Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΠΙOΝ ΠΑΝΤOΣ ΑΡΜOΔΙOΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙOΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΑΡXΗΣ

ΕΝΩΠΙOΝ ΠΑΝΤOΣ ΑΡΜOΔΙOΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙOΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡXΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΠΡOΣΚΛΗΣΗ

Της Δευτεροβάθμιας Συνδικαλιστικής Oργάνωσης με την επωνυμία “Oμοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (O.Λ.Μ.Ε.)”, με έδρα στην Αθήνα, οδός Κορνάρου 2 και Ερμού, όπως νόμιμα εκπροσωπείται,

Για την έναρξη διαπραγματεύσεων με αντικείμενο την κατάρτιση και υπογραφή:

1. Ειδικής Συλλογικής Συμφωνίας Εργασίας έτους 2002 - 2003, για τη ρύθμιση ζητημάτων των εκπαιδευτικών που απασχολούνται με σχέση δημοσίου δικαίου στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα οποία σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 2738/99 μπορούν να αποτελέσουν περιεχόμενο Συλλογικής Συμφωνίας Εργασίας

2. Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας έτους 2002 - 2003, για τη ρύθμιση των όρων και των συνθηκών εργασίας και άλλων ζητημάτων των εκπαιδευτικών που απασχολούνται με σχέση δημοσίου δικαίου στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατ’ εφαρμογή των άρθρων 3 επ. Ν. 2738/99

ΠΡOΣ:

Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από:

1. τον Υπουργό Οικονομίας και Oικονομικών (Καραγεώργη Σερβίας 10)

2. τον Υπουργό Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Βασιλίσσης Σοφίας 15, Αθήνα)

3. τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Πειραιώς 40) και

4. τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μητροπόλεως 15, Αθήνα)

ΚOΙΝOΠOΙΗΣΗ:

1. Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων – Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (Φιλελλήνων και Ψύλλα 2 , Αθήνα)

ΠΡΟΟΙΜΙΟ

H OΛΜΕ διεκδικούσε και συνεχίζει να διεκδικεί την κατοχύρωση του δικαιώματος των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - Συμφωνίας, γιατί πιστεύει ότι είναι ένα μέσο που παρέχει περισσότερες δυνατότητες για την πιο ουσιαστική και αποτελεσματική παρέμβαση του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος.

Δυστυχώς, ο νόμος 2738/ 99 για τις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις απέχει πολύ από τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των εργαζομένων στο Δημόσιο γιατί:

1. Δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, στο πλαίσιο κατάρτισης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τα κρίσιμα ζητήματα των αποδοχών (μισθών και επιδομάτων), των συντάξεων, του συστήματος προσλήψεων, των οργανικών θέσεων. Έτσι, αυτό που μένει τελικά για τις Συλλογικές Συμβάσεις είναι τα θέματα υγιεινής και ασφάλειας, της επιμόρφωσης, των αδειών, του χρόνου εργασίας, των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις κ.ά.).

2. Τα σημαντικότερα προβλήματα, των αποδοχών, των συντάξεων και των οργανικών θέσεων, παραπέμπονται σε Συλλογική Συμφωνία που η ισχύς της, κάθε φορά, θα εξαρτάται ,κυρίως, από τις κυβερνητικές διαθέσεις.

3. Με τη νομοθετική πρόβλεψη του θεσμού της Μεσολάβησης (αρθρ.10) και σε περίπτωση αδιεξόδου, κατά τη διαπραγμάτευση, επειδή η Κυβέρνηση διατηρεί για τον εαυτόν της τη δυνατότητα να ορίζει δια του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης το όργανο Μεσολάβησης (Προέδρους, Αντιπροέδρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τρεις καθηγητές ΑΕΙ) (άρθρα 10-11), η Συλλογική Διαπραγμάτευση καθίσταται διαδικασία κατά το μάλλον ή ήττον επαχθής για την πλευρά των εργαζομένων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και όσα επισημαίνονται ειδικότερα στη συνέχεια της παρούσας, θέτουμε προς διαπραγμάτευση τις ακόλουθες προτάσεις και αιτήματα του κλάδου μας, τα οποία επιφυλασσόμαστε να αναπτύξουμε και προφορικά, κατά τη διάρκεια των απευθείας διαπραγματεύσεων.

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ

Θέτουμε ως μείζον ζήτημα για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με αντικείμενο την Ειδική Συλλογική Συμφωνία Εργασίας έτους 2002 - 2003 και την Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2002 – 2003 την εκπροσώπηση της Κυβέρνησης στις συνομιλίες σε υψηλό πολιτικό επίπεδο και όχι με ανώτερα στελέχη της Διοίκησης η δικαιοδοσία των οποίων, εκ των πραγμάτων, είναι περιορισμένη.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛOΓΙΚΗΣ

ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

• Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση για το 2003 στο 5% επί του ΑΕΠ ως πρώτο βήμα προσέγγισης του ευρωπαϊκού μέσου όρου. (Η διατύπωση αυτή κινείται στην κατεύθυνση του ιστορικού αιτήματος του 15% των δαπανών του Γενικού Κρατικού Προϋπολογισμού για την Παιδεία).

Α. Oικονομικά αιτήματα

Είναι κοινή πεποίθηση, ότι η μισθολογική μας κατάσταση ήταν πάντα αναντίστοιχη με την προσφορά και το έργο μας, γι’ αυτό και αποτέλεσε αφετηρία σημαντικών αγώνων, που ανέδειξαν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, γενικότερα.

Η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού έργου και ο κρίσιμος χαρακτήρας του στη σημερινή συγκυρία είναι, ήδη, ευρέως αποδεκτά. Επόμενο είναι, ότι η ιδιαιτερότητα αυτή πρέπει να αναγνωρίζεται και να αποτυπώνεται και στη μισθολογική καθώς και τη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Συμβολική προς την κατεύθυνση αυτή είναι η ρύθμιση του ν. 2470/97, που αφορά στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης.

Διεκδικούμε:

1. Αύξηση των αποδοχών (ακαθαρίστων) σε ποσοστό 25% των σημερινών από 1/1/2002. Στην ικανοποίηση αυτής της διεκδίκησης θα συμβάλουν: α. η αύξηση των βασικών αποδοχών β. η αύξηση του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης κατά 146, 74 Euro (50.000 δρχ.) τουλάχιστον.

2. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη έως και τα καταληκτικά μισθολογικά κλιμάκια και μη σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση – απόδοση.

3. Oυσιαστική αύξηση του οικογενειακού επιδόματος.

4. Oυσιαστική αύξηση της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών

5. Íá êáôáâëçèïýí Üìåóá ôá äåäïõëåõìÝíá óôïõò êáèçãçôÝò (ùñïìßóèéïé, áíáðëçñùôÝò, áìïéâÝò ãéá óõììåôï÷Þ óå åðéôñïðÝò, åíéó÷õôéêÞ äéäáóêáëßá, ôï 15% åðß ôùí áðïäï÷þí ôïõò ãéá üóïõò Ý÷ïõí åêðáéäåõôéêÞ Üäåéá ê.ëð.

6. Να αναγνωρίζονται τα χρόνια σπουδών όλων των καθηγητών για μισθολογική εξέλιξη (κατ’αναλογία με τη ρύθμιση που ισχύει για τους πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ /ΣΕΛΕΤΕ).

7. Να γίνει επανακατάταξη των καθηγητών που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε προβληματικές και παραμεθόριες περιοχές με βάση τα πλασματικά χρόνια υπηρεσίας που τους έχουν αναγνωρισθεί, με διατήρηση του χορηγηθέντος επιδόματος παραμεθορίων περιοχών.

8. Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές συναδέλφους και για όλους τους μήνες του χρόνου. Η προϋπηρεσία τους να λαμβάνεται υπόψη για όλα τα θέματα (μισθολογικά κλιμάκια, άδειες, υγειονομική περίθαλψη, ωράριο κλπ). Να διπλασιαστεί η αποζημίωση για μη χορηγηθείσα άδεια που προβλέπεται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Β. Συνταξιοδοτικά - ασφαλιστικά αιτήματα

Διεκδικούμε :

• Σύνταξη ίση με το 80% του συνόλου των αποδοχών, χωρίς τα μερίσματα των επικουρικών ταμείων, όπως αυτές διαμορφώνονται στο χρόνο αποχώρησης του υπαλλήλου.

• Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια ασφάλισης.

• Αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου βασικών σπουδών σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, των καθηγητών, εφόσον οι σπουδές αυτές αποτελούν τυπικό προσόν για το διορισμό τους ως εκπαιδευτικών.

• Θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης σε περίπτωση θανάτου ή ολικής αναπηρίας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, με κατώτερο όριο σύνταξης στο ύψος του 80% των αποδοχών του νεοδιόριστου καθηγητή.

• Πραγματική αυτοδιοίκηση και αυτοδιαχείριση των Ταμείων μας και αξιοποίηση των αποθεματικών τους για την ικανοποίηση αναγκών των ασφαλισμένων (στέγη - δάνεια - παιδικοί σταθμοί κ.λπ.).

• Πλήρη ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη. Δωρεάν περίθαλψη για οδοντιατρικά και φυσιοθεραπεία. Δωρεάν χορήγηση γυαλιών οράσεως και φακών επαφής.

Γ. Διορισμοί Εκπαιδευτικών

Oι διορισμοί που έγιναν τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ κατώτεροι από τις πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν, για πολλούς μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, κενά διδακτικού προσωπικού. Το πρόβλημα αυτό ήταν οξύτερο στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Διεκδικούμε:

• 8.000 διορισμούς για την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη των κενών όλων των σχολείων.

• Άμεσος διορισμός όλων των “16μηνιτών” αναπληρωτών εκπαιδευτικών (άρθρ. 138 του ν. 2725/99) και σταδιακή απορρόφηση των υπολοίπων με βάση την προϋπηρεσία τους.

 

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛOΓΙΚΗΣ

ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ÅÊÐÁÉÄÅÕÔÉÊÁ - ÕÐÇÑÅÓÉÁÊÁ

1. Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα

Στη διάρκεια της δίμηνης απεργίας μας (1997) η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ δεσμεύτηκε ότι από την επόμενη σχολική χρονιά (1997 - 98) θα μείωνε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στους 30 κατ’ ανώτατο όριο, με την προοπτική περαιτέρω μείωσης, εάν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες. Όμως, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος μας προβάλλει συνεχώς το παραπάνω αίτημα, αυτό όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκε από το ΥΠΕΠΘ, αλλά, αντίθετα, έστελνε εγκυκλίους για αυστηρή εφαρμογή των κείμενων διατάξεων σε ό,τι αφορά στη συγκρότηση των τμημάτων.

Θεωρούμε αναγκαίο να προωθηθεί τώρα η σχετική ρύθμιση που θα προβλέπει ότι σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας συγκροτούνται τμήματα με 25 μαθητές και σε όλα τα ΤΕΕ τμήματα με 20 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο.

Υπενθυμίζουμε ότι αυτή την εξαγγελία έκανε δημόσια για μια ακόμη φορά ο πρώην Υπουργός Παιδείας στις 6-3-2000.

2. Αναστολή των διαδικασιών κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων

Διεκδικούμε:

• Να σταματήσουν οι διαδικασίες συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων. Να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία (προτάσεις Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, πρόταση τοπικής ΕΛΜΕ) για την όποια απόφαση κατάργησης ή συγχώνευσης σχολείων.

• Να ενισχυθούν ως προς τους πόρους και την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και με όλους τους δυνατούς τρόπους, τα σχολεία της περιφέρειας, ιδιαίτερα τα πιο απομακρυσμένα.

• Να γίνει αυστηρός χωροταξικός καταμερισμός στις σχολικές μονάδες, ώστε να μην παρατηρηθεί και τη χρονιά αυτή το απαράδεκτο φαινόμενο υπερσυγκέντρωσης μαθητών σε κάποιες σχολικές μονάδες με την παράλληλη συρρίκνωση και κατάργηση κάποιων άλλων.

  1. Υπηρεσιακά Συμβούλια

Διεκδικούμε:

• Να επαναφερθούν στο ΚΥΣΔΕ οι αρμοδιότητες που του αφαιρέθηκαν με πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις (διορισμοί, αποσπάσεις στα ΑΕΙ και στις υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του ΥΠΕΠΘ κ.λπ.).

Παροχή στοιχείων και αναγκαίας πληροφόρησης

(άρθρο 5 παρ. 3 Ν. 2738/99)

Κατά την πρόοδο των διαπραγματεύσεων το Δ.Σ. της OΛΜΕ επιφυλάσσεται να ζητήσει από τη Διοίκηση κάθε αναγκαίο κατά την κρίση του στοιχείο που αφορά τα εκπαιδευτικά ζητήματα και τις προτάσεις για συλλογική διαπραγμάτευση που καταθέτει.

Εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι κατά τις διαπραγματεύσεις

Εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι της OΛΜΕ για τη διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης και Συμφωνίας ορίζονται οι:

ΝΙΚOΣ ΤΣOΥΛΙΑΣ , Πρόεδρος

ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚOΣ, Αντιπρόεδρος

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΙΚΟΣ, Γ. Γραμματέας

και μέλη του Δ.Σ. που θα σας γνωστοποιήσουμε στο μέλλον

Θα παρίσταται δε κατά τις διαπραγματεύσεις και ο νομικός μας σύμβουλος ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΟΥΠΑΚΙΩΤΗΣ Δικηγόρος Αθηνών.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής καλείται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς αυτούς τους οποίους απευθύνεται προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες αντιγράφοντας όλη στην έκθεση επίδοσης.

Αθήνα, 20/6/2002

Για Δ.Σ. της OΛΜΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

 

 

Νίκος Τσούλιας Κώστας Μπόικος



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.06.2002 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 509 φορές