Εκτύπωση



Ο.Λ.Μ.Ε.: Προκήρυξη – κάλεσμα στην απεργία
Θεματική ενότητα: Θέσεις

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                       Αθήνα, 3/1/07

 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ

 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 10 ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ!

 

          Συναδέλφισσες, /-οι,

            Στις 10 Γενάρη διεξάγεται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η κρίσιμη συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και συναίνεση της Αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το επόμενο διάστημα (Φλεβάρης – Μάρτης) η ολομέλεια της Βουλής θα προχωρήσει στην ψήφιση των αναθεωρητέων άρθρων.

Το άρθρο 16 κατοχυρώνει τον αποκλειστικά δημόσιο χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπ/σης και γενικότερα – σε νομικό επίπεδο – τη δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, ως υποχρέωση του Κράτους. Με την αναθεώρησή του, που προωθείται, παραχωρούνται νέα πεδία κερδοφορίας στο κεφάλαιο με τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι παραπάνω από βέβαιο - παρά την αποπροσανατολιστική ορολογία των εισηγητών για «μη κερδοσκοπικά, μη κρατικά Πανεπιστήμια» – ότι θα επιβληθούν υψηλά δίδακτρα και θα γιγαντωθούν επομένως οι ταξικοί φραγμοί, αφού θα μπορούν να σπουδάζουν σ’ αυτά μόνο όσοι έχουν αντίστοιχες οικονομικές δυνατότητες.

            Επιπρόσθετα, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, τίθεται ευθέως το ζήτημα της αμφίβολης ποιότητας των σπουδών που θα παρέχουν τα ιδιωτικά αυτά Πανεπιστήμια, αφού ουσιαστικά θα αποτελούν, στη συντριπτική τους πλειονότητα, μεταμφίεση των γνωστών Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών και των ποικιλώνυμων Κολεγίων, οπότε παραμένει μετέωρη και όλη η φιλολογία για τον δήθεν περιορισμό της φοιτητικής μετανάστευσης.

            Η πιο σημαντική όμως ανατροπή και επιδίωξη αφορά την ίδια την δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τις λειτουργίες και τον προσανατολισμό της. Με μοχλό την, κατοχυρωμένη και συνταγματικά, ενιαία αξιολόγηση με βάση τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της αγοράς, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα γίνουν ο καταλύτης για την επιχειρηματική άλωση και την υποταγή των δημόσιων πανεπιστημίων στα άμεσα συμφέροντα και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Πρωτίστως όμως αυτό που συμπυκνώνει η αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι η ριζική αμφισβήτηση της μόρφωσης, ως καθολικού κοινωνικού δικαιώματος με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης συνολικά και σε όλες τις βαθμίδες.

            Το κεντρικό νεοφιλελεύθερο δόγμα, που εμπνέει και την παρούσα συνταγματική αναθεώρηση, δομείται άλλωστε πάνω στην αντίληψη ότι δεν μπορεί να υφίστανται πλέον κοινωνικά δικαιώματα παρά μόνον ατομικές δυνατότητες, που αναδεικνύονται μέσα από τις λειτουργίες της αγοράς.

            Συναδέλφισσες, /-οι,

            Παρά την κορυφαία σημασία που έχει η προωθούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16, ως εκπαιδευτικό κίνημα οφείλουμε να αγωνιστούμε συνολικά κατά της συνταγματικής αναθεώρησης εξαιτίας μιας σειράς σοβαρών ανατροπών, που επιχειρούνται σε βάρος του κόσμου της εργασίας και της κοινωνικής πλειοψηφίας.

            Δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς την αναθεώρηση των άρθρων 103, 104, που αφορούν το δικαίωμα στη σταθερή και εγγυημένη εργασία, με κυρίαρχη πλευρά την κατάργηση της μονιμότητας για τους νεοεισερχόμενους στο δημόσιο  κατά το πρότυπο των ΔΕΚΟ καθώς και μια σειρά συνακόλουθες αρνητικές συνέπειες,  όπως θα είναι η κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων των εργαζόμενων στο δημόσιο. Δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ούτε την αναθεώρηση του άρθρου 24, που αναφέρεται στην προστασία των δασών και των ελεύθερων χώρων, που εκχωρούνται ουσιαστικά στο κατασκευαστικό κεφάλαιο Δεν πρέπει, τέλος, να υποτιμηθεί η αναθεώρηση του άρθρου 100, που οδηγεί σε περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και δημοκρατικών ελευθεριών, που πλήττονται τόσο με την ίδρυση του «Συνταγματικού Δικαστηρίου» ως υπερδικαστηρίου, όσο και με την ενσωμάτωση στο εσωτερικό δίκαιο αντεργατικών κοινοτικών οδηγιών ή και Νατοϊκών αποφάσεων, χωρίς τη σημερινή απαιτούμενη αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία των 3/5 (ερμηνευτική δήλωση άρθρου 28).

            Συναδέλφισσες, /-οι,  

Η εναντίωση στην αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος δεν είναι για το εκπαιδευτικό κίνημα μια μάχη οπισθοφυλακών. Αγωνιζόμαστε προβάλλοντας ένα πλαίσιο θετικών διεκδικήσεων, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και τα συμφέροντα του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας.

Παλεύουμε για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, για τη δημόσια και πραγματικά δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, για καθιέρωση τώρα της υποχρεωτικής 12χρονης εκπαίδευσης στην προοπτική του ενιαίου 12χρονου σχολείου, για την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων και ειδικότερα του Ν.3475 για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενάντια στις απολύσεις.

Παλεύουμε για την ανατροπή της πολιτικής της αέναης λιτότητας με κεντρικό αίτημα τους αξιοπρεπείς μισθούς (1.400 ευρώ καθαρά, κατώτερος μισθός),  για την γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, καθώς και για τη γενναία αύξηση όλων των κοινωνικών δαπανών.

Αγωνιζόμαστε για την προστασία και τη διεύρυνση των κοινωνικών δικαιωμάτων καθώς και των ατομικών, συνδικαλιστικών και πολιτικών ελευθεριών.

Συνάδελφοι, -/ισσες,

            σας καλούμε, με βάση την πρόσφατη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ, να απεργήσετε στις 10 του Γενάρη.

            Σας καλούμε στα Πανεκπαιδευτικά – Παλλαϊκά Συλλαλητήρια που θα πραγματοποιηθούν στις 10 του Γενάρη

            ΑΘΗΝΑ: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ στις 12 το μεσημέρι και μαχητική πορεία στη Βουλή με αγωνιστικές εκδηλώσεις και συναυλία.

            ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΜΑΡΑ, στις 12 το μεσημέρι και μαχητική πορεία στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης.

            Τέλος, σας καλούμε να πυκνώσετε με την παρουσία σας τις νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ (17 – 26/1/07) για τη συνέχιση των αγώνων μας και με το σύνολο των αιτημάτων μας.

 

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

 

ΟΛΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!

 

Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

 

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ – ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!

 

ΟΧΙ ΣΤΗ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ!

 

Από την ΟΛΜΕ



©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Δημοσιεύθηκε την: 08.01.2007 21:30:01
 
Αναγνώσθηκε 804 φορές

Εκτύπωση