/ Συνεντεύξεις


ρ/σ PROFIT

Συνέντευξη του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΑΡΣΕΝΗ στον Δημήτρη Κωνσταντάρα

ΔΚ. Μπορεί να πάρουμε μια απόφαση που να οδηγεί σε κάτι καλύτερο ή χειρότερο. Παρόλα αυτά όταν γυρίζουμε, σε κάτι που εφαρμοζόταν και άλλαξε, είναι μια επιστροφή στο παρελθόν ή όχι;
ΓΑ. Έτσι είναι. Και ο ίδιος ο κ. Πετσάλνικος δεν πάει μια εβδομάδα, που είχε ερωτηθεί για το θέμα των ανεξεταστέων, είχε αποκλείσει αυτή την πρόταση. Γιατί πανηγυρικά ο κ. Ευθυμίου, πέρυσι είχε πει ότι «μεταβατική ρύθμιση θα ίσχυε μόνο πέρυσι». Και ότι από φέτος θα λειτουργήσει κανονικά το σύστημα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Δηλαδή δεν θα υπάρχει ο θεσμός των ανεξεταστέων. Χωρίς καμία αμφιβολία υπάρχει μια επαναχώρηση και αυτό είναι ένα σοβαρό χτύπημα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αλλά, ακόμα πιο σημαντικό, πιστεύω ότι είναι ένα σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία της κυβέρνησης. Διότι αυτό σηματοδοτεί προς τα έξω ότι η κυβέρνηση ενδίδει σε πιέσεις και αναιρεί το ίδιο της το έργο.

ΔΚ. Κατεβάζουν τον πήχη για να διευκολυνθούν τα παιδιά. Αυτό μπορεί να είναι οπισθοχώρηση αλλά μπορεί να είναι και ένα φιλολαϊκό μέτρο.
ΓΑ. Όχι δεν λέγεται φιλολαϊκό. Αυτό λέγεται μέτρο που είναι εις βάρος των παιδιών. Υποχρέωση της πολιτείας δεν είναι να προβιβάζει τα παιδιά, υποχρέωση της πολιτείας είναι να μορφώνει τα παιδιά. Και είναι μεγάλη παραπλάνηση να δημιουργούμε ψευδαισθήσεις στα παιδιά ότι με ψευτοεξετάσεις θα προαχθούν χωρίς να έχουν την υποδομή. Αυτό που έπρεπε να είχε γίνει την περασμένη σχολική χρονιά ήταν να λειτουργήσουν άλλοι θεσμοί της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έχουν ατονήσει. Δηλαδή, η ενισχυτική διδασκαλία, μέσα στο σχολείο, να βοηθήσουν τα παιδιά κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

ΔΚ. Αυτό είναι κάτι που έχει ατονήσει;
ΓΑ. Έχει υπονομευθεί. Όπως δεν προχώρησε το θέμα της αναβάθμισης, των σχολείων. Έχουμε σχολεία τα οποία έχουν μια κακή επίδοση.

ΔΚ. Γιατί, για να χτυπήσουν την προηγούμενη εκπαιδευτική πολιτική; Τον Αρσένη ή επειδή υπάρχει μια λογική;
ΓΑ. Να το δείτε από άλλη πλευρά. Να το δείτε με την επαναφορά των ανεξεταστέων πάνω σε μια μόνιμη βάση. Ποιοί ωφελούνται; Πρώτα από όλα τα φροντιστήρια τα οποία πίεζαν και πιέζουν. Ωφελούνται αυτοί που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Και νομίζω ότι το έχουν ζητήσει οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών. Διότι, μέσα από την αξιολόγηση των μαθητών, που ουσιαστικά καταργείται με τον θεσμό των ανεξεταστέων, αξιολογούνται και τα σχολεία και οι τάξεις και οι εκπαιδευτικοί. Άλλωστε, το υπουργείο είχε δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν θα επανέλθει ο θεσμός. Φαντάζομαι ότι η κυβέρνηση αισθάνθηκε ότι έχει πιέσεις από συγκεκριμένες οργανωμένες μειοψηφίες και συντεχνίες και υποχώρησε.

ΔΚ. Δεν το θεωρείτε όμως φιλολαϊκό;
ΓΑ. Υπάρχει μια διαφορά φιλολαϊκού μέτρου και λαϊκίστικου. Όταν παίρνεις ένα μέτρο για τον λαό, εγώ πιστεύω ότι είναι καλό μέτρο. Όταν παίρνεις ένα μέτρο όμως για να χαϊδέψεις τον κόσμο και να τον κοροϊδέψεις, αυτό είναι λαϊκιστικό μέτρο. Είναι μέτρο κακό.

ΔΚ. Άρα αυτή η ανοικτή ατζέντα που αναφέρθηκε στη δήλωση σας, τι γίνεται, που πάει;
ΓΑ. Ας πάρουμε τον χώρο της υγείας. Επιχειρείται από την κυβέρνηση - και σωστά επιχειρείται - μια μεταρρύθμιση. Εάν περάσει στον χώρο της υγείας το μήνυμα ότι αυτά που εξαγγέλλει η κυβέρνηση θα μπορούν να αναιρεθούν κάτω από πιέσεις, νομίζω μεταρρύθμιση δεν θα μπορέσει να γίνει.

ΔΚ. Υπάρχει όμως, μια τάση της κυβέρνησης που αισθάνθηκε πολύ πιεσμένη από ορισμένα πράγματα, ενόψει και του συνεδρίου που για να προχωρήσει κάποιων οξειών γωνιών, για να μπει στην καινούργια σεζόν λιγότερο πιεσμένη.
ΓΑ. Το κυβερνητικό έργο δεν μπορεί να είναι θύμα στο βωμό του συνεδρίου. Ο κόσμος ψήφισε το ΠΑΣΟΚ για να έχει μια κυβέρνηση μεταρρυθμίσεων και τομών όχι μια κυβέρνηση εκπτώσεων.

../..

Πηγή: http://www.garsenis.gr/files/interv/inws01-08-2001b.htm