/ Συνεντεύξεις


30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ από τον ΝΙΚΟ ΜΑΣΤΟΡΑ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ


Υπάρχουν «πειρατικά» ιδιωτικά σχολεία

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙΕΛΕ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Σχηματάρι Βοιωτίας.
ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ: Και δύσκολα εγκαταλείπεται από τους φίλους του.
ΤΟΝ ΚΟΥΡΑΖΟΥΝ: Οι κουρασμένοι.
ΗΡΕΜΕΙ: Σπάνια.
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Από τους μαθητές του.
ΕΛΠΙΖΕΙ: Ότι το ιστορικό νήμα της γενιάς του θα το συνεχίσουν οι μαθητές του με δικά τους χρώματα
Την πρώτη απεργία έπειτα από 13 χρόνια ηρεμίας στα ιδιωτικά σχολεία οργανώνει την ερχόμενη Δευτέρα το συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών καθηγητών. Η ΟΙΕΛΕ ζητά από το υπουργείο Παιδείας να καταθέσει μια ρύθμιση η οποία, όπως θεωρεί, διασφαλίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς από αυθαίρετες απολύσεις. Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Μιχ. Κουρουτός υποστηρίζει ότι τη Δευτέρα μόνο ορισμένα «πειρατικά» ιδιωτικά σχολεία θα λειτουργήσουν.

ΕΡ.: Απεργία ΟΙΕΛΕ έπειτα από 13 χρόνια. Γιατί;
ΑΠ.: Για αξιοπρέπεια και εργασιακή διασφάλιση.

ΕΡ.: Οι ιδιοκτήτες λένε ότι το κάνετε επειδή έρχονται αρχαιρεσίες. Απάντηση;
ΑΠ.: Οι αναιτίως απολυμένοι συνάδελφοι και όσοι βιώνουν τις αυθαιρεσίες.

ΕΡ.: Δηλώνουν ότι πολλά ιδιωτικά δεν θα απεργήσουν. Τι ξέρουν;
ΑΠ.: Ότι στα «πειρατικά» σχολεία, όπου κυριαρχεί ανασφάλεια, εκβιασμοί και κακοπληρωμές, οι εκπαιδευτικοί δεν θα απεργήσουν.

ΕΡ.: Απειλούν να κατέβουν στους δρόμους με σχολικά λεωφορεία. Εσείς τι «όπλο» θα βγάλετε;
ΑΠ.: Την αγάπη και την υποστήριξη μαθητών-γονιών.

ΕΡ.: Γιατί αντιδρά και η ΟΛΜΕ στη ρύθμιση;
ΑΠ.: Γιατί η λέξη απόλυση χρειάζεται βιωματική ανάγνωση.

ΕΡ.: ΟΛΜΕ - ΟΙΕΛΕ. Άσπονδοι φίλοι;
ΑΠ.: Συναγωνιστές στο κοινό δράμα για αναβάθμιση του σχολείου.

ΕΡ.: Ιδιωτικοί - δημόσιοι καθηγητές. Διαφορά;
ΑΠ.: Έντονη εργασιακή ανασφάλεια.

ΕΡ.: Τα ιδιωτικά ή τα δημόσια σχολεία είναι καλύτερα;
ΑΠ.: Οι συγκρίσεις ευτυχούν όταν μετατρέπονται σε προκλήσεις.

ΕΡ.: Αν μπορούσατε, θα πηγαίνατε σε δημόσιο;
ΑΠ.: Μπορούσα κάποτε και δεν πήγα. Το σχολείο μου παρείχε σωστές συνθήκες εργασίας.

ΕΡ.: Κακοπληρωμένοι οι ιδιωτικοί καθηγητές;
ΑΠ.: Στα «πειρατικά» ιδιωτικά και όπου οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου αδρανούν.

ΕΡ.: Αν περάσει η ρύθμιση, τα ιδιωτικά θα γίνουν ιδιότυπα δημόσια;
ΑΠ.: Κερδισμένη θα βγει η εκπαίδευση.

ΕΡ.: Τότε γιατί αντιδρούν έντονα οι ιδιοκτήτες;
ΑΠ.: Όσοι αντιδρούν θέλουν σχολεία-επιχειρήσεις και αποβλέπουν στο οικονομικό όφελος.

ΕΡ.: Τη Δευτέρα θα μαζέψετε πολύ κόσμο στη Μητροπόλεως;
ΑΠ.: 13 χρόνια μετά, πολλοί έχουμε να πούμε πολλά.

ΕΡ.: Είναι σωστό να μην μπορεί να απολυθεί ο κακός καθηγητής;
ΑΠ.: Ο κακός ναι, ο καλός είναι άδικο.

ΕΡ.: Μεταπήδηση από το ιδιωτικό σε δημόσιο χωρίς διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Δίκαιο;
ΑΠ.: Άδικο για όσους δεν ξέρουν, δίκαιο για όσους έχουν να προσφέρουν πολλά στη δημόσια εκπαίδευση.

ΕΡ.: Τελευταία όλο και περισσότερα ιδιωτικά σχολεία ιδρύονται στην περιφέρεια. Γιατί;
ΑΠ.: «Φυτρώνουν» όπου υπάρχει οικονομική ευχέρεια και προβλήματα στα δημόσια.

ΕΡ.: Πέτρος Ευθυμίου;
ΑΠ.: Δίνει εξετάσεις απέναντι στην ιστορία του. Ελπίζουμε η τελική αξιολόγηση να είναι θετική.

ΕΡ.: Τελικά, Δημόσια Δωρεάν Παιδεία έχουμε;
ΑΠ.: Είχαμε, στο... κρυφό σχολειό!

ΕΡ.: Ο συνδικαλισμός στον ιδιωτικό χώρο είναι δυσκολότερος από τον δημόσιο;
ΑΠ.: Υπάρχει η ρώσικη ρουλέτα κι άλλα παιχνίδια...

ΕΡ.: Αν δεν περάσει η ρύθμιση πάτε για απεργία διαρκείας;
ΑΠ.: Οι συνάδελφοι θα απαντήσουν μέσα από συναινετικές διαδικασίες.

ΕΡ.: Αν όμως περάσει και κλείσουν τα σχολεία οι ιδιοκτήτες;
ΑΠ.: Μα ήδη ορισμένοι τα πάνε για κλείσιμο με τη συμπεριφορά τους.

ΕΡ.: Οι οικογένειες που πληρώνουν εκατομμύρια για δίδακτρα τι φταίνε;
ΑΠ.: Οι οικογένειες είναι με τους δασκάλους γιατί ξέρουν ότι διασφαλισμένοι εκπαιδευτικοί σημαίνει πιο σίγουρο μέλλον για τα παιδιά τους.

ΕΡ.: Οι ιδιοκτήτες λένε ότι οι απολύσεις είναι ελάχιστες. Εσείς;
ΑΠ.: Είναι πολύ περισσότερες από όσες παραδέχονται ­ και συνήθως απολύονται οι καλύτεροι γιατί έχουν γνώμη.

ΕΡ.: 4 χρόνια πρόεδρος ΟΙΕΛΕ. Δίδαγμα;
ΑΠ.: Δεν αλλάζω με τίποτα τον αγώνα για καλύτερη εκπαίδευση.


ΤΑ ΝΕΑ, 23-11-2001, Σελ.: N56, Κωδικός άρθρου: A17200N561
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17200&m=N56&aa=1