/ Συνεντεύξεις


30 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΑΝΟΣ


Ήλθε η ώρα της αξιολόγησης πανεπιστημίων

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΚΑΤΣΑ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στη Μεσσήνη Μεσσηνίας
ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ: Όπως όλοι οι Έλληνες
ΗΡΕΜΕΙ: Όταν είναι μόνος του
ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ: Το διάβασμα
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Απ' όλα κι όλους
ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Της Πολιτικής Οικονομίας
Δεν θεωρεί ότι έχει μεγάλη έκταση το κύκλωμα υποκλοπής θεμάτων των εξετάσεων του ΔΙΚΑΤΣΑ για ισοτίμηση διπλωμάτων ιατρών που σπούδασαν στις Ανατολικές χώρες, που εξαρθρώθηκε πρόσφατα, ο πρόεδρος του ιδρύματος καθηγητής κ. Θ. Λιανός, ωστόσο πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα να ασκούν σήμερα την ιατρική λίγοι γιατροί που πήραν με αυτόν τον τρόπο την «άδειά» τους...

Ο κ. Θ. Λιανός τοποθετείται υπέρ των ιδιωτικών ΑΕΙ και της κατάργησης της δωρεάν Παιδείας για τους «έχοντες» αλλά με ενίσχυση για τους «μη έχοντες».

ΕΡ.: Κύκλωμα με πομπούς που υπέκλεπτε θέματα. Πιστεύετε ότι έχει μεγάλη έκταση η απάτη;
ΑΠ.: Πιστεύω πως όχι.

ΕΡ.: Υπάρχει πιθανότητα να έχουμε γιατρούς που πήραν έτσι τα πτυχία τους;
ΑΠ.: Ασφαλώς ναι, αλλά μάλλον είναι λίγοι.

ΕΡ.: Γιατί άλλαξε πρόσφατα ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων ισοτίμησης τίτλων;
ΑΠ.: Για να εξασφαλιστεί απολύτως το αδιάβλητο των εξετάσεων.

ΕΡ.: Γιατί αντιδρούν ορισμένοι γιατροί στην αλλαγή;
ΑΠ.: Υφίστανται απώλειες.

ΕΡ.: Είναι αδιάβλητο πλέον το σύστημα;
ΑΠ.: Νομίζω πως ναι.

ΕΡ.: Σπουδές ιατρικής σε Ανατολικές χώρες. Υπάρχουν σήμερα ενδείξεις για κακή ποιότητα σπουδών;
ΑΠ.: Πολλές...

ΕΡ.: Παλιότερα συνελήφθησαν καθηγητές στη Βουλγαρία για χρηματισμό από Έλληνες φοιτητές προκειμένου να πάρουν πτυχία. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει;
ΑΠ.: Δεν το ξέρω, αλλά δεν το νομίζω.

ΕΡ.: Κάθε χρόνο εκατοντάδες φοιτητές ιατρικής από Ανατολικές χώρες ζητούν ισοτιμίες. Προκαλούν πληθωρισμό στο ιατρικό επάγγελμα;
ΑΠ.: Έτσι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία.

ΕΡ.: Τι πρέπει να γίνει;
ΑΠ.: Δεν απαντάται αυτή η ερώτηση με λίγα λόγια.

ΕΡ.: Ενδιαφερόμενοι διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Τι φταίει;
ΑΠ.: Ο τρομακτικός φόρτος εργασίας. Για το 2001 έχουμε δεχθεί 14.000 αιτήσεις έως σήμερα!

ΕΡ.: Οι υπάλληλοι πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν ότι δεν επαρκούν. Γιατί δεν προσλαμβάνονται κι άλλοι;
ΑΠ.: Υπάρχουν νομικά προβλήματα.

ΕΡ.: Επαγγελματικά δικαιώματα-ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίου. Διαφορά;
ΑΠ.: Σημαντική.

ΕΡ.: Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών που συνεργάζονται με ξένα ΑΕΙ. Οιονεί πανεπιστήμια από την «πίσω πόρτα»;
ΑΠ.: Όχι, αλλά η κατάσταση είναι επικίνδυνη.

ΕΡ.: Τα ξένα πανεπιστήμια αρχικά αρνιούνταν να στείλουν στοιχεία αν οι σπουδές έγιναν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Ξεπεράστηκε το ζήτημα;
ΑΠ.: Με τη Μ. Βρετανία ναι, με τη Γαλλία όχι.

ΕΡ.: Ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Καλή ιδέα.

ΕΡ.: Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ. Συντεχνιακοί ή ουσιαστικοί οι λόγοι αντίδρασης των ΑΕΙ;
ΑΠ.: Και τα δύο.

ΕΡ.: Αξιολόγηση πανεπιστημίων;
ΑΠ.: Αναγκαία. Ήλθε η ώρα της.

ΕΡ.: Γεύμα με τον κ. Π. Ευθυμίου. Τι του επισημάνατε ως μείζον ζήτημα;
ΑΠ.: Την ποιότητα του κρασιού.

ΕΡ.: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;
ΑΠ.: Είχε θετικές συνέπειες.

ΕΡ.: Αν είχατε δυνατότητα να κάνετε μία μόνο αλλαγή στην Παιδεία, ποια θα ήταν;
ΑΠ.: Συσχέτιση αμοιβών των δασκάλων και καθηγητών με την απόδοσή τους.

ΕΡ.: Λέγεται ότι στις συγκλήτους των ΑΕΙ γίνονται περισσότερες «ίντριγκες» από τις συνόδους των εκκλησιών. Τι λέτε;
ΑΠ.: Είναι λάθος.

ΕΡ.: Πανεπιστημιακή γνώση στην εποχή της υπερεξειδίκευσης. Εξειδικευμένη κι αυτή;
ΑΠ.: Κατ' ανάγκη.

ΕΡ.: Ένας λόγιος της Αναγέννησης συνομιλεί με έναν σημερινό καθηγητή ΑΕΙ. Ποιος θα έχει ευρύτερη γνώση;
ΑΠ.: Αναλογικά, ο λόγιος της Αναγέννησης. Απολύτως, ο σημερινός καθηγητής ΑΕΙ.

ΕΡ.: Στα πανεπιστήμια υπάρχουν ειδικότητες ανεργίας και ειδικότητες μεγάλης ζήτησης, αλλά με λίγες θέσεις. Θέμα οργάνωσης;
ΑΠ.: Θέμα εκσυγχρονισμού των προγραμμάτων σπουδών.

ΕΡ.: Αγορά εργασίας. Σε ποιο βαθμό η εκπαίδευση μπορεί να έχει σύνδεση μαζί της;
ΑΠ.: Σε σημαντικό βαθμό.

ΕΡ.: Μήπως η αγορά προσπαθήσει όμως τότε να επιβάλει τους νόμους της στα πανεπιστήμια;
ΑΠ.: Το μαζικό πανεπιστήμιο που έχουμε σήμερα επιβάλει στενή σχέση πανεπιστημίων και αγοράς.

ΕΡ.: Η τάση για μεταπτυχιακές σπουδές αυξάνεται. Το πτυχίο απαξιώνεται;
ΑΠ.: Όχι.

ΕΡ.: Πολλά μεταπτυχιακά έχουν δίδακτρα. Η «δωρεάν Παιδεία»;
ΑΠ.: Πρέπει να καταργηθεί για όσους έχουν και να ενισχυθούν όσοι δεν έχουν.

ΕΡ.: Ποιο είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, δηλαδή η ΑΣΟΕΕ.

ΕΡ.: Γίνεται έρευνα στα ΑΕΙ;
ΑΠ.: Ναι, και σημαντική, αλλά όχι σε όλα.

ΕΡ.: Θεωρείστε καλός καθηγητής, αλλά «κακός» άνθρωπος! Σωστό;
ΑΠ.: Σωστότατο. Έχω βαρεθεί τους καλούς ανθρώπους που κάνουν μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα.
 

ΤΑ ΝΕΑ, 06-07-2001, Σελ.: N12, Κωδικός άρθρου: A17082N121
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=17082&m=N12&aa=1