/ Συνεντεύξεις |
|
30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΑΝΟΣ
Ήλθε η ώρα της αξιολόγησης πανεπιστημίων
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΚΑΤΣΑ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στη Μεσσήνη Μεσσηνίας
ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ: Όπως όλοι οι Έλληνες
ΗΡΕΜΕΙ: Όταν είναι μόνος του
ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ: Το διάβασμα
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Απ' όλα κι όλους
ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Της Πολιτικής Οικονομίας
Δεν θεωρεί ότι έχει μεγάλη έκταση
το κύκλωμα υποκλοπής θεμάτων των εξετάσεων του ΔΙΚΑΤΣΑ για ισοτίμηση διπλωμάτων
ιατρών που σπούδασαν στις Ανατολικές χώρες, που εξαρθρώθηκε πρόσφατα, ο
πρόεδρος του ιδρύματος καθηγητής κ. Θ. Λιανός, ωστόσο πιστεύει ότι υπάρχει
πιθανότητα να ασκούν σήμερα την ιατρική λίγοι γιατροί που πήραν με αυτόν
τον τρόπο την «άδειά» τους...
Ο κ. Θ. Λιανός τοποθετείται υπέρ
των ιδιωτικών ΑΕΙ και της κατάργησης της δωρεάν Παιδείας για τους «έχοντες»
αλλά με ενίσχυση για τους «μη έχοντες».
ΕΡ.: Κύκλωμα με πομπούς που υπέκλεπτε
θέματα. Πιστεύετε ότι έχει μεγάλη έκταση η απάτη;
ΑΠ.: Πιστεύω πως όχι.
ΕΡ.: Υπάρχει πιθανότητα να έχουμε
γιατρούς που πήραν έτσι τα πτυχία τους;
ΑΠ.: Ασφαλώς ναι, αλλά μάλλον είναι
λίγοι.
ΕΡ.: Γιατί άλλαξε πρόσφατα ο τρόπος
διεξαγωγής των εξετάσεων ισοτίμησης τίτλων;
ΑΠ.: Για να εξασφαλιστεί απολύτως
το αδιάβλητο των εξετάσεων.
ΕΡ.: Γιατί αντιδρούν ορισμένοι γιατροί
στην αλλαγή;
ΑΠ.: Υφίστανται απώλειες.
ΕΡ.: Είναι αδιάβλητο πλέον το σύστημα;
ΑΠ.: Νομίζω πως ναι.
ΕΡ.: Σπουδές ιατρικής σε Ανατολικές
χώρες. Υπάρχουν σήμερα ενδείξεις για κακή ποιότητα σπουδών;
ΑΠ.: Πολλές...
ΕΡ.: Παλιότερα συνελήφθησαν καθηγητές
στη Βουλγαρία για χρηματισμό από Έλληνες φοιτητές προκειμένου να πάρουν
πτυχία. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει;
ΑΠ.: Δεν το ξέρω, αλλά δεν το νομίζω.
ΕΡ.: Κάθε χρόνο εκατοντάδες φοιτητές
ιατρικής από Ανατολικές χώρες ζητούν ισοτιμίες. Προκαλούν πληθωρισμό στο
ιατρικό επάγγελμα;
ΑΠ.: Έτσι δείχνουν τα στατιστικά
στοιχεία.
ΕΡ.: Τι πρέπει να γίνει;
ΑΠ.: Δεν απαντάται αυτή η ερώτηση
με λίγα λόγια.
ΕΡ.: Ενδιαφερόμενοι διαμαρτύρονται
για μεγάλες καθυστερήσεις στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Τι φταίει;
ΑΠ.: Ο τρομακτικός φόρτος εργασίας.
Για το 2001 έχουμε δεχθεί 14.000 αιτήσεις έως σήμερα!
ΕΡ.: Οι υπάλληλοι πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν
ότι δεν επαρκούν. Γιατί δεν προσλαμβάνονται κι άλλοι;
ΑΠ.: Υπάρχουν νομικά προβλήματα.
ΕΡ.: Επαγγελματικά δικαιώματα-ακαδημαϊκή
αναγνώριση πτυχίου. Διαφορά;
ΑΠ.: Σημαντική.
ΕΡ.: Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών
που συνεργάζονται με ξένα ΑΕΙ. Οιονεί πανεπιστήμια από την «πίσω πόρτα»;
ΑΠ.: Όχι, αλλά η κατάσταση είναι
επικίνδυνη.
ΕΡ.: Τα ξένα πανεπιστήμια αρχικά
αρνιούνταν να στείλουν στοιχεία αν οι σπουδές έγιναν στην Ελλάδα ή στο
εξωτερικό. Ξεπεράστηκε το ζήτημα;
ΑΠ.: Με τη Μ. Βρετανία ναι, με τη
Γαλλία όχι.
ΕΡ.: Ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Καλή ιδέα.
ΕΡ.: Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ. Συντεχνιακοί
ή ουσιαστικοί οι λόγοι αντίδρασης των ΑΕΙ;
ΑΠ.: Και τα δύο.
ΕΡ.: Αξιολόγηση πανεπιστημίων;
ΑΠ.: Αναγκαία. Ήλθε η ώρα της.
ΕΡ.: Γεύμα με τον κ. Π. Ευθυμίου.
Τι του επισημάνατε ως μείζον ζήτημα;
ΑΠ.: Την ποιότητα του κρασιού.
ΕΡ.: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;
ΑΠ.: Είχε θετικές συνέπειες.
ΕΡ.: Αν είχατε δυνατότητα να κάνετε
μία μόνο αλλαγή στην Παιδεία, ποια θα ήταν;
ΑΠ.: Συσχέτιση αμοιβών των δασκάλων
και καθηγητών με την απόδοσή τους.
ΕΡ.: Λέγεται ότι στις συγκλήτους
των ΑΕΙ γίνονται περισσότερες «ίντριγκες» από τις συνόδους των εκκλησιών.
Τι λέτε;
ΑΠ.: Είναι λάθος.
ΕΡ.: Πανεπιστημιακή γνώση στην εποχή
της υπερεξειδίκευσης. Εξειδικευμένη κι αυτή;
ΑΠ.: Κατ' ανάγκη.
ΕΡ.: Ένας λόγιος της Αναγέννησης
συνομιλεί με έναν σημερινό καθηγητή ΑΕΙ. Ποιος θα έχει ευρύτερη γνώση;
ΑΠ.: Αναλογικά, ο λόγιος της Αναγέννησης.
Απολύτως, ο σημερινός καθηγητής ΑΕΙ.
ΕΡ.: Στα πανεπιστήμια υπάρχουν ειδικότητες
ανεργίας και ειδικότητες μεγάλης ζήτησης, αλλά με λίγες θέσεις. Θέμα οργάνωσης;
ΑΠ.: Θέμα εκσυγχρονισμού των προγραμμάτων
σπουδών.
ΕΡ.: Αγορά εργασίας. Σε ποιο βαθμό
η εκπαίδευση μπορεί να έχει σύνδεση μαζί της;
ΑΠ.: Σε σημαντικό βαθμό.
ΕΡ.: Μήπως η αγορά προσπαθήσει όμως
τότε να επιβάλει τους νόμους της στα πανεπιστήμια;
ΑΠ.: Το μαζικό πανεπιστήμιο που
έχουμε σήμερα επιβάλει στενή σχέση πανεπιστημίων και αγοράς.
ΕΡ.: Η τάση για μεταπτυχιακές σπουδές
αυξάνεται. Το πτυχίο απαξιώνεται;
ΑΠ.: Όχι.
ΕΡ.: Πολλά μεταπτυχιακά έχουν δίδακτρα.
Η «δωρεάν Παιδεία»;
ΑΠ.: Πρέπει να καταργηθεί για όσους
έχουν και να ενισχυθούν όσοι δεν έχουν.
ΕΡ.: Ποιο είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο
στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο
Αθηνών, δηλαδή η ΑΣΟΕΕ.
ΕΡ.: Γίνεται έρευνα στα ΑΕΙ;
ΑΠ.: Ναι, και σημαντική, αλλά όχι
σε όλα.
ΕΡ.: Θεωρείστε καλός καθηγητής, αλλά
«κακός» άνθρωπος! Σωστό;
ΑΠ.: Σωστότατο. Έχω βαρεθεί τους
καλούς ανθρώπους που κάνουν μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα.
ΤΑ ΝΕΑ, 06-07-2001,
Σελ.: N12, Κωδικός άρθρου: A17082N121
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17082&m=N12&aa=1