/ Συνεντεύξεις |
|
30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ από τον Νίκο Μάστορα
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΑΛΑΧΙΩΤΗΣ
Καμία αλλαγή στο εξεταστικό μέχρι το 2004
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Σε άλλα χρόνια.
ΔΕΝ ΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ: Να ακούει υπομονετικά.
ΑΝΑΠΟΛΕΙ: Την επικοινωνία με τους φοιτητές του.
ΑΓΑΝΑΚΤΕΙ: Με τη ραθυμία γενικώς.
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Γηράσκει ει διδασκόμενος.
ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ: Περισσότερη αυτογνωσία.
Η είσοδος σπουδαστών στα ΤΕΙ με εξαιρετικά χαμηλούς βαθμούς ανήκει
στο παρελθόν του συστήματος των Δεσμών, λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταμάτης Αλαχιώτης. Και ανακοινώνει ότι τα νέα
σχολικά βιβλία που ετοιμάζονται και τα περισσότερα θα κυκλοφορήσουν
από το 2003 δεν θα έχουν καμιά σχέση με την «ξερή» γλώσσα των
παλιών. Τονίζει επίσης ότι μέχρι το 2004 δεν θα γίνει καμία νέα αλλαγή στο
εξεταστικό.
ΕΡ.: Εισαγωγή σε ΤΕΙ με βαθμό 6,3. Το άκρον άωτον της...
ανωτατοποίησης;
ΑΠ.: Αυτό ανήκει πια στο παρελθόν του συστήματος των Δεσμών.
ΕΡ.: Αξιολόγηση Πανεπιστημίων. Αργήσαμε;
ΑΠ.: Όλα χρειάζονται ωρίμανση και απαιτούν το πλήρωμα του
χρόνου.
ΕΡ.: Πότε θα ξεκινήσει;
ΑΠ.: Μερικά ΑΕΙ έχουν ήδη αυτοβούλως αξιολογηθεί. Έπεται
γενίκευση.
ΕΡ.: Κοινά πτυχία ελληνικών - ευρωπαϊκών ΑΕΙ;
ΑΠ.: Η Ελλάδα είναι Ευρώπη, αλλά συνεργασία και σύγκλιση υπό
προϋποθέσεις.
ΕΡ.: Για ιδιωτικά πανεπιστήμια υπάρχει χώρος;
ΑΠ.: Όλος ο χώρος υπερκαλύπτεται από τα δημόσια.
ΕΡ.: Από το τιμόνι του Πανεπιστημίου Πάτρας στο τιμόνι του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου...
ΑΠ.: Ο έμπειρος οδηγός δεν φοβάται κακοτοπιές.
ΕΡ.: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών. Τι είναι;
ΑΠ.: Η απόκτηση ολοκληρωμένης γνώσης και όχι αποσπασματικής.
ΕΡ.: Νέα βιβλία. Θα ξεπεράσουν την «ξερή» γλώσσα των παλιών;
ΑΠ.: Αυτός είναι ο στόχος μας.
ΕΡ.: Πότε θα είναι έτοιμα;
ΑΠ.: Μερικά ίσως από την επόμενη χρονιά, τα περισσότερα από το
2003.
ΕΡ.: Ξεκινάει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Τι θα γίνει με όσους
κρίνονται ανεπαρκείς;
ΑΠ.: Θα βοηθηθούν για να προχωρήσουν.
ΕΡ.: Θα επαναληφθεί ο περυσινός «πληθωρισμός αριστούχων»;
ΑΠ.: Αριστούχους η άριστους; Μας ενδιαφέρουν οι δεύτεροι και
πρέπει να είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, λόγω των προσαρμοστικών αλλαγών
που έγιναν στο εξεταστικό.
ΕΡ.: Αλλαγή στο εξεταστικό τα επόμενα χρόνια;
ΑΠ.: Καμία αλλαγή μέχρι το 2004.
ΕΡ.: «Ελεύθερες ζώνες» πιλοτικά στα σχολεία. Τι είναι;
ΑΠ.: Δημιουργική και με πρωτοβουλία δραστηριότητα μαθητών και
εκπαιδευτικών σε 200 σχολεία.
ΕΡ.: Είστε καθηγητής Γενετικής. Από τι αποτελείται το DΝΑ της...
Παιδείας;
ΑΠ.: Από τις 4 «βάσεις»: της γνώσης, των αξιών, των στάσεων και
των δεξιοτήτων.
ΕΡ.: Σε λίγο, για κάθε απόφοιτο θα αναλογεί και μια θέση στα
ΑΕΙ;
ΑΠ.: Η αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της χώρας έχει πάντα
μεγάλο νόημα.
ΕΡ.: Δίδακτρα;
ΑΠ.: Πιστεύω στη δωρεάν Παιδεία για όλους.
ΕΡ.: Γεύμα με τον κ. Π. Ευθυμίου. Τι του λέτε;
ΑΠ.: Να έχει πάντα το ίδιο κέφι και μεράκι για τα εκπαιδευτικά
θέματα.
ΕΡ.: Γερ. Αρσένης;
ΑΠ.: Άσκησε με τόλμη την πολιτική του.
ΕΡ.: Αν είχατε δυνατότητα να κάνετε μία και μόνη αλλαγή στην
Παιδεία, ποια θα ήταν;
ΑΠ.: Αυτό που ήδη επιχειρείται: καθολική ποιοτική βελτίωσή της.
ΕΡ.: Ποιοι θα είναι οι αναλφάβητοι του αύριο;
ΑΠ.: Οι πάσχοντες από ηλεκτρονικό αναλφαβητισμό.
ΕΡ.: Πληροφορική στην Παιδεία. Μήπως την υπερεκτιμάμε;
ΑΠ.: Αδήριτη ανάγκη της εποχής.
ΕΡ.: Κάθε χρόνο χιλιάδες Ελληνόπουλα «χάνονται» από το σχολείο
και στη θέση τους έρχονται παιδιά μεταναστών. Πού οδηγούμαστε;
ΑΠ.: Στην ομορφιά της ποικιλότητας και στον κοινωνικό πλούτο της
χώρας.
ΕΡ.: Δεύτερη ευκαιρία;
ΑΠ.: Είναι πιο απλόχερη από την πρώτη και έπρεπε να δοθεί,
ιδιαίτερα επειδή αφορά νέους.
ΕΡ.: Εκπαίδευση εξ αποστάσεως;
ΑΠ.: Μάλλον η σύγχρονη κοινωνική ανάγκη και μόνο ως
συμπληρωματική διαδικασία.
ΕΡ.: Διά βίου μάθηση;
ΑΠ.: Αναγκαίο «κακό» στην εποχή της γνώσης και της πληροφορίας.
ΕΡ.: Μετά την οικονομική ένωση και εκπαιδευτική «ΟΝΕ»;
ΑΠ.: Ναι στην εκπαιδευτική συνεργασία των χωρών της Ε.Ε., όχι
στην ισοπεδωτική εξίσωση.
ΤΑ ΝΕΑ, 28-08-2001,
Σελ.: N10, Κωδικός άρθρου: A17126N101
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17126&m=N10&aa=1