/ Συνεντεύξεις


30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ από τον Νίκο Μάστορα
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΑΛΑΧΙΩΤΗΣ


Καμία αλλαγή στο εξεταστικό μέχρι το 2004

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Σε άλλα χρόνια.
ΔΕΝ ΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ: Να ακούει υπομονετικά.
ΑΝΑΠΟΛΕΙ: Την επικοινωνία με τους φοιτητές του.
ΑΓΑΝΑΚΤΕΙ: Με τη ραθυμία γενικώς.
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Γηράσκει ει διδασκόμενος.
ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ: Περισσότερη αυτογνωσία.

Η είσοδος σπουδαστών στα ΤΕΙ με εξαιρετικά χαμηλούς βαθμούς ανήκει στο παρελθόν του συστήματος των Δεσμών, λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταμάτης Αλαχιώτης. Και ανακοινώνει ότι τα νέα σχολικά βιβλία που ετοιμάζονται ­ και τα περισσότερα θα κυκλοφορήσουν από το 2003 ­ δεν θα έχουν καμιά σχέση με την «ξερή» γλώσσα των παλιών. Τονίζει επίσης ότι μέχρι το 2004 δεν θα γίνει καμία νέα αλλαγή στο εξεταστικό.

ΕΡ.: Εισαγωγή σε ΤΕΙ με βαθμό 6,3. Το άκρον άωτον της... ανωτατοποίησης;
ΑΠ.: Αυτό ανήκει πια στο παρελθόν του συστήματος των Δεσμών.

ΕΡ.: Αξιολόγηση Πανεπιστημίων. Αργήσαμε;
ΑΠ.: Όλα χρειάζονται ωρίμανση και απαιτούν το πλήρωμα του χρόνου.

ΕΡ.: Πότε θα ξεκινήσει;
ΑΠ.: Μερικά ΑΕΙ έχουν ήδη αυτοβούλως αξιολογηθεί. Έπεται γενίκευση.

ΕΡ.: Κοινά πτυχία ελληνικών - ευρωπαϊκών ΑΕΙ;
ΑΠ.: Η Ελλάδα είναι Ευρώπη, αλλά συνεργασία και σύγκλιση υπό προϋποθέσεις.

ΕΡ.: Για ιδιωτικά πανεπιστήμια υπάρχει χώρος;
ΑΠ.: Όλος ο χώρος υπερκαλύπτεται από τα δημόσια.

ΕΡ.: Από το τιμόνι του Πανεπιστημίου Πάτρας στο τιμόνι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου...
ΑΠ.: Ο έμπειρος οδηγός δεν φοβάται κακοτοπιές.

ΕΡ.: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών. Τι είναι;
ΑΠ.: Η απόκτηση ολοκληρωμένης γνώσης και όχι αποσπασματικής.

ΕΡ.: Νέα βιβλία. Θα ξεπεράσουν την «ξερή» γλώσσα των παλιών;
ΑΠ.: Αυτός είναι ο στόχος μας.

ΕΡ.: Πότε θα είναι έτοιμα;
ΑΠ.: Μερικά ίσως από την επόμενη χρονιά, τα περισσότερα από το 2003.

ΕΡ.: Ξεκινάει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Τι θα γίνει με όσους κρίνονται ανεπαρκείς;
ΑΠ.: Θα βοηθηθούν για να προχωρήσουν.

ΕΡ.: Θα επαναληφθεί ο περυσινός «πληθωρισμός αριστούχων»;
ΑΠ.: Αριστούχους η άριστους; Μας ενδιαφέρουν οι δεύτεροι και πρέπει να είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, λόγω των προσαρμοστικών αλλαγών που έγιναν στο εξεταστικό.

ΕΡ.: Αλλαγή στο εξεταστικό τα επόμενα χρόνια;
ΑΠ.: Καμία αλλαγή μέχρι το 2004.

ΕΡ.: «Ελεύθερες ζώνες» πιλοτικά στα σχολεία. Τι είναι;
ΑΠ.: Δημιουργική και με πρωτοβουλία δραστηριότητα μαθητών και εκπαιδευτικών σε 200 σχολεία.

ΕΡ.: Είστε καθηγητής Γενετικής. Από τι αποτελείται το DΝΑ της... Παιδείας;
ΑΠ.: Από τις 4 «βάσεις»: της γνώσης, των αξιών, των στάσεων και των δεξιοτήτων.

ΕΡ.: Σε λίγο, για κάθε απόφοιτο θα αναλογεί και μια θέση στα ΑΕΙ;
ΑΠ.: Η αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της χώρας έχει πάντα μεγάλο νόημα.

ΕΡ.: Δίδακτρα;
ΑΠ.: Πιστεύω στη δωρεάν Παιδεία για όλους.

ΕΡ.: Γεύμα με τον κ. Π. Ευθυμίου. Τι του λέτε;
ΑΠ.: Να έχει πάντα το ίδιο κέφι και μεράκι για τα εκπαιδευτικά θέματα.

ΕΡ.: Γερ. Αρσένης;
ΑΠ.: Άσκησε με τόλμη την πολιτική του.

ΕΡ.: Αν είχατε δυνατότητα να κάνετε μία και μόνη αλλαγή στην Παιδεία, ποια θα ήταν;
ΑΠ.: Αυτό που ήδη επιχειρείται: καθολική ποιοτική βελτίωσή της.

ΕΡ.: Ποιοι θα είναι οι αναλφάβητοι του αύριο;
ΑΠ.: Οι πάσχοντες από ηλεκτρονικό αναλφαβητισμό.

ΕΡ.: Πληροφορική στην Παιδεία. Μήπως την υπερεκτιμάμε;
ΑΠ.: Αδήριτη ανάγκη της εποχής.

ΕΡ.: Κάθε χρόνο χιλιάδες Ελληνόπουλα «χάνονται» από το σχολείο και στη θέση τους έρχονται παιδιά μεταναστών. Πού οδηγούμαστε;
ΑΠ.: Στην ομορφιά της ποικιλότητας και στον κοινωνικό πλούτο της χώρας.

ΕΡ.: Δεύτερη ευκαιρία;
ΑΠ.: Είναι πιο απλόχερη από την πρώτη και έπρεπε να δοθεί, ιδιαίτερα επειδή αφορά νέους.

ΕΡ.: Εκπαίδευση εξ αποστάσεως;
ΑΠ.: Μάλλον η σύγχρονη κοινωνική ανάγκη και μόνο ως συμπληρωματική διαδικασία.

ΕΡ.: Διά βίου μάθηση;
ΑΠ.: Αναγκαίο «κακό» στην εποχή της γνώσης και της πληροφορίας.

ΕΡ.: Μετά την οικονομική ένωση και εκπαιδευτική «ΟΝΕ»;
ΑΠ.: Ναι στην εκπαιδευτική συνεργασία των χωρών της Ε.Ε., όχι στην ισοπεδωτική εξίσωση.

 

ΤΑ ΝΕΑ, 28-08-2001, Σελ.: N10, Κωδικός άρθρου: A17126N101
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17126&m=N10&aa=1