Διαφόρων Φορέων


Σχόλιο στο άρθρο: "Κ.Ξανθού, Πρόεδρος ΠΕΑ: Απάντηση σε δημοσίευμα"
Από τον GooGooMac την 23-11-2006 στις 15:36:38


Έχει απαντήσει ο εν λόγω δημοσιογράφος, μέσα από άρθρου του, εδώ και πάαααρα πολύ καιρό, ιδού:    Οι (διαφορετικές) αλήθειες στη σύγκρουση "ασεπιτών" – αναπληρωτών
Όλες οι παράμετροι της κόντρας για τις προσλήψεις
ΤΟΥ ΦΑΝΗ ΚΑΛΑNΤΖΗ «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ» (13-5-2006)  
Μια έντονη σύγκρουση που βιώνουν όσοι ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά πράγματα βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών και τη διαμάχη των δύο βασικών κατηγοριών υποψηφίων για πρόσληψη, των αναπληρωτών και των "ασεπιτών", των υπέρμαχων της προϋπηρεσίας από τη μια και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ από την άλλη. Θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε κάποιες όψεις σήμερα, γνωρίζοντας ότι το πρόβλημα δύσκολα θα επιλυθεί.  
Την αφορμή για τα όσα θα ακολουθήσουν μας την έδωσαν κάποια σημειώματα αναγνωστών, που προστίθενται στην κατά καιρούς επικοινωνία. Είμαστε υποχρεωμένοι να σημειώσουμε ορισμένα πράγματα για την ιστορία, καθώς είναι προφανές ότι σχεδόν όλοι ανακάλυψαν σχετικά πρόσφατα τη στήλη.
Η τελευταία, λοιπόν, και ο γράφων για πολλά χρόνια "συνέδεσαν" το όνομα τους με την υπόθεση των αναπληρωτών, σε "θετική", ας πούμε, κατεύθυνση γι’ αυτούς.
ΤΙ "ΛΕΕΙ" ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Από μια βιαστική ματιά στο αρχείο προκύπτει ένα βιβλίο βασισμένο στα δημοσιεύματα (τα οποία πάλαι ποτέ είχαν αποτελέσει αντικείμενο αντίδρασης από αυτούς που μετείχαν στους παλαιούς διαγωνισμούς, πλούσιο το αρχείο και στην παρακείμενη στήλη της αρθρογραφίας).
Για την ιστορία, επίσης, δεν διστάζουμε να αποκαλύψουμε και ένα άγνωστο "παρασκήνιο", που γνώριζε τότε μόνο ο πρώτος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών (ΠΕΑ), ο Γιάννης Χαλλιορής. Η πρώτη δημόσια δέσμευση (με ολίγον "εκβιασμό") του τότε υπουργού Παιδείας Γεράσιμου Αρσένη για την περίφημη ρύθμιση των 16μηνιτών διατυπώθηκε στον γράφοντα στη διάρκεια εκπομπής ραδιοφωνικού σταθμού. Οι λόγοι που οδήγησαν στη στήριξη των αναπληρωτών και τότε και στην πορεία υπαγορεύονταν από την πραγματικότητα. Άνθρωποι με 40,50,60,70,80,90 (νομίζουμε 94 ήταν το "ρεκόρ") μήνες προϋπηρεσία πάλευαν για μια θέση τρέχοντας στην Αλεξανδρούπολη, στα Κύθηρα κ.λπ.   Η πραγματικότητα αυτή δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα που διαμορφώθηκε στη συνέχεια και αφού ο πρώτος μεγάλος όγκος των εκπαιδευτικών αυτών διορίστηκε (έχοντας την κάθετη, τότε, αντίδραση της ΟΛΜΕ σημειωτέον, μιλώντας στην πράξη).   Ωστόσο, το μονοπάτι έγινε δρόμος, ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων, πιέσεις επί πιέσεων, άλλαξαν εντελώς τα αρχικά δεδομένα, που πιθανόν κάποιοι πολύ παλαιότεροι έβλεπαν να έρχονται.

Το αρχικό παραθυράκι έγινε πόρτα με την καθιέρωση του 25% των μόνιμων διορισμών και μπουκαπόρτα με το 40% που υποσχέθηκε και υλοποίησε, προς τιμήν του (χωρίς να υπολογίζει, ωστόσο το "άλλο", το μακροπρόθεσμο κόστος, αν... υπάρχει) ο σημερινός υφυπουργός κ. Καλός.  
Στο μεταξύ, η "προϋπηρεσία" κατέστη σοβαρότατο κριτήριο γενικότερα σε ότι αφορά τις επιλογές προσωπικού. Η σημερινή πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ένα χάος, ένα "μπάχαλο", μια θλιβερή σύνθεση αλληλοσυγκρουόμενων ρυθμίσεων, νομοθετικών κενών, ρουσφετιών για τη συγκέντρωση του πρώτου... μισού μορίου, "πλαστών" προϋπηρεσιών.

Όποιος ζει τον κόσμο των εκπαιδευτικών τα γνωρίζει όλα αυτά.   Την ίδια ώρα, υπάρχει η έτερη κατηγορία (εννοείται υπάρχει και αυτή που παίζει και από εδώ και από εκεί), των "ασεπιτών", όσων εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός είναι η μόνη αξιοκρατική λύση.
Γόρδιος δεσμός
Τι πιστεύουμε :
α) Δύσκολα θα βρεθεί λύση άμεσα -αν και επιβάλλεται, καθότι το καθεστώς αυτό ούτε... στην Μπανανία-, καθώς απαιτεί σοβαρό πολιτικό κόστος. Προσθέτως, απαιτείται και συμμάζεμα του θεσμικού "μπάχαλου" των ρυθμίσεων, επίσης δύσκολη, νομικά, υπόθεση.
β) Θα μπορούσε να υπάρξει η λύση του γόρδιου δεσμού, είτε μόνο προϋπηρεσία είτε μόνο διαγωνισμός, με τις όποιες ευθύνες αναλογούν στην καθεμία.
γ) Ίσως, η μόνη διέξοδος είναι η σύνθεση. Διαγωνισμός, με σοβαρή μοριοδότηση της ("σοβαρής", πιστοποιημένης, με αδιάβλητους μηχανισμούς) προϋπηρεσίας. Αυτό, σε συνδυασμό με το συμμάζεμα του υπόλοιπου "μπάχαλου" που αφορά το πλέγμα μεταθέσεις - αποσπάσεις εκπαιδευτικών.

Αυτά, για ένα πρόβλημα που βιώνουμε πιο έντονα τα τελευταία εννέα χρόνια (από τον 2525), αλλά έχει παλαιότερη ιστορία...   «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ» (13-5-2006)  


 
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.