Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Α) ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: « Απόλυση αναπληρωτών δασκάλων αποφοίτων Ανωτέρας Εκκλησιαστικής
Σχολής Θεσσαλονίκης»

Η Α.Ε.Σ.Θ ιδρύθηκε με το Ν.Δ 3885/58. Με βάση το άρθρο 4 του Ν.Δ 3885/58 προβλεπόταν η δυνατότητα των αποφοίτων της σχολής αυτής να διορίζονται ως ιερείς και δάσκαλοι. Με το προεδρικό διάταγμα 1025/77 η σχολή μετονομάσθηκε σε « Εκκλησιαστική Παιδαγωγική Ακαδημία» χωρίς καμία αλλαγή στο νομικό της καθεστώς, οι πτυχιούχοι της διορίζονταν ως ιερείς και δάσκαλοι.

Σύμφωνα με το άρθρο 69 παρ.3α του Ν.1566/85 «δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις», η Εκκλησιαστική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσ/νίκης επανήλθε στο προγενέστερο καθεστώς λειτουργούσα ως ανώτερη εκκλησιαστική σχολή χωρίς καμία αλλαγή στο νομικό της καθεστώς. -Εξάλλου το άρθρο 13 παρ. 1 του Ν.1566/85 πρόβλεπε την δυνατότητα και των πτυχιούχων της Α.Ε.Σ.Θ να διορίζονται σε μόνιμες θέσεις δασκάλων ως έχοντες τα τυπικά προσόντα διορισμού για την θέση δασκάλου. Το ίδιο καθεστώς διατυπώνεται και στον Ν. 1946/91 άρθρο 1 παρ 2.

Με βάση την τελευταία αυτή ρύθμιση επανήλθε το καθεστώς του Ν.Δ 3885/58 με καμία από τις διατάξεις αυτές δεν τροποποιήθηκε η διάταξη του άρθρου επ. του Ν.Δ 3885/58.

Συνεπώς η προαναφερθείσα διάταξη (άρθρο 13 παρ. 1 του Ν.1566/85) ως διάταξη ειδική που δεν έχει καταργηθεί η τροποποιηθεί εξακολουθεί να ισχύει, για αυτό τον λόγο ο Α.Σ.Ε.Π περιελάμβανε τους αποφοίτους της σχολής αυτής στις προκηρύξεις όλων των διαγωνισμών του, κατηγορία ΠΕ 70 με την ονομασία «Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή» (ΦΕΚ 262/12-08-02) , ως έχοντες: τα απαραίτητα τυπικά προσόντα διορισμού σε θέσεις Δασκάλων.

Είναι προφανές συνεπώς ότι νομίμως είχαμε διοριστεί στις θέσεις αυτές και ότι παρανόμως ο αρμόδιος Υπουργός ανακάλεσε τους διορισμούς. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν πολλοί συνάδερφοι μας απόφοιτοι της Α.Ε.Σ.Θ ·( ακόμη και σήμερα) που εργάζονται και ως αναπληρωτές αλλά και ως μόνιμοι δάσκαλοι μέσω επετηρίδας ή έχοντας επιτύχει σε προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, λαμβάνοντας μέρος και ακολουθώντας τις εκάστοτε προκηρύξεις. Όλα αυτά διαδραματίζονται και μετά την έκδοση του Ν.1566/85.

Υπόψιν, επιστημονικά και νομολογιακά, κατά την αρχή της χρηστής και ευρύθμου λειτουργίας της διοίκησης, όταν η διοίκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα ακολουθεί μια συγκεκριμένη συμπεριφορά που διαμορφώνει πραγματικές καταστάσεις επηρεάζουσες την βιοτική κατάσταση του πολίτη, δεσμεύεται απ' αυτήν και δεν μπορεί να αρνείται την υπέρ του πολίτη συναγωγή ωφελημάτων και συνεπειών που προκύπτουν από την κατάσταση αυτή.

Η εγγραφή και ολοκλήρωση των σπουδών μας στην Α.Ε.Σ.Θ γινόταν με την εδραιωμένη πεποίθηση της δυνατότητας μας να διοριστούμε ως δάσκαλοι, έντονο προβληματισμό μας δημιουργεί το γεγονός της απόλυσης μας με την παρακάτω απόφαση υπ' αριθμ. Φ.361.1/300/136/36790/Δ1/20-12-02, μας γεννούνται εύλογα ερωτήματα γιατί το Υπουργείο χρησιμοποιεί δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους αποφοίτους της ίδιας σχολής.

ΕΡΩΤΑΣΘΕ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ:

1.        Ποια είναι η άποψη σας επί των ανωτέρω και τι προτίθεσθε υπό τα παραπάνω να πράξετε;

<>

2.Ποια θα είναι η τύχη των ήδη, διορισθέντων αποφοίτων της σχολής που εργάζονται ως μόνιμοι, μέσω επετηρίδας και διαγωνισμών του Α.Σ.Ε.Π ;

 

'3. Ποια μέτρα σκοπεύει να λάβει το Υπουργείο για την «θεραπεία» του προβλήματος έχοντας υπόψη την αρχή της ισονομίας και ίσης μεταχείρισης των πολιτών μιας δημοκρατικής πολιτείας;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.03.2003 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 514 φορές