Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338 Aθήνα 10/2/03

Α.Π.:1386

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (8/2/03)

Ενδεικτικά, η εξωτερική και εσωτερική συγκυρία (κοινωνική, οικονομική, πολιτική, εκπαιδευτική)

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η κοινωνική – οικονομική και πολιτική συγκυρία στην οποία πραγματοποιήθηκε η έκτακτη Γενική Συνέλευσή μας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι μόνον για εμάς, τους Έλληνες εκπαιδευτικούς, αλλά και για την κοινωνία ευρύτερα, καθώς και τη διεθνή κοινότητα.

Κρίσιμες κοινωνικές και πολιτικές διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, από την αρνητική έκβαση των οποίων θα μπορούσε, σε κάποιο βαθμό, να επηρεαστεί ανάλογα και το αποτέλεσμα των δικών μας προσπαθειών και παρεμβάσεων, που, ωστόσο, έχουμε τη βούληση να συνεχίσουμε με σχεδιασμό και αποφασιστικότητα. Οι παρεμβάσεις μας αυτές στοχεύουν στην προώθηση λύσεων και θετικών απαντήσεων σε σημαντικά προβλήματά μας.

Στο διεθνές επίπεδο, δικαιολογημένα η προσοχή όλων μας έχει στραφεί, μεταξύ άλλων, στις επαπειλούμενες κατά του Ιράκ πολεμικές επιχειρήσεις των κυβερνήσεων ΗΠΑ και Βρετανίας, οι οποίες πέρα και από τις διακηρύξεις τους, έχουν ως ανομολόγητο στόχο τα πετρέλαια της περιοχής και αδιαφορούν για το ανθρώπινο αίμα που θα χυθεί άδικα για άλλη μια φορά. Δηλώνουν, μάλιστα, με τον πιο κυνικό τρόπο ότι θα πραγματοποιήσουν την απειλή τους, έστω και χωρίς έγκριση του ΟΗΕ και του Συμβουλίου Ασφαλείας, χρησιμοποιώντας ακόμη και πυρηνικά όπλα!!

Απέναντι σε αυτή την παρανοϊκή αλαζονεία και το γκρίζο τοπίο, όλο και περισσότερο δυναμώνει η φωνή των λαών και του φιλειρηνικού – αντιπολεμικού κινήματος. Εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων διαδηλώνουν αυτές τις ημέρες κατά του πολέμου με τα διάφορα κοινωνικά fora και όχι μόνο (ΗΠΑ, Porto Alegre, Ναύπλιο, Νταβός, άλλες περιοχές του πλανήτη). Μια νέα ελπίδα φαίνεται πως γεννιέται, ικανή να τροφοδοτεί την αισιοδοξία και την πεποίθησή μας ότι τα σχέδια των πολεμοκάπηλων δεν θα περάσουν, τελικά.

Είναι δικαιολογημένο, επίσης, το ενδιαφέρον και η ευαισθησία μας που αφορούν στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για την επίλυση του κυπριακού προβλήματος, για μια ενιαία και ανεξάρτητη Κύπρο.

Συνάδελφοι,

Η παρατεταμένη πολιτική λιτότητας που ακολουθεί η Κυβέρνηση όλα τα τελευταία χρόνια έχει αναγάγει το οικονομικό στο κυρίαρχο πρόβλημα για τον Κλάδο μας.

Η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα των καθηγητών αλλά μας έχει οδηγήσει και σε περαιτέρω υποβάθμιση σε σύγκριση με τους συναδέλφους του εργαζόμενους άλλων κλάδων του δημοσίου.

Έτσι, σήμερα το αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας αποκτά ιδιαίτερη σημασία και προβάλλει με ένταση. Ο αγώνας μας για την καθιέρωση των Συλλογικών Συμβάσεων μέχρι αυτή τη στιγμή δεν δικαιώθηκε. Όχι μόνο γιατί το θεσμικό πλαίσιο θέτει περιορισμούς που δεν επιτρέπουν την ουσιαστική διαπραγμάτευση, αλλά και γιατί η Κυβέρνηση με τη μη συμμετοχή της στις σχετικές διαδικασίες, για τρίτο χρόνο, αρνείται να δώσει περιεχόμενο στο θεσμό.

Οι εξελίξεις αυτές μας οδήγησαν στην κήρυξη της πρόσφατης Πανελλαδικής 3ωρης στάσης εργασίας, για να καταγγείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική και να διεκδικήσουμε την επίλυση των προβλημάτων του Κλάδου.

Παρά τις αδυναμίες που συνεχίζει να εμφανίζει και το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα, έκφραση των οποίων είναι και η αδρανοποίησή του, όπως π.χ η μη πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων (ΜΕΤΑΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ, ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ Ι και ΙΙ), πιστεύουμε ότι είναι ευθύνη όλων μας να υπερβούμε τις αδυναμίες του παρελθόντος και να κατακτήσουμε ξανά την αναγκαία συλλογικότητά μας.

Η ενεργοποίηση των θεσμοθετημένων διαδικασιών του Κλάδου και η ουσιαστική συμμετοχή μας σε αυτές πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν καθοριστικό παράγοντα για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Κατανοώντας την αναγκαιότητα της σύνθεσης των απόψεων πάνω σε ένα στόχο που θα αποτελεί κοινό τόπο για το σύνολο του Κλάδου, προτάσσουμε την ανάδειξη της οικονομικής μας υποβάθμισης και απαιτούμε από την Κυβέρνηση να δώσει θετικές απαντήσεις στα αιτήματά μας, τώρα. Να επιλύσει το σοβαρό οικονομικό πρόβλημα των καθηγητών τώρα.

Διεκδικούμε:

• Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση για το 2003 στο 5% επί του ΑΕΠ ως πρώτο βήμα προσέγγισης του ευρωπαϊκού μέσου όρου. (Η διεκδίκηση αυτή κινείται στην κατεύθυνση του ιστορικού αιτήματος του 15% των δαπανών του Γενικού Κρατικού Προϋπολογισμού για την Παιδεία).

Α. Oικονομικά αιτήματα

Είναι κοινή πεποίθηση ότι η μισθολογική μας κατάσταση ήταν πάντα αναντίστοιχη με την προσφορά και το έργο μας, γι’ αυτό και αποτέλεσε αφετηρία σημαντικών αγώνων, που ανέδειξαν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, γενικότερα.

Η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού έργου και ο κρίσιμος χαρακτήρας του στη σημερινή συγκυρία είναι, ήδη, ευρέως αποδεκτά. Επόμενο είναι ότι η ιδιαιτερότητα αυτή πρέπει να αναγνωρίζεται και να αποτυπώνεται και στη μισθολογική καθώς και τη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Συμβολική προς την κατεύθυνση αυτή είναι η ρύθμιση του ν. 2470/97, που αφορά στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης.

Διεκδικούμε:

  • Αύξηση των αποδοχών (ακαθαρίστων) σε ποσοστό 25% των σημερινών από 1/1/2002. Στην ικανοποίηση αυτής της διεκδίκησης θα συμβάλουν: α. η αύξηση των βασικών αποδοχών β. η αύξηση του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης κατά 146, 74 Ευρώ (50.000 δρχ.) τουλάχιστον.
  • Χορήγηση του επιδόματος των 176,08 Ευρώ (60.000 δρχ.) και στους καθηγητές, ως στοιχειώδες μέτρο στην κατεύθυνση άρσης της αδικίας που συνεχίζεται σε βάρος τους, δεδομένο ότι το ποσό αυτό έχει ήδη χορηγηθεί στο σύνολο, σχεδόν, των άλλων Δημοσίων Υπαλλήλων.
  • Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη έως και τα καταληκτικά μισθολογικά κλιμάκια και μη σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση – απόδοση.
  • Oυσιαστική αύξηση του οικογενειακού επιδόματος.
  • Oυσιαστική αύξηση της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών
  • Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους καθηγητές (ωρομισθίους, αναπληρωτές, αμοιβές για συμμετοχή σε επιτροπές, ενισχυτική διδασκαλία, το 15% επί των αποδοχών τους για όσους έχουν εκπαιδευτική άδεια κ.λπ.).
  • Να αναγνωρίζονται τα χρόνια σπουδών όλων των καθηγητών για μισθολογική εξέλιξη (κατ’αναλογία με τη ρύθμιση που ισχύει για τους πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ /ΣΕΛΕΤΕ).
  • Να γίνει επανακατάταξη των καθηγητών που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε προβληματικές και παραμεθόριες περιοχές με βάση τα πλασματικά χρόνια υπηρεσίας που τους έχουν αναγνωριστεί, με διατήρηση του χορηγηθέντος επιδόματος παραμεθορίων περιοχών.
  • Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές συναδέλφους και για όλους τους μήνες του χρόνου. Η προϋπηρεσία τους να λαμβάνεται υπόψη για όλα τα θέματα (μισθολογικά κλιμάκια, άδειες, υγειονομική περίθαλψη, ωράριο κλπ). Να διπλασιαστεί η αποζημίωση για μη χορηγηθείσα άδεια που προβλέπεται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Β. Συνταξιοδοτικά - ασφαλιστικά αιτήματα

Διεκδικούμε :

• Σύνταξη ίση με το 80% του συνόλου των αποδοχών, χωρίς τα μερίσματα των επικουρικών ταμείων, όπως αυτές διαμορφώνονται στο χρόνο αποχώρησης του υπαλλήλου.

• Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια ασφάλισης.

• Αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου βασικών σπουδών σε ΑΕΙ-ΤΕΙ των καθηγητών, εφόσον οι σπουδές αυτές αποτελούν τυπικό προσόν για το διορισμό τους ως εκπαιδευτικών.

• Θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης σε περίπτωση θανάτου ή ολικής αναπηρίας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, με κατώτερο όριο σύνταξης στο ύψος του 80% των αποδοχών του νεοδιόριστου καθηγητή.

• Πραγματική αυτοδιοίκηση και αυτοδιαχείριση των Ταμείων μας και αξιοποίηση των αποθεματικών τους για την ικανοποίηση αναγκών των ασφαλισμένων (στέγη - δάνεια - παιδικοί σταθμοί κ.λπ.).

• Πλήρη ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη. Δωρεάν περίθαλψη για οδοντιατρικά και φυσιοθεραπεία. Δωρεάν χορήγηση γυαλιών όρασης και φακών επαφής.

Γ. Εκπαιδευτικά – Εργασιακά

Διεκδικούμε:

  • Επιμόρφωση καθολική, περιοδική και πολύμορφη (εισαγωγική, ετήσια με παράλληλη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, ταχύρυθμα σεμινάρια).
  • Σύγχρονη και ουσιαστική παιδαγωγική κατάρτιση μετά την απόκτηση του βασικού πτυχίου.

Διορισμοί εκπαιδευτικών

Oι διορισμοί που έγιναν τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν, για πολλούς μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, κενά διδακτικού προσωπικού. Το πρόβλημα αυτό ήταν οξύτερο στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Διεκδικούμε:

• 8.000 διορισμούς για την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη των κενών όλων των σχολείων.

• Άμεσο διορισμό όλων των “16μηνιτών” αναπληρωτών εκπαιδευτικών (άρθρ. 138 του ν. 2725/99) και σταδιακή απορρόφηση των υπολοίπων με βάση την προϋπηρεσία τους.

Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα

Στη διάρκεια της δίμηνης απεργίας μας (1997) η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ δεσμεύτηκε ότι από την επόμενη σχολική χρονιά (1997 - 98) θα μείωνε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στους 30 κατ’ ανώτατο όριο, με την προοπτική περαιτέρω μείωσης, εάν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες. Όμως, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος μας προβάλλει συνεχώς το παραπάνω αίτημα, αυτό όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκε από το ΥΠΕΠΘ, αλλά, αντίθετα, έστελνε εγκυκλίους για αυστηρή εφαρμογή των κείμενων διατάξεων σε ό,τι αφορά στη συγκρότηση των τμημάτων.

Θεωρούμε αναγκαίο να προωθηθεί τώρα η σχετική ρύθμιση, που θα προβλέπει ότι σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας συγκροτούνται τμήματα με 25 μαθητές και σε όλα τα ΤΕΕ τμήματα με 20 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο.

Υπενθυμίζουμε ότι αυτή την εξαγγελία έκανε δημόσια για μια ακόμη φορά ο πρώην Υπουργός Παιδείας στις 6-3-2000.

Αναστολή των διαδικασιών κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων

Διεκδικούμε:

• Να σταματήσουν οι διαδικασίες συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων. Να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία (προτάσεις Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, πρόταση τοπικής ΕΛΜΕ) για την όποια απόφαση κατάργησης ή συγχώνευσης σχολείων.

• Να ενισχυθούν ως προς τους πόρους και την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και με όλους τους δυνατούς τρόπους, τα σχολεία της περιφέρειας, ιδιαίτερα τα πιο απομακρυσμένα.

• Να γίνει αυστηρός χωροταξικός καταμερισμός στις σχολικές μονάδες, ώστε να μην παρατηρηθεί και τη χρονιά αυτή το απαράδεκτο φαινόμενο υπερσυγκέντρωσης μαθητών σε κάποιες σχολικές μονάδες με την παράλληλη συρρίκνωση και κατάργηση κάποιων άλλων.

Υπηρεσιακά Συμβούλια

Διεκδικούμε:

• Να επαναφερθούν στο ΚΥΣΔΕ οι αρμοδιότητες που του αφαιρέθηκαν με πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις (διορισμοί, αποσπάσεις στα ΑΕΙ και στις υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του ΥΠΕΠΘ κ.λπ.).

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.02.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 472 φορές