Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Σύσκεψη Συλλόγων Α/θμιας Εκπαίδευσης Λεκανοπεδίου Αττικής

Σύσκεψη Συλλόγων Α/θμιας Εκπαίδευσης Λεκανοπεδίου Αττικής  (23 Οκτώβρη)

 

Δελτίο Τύπου

 

Την Τετάρτη 23 Οκτώβρη, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΔΟΕ σύσκεψη Δ.Σ. των Συλλόγων Αττικής. Στη σύσκεψη συμμετείχαν 9 Σύλλογοι (Αριστοτέλης, Αθηνά, Παρθενώνας, Αιγάλεω, Ν. Σμύρνη, Κ. Σωτηρίου, Μαρούσι, Κερατσίνι - Πέραμα, Κορυδαλλός).

 

Μετά από εκτεταμένη συζήτηση διαπιστώθηκε το κλίμα εντατικοποίησης και αυταρχισμού και οι παραβίαση στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και μαθητών, τη νέα σχολική χρονιά.

 

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να προταθεί στα Διοικητικά συμβούλια και στις Γενικές Συνελεύσεις κινητοποίηση των Συλλόγων της Αττικής την Τετάρτη 27 Νοέμβρη στις 13.00 στο Υπουργείο Παιδείας (με διευκολυντικές στάσεις εργασίας για όσους συλλόγους αποφασίσουν) με το παρακάτω πλαίσιο:

·        Η μεθόδευση για πολυπληθή τμήματα (30 μαθητές στην Α΄βάθμια, 35 στην Β'βάθμια) που πραγματοποιείται μάλιστα με μεταφορά μαθητών σε γειτονικά σχολεία, παραβιάζει παράνομα τα όρια των σχολείων και υποβαθμίζει τους όρους διδασκαλίας και μάθησης. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, γίνεται για καθαρά οικονομικούς λόγους από το Υ.Π.Ε.Π.Θ. και είναι παιδαγωγικά απαράδεκτη.

·        Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλούνται να συμπληρώνουν ωράριο στη μεσημεριανή ζώνη των σχολείων διευρυμένου ωραρίου. Το ίδιο καλούνται με ανυπόγραφες άνωθεν εντολές να κάνουν και οι δάσκαλοι όταν και εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους. Ταυτόχρονα υποχρεώνονται οι δάσκαλοι να παίρνουν την πρωινή ζώνη (7.00 π.μ.-8.00 π.μ.) και παραβιάζεται το μέχρι σήμερα καθεστώς του 8.00 π.μ.-2.00 μ.μ.) μια και θεωρείται ότι το διδακτικό ωράριο θα κινείται μέσα στα πλαίσια οποιουδήποτε εξαώρου λειτουργίας των σχολείων (7.00 π.μ.-4.00 μ.μ.). Με αυτό τον τρόπο ο εκπαιδευτικός μπορεί να υποχρεώνεται να πηγαίνει στις 10.00 π.μ. και να φεύγει στις 4.00 μ.μ. Παραβιάζεται έτσι σαφέστατα, το σταθερό εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών και επιδιώκεται να κατοχυρωθεί και να επεκταθεί το κυλιόμενο ωράριο.

·        Η ψήφιση του αντιασφαλιστικού νόμου μειώνει τις συντάξιμες αποδοχές, αυξάνει τα όρια ηλικίας, αυξάνει τις εισφορές και ιδιωτικοποιεί τομείς της κοινωνικής ασφάλισης.

·        Η κυβέρνηση, παρέδωσε μέσα στο καλοκαίρι τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις του νόμου για την αξιολόγηση που φωτίζουν τις επιδιώξεις της. Η υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση, το καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών και ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για αξιολόγηση~χειραγώγηση, που θα χρησιμοποιηθεί για την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με ποινές που φτάνουν ως την απόλυση.

·        Συνεχίζεται η ίδια σκληρή πολιτική λιτότητας. Την ίδια ώρα που το κύμα ακρίβειας μειώνει ακόμα πιο πολύ τους πραγματικούς μισθούς οι αυξήσεις του 2,5% που ανακοίνωσε η κυβέρνηση αποτελούν ωμή πρόκληση, αφού όχι μόνο δεν ανακουφίζουν το εισόδημά μας από τις συνεχείς ανατιμήσεις, αλλά ούτε καν από τη μείωση μισθού που θα έχουμε από 1~1~03 λόγω της αύξησης των ασφαλιστικών κρατήσεων από 7.000 έως 12.000 δρχ

·        Παρά τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις, παρά την ομολογημένη πλέον αποτυχία, το ΥΠΕΠΘ εξαγγέλλει τον τρίτο διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Και ενώ ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες κενά, οι ίδιοι που ισχυρίζονταν ότι "έπρεπε να καταργηθεί η επετηρίδα γιατί είχαμε πλεόνασμα εκπαιδευτικών" μας λένε σήμερα ότι δεν βρίσκουν δάσκαλους να διορίσουν !

Οι εξελίξεις αυτές είναι αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής και κινούνται στην ίδια κατεύθυνση : λιτότητα, περικοπές σε μισθούς και δαπάνες για την παιδεία, αξιολόγηση - χειραγώγηση, ελαστικό ωράριο, κατηγοριοποίηση - αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Αυτή η πολιτική που απαξιώνει τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πρέπει να βρει μπροστά της το συντονισμένο - ανυποχώρητο αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε τα παρακάτω :

Οι Σύλλογοι Π.Ε. να πάρουν αποφάσεις αντίστασης και αγώνα απέναντι σε αυτή την πολιτική, τόσο στο σύνολό της, όσο και σε κάθε πλευρά της συγκεκριμένα.

n      Για την υπεράσπιση των εργασιακών μας σχέσεων από τη λογική των σπαστών-κυλιόμενων και ελαστικών εργασιακών ωραρίων καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε., να πάρουν αποφάσεις που στόχο θα έχουν την αγωνιστική αντιμετώπιση του θέματος του ωραρίου με αίτημα : ολοκλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στους δυο κύκλους (πρωϊνός κύκλος που ολοκληρώνεται μέχρι τις 1.30 μ.μ. και απογευματινός 12.00 - 4.00 μ.μ.) Κάθε άλλη ρύθμιση του προγράμματος να βρει συντονισμένη απάντηση από τους Συλλόγους.

n      Να αναχαιτιστεί στην πράξη η απόπειρα του ΥΠΕΠΘ να καταργήσει τα όρια των σχολείων και να προχωρήσει σε συνενώσεις τμημάτων με πρόσχημα την "ορθολογική κατανομή μαθητικού δυναμικού"

n      Με αφορμή την αποστολή ερωτηματολογίων από το Κ.Ε.Ε. σε σχολεία της περιοχής υπενθυμίζουμε την απόφαση της ΔΟΕ και αρκετών Συλλόγων Π.Ε. να μην συνεργαστούμε και να μην δώσουμε κανένα στοιχείο για το σχολείο ή τους συναδέλφους μας σε ΚΕΕ και Π.Ι. Τα ερωτηματολόγια θα χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό δεικτών αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και την κατηγοριοποίηση τους.

n      Όσον αφορά το Καθηκοντολόγιο, τη σύνταξη Σχολικού Κανονισμού και τη διαδικασία Αξιολόγησης (Ν.2986) η απόφαση των Γενικών μας Συνελεύσεων είναι να μην εφαρμόσουμε και να ανατρέψουμε στην πράξη αυτά τα αντιδραστικά μέτρα. Ο αγώνας για την ακύρωση του νόμου στην πράξη, έχει σαν απαραίτητη προϋπόθεση, το συντονισμό όσο το δυνατό περισσότερων Συλλόγων σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε οι αξιολογητές να βρουν τις πόρτες των σχολείων κλειστές σε όλο το Λεκανοπέδιο, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Γι' αυτό καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. - αλλά και τη ΔΟΕ - να πάρουν έγκαιρα όλα τα μέτρα για την αναχαίτιση της εισβολής του αξιολογικού μηχανισμού (Κανένας αξιολογητής στην τάξη κλπ.)

n      Καλούμε το Δ.Σ της ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά και νομικά όλους τους συναδέλφους για την υλοποίηση των παραπάνω. Ταυτόχρονα τα Δ.Σ των Συλλόγων να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διευκολύνει το συλλογικό τρόπο αντίστασης στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία για την περιφρούρηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.11.2002 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 518 φορές