεξάρτητο ίδρυμα και έτσι μπορεί να κάνει ότι θέλει !!!

 

 

 

Ο ίδιος δεν άφησε κανένα ενδεχόμενο προσωπικής του παρέμβασης στο θέμα αυτό που αφορά εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων .

 

·        Τέλος , ο κος.Υφυπουργός χαρακτήρισε ως λαϊκιστές τους τρεις Πρυτάνεις (  ΕΜΠ , ΟΠΑ και ΠΑ.ΠΕΙ ) που εκδήλωσαν την επιθυμία να εντάξουν τη ΣΕΛΕΤΕ  στα ιδρύματά τους και κατηγόρησε την ΕΤΕ τόσο για τις αντιδράσεις της , όσο και για την έλλειψη διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας !!!.

Φυσικά σε πολλές ερωτήσεις μας όπως : « Αν δεν θέλατε να εντάξετε τη Σχολή σε Πανεπιστήμιο γιατί δεν την κάνατε αυτόνομο ίδρυμα ; Αν γνωρίζετε άλλη μη Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική Σχολή , ποιος ο λόγος ουσιαστικής ύπαρξης της ΑΣΠΑΙΤΕ αφού υπολείπεται σε σπουδές έναντι Πανεπιστημίων και ΤΕΙ  ; »  Ουδεμία απάντηση λάβαμε .

      Σε ότι αφορά την αδυναμία της νέας Σχολής για διενέργεια εκπαιδευτικής έρευνας , επιμορφώσεων και μεταπτυχιακών προγραμμάτων μας απάντησε  ότι :

1.      Η εκπαιδευτική έρευνα δεν μπορεί να γίνετε από Πανεπιστήμια αλλά από το Κ.Ε.Ε που τόση αναστάτωση έφερε με τους πειραματισμούς του στην Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση .

2.      Για την επιμόρφωση ότι πρέπει πρώτα να περιμένουμε την λειτουργία του Οργανισμού Επιμόρφωσης που εξαγγέλλεται εδώ και τέσσερα χρόνια και,

3.      Για τα μεταπτυχιακά πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι που ισχύει και για εμάς ό,τι και για τα ΤΕΙ !!!

 

Κατά τη συζήτηση δεν παρευρισκόταν κανένας σύμβουλος του Υφυπουργού .

 

Το Δ .Σ  της Ε.Τ.Ε 

 

 

 

Ακολουθεί το υπόμνημα που δόθηκε στον Υφυπουργό Παιδείας .

 

 

 

 

                                                                         ΥΠΟΜΝΗΜΑ 

 

Ενόψει της αυριανής συνάντησης του Δ.Σ  της Ε.Τ.Ε μαζί σας ,θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα παρακάτω αιτήματα του κλάδου μας:

1)Υπάρχει εκκρεμότητα  με τις αναθέσεις μαθημάτων στα ΤΕΕ(δεν έχουν καθοριστεί ακόμα) και στα Ενιαία Λύκεια (προσφυγή της  Ε.Τ.Ε στο Συμβούλιο Επικρατείας).

 

Προτείνουμε:

Οι πτυχιούχοι της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ διδάσκουν ,σε πρώτη ανάθεση, τα μαθήματα (θεωρητικά και εργαστηριακά)  της ειδικότητάς τους στα ΤΕΕ, τα Γυμνάσια και στα Ενιαία Λύκεια.

 

2)Μόνιμοι  εκπαιδευτικοί πρέπει να διορίζονται μόνο όσοι έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος, δηλαδή και παιδαγωγική κατάρτιση.

 

Προτείνουμε:

Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μετέχουν μόνο όσοι έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος, δηλαδή και παιδαγωγική κατάρτιση.

 

3) Με το νόμο 3027/2002 καταργήθηκε η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, η μοναδική σχολή στην Ελλάδα που παρέχει πτυχίο Εκπαιδευτικού, με την εφαρμογή του συγχρονικού μοντέλου κατάρτισης εκπαιδευτικών.

Επί 30 και πλέον έτη τροφοδοτεί με επιτυχία το εκπαιδευτικό μας σύστημα και δεν είναι τυχαίο το ότι η μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθεσία έδινε προβάδισμα στους πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ κατά τους διορισμούς.

Λόγω του ότι έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιούνται οι διορισμοί  των εκπαιδευτικών,(αναπληρωτών και μονίμων), και προκειμένου να μην αδικηθούν οι αδιόριστοι πτυχιούχοι της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ,οι οποίοι έχουν όλα τα προβλεπόμενα από το νόμο προσόντα, πρέπει να εγγράφονται με απόλυτη προτεραιότητα στον ενιαίο πίνακα εκπαιδευτικών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος, ανεξάρτητα από το αν έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή όχι.

 

Προτείνουμε:

 Οι πτυχιούχοι της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ εγγράφονται με απόλυτη προτεραιότητα στον ενιαίο πίνακα εκπαιδευτικών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίο κατατάσσονται, κατά σειρά που εξαρτάται:

α)από το σύνολο των μορίων τους, όπως αυτά καθορίζονται από το άρθρο7 του νόμου 3027/2002 για όσους έχουν υπηρετήσει  στην εκπαίδευση, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.

β)από το χρόνο κτήσης του πτυχίου τους, για όσους δεν έχουν υπηρετήσει  στην εκπαίδευση.

 

4)Σημαντικό πρόβλημα υπάρχει με την δυνατότητα πραγματοποίησης μεταπτυχιακών σπουδών από πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ.

 

                   Προτείνουμε:

α) ΄Άμεση παρέμβαση στο ΕΑΠ, ώστε να δεχθεί αιτήσεις πτυχιούχων της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης "Σπουδές στην Εκπαίδευση".

β) Οι πτυχιούχοι της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ να μπορούν να πραγματοποιούν μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για πτυχιούχους Πανεπιστημίων, σε ειδικό ποσοστό 20% επί του αριθμού εισακτέων του αντίστοιχου μεταπτυχιακού προγράμματος.

5) Επί 30 και πλέον έτη η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ τροφοδοτεί με επιτυχία το εκπαιδευτικό μας σύστημα και δεν είναι τυχαίο ότι η μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθεσία  έδινε προβάδισμα στους πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ κατά τους διορισμούς.

Μάλιστα έδινε και σημαντικά  κίνητρα για την προσέλκυση των πτυχιούχων της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ στην εκπαίδευση, με πλέον σημαντικό, αυτό του λογισμού του χρόνου φοίτησης στη Σχολή  ως χρόνου τετραετούς δημόσιας υπηρεσίας, υπό την προϋπόθεση ότι:

«…οι αποφοιτώντες υπηρετήσουν επί πενταετία κατά πλήρη απασχόληση στη Δημόσια Εκπαίδευση…»  (Ν.Δ 789/70, Ν.298/76).

Η αναγνώριση αυτή έχει δύο σκέλη : το μισθοδοτικό και το συνταξιοδοτικό.

Το μισθοδοτικό επιλύθηκε με το νόμο 2470/97,με το αρ.πρωτ.2/46330/0022/15-7-99 έγγραφο

του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προς το ΥΠΕΠΘ και την Δ2/27197/21-12-99 απόφαση

της Διεύθυνσης Προσωπικού του ΥΠΕΠΘ.

Εκκρεμεί η επίλυση του συνταξιοδοτικού σκέλους,το οποίο πρέπει να συμπεριληφθεί σε

 κάποιο νόμο συνταξιοδοτικών θεμάτων.

 

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε:

Ο χρόνος φοίτησης στην ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας

υπηρεσίας, εφόσον οι αποφοιτώντες υπηρετήσουν επί πενταετία κατά πλήρη απασχόληση στη

 Δημόσια εκπαίδευση και προσμετράται για τη συνταξιοδότησή τους.

 

6)Προτείνουμε οι απόφοιτοι των ΤΕΕ να εισάγονται στις Σχολές του Πανεπιστημιακού Τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ,να ισχύσει για την είσοδό τους στα Τ.Ε.Ι το ποσοστό εισαγωγής που

 ίσχυε για τους αποφοίτους Τ.Ε.Λ και να διευρυνθούν οι δυνατότητες επιλογής για τις Σχολές

 προτίμησής τους

 

Με τιμή

 

Για το Δ.Σ

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

Σερ. Τριβέλλας                                                                                            Γ.Μουστάκας

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.11.2002 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 692 φορές