/ Συνεντεύξεις


30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΝΙΕΡΗΣ

Η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ έγινε πολύ βιαστικά

ΝΕΟΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στην Ερμούπολη Σύρου
ΑΓΑΠΑ: Τους ανθρώπους, τα ταξίδια, τη θάλασσα
ΕΛΠΙΖΕΙ: Ότι θα βρεθεί λύση και στα πιο δύσκολα προβλήματα
ΘΑ ΚΑΛΟΥΣΕ ΣΕ ΓΕΥΜΑ: Τους καλούς του φίλους
ΔΙΑΒΑΖΕΙ: Ιστορικά και λογοτεχνικά βιβλία
ΦΟΒΑΤΑΙ: Τους κακούς, μοχθηρούς και διπρόσωπους ανθρώπους

Είναι νησιώτης και η θάλασσα τον κερδίζει πάντα κοντά της. Αν και τα νέα του καθήκοντα, «πλοίαρχος» στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, θα του στερήσουν πολύτιμο ελεύθερο χρόνο. Στόχος του να φτάσει το Ίδρυμα στα καλύτερα της Ευρώπης. Η πρόσφατη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ έγινε βιαστικά και κατ' αυτόν η αξιολόγηση θα έπρεπε να προηγηθεί, ενώ περιμένει από τον υπουργό Παιδείας βαθύτερες τομές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

ΕΡ.: Πρύτανης από αντιπρύτανης. Έχει διαφορά;
ΑΠ.: Ναι, όση ο πλοίαρχος από τον αντιπλοίαρχο.

ΕΡ.: Αρχική σας προτεραιότητα;
ΑΠ.: Η επίλυση των πιο πιεστικών προβλημάτων του Πανεπιστημίου.

ΕΡ.: Πρυτανικές εκλογές: ομοιότητα με τις πολιτικές υπάρχει;
ΑΠ.: Στο σημείο των ζυμώσεων. Προσωπικά, προσπάθησα να τις κρατήσω μακριά από κομματικά και «πολιτικές» υποσχέσεις.

ΕΡ.: Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ;
ΑΠ.: Έγινε πολύ βιαστικά. Συμφωνώ με την αξιολόγηση του αντικειμένου, του προγράμματος σπουδών, των υποδομών και του προσωπικού των ΤΕΙ.

ΕΡ.: Ελέχθη ότι οι λόγοι αντίδρασης των ΑΕΙ είναι «συντεχνιακοί»...
ΑΠ.: Λάθος. Όταν λέμε ότι η Παιδεία είναι το μέλλον της χώρας, η «συντεχνιακή» είναι πολύ επιπόλαιη.

ΕΡ.: Παραιτήσεις πρυτάνεων.
ΑΠ.: Σωστή και υπεύθυνη αντίδραση διαμαρτυρίας σε πράξεις που μειώνουν το κύρος των Πανεπιστημίων.

ΕΡ.: Καταλήψεις φοιτητών;
ΑΠ.: Θα έπρεπε να λέγεται αποχή, όχι κατάληψη.

ΕΡ.: Εσείς θα το τολμούσατε;
ΑΠ.: Ναι, την οργανωμένη αποχή από τα μαθήματα την έχω τολμήσει στα φοιτητικά μου χρόνια.

ΕΡ.: Αξιολόγηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
ΑΠ.: Είναι χρήσιμη. Όμως δεν θα πρέπει να είναι ούτε ομοιόμορφη ούτε αυτόματη.

ΕΡ.: Τι έχει να φοβηθεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο από μία ανωτατοποιημένη σχολή λογιστών ΤΕΙ:
ΑΠ.: Τίποτα.

ΕΡ.: Ευρωπαϊκές συμφωνίες Μπολόνιας - Πράγας. Πού οδηγούν;
ΑΠ.: Κατ' αρχήν στη μείωση του κόστους εκπαίδευσης των κρατών. Προς το παρόν πάντως οδηγούν λίγο ή πολύ στο άγνωστο.

ΕΡ.: Μπορεί η Ελλάδα να εναρμονιστεί με τα ξένα εκπαιδευτικά συστήματα;
ΑΠ.: Βεβαίως. Χρειάζονται όμως γενναίες αποφάσεις με βάθος χρόνου και την καθολική συναίνεση, ώστε να δημιουργηθεί κλίμα σταθερότητας.

ΕΡ.: Τι θα λέγατε στον κ. Πέτρο Ευθυμίου;
ΑΠ.: Να τολμήσει βαθύτερες τομές, τουλάχιστον να τις διατυπώσει. Έχει ιδέες και αναλυτική σκέψη.

ΕΡ.: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;
ΑΠ.: Η αύξηση των γενικότερων γνώσεων, μέσω της κατάργησης των τεσσάρων μαθημάτων, θεωρώ ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις.

ΕΡ.: Οι δαπάνες για την Παιδεία επαρκούν;
ΑΠ.: Σίγουρα όχι. Είμαστε από τις τελευταίες χώρες στον κατάλογο δαπανών για την Παιδεία στην Ευρώπη.

ΕΡ.: Δίδακτρα στις μεταπτυχιακές σπουδές;
ΑΠ.: Κάθε Πανεπιστήμιο πρέπει να αφεθεί ελεύθερο να αποφασίζει τα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, που είναι τελείως διαφορετικές από τις προπτυχιακές.

ΕΡ.: Ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Ναι, υπό προϋποθέσεις: εποπτεία από το υπουργείο Παιδείας, ίδιοι ακαδημαϊκοί όροι με τα δημόσια, και να είναι «μη κερδοσκοπικοί» οργανισμοί.

ΕΡ.: Υπάρχουν «ειδικότητες της ανεργίας»;
ΑΠ.: Οπωσδήποτε ναι. Είναι αποτέλεσμα έλλειψης μακρόπνοου σχεδιασμού.

ΕΡ.: Τι λέτε σε έναν πτυχιούχο που κατέληξε οδηγός ταξί;
ΑΠ.: Να σκεφθεί σοβαρά τη διά βίου εκπαίδευση. Πάντως η δουλειά δεν είναι ντροπή.

ΕΡ.: Τι απειλεί την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Η κακώς εννοούμενη «πολιτικοποίηση», το αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο και η αδυναμία των παραγόντων να αντιληφθούν τις ιδιαιτερότητες των Πανεπιστημίων.
 

ΤΑ ΝΕΑ, 10-07-2001, Σελ.: N12, Κωδικός άρθρου: A17085N121
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17085&m=N12&aa=1