Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ

 

(ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Α.Σ.Ε.Π.)

www.geocities.com/pe04_01

 

Είμαστε σε αναμονή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. 2002 που θα συμπέσουν με την επίσημη αναγνώριση του συλλόγου μας.

Παρόλο που δεν είμαστε αρνητικοί ως προς την διεξαγωγή του διαγωνισμού, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την προχειρότητα με την οποία πραγματοποιήθηκε. Δύο από τα θέματα εξετάσεων της ειδικότητάς μας ακυρώθηκαν ενώ ήταν σε εξέλιξη ο διαγωνισμός και τώρα η ορθότητα των ανακοινωμένων από το Α.Σ.Ε.Π. απαντήσεων είναι υπό αμφισβήτηση από περισσότερους του ενός καθηγητές Πανεπιστημίου. Πρέπει να ληφθεί μέριμνα, ώστε αυτά τα φαινόμενα να εκλείψουν στο εξής.

Ο σύλλογός μας απαρτίζεται τόσο από παλιούς, όσο και από νέους πτυχιούχους, από αναπληρωτές, κατόχους μεταπτυχιακού κ.λ.π. Ελάχιστοι θεωρούν ότι θα είναι ανάμεσα στους επιτυχόντες του διαγωνισμού και επομένως θα εγείρουν αξιώσεις διορισμού. Κάποιοι δεν πήραν καν μέρος στον διαγωνισμό, απογοητευμένοι από τους όρους διεξαγωγής του. Όλοι όμως έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η πηγή του κακού για τους πτυχιούχους Φυσικής βρίσκεται αλλού.

Σύμφωνα με τον νόμο 1566/85 ο κλάδος Φυσικών ΠΕ04 αποτελείται από τις ειδικότητες Φυσικών ΠΕ0401, Χημικών ΠΕ0402, Φυσιογνωστών ΠΕ0403, Βιολόγων ΠΕ0404 και Γεωλόγων ΠΕ0405. Οι πτυχιούχοι και των πέντε προαναφερθέντων τμημάτων θεωρούνται κατά απαράδεκτο τρόπο ικανοί να διδάξουν αδιακρίτως όλα τα αντίστοιχα μαθήματα. Έτσι οι διορισμοί, τόσο των μονίμων όσο και των αναπληρωτών γίνονται χωρίς καμία διάκριση μεταξύ τους.

Εκτός από την προφανή απαξίωση των πτυχίων, το γεγονός αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας, κάτι που πολλές φορές έχει επιφέρει έντονες διαμαρτυρίες από  μαθητές και  γονείς. Από αυτούς τους μαθητές περιμένουμε να ξεχωρίσουν οι επιστήμονες του αύριο. Τους παρέχουμε την παιδεία που τους αρμόζει; Όταν η ζημιά γίνεται ήδη εδώ και δεκαετίες, χωρίς κάποια σοβαρή παρέμβαση από τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς και τις αρχές, αποτελεί μάλλον στρουθοκαμηλισμό η κατηγορία ότι εμείς θα επιφέρουμε την ήδη υπάρχουσα υποβάθμιση.

Στον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. οι θέσεις που προκηρύσσονται είναι κοινές για όλο τον κλάδο, ωστόσο οι υποψήφιοι κάθε ειδικότητας εξετάζονται υποχρεωτικά σε διαφορετικά θέματα. Δεν είναι ανθρωπίνως δυνατό να εξασφαλιστεί το ισοβαρές των θεμάτων σε διαφορετικές επιστήμες, έτσι ώστε να είναι δίκαιοι οι όροι διαγωνισμού. Συγκεκριμένα κατά τον διαγωνισμό του  2000 κρίθηκαν διοριστέοι το 10% των συμμετεχόντων Φυσικών, το 16% των Χημικών, το 36% των Βιολόγων, και το 15% των Γεωλόγων. Οι Φυσικοί που διαμαρτυρήθηκαν μεμονωμένα τότε, αγνοήθηκαν από όλους. Έτσι δεν έγιναν οι σωστές κινήσεις για την αποφυγή της επανάληψης του φιάσκου.

Η αναστάτωση που επικρατεί μεταξύ των πτυχιούχων Φυσικής τώρα είναι επειδή αυτή τη φορά η διαφορά στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των ειδικοτήτων ήταν σκανδαλώδης. Έτσι τα αποτελέσματα αναμένεται να είναι ακόμη χειρότερα όσον αφορά τους διοριστέους Φυσικούς.

Στους δύο μήνες περίπου από τον σχηματισμό του συλλόγου μας οι συζητήσεις, ζυμώσεις και οι πληροφορίες που συλλέξαμε, καθώς και οι επαφές που πραγματοποιήσαμε, έχουν οδηγήσει στον καθορισμό και διεκδίκηση του βασικού μας στόχου:

Την δημιουργία αυτόνομου κλάδου Φυσικών αποκλειστικά για πτυχιούχους Φυσικής με την κατά προτεραιότητα ανάθεση διδασκαλίας της Φυσικής.

Αυτό βρίσκεται και στις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας, όπως ανακοινώθηκε σε περισσότερα μέλη μας από τον Υφυπουργό κ. Γκεσούλη.

Όσον αφορά τα πρακτικά προβλήματα που ίσως προκύψουν, μπορούμε να κάνουμε κάποιες προτάσεις, δεν σκοπεύουμε όμως να υποκαταστήσουμε τους κατεξοχήν αρμόδιους. Ακόμη δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει υπεύθυνος και ευσυνείδητος εκπαιδευτικός, που θα  αντιδράσει, βάζοντας την προσωπική του βολή πάνω από το κοινό καλό.

Καλούμε όλους τους Φυσικούς, πανεπιστημιακούς, λειτουργούς της ιδιωτικής και της δημόσιας εκπαίδευσης, απλούς πτυχιούχους να συνταχθούν μαζί μας.

Ελπίζουμε να δείξουν και οι μεγαλύτεροι από εμάς την σύνεση και την σοβαρότητα που αρμόζει την κρίσιμη αυτή στιγμή, να παραμερίσουν τις τυχόν διαφορές που έχουν καταρρακώσει την κοινότητα των Φυσικών τα τελευταία χρόνια και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας προς όφελος της παιδείας και της προαγωγής της επιστήμης.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.03.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 505 φορές