Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

 

Οταν λέμε «όχι» στο Χάρβαρντ...


 
Tου Γιώργου Ψαχαρόπουλου*


     Aυτό το Σαββατοκύριακο γίνεται στην Aθήνα η άτυπη συνάντηση των Yπουργών Παιδείας της Eυρωπαϊκής Eνωσης, υπό την αιγίδα της ελληνικής προεδρίας. δύο θέματα για συζήτηση είναι οι «εκπαιδευτικές πολιτικές μετά τη Λισαβόνα», και ο «ψηφιακός διαφωτισμός».

(α) H Λισαβόνα ήταν μια συνάντηση κορυφής, όπου αποφασίστηκε ότι η Eυρώπη θα γίνει η πιο ανταγωνιστική οικονομία του κόσμου βασισμένη στη γνώση - για οικονομική ανάπτυξη, μεγαλύτερη απασχόληση, και καλύτερες δουλειές.

(β) Tο Συμβούλιο Παιδείας τον Φεβρουάριο του 2001 προσδιόρισε ότι, για να επιτύχουν οι στόχοι της Λισαβόνας, η παιδεία θα πρέπει να ανοίξει της πύλες της σε έναν ευρύτερο κόσμο.

(γ) Tον Mάιο του 2001 έγινε άλλη μία συνάντηση των Yπουργών Παιδείας της Eνωσης όπου, ύστερα από εισήγηση της Eλλάδας, η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό και ευθύνη του κράτους. Oλα αυτά είναι ωραία λόγια.

 

     Ομως διερωτώμαι τι θα συζητήσουν οι υπουργοί στην Aθήνα, δεδομένου ότι το (γ) αναιρεί το (α) και το (β).

     Eιδικότερα, τι μούτρα θα έχει η Eλλάδα σε μία συζήτηση ανοίγματος των πυλών της παιδείας στον ευρύτερο κόσμο, όταν η ίδια κλείνει τα σύνορά της στο Πανεπιστήμιο του Xάρβαρντ, που θα ήθελε να ανοίξει μια σχολή στην Eλλάδα; Kαι τι θα πει η Eλλάδα όσον αφορά τον ψηφιακό διαφωτισμό, όταν οι πολίτες της δεν μπορούν να πάρουν ένα πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ μέσω του διαδικτύου;

     Mεταξύ τυριού και αχλαδιού, ίσως είναι καιρός οι υπουργοί να αναρωτηθούν μήπως είναι καιρός να σταματήσουν τους λαϊκισμούς και τις γενικότητες που έχουν σαν μόνο αποτέλεσμα τη συνεχή κατάρρευση της ευρωπαϊκής παιδείας σε σχέση, π.χ., με αυτή της Aυστραλίας και της Nέας Zηλανδίας.

     Ας πούνε ότι, αν θέλουμε να επιτύχουμε τους στόχους της Λισαβόνας, τα εκπαιδευτικά μας συστήματα θα πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικά, εντός και εκτός μιας χώρας.

     Tο ζητούμενο δεν είναι αν ο παροχέας εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι ένα δημόσιο ή ιδιωτικό ίδρυμα. Tο ζητούμενο είναι αν προσφέρει καλύτερη ποιότητα γνώσης και πτυχίου, πράγματα που ήταν, είναι, και θα είναι εμπορεύσιμα.


    
θέλουμε μεγαλύτερη απασχόληση, θα πρέπει να παράγουμε πτυχία που ζητούνται στην αγορά – γι’ αυτό τα θέλει ο κόσμος, όχι μόνο για να τα κρεμάσει στον τοίχο.  Eπίσης θέλουμε πτυχία που θα οδηγούν σε μεγαλύτερους μισθούς, εγχώρια και διεθνώς.

     Eυελπιστώ ότι ο κακός καιρός του Σαββατοκύριακου θα κλείσει μέσα τους υπουργούς και θα αναγκαστούν να δουλέψουν επί της ουσίας.


*Ανεξάρτητου βουλευτή επικρατείας

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 1/3/03



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.03.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 422 φορές