Πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Υπηρεσία
 / Πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας



Η Πρόεδρος της ΑΘΗΝΑ 2004 παρέδωσε στον υπουργό Παιδείας το εκπαιδευτικό υλικό για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες

Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου  2002

Σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της ΟΕΟΑ, παρουσία της υφυπουργού Παιδείας κας Ελένης Κούρκουλα, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΕΟΑ κ. Ιωάννη Σπανουδάκη, της Γενικής Διευθύντριας Παραολυμπιακών Αγώνων κας Ιωάννας Καρυοφύλλη, η κα Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη παραδίδοντας τα βιβλία επισήμανε, μεταξύ άλλων:

"Γνώμονας των προσπαθειών μας για τη διοργάνωση τόσο των Ολυμπιακών, όσο και των Παραολυμπιακών Αγώνων είναι η επόμενη ημέρα και η κληρονομιά που θα μείνει στη χώρα. Για τους Παραολυμπιακούς, συγκεκριμένα, πέρα από την προσβασιμότητα παλαιών και νέων υποδομών, προσδοκούμε μια περισσότερο “προσβάσιμη” και ενημερωμένη κοινωνία. Αιχμή του δόρατος σε αυτή την προσπάθειά μας είναι η διδασκαλία των μαθητών. Τα παιδιά αποτελούν το μέλλον, τα παιδιά πρέπει να είναι αυτά που θα βάλουν τις βάσεις για μια διαφορετική ποιότητα ζωής. Γι’ αυτό ακριβώς, το υλικό που σας παρουσιάζουμε σήμερα είναι η συνέχεια της παιδευτικής προσπάθειας, που απευθύνεται στους μαθητές όλων των βαθμίδων".

Η κα Αγγελοπούλου τόνισε, επίσης, ότι "το υλικό που επιλέξαμε επιχειρεί να ενεργοποιήσει την κριτική σκέψη και τη δημιουργική φαντασία των μαθητών, ώστε να ερμηνεύσουν ρόλους, να αποδώσουν σημασίες, να υιοθετήσουν μορφές δράσης και να προωθήσουν τις αξίες των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων. Είναι ευέλικτο, είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να προσαρμόζεται στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παρέχει εναλλακτικές προτάσεις με έμφαση στην πρωτοβουλία και στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών και γενικά να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο".
 
Και συμπλήρωσε:

"Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο Πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην ολοκληρωμένη και κοινή προσπάθεια ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των νέων για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες".

Όπως ανακοίνωσε η Πρόεδρος της ΑΘΗΝΑ 2004 "το επόμενο βήμα μας είναι να διαθέσουμε αυτό το εκπαιδευτικό υλικό στην ελληνική νοηματική γλώσσα για τα κωφά παιδιά και στην γραφή Μπράιγ για τα παιδιά με περιορισμένη όραση".

Εξάλλου, η κα Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη σημείωσε ότι "για μας οι δύο διοργανώσεις είναι ισότιμες και αυτό το δείχνουμε στην πράξη, αφού οι Παραολυμπιακοί αθλητές και αθλήτριες δεν θα πληρώσουν για τη συμμετοχή τους στους Αγώνες, τα έξοδα των οποίων θα αναλάβει το κράτος".

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Πέτρος Ευθυμίου αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία που δείχνει το Υπουργείο στους συμπολίτες μας και στα νέα παιδιά με αναπηρίες. Χαρακτηριστικά τόνισε:

"Έχουμε ενισχύσει με το Ν.2817/2000 την ειδική αγωγή και έχουμε βάλει στο Υπουργείο Παιδείας στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής τον ειδικό τομέα της Ειδικής Φυσικής Αγωγής με καθηγητές ειδικά εκπαιδευμένους, ώστε να διευκολύνουν αυτά τα παιδιά στην άθλησή τους". Σημείωσε επίσης ότι "για πρώτη φορά, απ’ ότι νομίζω και θυμάμαι, στην ιστορία της εκπαίδευσης έχουμε εγκαταστήσει με απόφασή μου μια κοινή Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας με το σύνολο αυτών των φορέων, των φορέων των ατόμων με αναπηρίες, έτσι ώστε η χάραξη πολιτικής να μην είναι απλώς υπόθεση του κράτους, να είναι υπόθεση κοινή των ίδιων των ανθρώπων που ξέρουν πάρα πολύ καλά τι ειδικές ανάγκες έχουν και πώς μπορεί η πολιτεία να ανταποκριθεί".

Καταλήγοντας ανακοίνωσε ότι "από εφέτος αρχίζουν καινοτόμοι θεσμοί, όπως είναι τα 22 ΚΔΑΥ – Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης, τα οποία αποτελούν το επιστημονικό εργαλείο για να διευκολυνθούν αυτά τα παιδιά στο σύνολο της ένταξής τους, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι μια πολιτεία κρίνεται από το βαθμό ευαισθησίας που επιδεικνύει στην αντιμετώπιση αυτών των ειδικών κατηγοριών, που πρέπει να διαφυλάσσουμε αυτό που ήδη αναδεικνύουν, την αξιοπρέπειά τους και τη δυνατότητά τους να είναι ισότιμοι πολίτες σε όλα".

Το λόγο πήρε στη συνέχεια η υφυπουργός Παιδείας κα Ελένη Κούρκουλα η οποία αναφέρθηκε στο γενικότερο πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας το οποίο όπως ανέφερε κινείται σε πέντε άξονες που είναι ο Αθλητισμός, ο Πολιτισμός, η Ολυμπιακή Εκεχειρία, ο Κοινωνικός Αποκλεισμός και ο Εθελοντισμός. 

"Τα προϊόντα της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας και της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων θα είναι προϊόντα πάντα μιας καλής συνεργασίας, όπως ήταν έως τώρα για όφελος και της εξυπηρέτησης του στοιχήματος των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και της εξυπηρέτησης μιας κοινωνίας συνειδητών εθελοντών πολιτών, που νομίζω ότι γι’ αυτήν τελικά παλεύουμε όλοι μας", κατέληξε η κα Κούρκουλα.

Αμέσως μετά ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της ΑΘΗΝΑ 2004 κ. Κώστας Πολίτης προέβαλε  Video αναλύοντας το γενικότερο σχεδιασμό της ΟΕΟΑ για το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης.

"Ο σκοπός όλου αυτού του εκπαιδευτικού υλικού, επισήμανε ο κ. Πολίτης, είναι πρώτον να αναπτύξει μια νέα θετική στάση απέναντι στα άτομα με αναπηρία και να συνειδητοποιήσουν οι μικροί μαθητές το δικαίωμα στην αυτόνομη ανάπτυξη και στην ισότιμη συμμετοχή. Έχει επίσης σκοπό να ευαισθητοποιήσει όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στις αξίες του Ολυμπισμού και του Παραολυμπιακού Κινήματος, να ενημερώσει για τις συνθήκες ζωής των παιδιών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον και τέλος, να αναπτύξει τον αθλητισμό τόσο για τα άτομα με αναπηρία, όσο και να γνωρίσει τα Παραολυμπιακά αθλήματα".

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΜΜΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.09.2002 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 538 φορές